Eurocommerce Paardenbehandeling.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ceasario

Eurocommerce Paardenbehandeling.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-05 07:23

Iedereen kent inmiddels deze stal.
De stal waarbij hun ruiters regelmatig in de belangstelling staan,al is het maar omdat de een zijn nek breekt of een dubbele beenbreuk oploopt. Of met zijn paard tijdens het springen bij de landing over de kop gaat.

Door deze incidenten laat het Management niks meer aan het toeval over en heeft het personeel "waarschijnlijk" medegedeeld om de "dieren" te breken alvorens men er op kruipt.

Als deze hengst "verstand" heeft ,dan wacht hij zijn kans af om zijn begeleider letterlijk en figuurlijk de nek te breken alvorens ze het bij hem doen.

Anders hoop ik dat een of andere instantie dit bij het Management doet.
Deze club heeft in één klap bij mij hun "crediet" verspeeld.

Fotobron CJ

Afbeelding

Afbeelding

CGJ12

Re: Eurocommerce Paardenbehandeling.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 09:05

ceasario schreef:
Door deze incidenten laat het Management niks meer aan het toeval over en heeft het personeel "waarschijnlijk" medegedeeld om de "dieren" te breken alvorens men er op kruipt.

Als deze hengst "verstand" heeft ,dan wacht hij zijn kans af om zijn begeleider letterlijk en figuurlijk de nek te breken alvorens ze het bij hem doen.

Nu trek je toch wel wat onjuiste conclusies Ceas.........

Van the Man werd tijdens de show volledig (maar dan ook volledig) begeleid door zijn Duitse Equipe. Althans.... ze spraken een taaltje wat erg op duits leek.......

Ik denk dat de firma Holkenbrink volledig de vrije hand hand om te doen en te laten wat ze wilden. Ik had niet het idee dat de firma Eurocommerce zich ook maar enigszins bekommerde om de hengst.

De Eurocommerce jongens hebben dit soort gelongeer niet nodig. Die stappen overal zo op.
Dit is een typisch dressuurgevalletje en de hengst leek me echt niet belemmerd door dat bijzetje (wel handig systeempje zo trouwens).
De dame in kwestie kon trouwens best netjes sturen... Ja

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 09:19

Wat is er nou weer mis met bijzetten?

Magique

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 09:20

CGJ12 schreef:
Dit is een typisch dressuurgevalletje en de hengst leek me echt niet belemmerd door dat bijzetje (wel handig systeempje zo trouwens).

Nou breng je ook nog mensen op ideeën Ceasario Haha!

shotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 09:44

De stal waarbij hun ruiters regelmatig in de belangstelling staan,al is het maar omdat de een zijn nek breekt of een dubbele beenbreuk oploopt. Of met zijn paard tijdens het springen bij de landing over de kop gaat.

Anders hoop ik dat een of andere instantie dit bij het Management doet.
Deze club heeft in één klap bij mij hun "crediet" verspeeld.

lekker overdreven of niet! anders doe je ff een sollicitatie brief schrijven naar eurocommerce want als ik you zo hoor praten zul je het zelf wel veel beter kunnen als de ruiters daar! toch zonde als zon iemand als jij op de achtergrond zou moeten blijven he met zulk deskundig commentaar!!!!!

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 09:47

ceasario schreef:

En voornamelijk omdat ze binnen de internationale springsport Nederland weer op kaart gezet hebben.

En de rest van dat eerst stuk, laster voorkomende uit afgunst BAH

het 2e deel, verkeerd ingelicht de zo aanbeden Duitsers hebben dat gedaan

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-05 10:03

Durf je niet een normaal discussieantwoord te geven op een ander forum ,dan alleen maar meelezen. BAH. Haha!

shotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 10:04

wat?

Excuseme

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 10:09

Reactie van Duitser:

Ich kann den Sinn eines solchen Longierens nicht erkennen.
Das Pferd kann sich wegen des Hilfzügels nicht nach va dehnen, die Strinlinie ist deutlich hinter der Senkrechten, die Kruppe ist hoch. Die Ganaschen werden gezwängt, das Genick kann sich nicht lösen, einfach alles nur scheiße!
Dass er bei dieser "Arbeitsweise" Hufglocken tragen muß ist logisch, weil die VB stark unter den Bauch "gearbeitet" werden.

Die Vorderbeine werden stark belastet, es dauert nicht lange und das Pferd hat Schäden an den unteren vorderen Sehnen oder im Genick.
Insofern Tierquälerei: Ja

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-05 10:12

shotje schreef:
wat?

Deze foto was gisteren in het groot geplaatst door CGJ12 .(inmiddels weggehaald)

Met de opmerking kijk en vul het zelf maar in.

Voor verdere discussie en antwoorden en evenuele conclusies zie Fokt.nl.

GertJan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 10:23

shotje schreef:
lekker overdreven of niet! anders doe je ff een sollicitatie brief schrijven naar eurocommerce want als ik you zo hoor praten zul je het zelf wel veel beter kunnen als de ruiters daar! toch zonde als zon iemand als jij op de achtergrond zou moeten blijven he met zulk deskundig commentaar!!!!!

Waren ze zelf ook bijgezet dan?

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 10:43

Excuseme schreef:
Reactie van Duitser:

Ich kann
den Sinn eines solchen Longierens

nicht erkennen.
Das Pferd kann sich wegen des Hilfzügels nicht nach va dehnen, die Strinlinie ist deutlich hinter der Senkrechten, die Kruppe ist hoch. Die Ganaschen werden gezwängt, das Genick kann sich nicht lösen, einfach alles nur scheiße!
Dass er bei dieser "Arbeitsweise" Hufglocken tragen muß ist logisch, weil die VB stark unter den Bauch "gearbeitet" werden.

Ik geloof dat ik nóg maar wat méér moet toelichten.........

Dit paard werd even zo gelongeerd omdat er nergens een mogelijkheid was om de paarden even netjes rusrig los te rijden.
De amazone moest er zo vanuit de stal op.
Het longeren diende te gebeuren op een plaats VLAK NAAST de aanvoer- en afvoerlijn van alle andere hengsten. Ook gingen diverse fokmerries met veulens los erbij via dit pad naar de showring. En je weet hoe het met merries is met veulens van 10 dagen of 30 dagen ernaast........ nog blèren ook......... Ja

Niet echt bevorderlijk om dan op een net 3-jarige te gaan zitten.
Het beestje werd dus slechts 10 minuutjes gelongeerd om "even de ergste energie eraf te krijgen".
Het longeren was niet rijtechnisch bedoeld.
En dat beetje dan even zo bijzetten was wel verstandig.
Anders komt zo'n beestje je nog volledig uit de handen als ie even flink aanzet. Dan houd je er helemaal niks aan...........

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-05 10:47

Magique

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 10:48

Staat het geld al op je rekening, CGJ? Haha! Haha!

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-05 10:51

31-03-05
Ungarn schreef:
Franske schreef:
En zoeken nog dressuurhengst voor Doruto merrie....

Van the Man
Euro comm.

Zie boven

Afbeelding

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 10:56

CGJ12 schreef:
Niet echt bevorderlijk om dan op een net 3-jarige te gaan zitten.
Het beestje werd dus slechts 10 minuutjes gelongeerd om "even de ergste energie eraf te krijgen".
Het longeren was niet rijtechnisch bedoeld.
En dat beetje dan even zo bijzetten was wel verstandig.
Anders komt zo'n beestje je nog volledig uit de handen als ie even flink aanzet. Dan houd je er helemaal niks aan...........
Maar hij kan met de bijzet zoals hij op de foto zit met geen enkele mogelijkheid de druk van het bit halen? Waar wil degene die hem longeerd dat hij gaat lopen met zijn hoofd? Dit noem ik geen bijzetten meer... ongeacht de reden, want dan hadden ze hem ook best iets lossen kunnen doen.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 11:07

Mariska_28 schreef:
Maar hij kan met de bijzet zoals hij op de foto zit
met geen enkele mogelijkheid de druk van het bit halen?

Ach natuurlijk kan ie dat wel.
Zo'n dier is flexibel genoeg om met de kop tussen zijn voorpoten te lopen.
Maak je daar maar geen zorgen over........

Plaats ik trouwens even zo'n foto om wat reactie op het achterbeengebruik te krijgen............. krijg je dit weer...........

Voor dergelijke reacties had ik het wel op het "rijtechnische" forum gezet.. Maar ik kan er wel om lachen..... Haha!

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 11:08

@ Ceasario:

Het is Van THE Man ............. niet Van DE Man........... Knipoog

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 11:09

Magique schreef:
Staat het geld al op je rekening, CGJ? Haha! Haha!

Dit soort zaken doen we in CASH....... Haha!

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-05 11:14

CGJ12 schreef:
@ Ceasario:

Hebben we het niet over de zelfde hengst. Haha!

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 11:33

ceasario schreef:
CGJ12 schreef:
@ Ceasario:

Hebben we het niet over de zelfde hengst. Haha!

Dan ben je in de war met jezelf........ Knipoog
Je plaastst namelijk zélf toch van de verrichtingsuitslagen waarin óók staat: Van THE Man .......... Haha!

Beber

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 12:19

Hoe je het ook doet ( ben zelf absoluut geen fan van bijzetteugels ), maar en public is er altijd wel commentaar op de manieren van rijden en ook longeren.
Ik zie dan weer de beelden van Anky met het laag en diep losrijden met alle vorens en tegens en ja , zij is Olympisch Kampioen.
Voor iedere manier is er wel wat te zeggen en ieder doet het op zijn eigen manier, dus wie zijn wij om daar over te vallen.
In ieder geval zou ik hier nog niet mee naar de dierenbescherming gaan. Haha!

Wynona

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 13:18

Als je begrijpt hou een paard in elkaar zit (anatomie), dan begrijp je ook
waarom dit voor een paard niet prettig is. De wervelkolom van de hals moet zo'n slinger maken, dat moet diegene die aan het longeren is maar eens proberen met zijn nek.

Deze manier beklemt tevens de luchtwegen. (Vandaar dat paarden die rond en diep worden gereden zoveel geluid maken bij het ademen als ze gereden worden) Het brengt de lendenen omhoog, het paard loopt op de voorhand enz. Is dit een happy athlete?????

tenerife

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 13:31

Moet zeggen dat ik het allemaal zwaar overdreven vind, en een beetje een flexibel paard kan op die plek lopen, zonder dat het schade brengt, en je activeert hier het achterbeen ook wel mee, en het klopt dat het was, omdat er geen ander plaats was om los te rijden, en het waren de duitsers die hem daar begeleiden en niet eurocommerce. En ik moet zeggen dat het op de foto's er ook erger uitziet als in het echt, want ik heb het zelf gezien.

Pure onzinnige zwartmakerij, jaloezie, zoiets in ieder geval

arie53

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 14:00

CGJ12 schreef:
Mariska_28 schreef:
Maar hij kan met de bijzet zoals hij op de foto zit
met geen enkele mogelijkheid de druk van het bit halen?

Ach natuurlijk kan ie dat wel.
Zo'n dier is flexibel genoeg om met de kop tussen zijn voorpoten te lopen.
Maak je daar maar geen zorgen over........

Plaats ik trouwens even zo'n foto om wat reactie op het achterbeengebruik te krijgen............. krijg je dit weer...........

Voor dergelijke reacties had ik het wel op het "rijtechnische" forum gezet.. Maar ik kan er wel om lachen..... Haha!

Omdat je dit niet als dierenmishandeling ziet, moesten ze je vandaag nog, je jury bevoegdheid van het kwpn afnemen, of op een herhalings cursus sturen, waar ik dan graag bij aanwezig wil zijn Boos! Boos! Boos!