Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Brisk schreef:wij hebben een 2jarige hengst van Saros, uit een Lys de Darmen merrie.
Hij beweegt ruim met een mooi zweefmoment, mocht achter iets sterker zijn. Hij heeft ook voldoende maat, de moeder is een fijne merrie van 1.64m. Hij had iets meer front mogen hebben, maar de merrie doet ook veel! Al bij al is het een verbetering tov de merrie.
Ik wil er nog wel aan toe voegen dat ik zeer gecharmeerd ben van de veulens die ik al gezien heb van Saros. Wel allen nogal lang gelijnd, maar dat vind ik geen nadeel.
Ik zou graag een foto plaatsen, maar ik ken daar absoluut niks van!!
Sorry!
Groetjes.
orban schreef:Zo Cindy zoek je met Saros gaan te fokken. Ik heb hem al regelmatig gezien maar van zijn nafok eigenlijk nog niet al te veel gezien.

)
nog een paar weken en er loopt een Warkant-veulen naast mijn merrie haar zijde
Quirinake schreef:binnenkort kan ik je een veulen laten zien van warkantnog een paar weken en er loopt een Warkant-veulen naast mijn merrie haar zijde
) alabastro schreef:Saros fokt inderdaad zeer mooie, commerciele veulens die blijkbaar later ook nog eens makkelijk te rijden zijn. Ik mijn ogen moet je er wel voor zorgen dat je een merrie hebt die een zeer goed achterbeen heeft en dan hopen dat Saros zijn Ramiro-achterbeengebruik niet te zeer doorfokt.
cinv schreef:Quirinake schreef:binnenkort kan ik je een veulen laten zien van warkantnog een paar weken en er loopt een Warkant-veulen naast mijn merrie haar zijde
OW hoe je mij op de hoogte ???LEUK zeg!!![]()
Quirinake schreef:binnenkort kan ik je een veulen laten zien van warkantnog een paar weken en er loopt een Warkant-veulen naast mijn merrie haar zijde :

gabrycha schreef:alabastro schreef:Saros fokt inderdaad zeer mooie, commerciele veulens die blijkbaar later ook nog eens makkelijk te rijden zijn. Ik mijn ogen moet je er wel voor zorgen dat je een merrie hebt die een zeer goed achterbeen heeft en dan hopen dat Saros zijn Ramiro-achterbeengebruik niet te zeer doorfokt.
Ramiro achterbeengebruik leg uit? Die heb ik nog niet gehoord in de wandelgangen en bij de ramiros allen merries ook zeker niet gezien...
. Quirinake schreef:
vegeel schreef:Ik heb al verschillende veulens van saros gefokt en ik ben er zeer tevreden over .Ik heb er ook al veel gezien en het zijn meestal grote donkere paarden die zich super laten rijden.
Opvallend ook, dat de meeste zich onder het zadel beter laten zien dan in vrijheid. Het achterbeengebruik is niet spektakulair maar toch heel functioneel en dragend. Het front verbetert hij bijna altijd.
Saros moet je niet gebruiken bij een zware klassieke merrie, alhoewel hij meer veredelt dan men zou verwachten.
Maar het allerbelangrijkste :de oudste doen het geweldig in de sport.
sarabande schreef:Het is not done dat een hengstenhouder de hengsten van zijn concurrentie af kraakt.
Het valt me op dat er ellenlange "hoera in de gloria" topics over Alabastro zijn, waar geen kritiek op die hengst geduld wordt, terwijl andere in Belgie staande hengsten door landgenoten wel afgekraakt mogen worden.
Prima als je je eigen hengst goed vind, maar niet ten koste van anderen.
en maar goed.
cinv schreef:Quirinake schreef:
ze trekt echt niet op die van ons, spijtig héhéhé anders kon ik vergelijken
Ze lijken niet zo hard op elkaar
alabastro schreef:1 ding is zeker, zoals ze ook op hun site beweren, is dat de nakomelingen zeer commercieel zijn, makkelijk verkopen, ook voor goed geld. Dat is bij de meeste andere Belgische hengsten een probleem.
Carri schreef:Ik heb een 4-jarige Saros merrie, zelfgefokt, groot , zwartbruin, temperamentvol, goede bewegingen en een goede sprong erin. Het lijkt mij een veelzijdig paard, maar omdat ik zelf niet meer actief ben met rijden, ben ik op zoek naar een ruiter voor deze merrie.