Hengstenshow van Bommel

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Syllie

Hengstenshow van Bommel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-05 11:41

Weet iemand welke paarden je daar kan zien, ik weet dat Trento B en Ruquil komen, maar komen er nog meer hengsten???

holly

Re: Hengstenshow van Bommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 11:44

Ik heb geen idee Tong uitsteken

Heeft iemand ook enig idee tot hoe laat ik kan verwachten dat de show gaat duren?

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 12:47

Jessica24

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 17:35

Ik ga ook naar de show!
Ben namelijk erg benieuwd naar dreamcatcher.
Ook Trento en Rubiquil wil ik wel eens zien lopen.
Dus ben zeker van de partij.

Syllie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-05 20:24

Thanks voor de info, ben ook erg benieuwd naar Trento en eigenlijk ook naar de nakomelingen van Rubiquil, ken d'r wel een paar maar ben benieuwd hoe de rest zich heeft ontwikkeld.

viscaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-05 10:57

Ik ben zeker ook van de partij. Even weer naar de paps van ons paard kijken en dat is Obelisk Kwijl

dries

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 15:35

hoi wie gaan er morgen allemaal naar van bommel?

ik in iedergeval wel. om rubi en zijn nakomelingen te gaan bekijken.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 15:45

Havidoff toch ook neem ik aan?

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 17:10

Ja....

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 17:52

Wil er iemand een verslagje maken aub. Ben er zelf niet geraakt vandaag. Was nog kapot van gisteren bij de Ijzeren Man. mijn verslag daarvan is in dat topic te lezen.

paulanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 18:28

ik ben er ook benieuwd naar!

viscaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 19:57

Ja dat wil ik ook graag weten.We zouden gaan maar er kwam helaas wat tussen. Dus graag een verslagje.

Syllie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-05 20:06

Het was de eerste keer dat ik naar deze show ben geweest maar ik vond het een hele mooie show, alles op t gemakje en ze hebben alle paarden laten zien. Vind ook dat ze meer rekening met de paarden houden dan sommige andere hengstenhouders, maar das mijn mening.

Vond Trento heel erg mooi en wat kan die ook zitten zeg, jeetje Haha! Ook zijn veulentjes vond ik positief opvallen want ze liepen allemaal heel erg gemakkelijk.
Wij gingen trouwens speciaal voor trento want we willen er graag mee dekken maar we hadden hem nog nooit live gezien, kebie reed hem want Kim had haar enkel gebroken, is trouwens een hele aardige meid, we hebben er nog even mee staan praten, en gewoon heel spontaan enzo en helemaal trots op trento.

Ook obelisk vond ik heel erg goed lopen onder kirsten, zij kan ook onwijs netjes rijden, hele mooie combi.

Als jullie nog wat willen weten, want wij hebben alles gezien dus..... Vraag maar raak Haha!

dries

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 20:47

ik ben ook op de show geweest vandaag en heb getracht foto's te maken maar de meeste zijn jammer genoeg mislukt.
het was een leuke show!
ik ging voor rubiquil, ik vond het jammer dat hij niet onder het zadel werdt getoon, heeft iemand enig iedee waarom niet? wel vond ik zijn nakomelingen erg leuk om te zien.
radetsky vond ik een van de mooiste geshowde nakomeling van rubi.

ik vond trento eigenlijk een beetje tegenvallen, hij was wel heel mooi en kon wel goed bewegen maar ik vond hem iets teveel knie actie hebben en volgens mij kan hij niet zo goed schakellen iedergeval dat toonde hij niet ook zijn volgens mij uitgestrekte gangen niet zijn sterkste punt of hij heeft dit vandaag gewoon niet laten zien dat kan ook.
de nakomelingen van trento vond ik wel erg mooi!

dream catcher was ook een erg mooie hengst en kon ook goed bewegen.

Magique

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 20:49

Hoe was Just Royal Dancer?

olafj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 20:54

Ik ben maar even geweest, want wij wilden ook uptown zien(bij hastrona hoeve), dus heb ik Trento alleen maar aan de hand gezien en op stal, maar wat een paard Vingers aflikken .
Mijn merrie verwacht over ongeveer 27 dgn een veulen van trento.
Ik ben wel even in stal gaan kijken naar de veulentjes. Het waren wel chique veulens, alleen die met die grote oren viel wel op, maar ja die had ie duidelijk van moeders! Haha!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 21:04

dries schreef:
ik ging voor rubiquil, ik vond het jammer dat hij niet onder het zadel werdt getoon, heeft iemand enig iedee waarom niet?
Volgens mij heeft hij een scheur in z'n hoef die maar niet over wilt gaan.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 21:12

Sammie schreef:
dries schreef:
ik ging voor rubiquil, ik vond het jammer dat hij niet onder het zadel werdt getoon, heeft iemand enig iedee waarom niet?

Volgens mij heeft hij een scheur in z'n hoef die maar niet over wilt gaan.

En die Van Lieren was toch hoefsmid ??? Knipoog Haha!

dries

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 21:19

hier een paar foto's die wel gelukt zijn

Trento B
Afbeelding

Afbeelding

radjetsky
Afbeelding

Afbeelding

meer foto's volgen nog!

viscaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 21:26

Zijn er toevallig ook foto`s van Obelisk gemaakt ?

dries

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 21:32

hier nog een paar foto's

Trento B

Afbeelding

Afbeelding

Rubiquil

Afbeelding

sorry foto's van obelisk heb ik wel gemaakt, had meer dan hondert foto's bij elkaar maar ik kan jammer genoeg nog niet zo goed overweg met dat ding dus zijn de meeste mislukt. daar staat dan alleen een kont op of zelfs helemaal niets. ik baal er echt van heb nu ook bijna geen foto's van rubi

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 21:36

De show was mooi, erg mooi weertje ook Haha!

Just Royal Dancer, mooi dier, was iets of wat pittig (wat wil je met al die drukte om je heen)
Dat danste heerlijk door de baan heen, zeker een aanrader voor iemand die dat met zijn merrie vind matchen.

Zo ook Dream Catcher hoor, qua uitstraling lijken JRD en DC wat op elkaar, maar qua bewegen zijn het naar mijn smaak twee totaal verschillende, maar toch ook een erg lekker dier.

Trento word zoals ik dat altijd noem normaal gesproken met peper in zijn kont en een rem aan de voorkant gereden en Kebie probeerde hem te laten ontspannen, maar dat is erg moeilijk om in een korte tijd voor elkaar te krijgen. Hij maakte dan zijn passen ook niet af. Zonde want hij zou het wel kunnen.
De veulens bewogen lekker, soepel, ruim en dat knietje weer he, maar hadden stuk voor stuk het zelfde neuswerk als Trento. Lang en smal.

Havidoff, poeh gelukkig zat ik niet met mijn neus langs de hekken, want hij was nogal vrolijk met de voor en achter benen Tong uitsteken Wel een erg mooi dier.

Leonardo (pony hengst), vreselijk mooie vertoning. Voor de ponyliefhebbers. Een pony met een draf, echt heel erg mooi.

Now or Never (ook pony hengst) ik zelf vond het wat simpeltjes. Wel een mooi uiterlijk, maar miste wat aan zijn tonen.

Salvatore (schrijf ik dat goed?) prachtig chique paard. Kon ook zeker goed uit de weg.

Obelisk. Blonk als een spiegel, echt heel mooi dier. Kan ook zeker goed bewegen, maar goed ik zie het liever allemaal wat spectaculairder. Dat is ieder zijn eigen smaak natuurlijk.

Goodtimes. Oogde vrij klein, had altijd gedacht dat hij groter zou zijn.
Omdat hij een wat melige bui had, waren er maar weinig stukjes bij waarin hij zich even wilde laten zien.

Rubiquil, die nek, gelijk een bodybuilder joh. (als ik me niet vergis kampt hij al een poos met een blessure). Helaas niet onder het zadel, maar toch een goede indruk kunnen krijgen.
Ollright, prachtig beest, toonde zich heel goed.
Roumanda, ook een erg mooi dier.
Up to date, jong maar hartstikke nuchter overal onder.
(naam kwijt) deed ook zijn best, zag er ook zeer goed uit.
Nog een veulen gezien. Erg leuk en nieuwsgierig ding.
Radetsky, dat was echt zo een lief en prachtige hengst.
Jep de Rubi's zijn zeker erg goed bevallen.

Tenerife, mooie hengst, viel naar mijn smaak iets wat tegen onder het zadel (is ook weer puur smaak hoor), maar zeer zeker geen verkeerde hengst.

Rapsody, als ik goed heb staan opletten verscheen deze niet in de baan (maar wel te zien in de stallen) wegens een blessure geloof ik.
Wel de veulens.
1 piepjong ding, voor de leeftijd erg mooi, nieuwsgierig en bleef ook heel fraai bewegen.
De andere had de zomer in de bol en was constant vrolijk aan het springen.
Mijn indruk, ik vond ze wat gewoontjes.

Even denken hoor, wat ik nog meer gezien heb.

Twee bruine springers (ben de namen even kwijt)
De donkerbruine leek mij een erg fijn paard, bleef ook gewoon kalm, maar mocht wat meer indruk op mij maken met het springen.
De bruine met zwarte manen en staart was wel afgeleid door het publiek zo nu en dan, maar voor hem was het dan ook nog vrij nieuw allemaal. Toch maakte hij op mij iets meer indruk tijdens het springen.

Salvatore (al beschreven) sprong ook samen met een andere schimmel (ook weer naam kwijt)
Deze vond ik qua uiterlijk helemaal niet mijn smaak. Het hoofd sprak mij nog het minste aan, maar springen kon hij zeker wel. Hij gaf je echt een indruk van, goh het gaat allemaal zo makkelijk. Alsof hij vleugels had zweefde hij over de sprong.

Ik zal er nog wel een paar vergeten zijn, maar kom er zo een twee drie niet op.

Qua springen is Salvatore mij goed bevallen (al liet deze nog niet zoveel zien)
Qua dressuur Rubiquil en zijn kinderen. Niet 1, maar allemaal.
(Leonardo had gewoonweg de beste draf, maar ik ga niet voor een ponyhengst helaas)

dries

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 21:44

en nog een paar foto's

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

dit waren de laatste de rest is mislukt Verdrietig Verdrietig

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 06:48

dries schreef:
ik ben ook op de show geweest vandaag en heb getracht foto's te maken maar de meeste zijn jammer genoeg mislukt.
het was een leuke show!
ik ging voor rubiquil, ik vond het jammer dat hij niet onder het zadel werdt getoon, heeft iemand enig iedee waarom niet? wel vond ik zijn nakomelingen erg leuk om te zien.
radetsky vond ik een van de mooiste geshowde nakomeling van rubi.

ik vond trento eigenlijk een beetje tegenvallen, hij was wel heel mooi en kon wel goed bewegen maar ik vond hem iets teveel knie actie hebben en volgens mij kan hij niet zo goed schakellen iedergeval dat toonde hij niet ook zijn volgens mij uitgestrekte gangen niet zijn sterkste punt of hij heeft dit vandaag gewoon niet laten zien dat kan ook.
de nakomelingen van trento vond ik wel erg mooi!

dream catcher was ook een erg mooie hengst en kon ook goed bewegen.

Rubiquil zou nog steeds met zijn hoef sukkelen. (Hoefscheur) Vandaar waarschijnlijk dat hij aan de hand werd getoond.

Dries je hebt toevallig dat showblokje van Rubiquil niet op video? of iemand anders. Foto's zijn ook goed hoor.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 06:53

Sorry Dries had de rest van het topic nog niet gelezen. Radetzky niet onder het zadel getoond? Verder man wat is hij mooi geworden. Dries heb ik je toestemming om ze af te printen en te tonen aan mijn vader?