Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
BonnieW schreef:Hai,
Ik wil graag volgend jaar een veulen. Ik heb zelf geen merrie maar weet wel al van welke hengst ik een veulen wil. Een veulen van deze hengst kopen kan niet, want dit is het eerste jaar dat hij dekt. Het is een KWPN ik denk rond de 1,70. Ik wil het liefst een mama van rond de 1,55 / 1.60, dit omdat ik zelf niet groot ben en een klein veulentje wil.
Ik wil eventueel wel zoiets als de stalling van de merrie in de tijd dat ze dragende is betalen, maar daar kom ik vast wel uit met de eigenaar.
Als jullie iets weten...... Thanx!!
BonnieW schreef:Ja dat kan,
alleen een veulen kopen of een dekking betalen, das een groot verschil qua prijs... En ik heb het niet zo breed als ik zou willen helaas
BonnieW schreef:Ja dat kan,
alleen een veulen kopen of een dekking betalen, das een groot verschil qua prijs... En ik heb het niet zo breed als ik zou willen helaas
essie79 schreef:Ik snap je wel, maar het is gewoon niet zo'n slim idee.
Ten eerste betreft de kosten, en ten tweede vind ik niet zo maar een draagmoeder en ten derde weet je nog helemaal niet wat voor veulen eruit komt.
En het kost je waarschijnlijk veel meer dan je denkt!
Dus gewoon nu elke maand 200 euro op je rekening zetten, kan je volgend jaar best een leuk veulen kopen.
. Ik kan toch altijd kijken of ik een draagmoeder vind, het hoeft wat mij betreft niet eens perse een KWPN te zijn. En zoals ik al zei, door dat gedoe met timo ben ik gewoon heel erg toe om naar iets leuks uit te kunnen kijken. En niet een jaar te zitten wachten tot ik een veulen kan kopen wat al een paar maanden oud is.
essie79 schreef:Dus gewoon nu elke maand 200 euro op je rekening zetten, kan je volgend jaar best een leuk veulen kopen.
)
BonnieW schreef:Dankje, maar als ik nou een merrie zou kopen zou die na de dracht weer verkocht moeten worden. Dat is ook weer niet helemaal de bedoeling, en een beetje banketstaaf tegenover de merrie.
Maar thanx!! Eindelijk een positieve reactie!
Dees schreef:Ik heb nog wel een
brakke merrie met mooie dressuurgenen voor je in de aanbieding: mag je overnemen voor heel zacht prijsje.