Ik hoop dat mijn vraag duidelijk genoeg is.
Alvast bedankt!!
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
).Keevagirl schreef:Poooeeeehhh, gevaarlijke vraag, aangezien er op het moment een ware stamboekoorlog woedt (zoek maar 'ns even hier op Bokt, daar is er genoeg over te vinden).
Mijn inschatting (als ik jouw verhaal zo hoor) is dat je het meeste kans hebt om je paardje te laten opnemen bij het ICS (www.irishcobs.nl). Succes !
sandr0 schreef:Maar daar staat dat de schofthoogte tot max. 1.70 mag zijn. Mijn paard is nu al 1.71 dus dan kan ik mijn zoektocht al staken denk ik omdat ie dus al buiten de rasstandaard valt??
snowdon schreef:sandr0 schreef:Maar daar staat dat de schofthoogte tot max. 1.70 mag zijn. Mijn paard is nu al 1.71 dus dan kan ik mijn zoektocht al staken denk ik omdat ie dus al buiten de rasstandaard valt??
Deze vraag kan alleen het stamboek zelf beantwoorden.
Mariska_28 schreef:
ik denk dat je ook je geld beter in je zak kan houden. Als ze hem al toelaten ondanks dat ie te groot is, dan denk ik nog dat ze hem niet goed zullen keuren (en eigenlijk wel terecht). Heeft het shirestamboek geen register voor dit soort dieren?
Cayusejuhh schreef:IK vind het eerlijk gezegd wel naai werk als je probeert.. je weet namelijk al dat hij geen echt tinker is.
Hij lijkt geeneens op een tinker.. maar goed .. dit is een kruising het zogenoemde vuilnisbakken ras. en tja daar is geen stamboek voor helaas.
je kan altijd laten chippen bij het databank laten registreren
). Als ik dus niet de ouders zou weten en hij voldoet aan de rastandaard dan is het geen probleem en zou ie toegelaten worden tot t stamboek. En nu weet ik dat zijn vader een fries is en zijn ma een clydesdale en dan is t naaiwerk
beetje vaag. Cayusejuhh schreef:IK vind het eerlijk gezegd wel naai werk als je probeert.. je weet namelijk al dat hij geen echt tinker is.
Hij lijkt geeneens op een tinker.. maar goed .. dit is een kruising het zogenoemde vuilnisbakken ras. en tja daar is geen stamboek voor helaas.
je kan altijd laten chippen bij het databank laten registreren
stef schreef:met alle respect (want ik vind het een ontzettend leuk dier!) Maar het is gewoon geen tinker, zelfs 0 tinkerbloed.
Als een stamboek maar van alles op gaat nemen krijg je nooit een "raszuiver" iets natuurlijk
sandr0 schreef:stef schreef:met alle respect (want ik vind het een ontzettend leuk dier!) Maar het is gewoon geen tinker, zelfs 0 tinkerbloed.
Als een stamboek maar van alles op gaat nemen krijg je nooit een "raszuiver" iets natuurlijk
t is maar net welke foto je bekijkt. ik kreeg bericht van het tinkerstamboek dat ik m kon laten keuren en dat ie een goei kans zou maken om opgenomen te worden. helaas blijkt nu dat ie te groot is dus houdt t zowiezo op.
hij heeft een beetje zijn luxe kant en een beetje zijn boere kant maar ach ik hou van m zoals ie is en voor mij is t een kanjer

[/quote]
Cayusejuhh schreef:Irish tinker stable is van het ICS>> boris is van het NSVT! maar wie je nu gemaild heb is nu nog onduidelijk
Henk jansen. is ook van ICS.
Dus ik denk dat je die mensen heb gesproken. Boris is van het stamboek! dat zijn 2 verschillende dingen
Met Boris bedoeld ze haar eigen paard(je)