Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
) holly schreef:De moeder is een Reg B zo uit het hoofd.
De vader van de moeder staat aangegeven met VB. Nu heb ik daar niet zoveel kaas van gegeten, maar volgens mij is het dan toch geen goedgekeurde hengst.
Suzanne F. schreef:Geen.
Een Reg. B merrie kan nooit naar de keuring... KWPN dan wel te verstaan. Misschien we bij een ander stamboek.
) 
Nicole288 schreef:reg B is toch reg B? Dan ben je toch klaar wat keuringen betreft?
holly schreef:De vader is Royal Dance.
Het probleem zit hem dan in de moederlijn? (haar vader?)
Dus kwpn kan niet?
. Ze kan gewoon alle predikaten krijgen op ster, keur en elite na. Sammie schreef:Royal Dance is een nprs ggk hengst, of ander stamboek? Ik zal het er nog eens op naslaan, maar het nrps is erkend door het kwpn en dan zou het reg a moeten zijn.
Het 'probleem' zit hem dus bij haar vader, al zou ik dat niet echt een probleem willen noemen. Ze kan gewoon alle predikaten krijgen op ster, keur en elite na.
holly schreef:Mijn vriendin heeft een Reg B merrie.
Vader Oldenburg (lijkt mij) maar moedersvader is waarschijnlijk
geen dekhengst
tevens hoorde ik van het kwpn dat ze AES en SBS hengsten niet meer erkennen en je nu dus een register b paard krijgt hiermee.ik baal hier echt van,aangezien ik mijn merrie door dezelfde hengst wou laten dekken.het veulen is nl erg mooi geworden(is nu 3 jaar) vanini schreef:hoi,
mijn merrie is register A en kan gelukkkig wel met haar naar de keuring. Nou dat dacht ik dus! Blijjkt dat ik aan alledrie de voorwaarden moet voldoen.PROK,cornage en verrichtingstest.tevens hoorde ik van het kwpn dat ze AES en SBS hengsten niet meer erkennen en je nu dus een register b paard krijgt hiermee.ik baal hier echt van,aangezien ik mijn merrie door dezelfde hengst wou laten dekken.het veulen is nl erg mooi geworden(is nu 3 jaar)
Sammie schreef:Royal Dance is een nprs ggk hengst, of ander stamboek? Ik zal het er nog eens op naslaan, maar het nrps is erkend door het kwpn en dan zou het reg a moeten zijn.
vanini schreef:hoi,ik ben niet boos op dat ik de drie voorwaarden moet voldoen.had alleen gehoopt dat ik misschien maar 1 of 2 moest voldoen. Ik baal juist dat het kwpn de AES en SBS hengsten niet meer erkend,aangezien ik graag nog een keer dezelfde hengst had willen gebruiken.maar ik heb liever geen reg b papier.
groetjes
holly schreef:Dus Oldenburg word wel erkend door het KWPN Pipo?
Wat dus betekend dat deze merrie een Reg A papier zou moeten hebben?
De moeder? Die is Reg B en heeft een niet goedgekeurde vader.
Pipo schreef:Als die register B is dan vermoed ik dat je gewoon niet naar de keuring kan...
Nicole288 schreef:Op de site van kwpn staat een schema (kan het hier niet plakken), waarbij voor moeders uit vb/stb, reg a en reg b hetzelfde geldt:
kwpn ggk/erkende hengst geeft VB
ggk bij erkend stamboek geeft Reg A