Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

)
Ik heb zelf een pony die net uit de d-maat is (1,49m) en een kruising is tussen een appaloosa-merrie en een New Forest hengst. Ik fok nu en in de toekomst ook met New Forest hengsten, om niet te veel van het type af te gaan wijken. Mijn doel is om een leuke rij/sportpony voor kinderen te fokken, en dan met spikkels! Bijkomend doel is om eventueel een leuke hengst te fokken met dus 75% New Forest bloed en spikkels, die ingezet kan worden voor de fokkerij, om eindelijk bloedverversing te krijgen en de kleine maat fokkerij bij de NAS weer in de lift te krijgen.
gabrycha schreef:Ze zal dit jaar gedekt gaan worden door een Deutsches reitpony welke weet ik ook nog niet, er zijn er behoorlijk veel op mijn lijstje inmiddels.
fresco schreef:Ik ben ook ZEER gecharmeerd van de duitse ponyhengsten, maar zie de afstand als een groot obstakel....
Hebben jullie daar geen problemen mee?
Hoe doen jullie dat dan als de merrie een veulen aan de voet heeft lopen?

Loolapelooza schreef:gabrycha schreef:Ze zal dit jaar gedekt gaan worden door een Deutsches reitpony welke weet ik ook nog niet, er zijn er behoorlijk veel op mijn lijstje inmiddels.
Welke heb jij op je lijst staan?

fresco schreef:Ik fok samen met mijn schoonvader (kleinschalig) D pony´s.
Ons doel is een mooie pony met correct exterieur, goede ruime gangen met voldoende afdruk en veer en een goed karakter te fokken.
Mijn idee is dat er al teveel E pony´s zijn.
Wat is jullie idee hierachter?
Loolapelooza schreef:fresco schreef:Ik ben ook ZEER gecharmeerd van de duitse ponyhengsten, maar zie de afstand als een groot obstakel....
Hebben jullie daar geen problemen mee?
Hoe doen jullie dat dan als de merrie een veulen aan de voet heeft lopen?
2 letters, KI
Anders iemand zoeken met een grote ruime camion.
)
Dustinlover schreef:Hoezo zijn er al genoeg E-pony's ik snap niet wat er mis mee is hoor![]()
Ik heb een E-pony en die is beter dan sommige D-ers..
Het is jammer dat het geen hengst meer is want anders denken we dat hij heel erg ver was gekomen!!!
Teminste er zijn ook grote mensen onder de 18 jaar die graag bij de pony's willen rijden in plaats van bij die grote miepen en moeten die dan maar even lekker naar de paarden toe omdat het persee in de 1.48 moet blijven.
En sommige D pony's zijn nog nie eens D pony's want ze zijn gewoon ingemeten!!!
E-pony's zijn gewoon net als andere pony's gewoon pony's en daarmee basta!!
gabrycha schreef:Of je moet bewust een pony met een paard kruizen om D-maat te fokken en dan ook nog met succesIk heb wel bezwaar tegen paarden die rijpaard hadden moeten worden en vervolgens in d e maat blijven hangen, vaak zijn deze "ponys" niet proportioneel gebouwd en kloppen d everhoudingen niet helemaal.

gabrycha schreef:Ik heb zelf een prachtige e pony merrie staan, omdat haar vader volbloed arabier 1,57m meet. Deze merrie zoek ik later een welsh b voor en dan valt mooi in de d eindmaat. Maar dit is dus combi e pony x e pony.

gabrycha schreef:Is er ooit een EK geweest voor E-pony's?Een d pony verkoopt nu beter en er zijn helaas gaan ek meer voor ponys die in de e maat vallen en dat is de reden waarom dit tipoc is gestart. En ik vind een d pony echt een pony en niet een te klein gebleven rijpaard.

Citaat:Dan ken ik andere D pony's dan jij schijnbaar