Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Randy01 schreef:
In die prijsklasse ga je dan in eerste instantie ook zoeken en het is echt niet te geloven wat je dan ziet: paarden die echt véél te 'gewoon' zijn en die een zeer korte draf hebben, paarden voor een dikke 13.000 euro die 3 jaar geleden voor het laatst klinisch en rontgenologisch gekeurd zijn, etc. etc.
Citaat:Beetje kort door de bocht vind ik zulke reacties, sommige (velen!) verkijken zich zo gauw op de draf!! Het moet trekken, zwaaien en gooien en dat het liefst voor 5000 euro!
Keken ze nou eerst maar eens naar de eigen kwaliteiten of dat ze het er überhaupt uit of aan kunnen rijden!
sarabande schreef:Een heleboel fokkers bieden de 3 jarige niet eens aan, die laten ze in de wei staan omdat de markt zo slecht is. Dus die staan helemaal niet actief te koop.
Ga maar eens op de merriekeuringen kijken hoeveel fijne paarden er rondlopen.
Pipo jammer dat jij iedereen incontinent vindt, maar met zon houding los je weinig op.
Pipo schreef:
Een goed paard staat nooit lang te koop, dat is het moeilijke ervan.
Kan je hem echt niet voor normaal geld kopen.
Prijs ging dus richting de 40000 Euri en was trouwens al zo goed als verkocht en was ook nog vd fokker zelf. Sta je toch gek te kijken als je denkt voor ronde de 10 een goed bod te doen
Magique schreef:Pipo schreef:
Een goed paard staat nooit lang te koop, dat is het moeilijke ervan.
Inderdaad als de fokker weet dat die goed isKan je hem echt niet voor normaal geld kopen.
Pas nog meegemaakt, 2e bez hengst denk leuk beest, toen wist ik nog niet wat de prijs wasPrijs ging dus richting de 40000 Euri en was trouwens al zo goed als verkocht en was ook nog vd fokker zelf. Sta je toch gek te kijken als je denkt voor ronde de 10 een goed bod te doen

sarabande schreef:Pipo jammer dat jij iedereen incontinent vindt, maar met zon houding los je weinig op.
sarabande schreef:Het idee is die jonge paarden dus op een neutrale plaats te verzamelen waar de evenueel overtrokken eisen van de fokkers (mijn ervaring is dat die erg mee valt in de praktijk) op de werkelijkheid wordt afgestemd.
Een plaats waar de paarden allemaal onder dezelfde condities verkocht worden met vooral een eerlijke afzetplaats voor de fokkers.
Ik vind dat het stamboek zich daar voor in zou moeten zetten.
Daarnaast zullen veel ruiters en amazones wanneeer zo'n centrum een goede naam krijgt, snel weten te vinden met het voordeel van veel jonge paarden op een plaats of eventueel een wens neerleggen voor als datgene wat zij zoeken binnenkomt.
LDRD schreef:Lijkt me een superplan, alleen veel te kostbaar!