wie gaan er allemaal naar de merrie keuring

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

olafj

wie gaan er allemaal naar de merrie keuring

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-05 19:41

Ik ga in juni met mijn merrie en veulen naar de merrie keuring en ik vroeg me af wie er ook gaan?

Welke plaats?
En met wat voor een merrie?
Met veulen?
En voor welk predikaat?

Mijn merrie is 10
Corleone x Farn
Met Trento B veulen
Ik probeer haar ster te krijgen

rockey

Re: wie gaan er allemaal naar de merrie keuring

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 20:48

ik ga vrijdag 17 juni naar esbeek met mijn 5 jarige caretino merrie voor het ster predikaat, al is voor mij inschrijven in het stamboek al voldoende..

marije1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 21:01

Ik ga naar de keuring in Drachten, Friesland eind juni/begin juli.
Neem mijn bijna 5 jarige merrie v. Indoctro x Le Val Blanc x Wagner mee. Ze moet opgenomen worden in het stamboek, aangezien ze nu alleen in VB staat. Tevens laat ik haar vrijspringen en probeer ik haar ster te krijgen. Ze heeft geen veulen.. gelukkig! Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 08:11

Ik ga waarschijnlijk naar Nistelrode, Asten of Esbeek (ff overleggen met stal die haar voorbrengt Tong uitsteken )
5 jarige Goodtimes X Almox Prints X Pion X Sinaeda merrie.
Voor ster-predikaat.
Tevens vrij springen.
Vorig jaar ook geweest toen 66-65-70 punten. Toen het advies gekregen haar volgend jaar terug te laten komen omdat ze veel te jeugdig was.

Maandag naar stal in Hilvarenbeek geweest, (http://www.gerdine-hoeve.nl) om te kijken of hun haar ster-waardig vinden. Ze zeiden dat het zeker moest lukken en dat ze haar graag voor willen brengen. Ze zat mooi in conditie en bespiering dus mag haar zelf verder trainen. Ga wel nog 2 of 3x losspringen oefenen bij hun.

Vajramani

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 08:56

Ik ga ook met mijn merrie naar Drachten toe, datum weet ik niet uit mijn hoofd, eind juni/begin juli.
Het is een Kennedy x Ulster. Nu 4 jaar. In iedergeval voor stamboekopname en verder zien we wel. Ze is nu 2 keer beoordeeld op een beoordelingscursus. Eerste keer was het niets tweede keer waren ze zeer lovend over haar. Dus we zien wel.

Hurrycane

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 15:33

De bedoeling is om naar de keuring in Twello te gaan met onze 5 jarige Montecristo x Elcaro merrie. Ze moet alleen eerst rond eind van de maand nog bevallen van haar veulen dus hopelijk komt dat niet te kort op de keuring. Ze staat nog in het veulenboek dus bedoeling is stamboekopname en we hopen natuurlijk dat ze ster word maar dat merken we dan vanzelf.

lachmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 15:38

Ik ga naar nistelrode op 4 en 5 juli.
ik heb er 5 om voor te brengen als het goed is.

Een 3 jarige Osmium.
Een 3 jarige hors la loi x Dutchboy.
Een 3 jarige Gribaldi.
Een 4 jarige Gribaldi x Gabor.
Een 13 jarige Calypso (prix st. georges paard)
Allen gaan voor sterpredikaat.
En ik breng ze ook allemaal voor.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 15:45

Ik ga er met 3 heen Lachen. Bij de zaanse ruiters word de NSPS keuring Noord-Holland volgens mij dit jaar weer gehouden.

Ukkie, een 1 jarige Howard van stal Geerhof x Light van de Vuurbaak
Roos, een 4 jarige Willem van de Schaapshoeve x Leopold van de Strengstraat
Angel, een 5 jarige Light van de Vuurbaak x Staturos van Boeicop(moeder van de jaarling)

Roos draagt nu een NMPRS veulen, dus die gaat wel mee, maar word daar niet gekeurd. De rest is niet drachtig. Met Ukkie gaan we voor een enter premie. Roos en Angel ga ik beidevoor een 2e premie(Angel is nog nooit gekeurd, Roos had vorig jaar een 2e).

Op de keuring kunnen ze geen predicaten krijgen bij het NSPS, dat komt pas bij 4x een 2e, 1x een 1e en 2x een 2e of bij 2x een 1e + 2 geregistreerde nakomelingen. We gaan dus 1e en 2e premies sparen.

marije1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 21:41

Vajramani schreef:
Ik ga ook met mijn merrie naar Drachten toe, datum weet ik niet uit mijn hoofd, eind juni/begin juli.
Het is een Kennedy x Ulster. Nu 4 jaar. In iedergeval voor stamboekopname en verder zien we wel. Ze is nu 2 keer beoordeeld op een beoordelingscursus. Eerste keer was het niets tweede keer waren ze zeer lovend over haar. Dus we zien wel.

Kunnen we misschien meeten! Clown

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 10:25

Hier nog eentje die naar Drachten gaat!
Ik ga met mijn 8-jarige merrie Burggraaf X Irco Polo X Farn. Onder het motto van 'nooit geschoten is altijd mis' ga ik haar proberen ster te krijgen, hopelijk is ze groot genoeg. Ze schommelt rond de 1.60m dus het gaat spannend worden.
Waarschijnlijk laat ik haar voorbrengen omdat mijn paard nu niet zo'n spetterende superschoonheid is maar wel een functioneel, goed bewegend en springend paard. Maar hard oefenen thuis. Tong uitsteken

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 14:06

Wij gaan ook naar Drachten met:

Samorka Goodtimes x Nocturn( scoorde vorig jaar 67 ext en 70 bew.)dus we gokken het er nog een keer op. vrij spr en bew

Ook Rascha Flemmingh x keur sport van Havel, gaat mee, zij is als veirjarige opgenomen in het stamboek, en gaat nu nog een keer mee, hopelijk ook voor het sterpredikaat...alleen bewegen

sandradeboer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 19:28

Hé Porsche, dat je nog een keer gaat. Ze had vorig jaar toch niet zulke hoge punten? Ze worden wel ieder jaar strenger hoor! In ieder geval heel veel succes!!

Junella

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 14:12

Ik ga ook naar Drachten met een 7 jarige Corland x Narcos II X Alme.
Laat haar ook vrijspringen, en ze is gelukkig in top conditie.
Nou nog zo houden Haha!
Er loopt gelukkig geen veulen bij.
We gaan voor ster, maar opname is natuurlijk ook oke, ze is nog veulenboek namelijk.

supersambo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 15:01

ik ga naar wierden 20 juni met mijn 7 jarige julio mariner xx x ramiro
ze is nog nooit voor geweest en ik ga voor stamboekopname. ster wordt ze niet denk ik qua ext. maar je kan het altijd proberen. beetje jammer dat ze net een blessure heeft gehad en behoorlijk uit model is geraakt. kijken of we dat nog een beetje kunnen wegpoetsen in 4 weken.

Melanie15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 15:04

Ik ga ook, met Rozemarein en Annemarein. Weet alleen niet waar, want de eigenaar zit op de keuring hier in Utrecht in Amerika, dus gaat hij naar een andere plaats toe. Het gaat alleen om Annemarein, heb geen idee waarvoor, volgens mij gewoon voor het stamboek

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 15:07

ik moet in Boxtel helpen...nouja moet..me pa is ringmeester en me ma schrijft bij de jury..ik ga gewoon mee en zie wel wat ik moet doen...meestal zit ik bij de inschrijvingen of moeti k 8ter de laptop om de scores in te voeren.

mijn 5 jarige merrie gaat waarschijnlijk ook naar de keuring voor ster predicaat kwam 2 jaar gelede 2 puntjes te kort Verdrietig waar weet ik nog niet

mensen die naar boxtel gaan pb mij maar kunne we meeten!!!

Franske

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 15:10

Geloof dat wij ineens ook gingen met 1 merrie, alhoewel ik stamboekkeuringen haat Haha!

Oklund x Iroko x Notaris x Farn

Waar we voor gaan , ik zou het niet weten Haha!

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 15:13

Wij gaan 10 juni naar de MERRIE keuring met een HENGST Clown Haha! .
Kijken of hij een sterretje krijgt Tong uitsteken .
Is een OOseven x Havidoff.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 16:54

sandradeboer schreef:
Hé Porsche, dat je nog een keer gaat. Ze had vorig jaar toch niet zulke hoge punten? Ze worden wel ieder jaar strenger hoor! In ieder geval heel veel succes!!

Hey Sandra, jij hier ook? Ik was in 2003 voor stamboekopname (dus 2 jaar geleden). En Porsche was écht niet in keuringsconditie en had bovendien spierpijn. Tja, dan kom je niet echt goed voor de dag.
Maar de plannen zijn veranderd, er zit een grote kans in dat ik niet ga. Ze heeft af en toe een dikke sprong. Het is niet warm en ze is er ook niet kreupel op maar ja, het KWPN wil geen overvulde gewrichten zien. Dus ja, om haar dan voor ster aan te bieden lijkt me een nutteloze actie. Maar ja, de inschrijftermijn is nog niet gesloten dus we wachten af.

visca

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 18:11

Ja ik ga ook met onze drie jarige merrie. We gaan 4 juni in Didam
Haar afstamming is Obelisk x Rex Magna x ster v.Fresco x ster v.Duc de Normandie. En we hopen daar dus ster te worden Pling

stampertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 19:12

ik ga ook heen. De stal waar ik heel vaak kom heeft er 3 dit jaar.
3 jarige Flemming x Contango
3 jarige Faron x Ahorn
3 jarige French buffet x Pele.
Wij gaan naar appingedam en gaan voor ster en hoop ik meer.(al is opname ook goed)

Suc6 iedereen Haha!

lucas03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 20:09

Ik ga op 9 juli naar de keuring in Helden. Maar eerst moet ze nog een veulen krijgen, dus hopelijk komt dat niet te laat.

15 jarige ster, sport van Rossini x Statuar, met hopelijk een mooi veulentje van Tuschinski aan de voet.

We gaan voor Keur. Ik kan haar zelf niet voorbrengen dus als iemand ook naar Helden gaat, en wel voor kan brengen dan kunnen we misschien wat afspreken.

Bacannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 20:12

Ik ga eind juni in N-H. Weet nog niet waar, ligt eraan hoe ze het doet in de training, ik ga voor een ster... Meer mensen voor N-H?

O, ja... ze is een 3 jarige Gribaldi x Balzflug x Amor.

olafj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-05 21:18

heb ik als tweede keus opgegeven

Oregon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 21:56

Ik ga ook naar Drachten.

4 jarige merrie, Indoctro x Purioso x Nimmerdor
4 jarige merrie, NoLimit x Nimmerdor
4 jarige merrie, Odermus x Houston x Purioso x Nimmerdor.

Allen voor opname. Ben erg benieuwd! Misschien komen er nog 1 of 2 paarden bij maar daar twijfeld de eigenaar nog een beetje aan dus dat is nog afwachten.