Citango of Tango??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ART_UMA

Citango of Tango??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-05 22:16

Citango (Contango x Jazz) of Tango (Jazz x Contango)???

Contango vind ik op zich van de wat "massalere" hengsten wel een mooi paard, met ook nog een aardige index. Maar ja hij staat ver weg en is nog al prijzig.
Afbeelding

Citango is aangewezen en lijkt wel wat op z'n vader, misschien wat hoogbeniger, maar natuurlijk nog erg jong.
Afbeelding

Tango heeft in iedergeval een mega hals en veel maat. (jammer genoeg geen stand foto gevonden). Lijkt misschien meer op Jazz dan op Contango en eigenlijk vind ik hem van de T-jaargang niet de beste. Verder wel een mooi paard.
Afbeelding

Welke contango zoon vinden jullie de beste??

Sammie

Re: Citango of Tango??

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 22:24

Citango spreekt mij nu meer aan dan Tango. Dat kan later nog veranderen, dat ligt er maar net aan hoe ze zich gaan ontwikkelen.

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 05:37

Citaat:
Contango vind ik op zich van de wat "massalere" hengsten wel een mooi paard, met ook nog een aardige index. Maar ja hij staat ver weg en is nog al prijzig.

ik meende dat je geen sperma van deze hengst kon importeren naar nederland ivm met het feilt dat ie EVA positief is???/

Citango lijkt mij ook de betere van de 2........

Magique

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 08:22

Moeilijk te beoordelen; Citango is nog niet onder het zadel Tango wel. Aan een Touwtje is Tango super, maar daar laat hij geen galop zien Haha!
Onder het zadel, waar je de galop ook kan beoordelen is de galop echt héél matig.
Bij Citango is dat nog maar afwachten .......

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 09:28

Ik begreep dat Citango flink wat moeite had om goedgekeurd te raken bij het NRPS, echt overtuigen doettie dus niet.

Ik ben dan ook bang dat hij het bij het KWPN niet gaat redden.

ART_UMA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-05 09:40

Samsam schreef:
Ik begreep dat Citango flink wat moeite had om goedgekeurd te raken bij het NRPS, echt overtuigen doettie dus niet.

De Hengstenkeuringscommissie nodigde hem in december uit voor de tweede bezichtiging, maar wees hem na uitgebreide discussie uiteindelijk niet aan. .... dat zijn pluspunten de overhand hadden op de mindere aspecten en keurde hem goed.

Dit staat op de NRPS site, maar wat zijn de mindere punten??

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 09:44

ART_UMA schreef:
Samsam schreef:

De Hengstenkeuringscommissie nodigde hem in december uit voor de tweede bezichtiging, maar wees hem na uitgebreide discussie uiteindelijk niet aan. .... dat zijn pluspunten de overhand hadden op de mindere aspecten en keurde hem goed.

Dit staat op de NRPS site, maar wat zijn de mindere punten??

ik vind dit niet echt overtuigend klinken, beetje twijfelgevalletje.

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 09:51

Ik heb Citango eergister nog gezien tijdens de showavond van Bathmen te Paard. Maar ik vond hem niet zo heel erg indrukwekkend.
Maar ik kwam net binnen toen hij al in de baan was dus heel veel heb ik nou ook weer niet gezien.
In het boekje stond eigenlijk ook niet veel boeiende informatie het ging over het algemeen over zijn ouders..
Maarja hij is natuurlijk ook nog wel jong.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 15:50

Nogal logisch, wat voor informatie had je over hem willen lezen? Hoe ie geboren is en hoe hij in de opfok was.

SJAKIETJUH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 21:13

k zat me laatst ook t verdiepen in een mooie hengst en ik vind contango zeker mooi bloed! eerst kwam ik alleen Tango tegen, maar toen zag ik Citango en ik denk dat ik ook eerder voor Citango zou gaan..... maar eerst even afwachten wat hij doet bij het KWPN. het zou toch jammer zijn als je ermee dekt, en hij wordt niet goedgekeurd. ook staat de kleur van citango mij beter aan.
Haha! Vingers aflikken

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 21:20

Kijk je er scheef tegenaan, of heeft citango op die foto een ontzettend vierkantsmodel

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 21:24

ik vindt het wel meevallen,beter dan zo'n "boot"

SJAKIETJUH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 12:15

vind ik ook ! het moet niet allemaal zo mega en lang Knipoog

risthia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 12:52

Ik zou Citango nemen!!!! Ik zal er ook maar bij zeggen dat ik helemaal Citango fan ben.... Wij hebben een merrie dragend van hem.

Ik ben al een aantal keren bij brinkman geweest en heb hem ook in den bosch gezien. Ik vind Citango een mooi model en maat hebben, een mooie kleur en edel hoofd! Het is ook een heel braaf dier, braaf op stal en in omgang. Hij is al onder het zadel, kan nog niet veel maar je kan er op zitten en een beetje rond sturen. Ik verwacht dat ie bij het KWPN goedgekeurt gaat worden maar ja weet nooit.... Zijn volle broer komt volgend jaar op de hengstenkeuring. Heb hem ook als veulentje in Amerika gezien en dus ook zijn moeder, dit is een mooie langelijnde donkere merrie.

Indien je meer over hem wilt weten vraag maar raak ik zal zover ik kan je vragen beantwoorden......

Odie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 18:36

Als je graag wil dekken met een hengst met contango bloed, dan zou je eens wat informatie over Ravel (Contango x Democraat) moeten verzamelen. Ik vind het een goeie hengst, zowel sportpaard als vaderdier.

Wanneer je per se wil kiezen tussen citango of tango zou ik voor die eerste gaan. Succes!

kwintie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 19:47

Ik zou voor Citango gaan.
We hebben hem gezien bij Brinkman en waren erg onder de indruk!
Hij loopt mooi los door het lijf, bergop, en heeft een snel en goed ondertredend achterbeen.
We hebben veel hengsten gezien en deze is ons goed bijgebleven.
Z'n hoofd vond ik niet de mooiste op de foto maar nu we hem in het echt hebben gezien heeft hij een leuk hoofd.
En zijn afstamming is ook veelbelovend, ik mag dat wel een dressuurpaard met spring/all-round bloed in zijn aderen (dat zijn vaak de betere).
Ook de moederlijn is erg mooi, de morka stam heeft al hele goede paarden gebracht.
Het blijft natuurlijk een gok zo'n jonge hengst, maar ik zou het zeker durven wagen!

ART_UMA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-05 20:26

Odie schreef:
Als je graag wil dekken met een hengst met contango bloed, dan zou je eens wat informatie over Ravel (Contango x Democraat) moeten verzamelen. Ik vind het een goeie hengst, zowel sportpaard als vaderdier.
TC Ravel heeft nou niet een karakter wat ik nastreef (heb ik uit betrouwbare bron), verder alleen AES gekeurd... Is voor mij geen optie.

olijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 11:44

ART_UMA schreef:
Odie schreef:
TC Ravel heeft nou niet een karakter wat ik nastreef (heb ik uit betrouwbare bron), verder alleen AES gekeurd... Is voor mij geen optie.

Slechte bron dan!! Ik ken t paard persoonlijk en t is een super werkwillig paard, met gruwelijk veel kracht in de achterhand en goed keuring bij t kwpn komt nog wel!!
Zijn veulens zijn bloederig genoeg en allemaal tegen de berg op gebouwd met het vermogen om super te schakelen zowel in de draf als galop!!
Ipv alles zomaar aan te nemen zou je natuurlijk ook zelf en mening kunnen vormen door te gaan kijken bij de hengst en de nakomelingen, je bent altijd welkom!! Haha!

pyrrhus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 17:49

Ik zou ook voor citango gaan. Wij laten dit jaar 2 merries dekken door hem.

ART_UMA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-05 21:33

olijfje25 schreef:
Slechte bron dan!! Ik ken t paard persoonlijk

Tja niet idereen die het paard persoonlijk kent denkt er hetzelfde over. Maar alleen AES is voor mij al genoeg.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 21:38

tip top, is ook een jazz x contango maar ja die is volgens mij dus ook aes bedenk ik mij net Clown

manonkuijten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 15:17

Ik vind Citango mooier, maar dat komt ook omdat ik niet zo van de kleur vos hou.

Een andere mooie hengst van Contango is TC Ravel. Momenteel goedgekeurd voor het AES. Zie ook: www.coomans.nl.

Deze hengst lijkt erg op Citango.

olijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 08:25

manonkuijten schreef:
Ik vind Citango mooier, maar dat komt ook omdat ik niet zo van de kleur vos hou.

Een andere mooie hengst van Contango is TC Ravel. Momenteel goedgekeurd voor het AES. Zie ook: www.coomans.nl.

Deze hengst lijkt erg op Citango.

Lijkt???
Is beter dan Citango!!!

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 13:37

tsjah moeilijke keuze,,,
k heb ze niet egt sien bewegen..
dus das wel btje moeilijk Tong uitsteken

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 17:37