info over: Jazz,Gribaldi en Tango

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

peerdjuh

info over: Jazz,Gribaldi en Tango

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-05 12:56

hallo,

ik wil graag wat info over Tango,Broere Jazz en Gribaldi.
hebben jullie nakomelingen van een van deze hengsten????
laat dan een bericht(met foto) achter!!!
alle info is welkom!!!

dit is mijn veulen die deze afstamming heeft:

v. tango
v.v Broere Jazz
m.v Gribaldi

foto's: http://www.mijnalbum.nl/Album=8M6I7J7N

gr. peerdjuh Pling

Anoniem

Re: info over: Jazz,Gribaldi en Tango

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 12:58

Ik heb een jaarling van Tango

In mijn onderschrift kun je hem vinden

Hij heeft een fijn karakter
En ik zie hem ook graag lopen

Mansolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 14:00

ik ken wel div jonge paarden van gribaldi, zijn fijne paarden in de omgang maar wel wat iel gebouwd. Ook jazz geeft vaak smalle paarden die weinig kont hebben en alleen front ( ben ik niet weg van).

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 19:05

Gribaldi die iel gebouwde paarden geeft :-S ?? Mijn ervaring is anders,de Gribaldi's die ik ken zijn allemaal flinke paarden met een flink ontwikkelde achterhand en aardig wat front.Alleen hebben ze vaak een zweefdraf wat door veel mensen als mooi wordt omschreven maar totaal niet functioneel is.Jazz geeft idd paarden met ontzettend veel front,maar degene die ik gezien heb,hadden allemaal niet echt een smalle kont..wel lastige paarden in deomgang..apart onder het zadel.

peerdjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-05 19:09

dat dacht ik nou ook Elisa2 gr. peerdjuh
ps allemaal thanks voor de info maar ik wil nog meer

Denise82

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 20:35

3 jarige Jazz X Esteban, is nog niet onder het zadel, staat nog in een groep hengsten dus nog niet bespierd! Hij is erg braaf ook nog steeds hengst. Wel erg kijkerig en hij staat ook een beetje Frans. Wel mooie lengte op zijn lijf, lange hals en lange benen. Wel een beetje een klein oog staat erin maar dat heeft Jazz zelf volgens mij ook. Kan erg leuk lopen, mooi voorbeen. Hij is nu 1.66m, maar moet zoals je op de foto kunt zien nog wel wat groeien.

Afbeelding

7 jarige Gribaldi X Esteban, Z2 met 6 winstpunten (6 x keer gestart) Is heel fijn te rijden, erg braaf, niet kijkerig. Zoals je ziet is het ook zeker geen smal/iel paard. Is nu 1.70m al zou je dat niet zeggen. Hij heeft een erg hoge schoft en is erg bergopwaarts gebouwd. (Al loopt hij soms nog wat op de voorhand) Onze Gribaldi heeft wel een beetje een weke rug, maar heeft daar geen last van. In de omgang is dit echt een super paard, erg koel in het hoofd! Dus ook in het rijden win ik daar erg veel mee!
O en die oren staan altijd zo, is volgens mij gewoon ontspanning want alleen als hij niet bij de les is staan ze naar voren!

Afbeelding

Als je nog specifieke vragen hebt, laat ze maar horen!

Gr Denise

justahorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 21:49

Ik heb een halfbroer van gribaldi
ze hebben dezelfde vader

hier heb je een foto

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hij is heel lief van karakter en hij kroeld graag.
Hij zal niet zomaar iets uithalen tenzij hij een gekke bui heeft

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 17:55

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 20:33

Binnenkort komt er een foto van de Grib. op m'n werk,die te koop staat.Dat is exact z'n vader alleen dan donkerbruin.Deze Grib. heeft hele ruime gangen..is super dragend maar heeft ook een iets traag achterbeen.Galop is wat zwaarmoedig en op de voorhand..{hij is ook pas een maand onder het zadel} en in stap moet ie nog wat sterker worden en meer op lengte komen dan wordt z'n stap ook goed.Hij heeft superveel front..en hij is superbraaf en wil altijd werken,hij is alleen wat ril voor de zweep en alles wat je achter het zadel doet..{jas aantrekken etc.} maar wij denken dat dat komt omdat ze hem al een keer eerder geprobeerd hebben in te rijden maar dat er iets mis is gegaan,dus het is niet zijn karakter het wordt ook steeds beter,dit beestje is super koelbloedig schrikt nergens van.

justahorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 23:22

Hallo

Kibo is ook erg traag met de achterbeen en is er heel moeilijk op te krijgen
de galop loopt ie ook het liefste op de voorhand dusmeschien een familie kwaaltje.
geintje maar ik hoor ghet vaker van die afstammingen

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 09:45

ju kunt ook een PB naar Sjakietjuh sutren... die heeft 2 Grib's. Een 4 en een 5 jarige.

Let_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 10:45

Ik ken meerdere Jazz beesten en de meesten zijn ect niet meewerkend. Niet fijn om te rijden, alsof ze gewoon er geen zin in hebben.

Quidou

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 10:59

QuijoSavan schreef:
Ik ken meerdere Jazz beesten en de meesten zijn ect niet meewerkend. Niet fijn om te rijden, alsof ze gewoon er geen zin in hebben.

ik ken dr 1 en wat jij zegt klopt eigelijk ook best wel voor deze merrie...
Afbeelding

peerdjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-05 16:08

heeft niemand info over tango???

gr. peerdjuh
ps thanks voor jullie info!!

Spruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 16:56

Afbeelding

dit is een gribaldi stermerrie Lachen een mooi paard met zeer veel achterbeengebruik en fijn te rijden. Ze wordt dit jaar 4, de foto is van vorig jaar.

amagun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 17:00

masja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 18:56

Ik heb een 5 jarige Jazz x Ulft merrie. Lief dier. Zeker naar mensen toe. Onder het zadel soms wat nukkig, maar niet anders dan een ander paard.

Mysterieus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 14:28

Ik heb een bijna 4 jarige jazz merrie. Ze is net zadelmak. Het is een bijzonder lieve merrie en wil graag voor je aan het werk. Ze vond het alleen in het begin allemaal erg eng. Het is een paard waar je (met alles wat nieuw voor haar is) vertrouwen mee moet opbouwen, dus eerst wat meer geduld hebben en dan krijg je het 10x zo hard van haar terug.

We hebben meerdere nakomelingen van jazz gehad. Ik ben het er niet mee eens dat ze niet aan het werk willen. Het is inderdaad waar dat ze lastig kunnen zijn. Ze hebben kabouter ogen. Ze zien van alles ook dus kabouters. Maar denk meer dat het komt omdat de meeste zoveel vermogen hebben en dus daarom tijd over hebben om onderweg nog aan andere dingen te denken. Die Jazz nakomelingen die wij hebben gehad waren super lenig in het lijf, er zit gewoon niks in de weg. De meeste nakomelingen zijn inderdaad wat rank gebouwd, ook mijn merrie, maar we hebben een hengst van jazz staan en die heeft weer heel veel lijf.

Er valt best wat over de jazz nakomelingen te zeggen, maar vind het allemaal erg overdreven.
Soms dan wat lastig maar de meeste hebben kwaliteit. Er zijn genoeg nakomelingen van andere hengsten die veel lastiger zijn en niet het vermogen hebben die de meeste jazz nakomelingen hebben.

Kleintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 14:35

Mysterieus schreef:
Er valt best wat over de jazz nakomelingen te zeggen, maar vind het allemaal erg overdreven.
Soms dan wat lastig maar de meeste hebben kwaliteit. Er zijn genoeg nakomelingen van andere hengsten die veel lastiger zijn en niet het vermogen hebben die de meeste jazz nakomelingen hebben.

Ik kan me hier helemaal in vinden. Dat gezeur altijd over Jazz paarden.
Het is gewoon zo dat er genoeg Jazz'jes (en Ferro's en straks ook met nakomelingen van andere GP hengsten) in verkeerde handen zijn gevallen.

Ze zijn niet gelijk op dat hoge niveau. Er wordt vaak erg veel verwacht van ze en ze laten gewoon niet met zich sollen. Hebben enorm veel gevoel en hersenen. Mijn paard loopt vaak al als ik eraan denk wat ik wil doen. En dan heb je echt geen grote hulpen meer nodig. Doe ik dat wel, dan merk ik hoeveel gevoel ze heeft, dan ontploft ze.

Het is een kwestie van afstemmen op elkaar.

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 15:39

wij hebben op stal een gribaldi hengst, inmiddels ruin, gehad, was een gribaldi X balzflug, heeft verrichting gelopen, was erg ruige bok!

Afbeelding

ook hebben wij nu een jazzXBalzflugXuniform merrie op stal, 5 jaar, heeft pavo voorselectie gelopen en had 72 punten, een hele fijne bok, apart bewegen, en mooi ding om tezien!

foto's staan op www.melissen.net en dan Equestrian Database en dan intypen Jazz x Balzflug

VaNnAxEvItA

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 18:15

Wij hebben Evita 2 keer laten dekken door Girbaldi

1ste keer was het een hengst Ulan:
Afbeelding

We hebben toen evita nog een keer laten dekken omdat wij liever
een merrie wouwen omdat als je paard een keer ziek of niet meer beter kan worden kun je met een merrie door fokken en hengst niet.
Dus toen hebben we evita nog een keer laten deken en toen.
Kwam vanna mijn Schat !

Afbeelding

Hier liggen we samen in het gras

Afbeelding

Wel 2 totaal verschillende karakters Ulan was altijd wel moeilijker als vanna maar wel 2 schaten!

Laura123

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 09:09

QuijoSavan schreef:

Daar ben ik het totaal niet mee eens.. Ze zijn juist werklustig.. alleen heel erg kijkerig.. Ik rij zelf ook op een jazz.. EN die kan juist erg leuk bewegen... een super uitgestrekte draf.. En als je we iets nieuws aan eht oefenen zijn altijd oortjes naar voren en doet echt zijn best.. En wat de weinig kont betreft.. Hij heeft echt een mega kont en borst 1 bonk spieren echt prachtig Vingers aflikken echt een leuk beessie en erg aanhankelijk.. alleen heel erg bang das wel jammer..

Maar ik ben zelf ook een super fan van Broere Jazz..... Haha!

Laura123

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 09:14

Laura123

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 09:25

http://www.eurodressage.com/images/05kwpn_tango.jpg ( tango )

http://www.eurodressage.com/images/2004 ... z_5276.jpg ( Broere jazz )

http://www.dalhoeve.nl/images/Jazz_1.jpg

Jazz is wederom genomineerd als KWPN Paard van het jaar. Jazz is bij het KWPN topleverancier van dressuurbeloftes. Geen hengst brengt talenten in de dressuur zoals Jazz. Op alle keuringen en jonge dressuurpaarden competities liepen dit jaar de Jazz-nakomelingen op kop. Er zijn al verschillende goedgekeurde zonen van Jazz opgenomen in het stamboek van het KWPN. Maar ook in het buitenland doen de Jazz-nakomelingen het bijzonder goed.

Mysterieus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 17:59

Hier nog een paar foto's van mijn Jazz merrie. Ze zijn gister gemaakt.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding