Chin chin

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

lievenr

Chin chin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-05 20:17

weet er iemand hoe deze hengst fokt en welke soort merrie er goed bij past en wie heeft er een nakomeling van

Lida

Re: Chin chin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 09:45

Hoi,

Heb er vorige week een hengstveulen van gezien hier bij ons in het dorp
echt een stoer ventje, bloed koppie erop en een mooi lijf voor zo'n jonge knul.

Soraya92

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 21:09

zijn erg mooie fijne beestjes !! wij hebben een hengstje ervan op stal ( nu 2 jaar ) en een prachtig dier ! fijn hoofdje , dikke hals erop , echt mooi gebouwd!!

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 21:51

Ik heb er geen idee van maar an he dekgeld kan je een leuk paard kopen. Ik zou er eerst stevig over nadenken of je het geld er voor over hebt. Er zijn ook andere goeie en leuke hengsten met meer 'naam' en die voordeliger zijn in het dekgeld

hannekeA

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 22:59

Chin Chin: exclusief en TOP!! Geef mij er maar een veulen van, heb genoeg mooie gezien!

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 07:20

Marije1984 schreef:
Ik heb er geen idee van maar an he dekgeld kan je een leuk paard kopen. Ik zou er eerst stevig over nadenken of je het geld er voor over hebt. Er zijn ook andere goeie en leuke hengsten met meer 'naam' en die voordeliger zijn in het dekgeld

Helemaal mee eens *LOL*

Lida

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 09:52

Natuurlijk zijn er meer hengsten met naam maar deze is met stip.

Tik op marktplaza maar eens namen van zg populaire hengsten in en je kunt ze te kust en te keur kopen daarom fok je toch niet.

Dan dek je lekker 1 x in de 2 jaar bij een duure hengst.

Misschien sluit hij wel niet aan bij het bloed van je merrie maar dan kun je altijd VDL om advies vragen.

Waarom zul je met minder genoegen nemen nu je een van de beste nog kunt krijgen.

xtvax

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 11:28

Het mag dan goed bloed zijn, maar dat is geen garantie voor een goed veulen.
De merrie speelt ook nog een grote rol en stél dat ook de merrie tóp is, dan heb je nog geen zekerheid op een top veulen!
Ik zou het dekgeld er niet voorover hebben. Genoeg andere goede hengsten.

JusTinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 17:32

xtvax schreef:
Het mag dan goed bloed zijn, maar dat is geen garantie voor een goed veulen.
De merrie speelt ook nog een grote rol en stél dat ook de merrie tóp is, dan heb je nog geen zekerheid op een top veulen!
Ik zou het dekgeld er niet voorover hebben. Genoeg andere goede hengsten.

Maar met een andere hengst heb je dat ook !! Dus dan kan je kiezen , een exclusieve of eentje waar de fok op doorloopt !

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 22:23

Een van de beste, terwijl ik nog nooit van hem heb gehoord. Ja vorige maand en het onderwerp was zijn zeer dure dekprijs voor een voor mij onbekende hengst.

Als je graag met hem dekt moet je het zeker doen. Van van elke hengst komt een goeie en een slechte en het zou reuze zonde zijn als jij net de slechte krijgt

hannekeA

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 22:46

Voor sommigen nog niet bekend en voor sommigen wereldbekend. Chin Chin heeft interessante nakomelingen gebracht die in de internationale springsport lopen en vorig jaar zijn op meerdere veilingen zijn veulens voor veel geld verkocht. Zo'n 3 jaar terug is Chin Chin uit Mexico gehaald voor de fokkerij, dus klopt het wel dat je weinig jonge sportpaarden van hem ziet, maar ben er van overtuigd dat die er zeker komen!

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 12:16

Het lijkt me niet dat Chin Chin onbekend is, hij heeft 2 x de olympische spelen gelopen.

Wij hebben een twee jarige hengst gefokt uit een Flemmingh merrie, die staat nu ergens in Oss.

En nu hebben we een Nimmerdor drachtig van Chin Chin.

En vorig jaar in Amerika heeft een veulen het heel goed gedaan bij de American Holsteiner Horse Association.

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 12:52

De Chin Chin die ik heb gekend was een grote roodvos hengst die gruwelijk kon springen. Jammer genoeg arthrose gekregen in de achterknie en einde verhaal.
Maar was me dat een gaaf paard ...

-ik heb het niet over Chin Chin zelf hé Haha!-

vamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-05 16:27

hannekeA schreef:
Chin Chin heeft interessante nakomelingen gebracht die in de internationale springsport lopen en vorig jaar zijn op meerdere veilingen zijn veulens voor veel geld verkocht. !

Ik weet niet wat jij veel geld vindt, maar wat ik heb gezien, vraag ik me af hoe ze er in hemelsnaam winst op kunnen maken...

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-05 21:15

De veulens van Chin Chin zijn op de 1 na laatste Borculo veiling voor veel geld weggegaan.
En op de laatste prinsjesdag veiling zijn ook nog een paar voor leuk geld weggegaan.
Voor Chin Chin nakomelingen is veel belangstelling, ook vanuit het buitenland.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-05 21:37

Op 1 of 2 uitzonderingen na denk ik toch dat ze voor veel geld weg gaan hoor ,zeker die eerste 2 jaargangen ;Nu ie meer dan 300 dekkingen heeft Zal het aanbod stijgen ;Onder de 8500 heb ik er toch nog geen te koop gezien of het moet uit een k*tmoeder komen ;als je er eentje verkoopt krijg je tnminste respons op je advertentie ,wat voor vele anderen niet het geval is!
Ik heb zelf mijn 2-jarige goed kunnen verkopen omdat het een Chin Chin was en mag die man onmiddelijk weerbellen als ik er nog zo eentje weet staan

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 07:16

Toen ik bij van de lageweg was, stond er ook zo'n leuk Chin Chinnetje Haha!
Pas geboren, heb nog niet veel nakomelingen gezien van chin chin, hou de hengst ook niet echt in de gaten, omdat hij gewoon veeeelste duur is Haha!
maar je zult vast wel winst maken, maar ik denk dat je dan ook echt die veillingen af moet.
Want als particulier zal je ze niet verkopen zo, via marktplaats of zie ik dat verkeerd Verward

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 17:55

Chinchin is hot, dat heb ik inmiddels wel begrepen. VEulens van deze hengst gaan ook duurder weg dan andere veulens, logisch ook gezien het dekgeld.

MAar ik heb het er niet voor over. JA, misschien als ik ZEKER wist dat mijn merrie een gezond veulen ervan zou krijgen. EN dan maar meteen verkopen want owee als er iets mee gebeurt.... Dan ben je des te meer geld kwijt. En hoeveel van dat dekgeld krijg je terug als je merrie gust blijft? Dus daar begin ik niet aan.

tenerife

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 08:31

Ik meen trouwens te weten, dat vdl de merries uitzoekt die erbij mogen, omdat ze alleen goede merries erbij willen hebben, weet het niet 100%cker maar wel 95% en daar komt bij een dekgeld, van gloof ik over der 3000 euro, dus jah, als je geld over hebt, maar het is natuurlijk een superhengst.

Lida

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 10:22

Heb vanmorgen even de dekgelden bij de dravers nagekeken zoals misschien bekend heb je daar dekgeld en veulengeld.

Ik adviseer een ieder die de prijs van Chin Chin te hoog vindt even te
kijken wat de prijzen daar zijn. En opeens is Chin Chin heel goedkoop.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 12:48

tenerife schreef:
Ik meen trouwens te weten, dat vdl de merries uitzoekt die erbij mogen, omdat ze alleen goede merries erbij willen hebben, weet het niet 100%cker maar wel 95% en daar komt bij een dekgeld, van gloof ik over der 3000 euro, dus jah, als je geld over hebt, maar het is natuurlijk een superhengst.

Het is al 3 jaar:3500 € + btw .En ze zoeken heus de merries niet uit (ik had zelf een heel aparte sportmerrie maar met een b-register en ze hebben pas na dekking de papieren gevraagd .Trouwens verleden jaar meerdan 300 merries gedekt ,is toch niet zo exlcusief hoor !!daarbij weet ik dat een aantal "fokkers " -althans zo noemen ze zich- chin chin gebruiken op waardeloze merries om deze zo drachtig toch nog kwijt te raken er is immers een grote vraag naar!

Excuseme

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 13:23

libke schreef:
tenerife schreef:

Het is al 3 jaar:3500 € + btw .En ze zoeken heus de merries niet uit (ik had zelf een heel aparte sportmerrie maar met een b-register en ze hebben pas na dekking de papieren gevraagd .Trouwens verleden jaar meerdan 300 merries gedekt ,is toch niet zo exlcusief hoor !!daarbij weet ik dat een aantal "fokkers " -althans zo noemen ze zich- chin chin gebruiken op waardeloze merries om deze zo drachtig toch nog kwijt te raken er is immers een grote vraag naar!

Dat is 1 miljoen euri's omzet!!!

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 16:19

Citaat:

Dat is 1 miljoen euri's omzet!!!

Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! .heeft zijn aankoop al dubbel en dik weer verdiend denk ik zo.
T'is maar wat je exlcusief noemt

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 16:25

magic84331

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 20:48

Half mei worden er 2 Chin Chin veulentjes verwacht uit de volle zus van Jolie Coeur (d.m.v. embryo transfer) en eind mei nog een Chin Chin-tje uit de moeder van Padarco.