BWP/LRV wedstrijd voor jonge paarden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

alabastro

BWP/LRV wedstrijd voor jonge paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-05 08:08

Wie gaat er naar Broechem (Antwerpen)?

AphroditePK

Re: BWP/LRV wedstrijd voor jonge paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 12:24

Ik! Vorig jaar ook geweest. Interessant concours, honderden jonge springpaarden...

alabastro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-05 12:30

En dressuurpaarden! De ideale gelegenheid om enkele jonge hengsten aan het werk te zien.

AphroditePK

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 12:50

Hoe laat begint het ook alweer?

alabastro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-05 13:01

`s morgens vanaf 9h00 dacht ik, hangt ook een beetje af van de inschrijvingen maar gewoonlijk zijn er toch een 600 paarden aanwezig dus zal het zeker vroeg genoeg beginnen.

alabastro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-05 18:51

orban

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 19:10

Een vriendin van mijgaat daar waarschijnlijk ook mee rijden bij de 6 jarige dressuur. En bij de 5 jarigen ook nog iemand die ken dacht ik.

Carri

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 07:39

wij gaan waarschijnlijk ook. Ik vooral voor de dressuurpaarden, mijn man voor de springers

alabastro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-05 08:09

En wie heeft er allemaal stof gevreten?

AphroditePK

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 08:14

MOI, en een bruine kop Lachen

Jan_VT

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 08:28

alabastro schreef:

Ik Huilen Huilen Huilen Het leek wel alsof ik een neger was. Heb samen met m'n pa de vijfjarigen gekeurd (open klasse).

Het niveau lag in onze ring (buiten de eerste drie) bedroevend laag Huilen Huilen Huilen Wat ik voor de rest zag op het terrein was ook niet echt het je dat zal ik maar zeggen. Zo heb ik echt enkele male zin gehad om enkele 'Z2-ruiters' letterlijk van hun paard te halen... Verschrikkelijk echt. In sommige gevallen benadert dit mishandeling. Hamer Hamer Huilen Huilen

Verder vond ik dat Jeroen echt fel/knap werk heeft verricht met de hengst Sierappel.

Ik heb nog zitten rondkijken naar je hengst. Maar in de voormiddag kwam hij net uit de ring. In de namiddag heb ik hem uit het oog verloren... Wel een felle hengst.Ja

AphroditePK

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 08:42

Heb de springpaarden gevolgd, grotendeels de vierjarigen en het niveau was droevig. Grote onsoortige beesten met weinig 'gummi' en kwaliteit. Stuk op drie, vier goede, maar dan houdt het ook snel op. Vreemd idee dat van deze groep straks een stel internationaal springen. Vooralsnog lijkt het er niet op. Het zonnetje en de gezellige mensen maakten de dag nog goed door te komen. Haha!

alabastro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-05 12:54

Ik heb Sierappel zijn proef ook gezien en kan bevestigen dat Jeroen goed werk geleverd heeft. Hij was in mijn ogen de verdiende winnaar bij de 6-jarigen.

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 15:52

Jan_VT schreef:
alabastro schreef:

Ik Huilen Huilen Huilen Het leek wel alsof ik een neger was. Heb samen met m'n pa de vijfjarigen gekeurd (open klasse).

Open klasse 5-jarigen, heb jij dan toevallig ene Yves Gielen gejureert? Cool

Ik ging normaal ook (supporteren voor vriendin, ze is uiteindelijk 1ste geworden Slim ) maar er schoot wat in m'n heup 's ochtends waardoor ik amper uit de voeten kon.

Y_DG

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 19:21

Waren er nog hengsten bij de 6 jarigen? Was Warkant van 't Gestelhof er misschien of niet?

orban

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 19:50

Warkant is vierde geworden.Sierappel eerst,Metta d'or W tweede en derde Withney. De eerste 4 zijn allemaal hengsten.

alabastro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-05 19:53

vegeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 16:41

Ik ben er ook geweest en heb de dressuur goed gevolgd:
- eigenlijk had iedereen moeten stoppen en naar huis rijden wegens de overlast van stof en de slechte ringen (30 cm van elkaar voor hengsten en jonge paarden??)
-de gemiddelde kwaliteit blijft stijgen en benadert meer en meer het niveau van Nederland en Duidsland. In iedere ring waren 3 of 4 echt goede paarden
-de meeste goede paarden zijn BWP gefokt en de nafok van Saros is ge woon indrukwekkend bij de 4- en 5 jarigen.(zijn eerste 2 jaargangen)
-de open reeks van de 6-jarigen was super spannend en van internationaal niveau. In de voormiddag won Warkant verdiend maar in de namiddag maakte hij enkele foutjes en was 4 de. In het eindklassement waren de 4 hengsten ex-equo ,maar besliste het punten totaal en het klassement van de namiddag. Maar in pure klasse is voor mij Warkant veruit de beste en wordt Sierappel het meest professioneel gereden door Jeroen,maar heeft de minste natuurlijke klasse. Hij doet mij denken aan een tuigpaard met front maar een duwend achterblijvend achterbeen.
-alabastro vond ik beter in de proef dan tijdens het losrijden: meer natuurlijk en minder geforceerd zoals in de hengsten shows, maar het is spijtig niet mijn type.

Wiesenduft

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 18:15

Ik zie ook liever Warkant als Sierappel. De eigennaar (Sierappel) maakt al overal een vreselijke indruk met zijn geschreeuw op de jury als zijn paard niet wint en tenminste 40 punten voor staat op de rest, en dat alleen al is "een" reden waroom ik nooit van Sierappel zou laten dekken of fan zou kunnen worden. Alabastro vind ik wel een schatje en een echt paardje voor een romantische film of een grand prix kür. Haha!

alabastro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-05 19:42

Over die man kan ik ook boeken schrijven maar hij is me wel komen feliciteren ivm Alabastro!

finley

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 19:46

hoe was Withney met Van Ingelgem? wat vooruitgang geboekt? want met de vorige ruiter trok het echt nergens op..
Ik vond Sierappel al als 4-jarige veruit de beste van het groepje, maar de combinatie is onder de druk bezweken, hoeplijk haalt jeroen er terug alles uit en kan hij terug zijn natuurlijk talent laten tonen!

finley

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 19:48

@Alabastro: Start jullie hengst zondag in Duffel in de Cyclus, ik ga eens een kijkje nemen? Altijd benieuwd naar die nieuwe 4-jarigen!

Jan_VT

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 20:20

vegeel schreef:
-de gemiddelde kwaliteit blijft stijgen en benadert meer en meer het niveau van Nederland en Duidsland. In iedere ring waren 3 of 4 echt goede paarden

De weg is en blijft heeeeeeeeeeeeel lang... Het niveau van Nederland en Duitsland wordt verre van benaderd. De paarden die dan een goed niveau benaderden waren dan ook pure import uit bovengenoemde landen. Heeft niets met BWP te maken.

Wiesenduft schreef:
De eigennaar (Sierappel) maakt al overal een vreselijke indruk met zijn geschreeuw op de jury als zijn paard niet wint en tenminste 40 punten voor staat op de rest, en dat alleen al is "een" reden waroom ik nooit van Sierappel zou laten dekken of fan zou kunnen worden.

Verward Verward Het gaat toch om de paarden??? Niet om de mensen???

finley schreef:
hoeplijk haalt jeroen er terug alles uit en kan hij terug zijn natuurlijk talent laten tonen!

Is al volop gebeurd. Sierappel is heel fel verbeterd. Ik moet zeggen dat de hengst mij voorgaande jaren NIET kon imponeren. Nu is hij echt uitgegroeid qua massa. Staat hij mooi aan de hulpen, en begint mooi los door het lijf te lopen.

alabastro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-05 20:44

Ik moet je helemaal gelijk geven ivm de kwaliteit, wij gaan bijna wekelijks op wedstrijd in Duitsland en wat hier 90% procent van de ruiters meebrengt, durven ze daar niet eens zichtbaar in de weide zetten. En de betere paarden hadden inderdaad niets met BWP te maken behalve dan Warkant.
Wat je zegt ivm Sierappel, zoals ik hem daar gezien heb zag ik hem nog nooit!

alabastro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-05 20:45

finley schreef:
@Alabastro: Start jullie hengst zondag in Duffel in de Cyclus, ik ga eens een kijkje nemen? Altijd benieuwd naar die nieuwe 4-jarigen!

Ik denk niet dat we nog een wedstrijd in Belgie doen behalve die bekerwedstrijd dan door een overvol programma in Duitsland, sorry.