Mijn Paintmerrie als pleegmoeder !!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

toran

Mijn Paintmerrie als pleegmoeder !!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-05 19:59

Hallo , vanochtend vroeg is mijn paintmerrie bevallen van een lief klein overo merrie veulentje , na een zoals het leek normale bevalling zagen we al gauw dat het veulen toch veel moeite had met alles , zware ademhaling geen zuigreflex , alles ging heel moeizaam na twee keer de dierenarts op bezoek te hebben gehad kwamen we tot de conclusie dat we het veulen moesten laten inslapen , heel verdrietig.
Voordat de dierenarts vertrok gaf hij mij de hint om de veulencentrale te raadplegen of er hier in de buurt misschien een wees veulen was wat hard een moeder nodig had .
Zo gezegd zo gedaan ik heb gebeld was er met mijn hoofd niet zo bij maar dacht tegelijk dat het ook voor mijn merrie wel heel fijn zou zijn.
Hier vlakbij stond een veulen , een kwpn veulen zonder mama !
Ik heb die mensen gebeld en die waren dolblij gingen meteen onderweg met het veulen het ging namelijk niet zo heel goed met de kleine dronk niet goed uit de fles was wat zwakjes.
Op het moment dat die mensen met hun veulen het terrein bij ons op reden hebben wij het veulen van onze merrie weg gehaald bij haar , we hebben het nieuwe (kwpn) veulen een beetje ingewreven met de nageboorte van het veulen van onze paintmerrie en dit veulen voor haar stal gezet , ze had meteen zoiets van waarom staat mijn veulen buiten mijn stal !!!
We hebben de deur geopend het veulen liep erin pleegmama likte het kind een keer en het veulen dook meteen onder de merrie en heeft zeker vijf min aan een stuk gedronken , het arme dier had zo'n dorst !
We hadden een heel verdrietige dag maar eerlijk is eerlijk dit was zo ontroerend om te zien pleegmama blij ! weesveulen blij ! het ging super !
Ik weet dat het niet altijd zo werkt maar vandaag hebben we toch een merrie en een veulen weer blij gemaakt , en mijzelf geeft het ook een goed gevoel , naast het feit dat ik verdrietig ben om het verlies van ons veulen voel ik me toch ook weer blij !
Dit vond ik zo bijzonder en mooi dat ik dacht ik zet het op bokt !
En als ze van de week samen naar buiten gaan zal ik wat foto's maken van onze paint met haar kwpn merrie veulen !
Groetjes Esther , River Valley Ranch

EvaC

Re: Mijn Paintmerrie als pleegmoeder !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 20:03

Wat ontzettend fijn voor de merrie en het veulen!
Zeker ook sterkte met het verlies van jullie eigen veulentje Lachen

Ik had vroeger altijd zo'n Penny idee over de veulencentrale, vind het heel erg leuk om er eens een echt verhaal over te lezen.

_Vanes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 20:04

Het inderdaad heel verdrietig voor jullie eigen paintveulen,..maar,..wow,..wat een geluk dat pleegmoeder en pleegkind mekaar meteen zo aardig vinden!Komt niet vaak voor.....
Succes verder,lijk me leuk om later foto's te zien van de paintmoeder met KWPN -veulen.

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 20:08

Wat naar dat je eigen veulen het niet gered heeft, sterkte daarmee, maar wat mooi dat die kleine nu zo'n goeie pleegmoeder heeft en moeders toch een kind om voor te zorgen. Succes met het stel.

missgoldy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 20:09

Zo zie je maar weer hoe anders de dingen soms kunnen lopen dan je verwacht.
Het op de wereld zetten van een gezond veulen is toch ook telkens maar weer een wonder en niet vanzelf sprekend.
Sterkte met het verlies!

En wat fijn voor het WPN veulen om een mamma te hebben. Een paard leert haar veulen toch de essentiele dingen die wij als mens nooit zo goed kunnen nabootsen. Kan me voorstellen dat de eigenaren van het veulen erg blij zijn met deze oplossing en jij voor jou merrie natuurlijk ook.
Kan ze toch lekker zorgen.

Ik hoop dat alles zo goed blijft gaan en ben ook zeker benieuwd naar foto's.

Groetjes Marjan

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 20:18

wow, is inderdaad anders gegaan dan verwacht, maar wel mooi!! iedereen gelukkig!! jammer natuurlijk van jullie veulen, maar dit is toch de perfecte oplossing!!! ik wil ook foto's zien!!

Jos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 20:28

heel jammer voor je om je veulentje te verliezen Ach gut
maar wel heel fijn om een ander veulentje, en je merrie op deze manier te helpen.
succes met het 'aparte stel"

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 20:34

Wat triest dat het zo gelopen is je kijkt er toch een jaar naar uit.
Maar heel mooi dat je op deze manier toch weer een veulen en een merrie een beetje gelukkig gemaakt hebt.

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 20:51

Wat een dag van uitersten moet dit voor jullie zijn geweest Ach gut
Maar wat heb je, door de geweldige tip van je DA, twee dieren enorm blij kunnen maken!
Dat moet toch wel een heel goed gevoel geven en, ondanks dat je aan een kant enorm verdrietig moet zijn, kun je met recht trots zijn op de nieuwbakken moeder! Bloos

Uiteraard willen we heel graag foto's zien van dit bijzondere stel Clown

Smoske

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 20:55

Een dubbel gevoel kan ik me voorstellen: enerzijds verdriet omdat je eigen veulentje het niet gered heeft maar anderzijds blijdschap dat je wel iets voor je merrie en het andere veulen hebt kunnen doen. Dit zal wel een heel emotionele dag geweest zijn! Ik ben er zelf echt door ontroerd en vind het prachtig dat het goed gekomen is met je merrie en het weesveulen.
Ik wil je veel sterkte toewensen met het verlies van je veulen en veel geluk met je merrie en het 'nieuwe veulen'. Groetjes

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 08:36

Wat verschrikkelijk om een veulen te verliezen!! Van welke merrie/hengst was het veulen?

Maar, als je er een moet verliezen dan is dit wel "de" manier, dat je nog een ander veulen ermee kan helpen!!

Ik ben wel benieuwd naar foto's van het stel!!

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 08:48

Jeetje Esther, wat een dag heb jij achter de rug! Wij zijn dit jaar ook een veulen verloren (bij de geboorte) dus ik weet hoe hectisch en verwarrend zo'n dag kan zijn. Knap dus dat je je hoofd er zo bij hebt kunnen houden en een WPN veulen een kans hebt kunnen geven.

Spikers

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 12:57

Wat erg voor jullie allemaal, maar jullie hebben toch nog iets goeds kunnen doen door een ander veulen te redden.
Petje af.

toran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-05 13:05

Dank jullie wel voor de reacties , het is inderdaad zo dubbel toch geeft het me nu wel een goed gevoel.
Alleen het ( pleeg) veulen heeft best een heel moeilijke start gehad het heeft 3 dagen niet genoeg kunnen drinken , haar achterbenen zijn ook nog niet zo stevig ze zakt er nog wat doorheen , de da zegt dat het met een beetje geluk helemaal goed komt door de melk en de zorg van mijn merrie !
Corine het was het veulen van joey , had me er erg op verheugd raar hoor heb vorige week nog een vriendin gesproken waar het mis was gegaan op de eerste dag veulentje laten inslapen , en toch er zijn nu al 4 veulens bij ons geboren alles ging super alles gezond, daardoor heb ik te weinig bij stil gestaan dat het bij iedereen kan gebeuren , heel triest .
Heb er nu nog twee te gaan 1 bij een paint merrie en 1 bij de pony van kimberly dus we duimen voor goede gezondheid !
Heb de foto's van het stel naar mijn paps gestuurd dus die zullen er wel snel bij onder staan.

Groetjes Esther , River Valley Ranch

Hier de foto's van mijn paint met haar (kwpn) veulen!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

margreet_joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 13:28

Het is inderdaad misschien en zorgenveulentje, maar met de goede begeleiding van je merrie komt het helemaal goed!! Het ziet er schattig uit op de foto's!! Ik vind het trouwens heel knap dat je tijdens zo'n moeilijke beslissing ook een een hele goede beslissing hebt kunnen maken!!

tiggeriedoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 14:14

Wat sneu dat je veulentje het niet heeft gehaald. Zoals eerder al gezegd, een dag van uitersten!

Echt top dat je dat veulen de kans hebt geboden...een geweldig gezicht die twee samen!

Veel succes en ik hoop alleen maar positieve verhalen te lezen over de vorderingen van pleegmoeder- en dochter!!

chip

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 15:28

Wat erg dat je veulentje is overleden, maar fijn dat je dit veulen een kans hebt kunnen geven.
Moeder en pleegkind lopen er tevreden bij Knipoog

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 15:43

Leuke foto's, mooie merrie trouwens ook qua kleurpatroon.
Zo te zien heeft de kleine het wel naar zijn zin.

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 16:03

Aaaaach, wat een mooi stelletje saampjes! Hoe lang zou het gaan duren voor dit ventje net zo groot is als zijn "moeder" Knipoog ??

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 16:08

Ik schat 7 maanden Lachen , maar dan zal hij al wel afgespeend zijn vermoed ik.

guccio

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 16:12

Wat een leuk stel, ik zou als leek het veulen ook bij moeder kunnen plaatsen als echt mama en veulen Lachen
Goed van je dat je tijdens zo´n moeilijk moment zo´n goede beslissing kan maken!!

Whoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 16:44

Agh wat leuk joh! Niet leuk natuurlijk dat jouw veulentje moest ''plaatsmaken'' hiervoor Ach gut , maar misschien moest het zo zijn. Ze zien er iig samen leuk uit Pling !

Syrianda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 17:08

Wat vervelend van je veulen. Inderdaad soms ga te makkelijk uit dat het wel goed gaat. Kan ook heel anders zijn. Maar toch fijndat je een ander veulen een kans op leven geeft. Want dat is het wel voor dat veulentje. Net op de wereld en mams al kwijt. En helemaal fijn dat je merrie het zo goed op pakt. Kan ook anders zijn.

Heel veel succes met moeders en pleegkind!

Monnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 18:13

Wat een triest verhaal van je eigen veulentje. Het gebeurt altijd bij een ander en houdt er zelf geen rekening mee, tot iets als dit.
Heel bijzonder zoals dit kleine ventje naast z'n 'nieuwe' moeder loopt. Echt fijn dat je daaraan gedacht hebt!!! Vergoed vast een heel klein beetje de pijn om het verlies van je eigen veulen.
Sterkte en veel sucses met de 2 nog te komen veulens.

bakstertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 18:15

ah wat sneu voor je eigen veulentje maar wat super van je dat je dit zo geregeld hebt voor dat veulentje.. is je paard blij, het veulentje en niet te vergeten jij (dat neem ik aan) veel stertke met het verlies en geluk met de nieuwe