Kruisingen TaxatieTopic

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

PartoutZ

Kruisingen TaxatieTopic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-05 11:54

Er zijn een heleboel Taxatietopic's van rassen, maar waar moet je nou heen met je kruising!? Hier dus.. Haha!

Het is de bedoeling dat je alle paarden voor jou eerst taxeert met uitleg waarom en dan pas jou paardje neerzet.. Ook als je het moeilijk vind of het niet kan.. Als je het niet probeert lukt het nooit.. Knipoog

Hier komt de eerste:

Naam: Partout Z
Leeftijd/geboortedatum: 04-04-1997
Stokmaat: 1.64m
Kleur: Vos (met stippen)
Afstamming: Juventus x Neron (Zit papier bij)
Kruising: KWPN x Arabier x Appaloosa
Karakter: Eerlijk, onvoorspelbaar, dominant, knuffelkont..
Onder het zadel: Hij heeft nog geen wedstrijd ervaring, maar ik rijd thuis nu op L-niveau.. Springen doet hij nu vrij op 80cm en onder het zadel 60cm.. Aan zijn techniek moet hij nog wat sleutelen.. Haha!
Ik kan niet iedereen op hem zetten, omdat hij nogal gevoelig is..

Foto's:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Elke86

Re: Kruisingen TaxatieTopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 12:31

Partout Z : rond de 3500 € ? (ja ben daar wel heel slecht in dus sorry als ik telaag doe Bloos )

Montana
Kruising Engelse Volbloed x KWPN
Leeftijd: 5jaar
Kleur: Vos
Afstamming: / (enige dat ik weet is dat ze een kleindochter van Nimmerdor is langs moeders kant)
Stokmaat: 1.52m
Gefokt voor : Puur gefokt voor Military (eventing Knipoog )
Karakter: enorm energiek, nogal dominant, eenkennig maar bij die persoon dan wel vrij knuffelig Tong uitsteken , soms nogal zuur naar andere paarden
Onder het zadel: energiek, geobsedeerd door springen maar kan ook wel wat gangen vertonen Haha! , heel betrouwbaar kwa schrikkerigheid

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-05 12:59

Montana: 2500,- Hij/Zij?, is maar een pony en heeft geen wedstrijdervaring(?) (Ik ben er ook al zo'n ster in.. Tong uitsteken )

En waarom 3500?? Haha!

Ik ben er vergeten bij te zetten dat Partout een ruin is..

Elke86

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 13:07

Montana is een merrie
Heeft al af en toe een dressuur /spring wedstrijd gedaan. Dressuur en dressuur op laag niveau (B bij jullie Tong uitsteken )

Ze is net een paard dus ook een moeilijke schofthoogte natuurlijk

Partout: waarom, wel hij heeft blijkbaar toch papieren en zo te zien ook leuke bewegingen dus denk dat je daar nog wel ergens mee geraakt :J

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-05 13:13

Weinig wedstrijdervaring dan.. Haha!

1.56 is toch pas een paard?? Dan nog is Montana een kleintje.. Ja

Elke86

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 13:16

Hier in België is het vanaf 1.48m paard Tong uitsteken

Ingetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 13:28

Partout Z: 3000,- (geen wedstrijdervaring maar wel L-niveau, maar heeft wel papieren en het is een paard)

Montana: 2500,- (weinig wedstrijdervaring, geen papieren, E-pony vind ik iets minder waard omdat ze die in het buitenland niet hebben.. maar lijkt me een goede springpony Lachen )

Naam: Fury
Leeftijd/geboortedatum: 01-01-1989
Stokmaat: 1.47
Geslacht: ruin
Afstamming: ??
Kruising: haflo (arabier x haflinger)
Karakter: Eerlijk, eigenwijs, beetje dominant (hij wil leider zijn Cool ), rustig maar wel gevoelig en 200% verkeersmak, humoristisch (we noemen hem wel eens mr. bean Clown ) en heel lief tegenover mensen
Onder het zadel: heel betrouwbaar (hij zal nooit gaan rennen als het niet hoeft), je moet hem wel ff zeggen dat hij naar je moet luisteren.. voorheen M2 dressuur maar hij kan het nu nog steeds.. nu B dressuur (omdat dit mijn 1e pony is) en ik ben met hem aan het springen.. heb al parcourtje van 80cm gesprongen.. maar hij moet het nog beter leren

foto:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
deze zijn pas gemaakt
Afbeelding half jaar geleden

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 13:38

partout Z 3200,-
Montana 2500,-
Fury 2000,-

Dit is mijn kruising Friesx Clydesdale Boris van 3 jaar oud. Nog niet zo lang onder het zadel maar pakt het erg goed op. Is ook beleerd voor de wagen. Verder erg lief in de omgang, nuchter paard erg gesteld op mensen en super lief met andere paarden.

Afbeelding
hier nog 2,5 jaar oud

Afbeelding
foto van vorige week

Afbeelding
lekker los in de bak

Afbeelding
lekker op het strand

Ingetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 13:43

Boris (ik weet niet of hij zo heet Knipoog ) 4000,- .... mooi paardje!!!!!!, goed karakter, goede gangen(denk ik) en volges mij leert hij snel

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 13:47

Ingetje schreef:
Boris (ik weet niet of hij zo heet Knipoog ) 4000,- .... mooi paardje!!!!!!, goed karakter, goede gangen(denk ik) en volges mij leert hij snel

ja hij heet boris. nou danjk je wel voor het compliment is altijd leuk om te horen dat iemand m mooi vind Vingers aflikken en ja hij leert echt snel en ik ben nog steeds erg blij met mijn kanjer Haha!

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-05 10:12

Fury: 2250,- Een oudere pony met ervaring..
Boris: 3500,- Mooi jong paard, nog weinig ervaringen.. (wel een mooi gelukte kruising..! Knipoog )

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 13:38

Partout
3000, leuk alround paardje, geen wedstrijdervaring.
Montana
2000, voor de nederlanders een pony Knipoog, geen wedstrijdervaring, wel leuke toekomstige sportpony
Fury
1250, leuke mooie veelzijdige pony, wel wedstrijdervaring maar wel al wat ouder.
Boris
3000, vond ik erg moeilijk om te schatten, wel erg leuk paard, zo te zien ideaal voor recreatie en voor de kar, ook lief met kinderen.

Pexluvah

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 13:41

Boris: € 3500,- [niet gaan verkopen hoor Knipoog]
Mooi paardje, lijkt me een paardje met geweldig karakter Ja

Naam; Peggy (Sue)
Geboortedatum; 01-01-1994 (geen idee welke datum precies)
Stokmaat; 1.48
Geslacht; Merrie
Kleur; Zwart
Afstamming; ??
Kreusing; waarschijnlijk Welsh x New Forest
Karakter; Rustig op stal, (redelijk) druk onder zadel. Verkeersmak, lief, gek op eten, eerlijk en vrolijk Lachen. Betrouwbaar en doet geen vlieg kwaad..
Niet voor beginners Clown
Onderlinge wedstrijdervaring, binnenkort gaan we officieel.
Kan nu L/M niveau (train er niet zo op, eerst de M maar eens halen Ja) dressuur en springt goed. Onder zadel eens 1.10 gesprongen en vrij 1.20. Wel vrij druk met springen.

Afbeelding
Liep hier niet helemaal lekker, ze zag iets Tong uitsteken

Afbeelding
Zelfde verhaal, er liepen daar allemaal mensen en kinderen te schreeuwen.. Ach gut

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ingetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 13:48

Peggy (Sue).. 1850,-... nog niet echt veel wedstrijd ervaring en is niet meer de jongste... ik weet niet of het komt doordat hij niet onstpannen was maar ik vond de gangen niet zo mooi op de plaatjes.. en geen papieren... verder wel een leuke pony! Cool

beaudy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 14:00

Ingetje schreef:
Partout Z: 3000,- (geen wedstrijdervaring maar wel L-niveau, maar heeft wel papieren en het is een paard)

Montana: 2500,- (weinig wedstrijdervaring, geen papieren, E-pony vind ik iets minder waard omdat ze die in het buitenland niet hebben.. maar lijkt me een goede springpony Lachen )

Karakter: Eerlijk, eigenwijs, beetje dominant (hij wil leider zijn Cool ), rustig maar wel gevoelig en 200% verkeersmak, humoristisch (we noemen hem wel eens mr. bean Clown ) en heel lief tegenover mensen
Onder het zadel: heel betrouwbaar (hij zal nooit gaan rennen als het niet hoeft), je moet hem wel ff zeggen dat hij naar je moet luisteren.. voorheen M2 dressuur maar hij kan het nu nog steeds.. nu B dressuur (omdat dit mijn 1e pony is) en ik ben met hem aan het springen.. heb al parcourtje van 80cm gesprongen.. maar hij moet het nog beter leren

foto:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
deze zijn pas gemaakt
Afbeelding half jaar geleden

heey inge

alles goed?
met mij wel
ik probereer maar te schatten ik heb daar geen kijk maar ik denk zo ongeveer 2000euro denkmaar zoals net ook al verteld het ik heb geen kijk op groetjes danique

Walco_Aqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 17:07

Ik heb de paarden/pony's die tot nu toe geweest zijn getaxeerd. Ik heb bij allemaal erbij gezet waarom ik dat bedrag geschat heb.

Partout Z: € 2500 -> geen wedstrijdervaring, wel papieren
Montana: € 2000 -> geen wedstrijdervaring
Fury: € 1800 -> best oud, voorheen wel goed gelopen, geen papieren
Boris: € 2000 -> geen wedstrijdervaring en jong
Peggy (Sue): € 1700 -> loopt niet hoog op wedstrijden

Ik hoor het graag als jullie het niet eens zijn met de bedragen.

Ingetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 10:59

beaudy_ schreef:
Ingetje schreef:

foto:

heey inge

alles goed?
met mij wel
ik probereer maar te schatten ik heb daar geen kijk maar ik denk zo ongeveer 2000euro denkmaar zoals net ook al verteld het ik heb geen kijk op groetjes danique

heey met mij ook alles goed Haha!
en bedankt voor je taxatie Cool
xxx Inge

Anjatjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 17:27

Partout Z: € 3000 (papieren en thuis L-niveau, maar geen wedstrijdervaring, wat aan de kleine kant en een ruin)
Montana: € 2250 (leuke bewegingen en goed springen, maar geen papieren, beetje te klein en weinig wedstrijdervaring)
Fury: € 1500 (al wat ouder, pony, geen papieren, maar wel M2 dressuur geweest)
Boris: € 2500 (geslaagde kruising, ziet er heel betrouwbaar en lief uit, maar nog maar net onder het zadel)
Peggy: € 1750 (mooie maat om bij de D-pony's te starten en L/M niveau thuis, maar geen wedstrijdervaring en toch al iest ouder om nog hoog mee in de sport te raken nu)

Anjatjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 18:41

En dan nu mijn eigen paard:

Naam: Ushi
Leeftijd/geboortedatum: 15-06-1997 (dus nu 7 jaar)
Stokmaat: 1.58m
Kleur: Sabino-vos (sabino is een gen dat veel witte aftekeningen geeft)
Afstamming: onbekend, alleen bekend dat grootvader Fantastique (BWP) is
Kruising: onbekend
Karakter: Temperamentvol en een beetje schrikkerig, maar wel betrouwbaar en braaf, zal nooit bokken of steigeren tenzij je zelf zenuwachtig bent en dus onbewust wat klemt met je houding ofzo, ze is namelijk HEEL gevoelig en reageert dus enorm op de minste hulp. Dus ook niet geschikt voor beginners. 100% verkeersmak en super rustig op wandeling.
Dol op springen, weigert nooit en heeft ook super techniek, heb met haar onder het zadel al 1.20m gesprongen, maar ze kan ongetwijfeld meer, parcours 1.20m - 1.30m zou ze moeten kunnen halen met wat training.
Dressuur word ze snel beu, maar als je haar echt aan het werk krijgt kan ze super lopen. Ze schud wel regelmatig met haar hoofd, maar dit probleem verdwijnt als je haar achterhand er goed bij krijgt, dit vind ze soms wel nog wat moeilijk omdat ze een springbouw en dus redelijk steil achterbeen heeft.
Bij haar vorige eigenares heeft ze officieel L-dressuur gelopen op wedstrijd en B-springen. Ik heb met haar alleen nog maar onderlinge springwedstrijden gedaan, 5 van de 6 wedstrijden foutloos op 90cm.
Foto's:
Los:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Dressuur:
Afbeelding
Afbeelding
Springen:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Zoetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 20:31

ik ben niet goed in taxaties..dus dat doe ik maar niet... Bloos

maar jullie mogen wel mijn pony doen Haha!

Naam: Zoë
Leeftijd/geb.datum: 14-06-1999 dus 5 jaar
Geslacht: Merrie
Stokmaat: 1.54
Kleur: (rood)Vos
kruising: haflinger X arabier( haflo-arabier dus)
Nivo: Dressuur: loopt B+4 op wedstrijden (na 2 wedstrijden)
loopt thuis l-oefeningen
Springen: loopt B op wedstrijden
springt thuis onder het zadel 1.20 (is M)
Ook rijd ik nog recreatief heel veel. door de duinen en door bossen. Ook houd ze heel erg van zwemmen
Karakter: Ze is een hele lieve pony op stal. iedereen mag haar aaien. ook kliene kindjes mogen haar overal aanraken. ze is heel eerlijk en vriendelijk. onder het zadel is ze heel braaf met dressuren. maar als ze merkt dat we naar buiten gaan of gaan springen dan komt haar echte karakter naar boven. ze is niet gemeen maar gaat wel harder lopen en haar eigen zin door drijven. ze zou echt nooit iemand pijn doen. ze is ook heel dominant. ze wil altijd de baas zijn en voorop lopen.

haar hoofdje:
Afbeelding

helemaal:
Afbeelding

dressuren:
AfbeeldingAfbeelding

springen:(wel vage foto..maar daar moet je maar even niet naar kijken)
Afbeelding

los:
Afbeelding
(wel onthoofd..maar zo zie je haar draf goed Bloos )
Afbeelding

Anjatjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 21:44

Zoetjuh
Liesjuh schreef:
Het is de bedoeling dat je alle paarden voor jou eerst taxeert met uitleg waarom en dan pas jou paardje neerzet.. Ook als je het moeilijk vind of het niet kan.. Als je het niet probeert lukt het nooit.. Knipoog

Dus tot dan gaat ook niemand jou pony doen, anders staan er alleen mensen die vragen om hun pony te taxeren, maar geen enkele taxatie, en daar heeft niemand iets aan. Knipoog

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-05 10:20

Anjatjeuh schreef:
Zoetjuh
Liesjuh schreef:

Het is de bedoeling dat je
alle
paarden voor jou eerst taxeert met uitleg waarom en dan pas jou paardje neerzet..
Ook als je het moeilijk vind of het niet kan.. Als je het niet probeert lukt het nooit.. Knipoog

Dus tot dan gaat ook niemand jou pony doen, anders staan er alleen mensen die vragen om hun pony te taxeren, maar geen enkele taxatie, en daar heeft niemand iets aan. Knipoog

Amen.. Lachen

Ushi: 4000,-/4500,- (Super gaaf uiterlijk, moeilijk te rijden, wel wat ervaring, aan de kleine kant)
Wat een gaaf hoofd zeg!! Echt een kwijlpaardje.. Kwijl Haha!

Zoetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-05 12:45

nou oke....dan ga ik het toch proberen...

partout Z: 3000,- --> geen wedstrijd ervaring, wel mooi beestje en is een paard

Montana: 2500,- --> geen ervaring in wedstrijden

Fury: 1700,- --> wat oudere pony

Boris: 3700,- --> heel mooi beest, nog jong, vriendelijk

Peggy Sue: 1700,- --> leuk beestje, wel wat ouder,loopt onrustig, weinig ervaring

Ushi: 3500 ,- --> apart maar mooi beestje, beetje klein(is jammer), wel ervaring, goede springer

genoeg zo..?? Haha!

nou de mijne Knipoog

Zoetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 11:53

wil niemand Zoë doen... Huilen

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 12:34

Anjatjeuh schreef:
En dan nu mijn eigen paard:

Naam: Ushi
Leeftijd/geboortedatum: 15-06-1997 (dus nu 7 jaar)
Stokmaat: 1.58m
Kleur: Sabino-vos (sabino is een gen dat veel witte aftekeningen geeft)
Afstamming: onbekend, alleen bekend dat grootvader Fantastique (BWP) is
Kruising: onbekend
Karakter: Temperamentvol en een beetje schrikkerig, maar wel betrouwbaar en braaf, zal nooit bokken of steigeren tenzij je zelf zenuwachtig bent en dus onbewust wat klemt met je houding ofzo, ze is namelijk HEEL gevoelig en reageert dus enorm op de minste hulp. Dus ook niet geschikt voor beginners. 100% verkeersmak en super rustig op wandeling.
Dol op springen, weigert nooit en heeft ook super techniek, heb met haar onder het zadel al 1.20m gesprongen, maar ze kan ongetwijfeld meer, parcours 1.20m - 1.30m zou ze moeten kunnen halen met wat training.
Dressuur word ze snel beu, maar als je haar echt aan het werk krijgt kan ze super lopen. Ze schud wel regelmatig met haar hoofd, maar dit probleem verdwijnt als je haar achterhand er goed bij krijgt, dit vind ze soms wel nog wat moeilijk omdat ze een springbouw en dus redelijk steil achterbeen heeft.
Bij haar vorige eigenares heeft ze officieel L-dressuur gelopen op wedstrijd en B-springen. Ik heb met haar alleen nog maar onderlinge springwedstrijden gedaan, 5 van de 6 wedstrijden foutloos op 90cm.
Foto's:
Los:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Dressuur:
Afbeelding
Afbeelding
Springen:
Afbeelding
Afbeelding