Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Marije1984 schreef:Ik heb er geen idee van maar an he dekgeld kan je een leuk paard kopen. Ik zou er eerst stevig over nadenken of je het geld er voor over hebt. Er zijn ook andere goeie en leuke hengsten met meer 'naam' en die voordeliger zijn in het dekgeld
xtvax schreef:Het mag dan goed bloed zijn, maar dat is geen garantie voor een goed veulen.
De merrie speelt ook nog een grote rol en stél dat ook de merrie tóp is, dan heb je nog geen zekerheid op een top veulen!![]()
Ik zou het dekgeld er niet voorover hebben. Genoeg andere goede hengsten.
- hannekeA schreef:Chin Chin heeft interessante nakomelingen gebracht die in de internationale springsport lopen en vorig jaar zijn op meerdere veilingen zijn veulens voor veel geld verkocht. !

tenerife schreef:Ik meen trouwens te weten, dat vdl de merries uitzoekt die erbij mogen, omdat ze alleen goede merries erbij willen hebben, weet het niet 100%cker maar wel 95% en daar komt bij een dekgeld, van gloof ik over der 3000 euro, dus jah, als je geld over hebt, maar het is natuurlijk een superhengst.
libke schreef:tenerife schreef:Ik meen trouwens te weten, dat vdl de merries uitzoekt die erbij mogen, omdat ze alleen goede merries erbij willen hebben, weet het niet 100%cker maar wel 95% en daar komt bij een dekgeld, van gloof ik over der 3000 euro, dus jah, als je geld over hebt, maar het is natuurlijk een superhengst.
Het is al 3 jaar:3500 € + btw .En ze zoeken heus de merries niet uit (ik had zelf een heel aparte sportmerrie maar met een b-register en ze hebben pas na dekking de papieren gevraagd .Trouwens verleden jaar meerdan 300 merries gedekt ,is toch niet zo exlcusief hoor !!daarbij weet ik dat een aantal "fokkers " -althans zo noemen ze zich- chin chin gebruiken op waardeloze merries om deze zo drachtig toch nog kwijt te raken er is immers een grote vraag naar!
Citaat:
Dat is 1 miljoen euri's omzet!!!
.heeft zijn aankoop al dubbel en dik weer verdiend denk ik zo.