Hengstenshow Brinkman

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Marjolein

Hengstenshow Brinkman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-05 23:37

Gaan er nog mensen heen vandaag? Kan er dit jaar jammer genoeg niet bij zijn maar ben benieuwd wat men er van vind.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re: Hengstenshow Brinkman

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 23:38

Het ligt wel in de planning Haha!

tenerife

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 08:10

Wij gaan der ook heen met de fam.

pyrrhus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 09:32

wij ook

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 09:43

Wij zijn er ook, ik ga net de routeplanner maken Knipoog .

Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-05 11:11

vanaf de A1 afslag teuge nemen, bordjes teuge/twello volgen (2 rotondesrechtdoor, eerste stoplicht rechts, rotonde rechtdoor, stoplicht rechts) als je teuge uitkomt is het aan je rechterkant na 1km ofzo. nog voor de rotonde en bordjes twello Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 15:42

Marjolein schreef:
vanaf de A1 afslag teuge nemen, bordjes teuge/twello volgen (2 rotondesrechtdoor, eerste stoplicht rechts, rotonde rechtdoor, stoplicht rechts) als je teuge uitkomt is het aan je rechterkant na 1km ofzo. nog voor de rotonde en bordjes twello Haha!

Sinds wanneer zit er op de A1 een afslag Teuge? Ik denk dat je de A50 bedoeld. Maar dat is inmiddels wat te laat, het is al afgelopen.

silloouuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 20:21

En wat vonden jullie er van??

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 23:08

Heel eerlijk gezegd had ik er meer van verwacht. Wat had Timeless trouwens met zijn hals uitgevreten?

risthia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 07:49

Hoe was de contango x jazz ?????

Magique

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 08:55

risthia schreef:
Hoe was de contango x jazz ?????

Ja daar ben ik ook wel benieuwd naar; Citango heet die toch?

pyrrhus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 09:11

Citango hebben we gekozen voor 2 van onze merries. Mooi opwaarts gebouwd en lang gelijnd paard, met een mooi voorbeen van Jazz en een goed onder tredend achterbeen en al een mooie hoogte voor zn leeftijd.

Ik vond het ook allemaal wat tegenvallen kwa presentatie enzo. Had meer verwacht vooral omdat ze 125 jaar bestaan.

Ukato hebben we gekozen voor 3 van onze merries. Niet echt om het paard zelf (heeft overgins een ontzettend fijn karakter) maar meer om zijn afstamming.

Tja en wat Timeless gedaan heeft?? Wond op zn hals, Grote winkelhaak die nog open was op de binnenkant van zn rechtervoorbeen en een openwond tussen de voorbenen waar de maringaal zat. Ik vond ook niet dat ze hem hadden moeten laten springen. Hij had duidelijk last van zn verwondingen vooral als die neer kwam na de sprong.

Wat is Casco ook een kast van een paard. We hebben twee jaar terug twee merries er bij gehad maar niet drachtig geworden van hem. En hebben we Lupicor geprobeerd en daar waren ze allebei in 1 keer drachtig van. (mssn dat de kwaliteit van zn sperma niet echt goed was op dat moment?)

Sam R vind ik ook wel een heel mooi dier, die leuk kan lopen en goed kan springen.

Polansky vind ik erg vooruit gegaan op zn ruiter. (de 4-jarige afstamming die mee liep was ook niet verkeerd trouwens.)

Ik vond het veulen van Berlin maar niks. Heel raar hoofd en ik vond hm wat kort in de rug, wel hoog op de benen.

Tuchinski is ook wel een mooi dier, maar voert teveel bloed voor onze merries. En persoonlijk hou ik niet zo van Krack C.

Magique

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 09:17

pyrrhus schreef:
Citango hebben we gekozen voor 2 van onze merries. Mooi opwaarts gebouwd en lang gelijnd paard, met een mooi voorbeen van Jazz en een goed onder tredend achterbeen en al een mooie hoogte voor zn leeftijd.

Lieten ze hem aan de hand zien of onder zadel? Kon je de Galop beoordelen?

risthia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 09:24

ben ook erg benieuwd naar zijn bewegingen..... wij wilde gaan kijken maar op moment dat we wilde vertrekken werd er een veulen geboren, een week te vroeg dus hadden we niet verwacht maar vandaar dat we niet zijn geweest. We hebben al wel gebeld en kunnen de hengst volgende week komen bekijken.... In den bosch vond ik zijn achterbeen niet geweldig...... verder zijn we erg gecharmeerd van hem en aangezien het in den bosch een momentopname was willen we weten hoe het achterbeen verder is, indien deze goed is worden er twee merries door hem gedekt.......

pyrrhus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 09:40

Magique schreef:
pyrrhus schreef:

Lieten ze hem aan de hand zien of onder zadel? Kon je de Galop beoordelen?

Hij werd aan de hand getoond omdat hij nog niet onder het zadel is. En dus hebben we de gallop niet kunnen beoordelen helaas. Nou hebben de 2 merries die wij laten dekken gelukkig een hele sterke gallop

pyrrhus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 09:41

risthia schreef:
ben ook erg benieuwd naar zijn bewegingen..... wij wilde gaan kijken maar op moment dat we wilde vertrekken werd er een veulen geboren, een week te vroeg dus hadden we niet verwacht maar vandaar dat we niet zijn geweest. We hebben al wel gebeld en kunnen de hengst volgende week komen bekijken.... In den bosch vond ik zijn achterbeen niet geweldig...... verder zijn we erg gecharmeerd van hem en aangezien het in den bosch een momentopname was willen we weten hoe het achterbeen verder is, indien deze goed is worden er twee merries door hem gedekt.......

Het achterbeen was in den bosch en zwolle inderdaad minder. Maar gister toonde die zich erg goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 11:51

ik vond het ietwat tegenvallen,had meer verwacht ivm 125 jarig bestaan..
heb geen merries dus was er puur om leuk te kijken,was zelf gecharmeerd van Polansky.
het veulen van Berlin is van de eigenaren van de pensionstal waar mijn paard staat,ik vind hem erg leuk...hij is pas 4 dagen oud..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 13:58

Citango vond ik op de kwpn en nrpskeuring al heel positief opvallen. Wel vind ik dat hij al een heel paard is voor een driejarige.

pyrrhus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 14:39

Pipo schreef:
Citango vond ik op de kwpn en nrpskeuring al heel positief opvallen. Wel vind ik dat hij al een heel paard is voor een driejarige.

Ja dat vond ik ook wel hoor. Ik heb ook het idee dat er wel iets mee gedaan is kwa training ondanks dat hij nog geen 3 is. (of net is). Maar ik vind het een gave hengst en daarom laten we ook 2 merries dekken door hem.

Hurrycane

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 14:40

Hmm.. Timeless had vorig jaar tijdens de hengstenshow (daarna nog zeker een paar maand trouwens) ook al zo'n nare plek op zijn hals zitten. Toen was het eigenlijk meer een dikke lelijke bult. Vraag me nu af of dat dezelfde plek nog is. We konden helaas niet gaan kijken.

pyrrhus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 14:46

Hurrycane schreef:
Hmm.. Timeless had vorig jaar tijdens de hengstenshow (daarna nog zeker een paar maand trouwens) ook al zo'n nare plek op zijn hals zitten. Toen was het eigenlijk meer een dikke lelijke bult. Vraag me nu af of dat dezelfde plek nog is. We konden helaas niet gaan kijken.

Nee het was niet dat abces van vorig jaar. (toen hebben ze hem overgins niet laten zien onder het zadel) Het
zit vlak achter de kaaklijn.

abcfgd1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 14:53

Werden de Welsh hengsten ook getoond met nakomelingen?

Zo ja, hoe leek dat?

pyrrhus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 15:12

vanda's schreef:
Werden de Welsh hengsten ook getoond met nakomelingen?

Zo ja, hoe leek dat?

Alleen een 19-jarige welsh K hengst. Weet zo niet hoe die hete. Was een vel en bloederig type, als je de naam zegt dan weet ik het wel weer. Er werden verder geen nakomelingen getoond

tenerife

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 15:58

De hengenshow was mooi, alleen jammer van de regen, de veulens van Berlin vielen allen erg tegen, allemaal ouder wets en te degelijk, propperig

Timeless>>Tsjah, ik vind der nix an, aan alle kanten vond ik hem matig

Ukato>>Tsjah zelfde verhaal

Casco>>Super springpaard, alleen zelf geen veulens van gezien,

No limit>> Ook super springpaard

Tuschinschki>> Super dressuurpaard, verder nix negatiefs over

Citango>>Viel me ook heel erg mee, alleen jammer dat ze hem voor het kwpn niet hebben goedgekeurd, volgens mij is die alleen nrps. Opzich goed paard om bij te dekken lijkt me zow.

Polansky>> Matig, kan geen reden vinden om erbij te dekken, echter de jonge polansky die er liep, was wel goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 19:52

pyrrhus schreef:
Pipo schreef:

Ja dat vond ik ook wel hoor. Ik heb ook het idee dat er wel iets mee gedaan is kwa training ondanks dat hij nog geen 3 is. (of net is). Maar ik vind het een gave hengst en daarom laten we ook 2 merries dekken door hem.

Ik zeg helemaal niet dat ik denk dat er wat meegedaan is qua training. Ik zeg dat ik vind dat het paard voor zijn leeftijd al een flink dier is. Dat heeft niets met training te maken, tenminste zo bedoel ik dat niet! Hij heeft wat weinig jeugd, misschien dat ik het dan beter verwoord.

Hij zal echter al wel zadelmak zijn.........vrij normaal ook.