Welsh K (of hoe dat nu heet) mist welsh charme?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

Welsh K (of hoe dat nu heet) mist welsh charme?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-05 11:55

Ik vind welsh K's (heet tegenwoordig anders, maar weet even niet de naam) totaal geen welsh uitdrukking hebben. Vind het mooie, sjieke pony's hoor, maar ik zie er totaal geen welsh in als bijv de A/B/C/D secties

Meer mensen die dit vinden?

xxalishakexx

Re: Welsh K (of hoe dat nu heet) mist welsh charme?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 19:28

ken persoonlijk geen welsch Ks maar heb op internet foto's bekeken
en ik vind ze idd niet zo veel welsch uitstraling hebben .het zijn wel heel leuke pony's maar de echte welschjes (zoals men verzorgpony )zie ik liever!Als ik moest raden welk ras het is , en het is en weelsch K zou ik een nrps ofzo zeggen Clown

Eilandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 09:47

Ik heb een welsh partbred, een kruising tussen een wels cob hengst en een kwpn merrie. Het is eigenlijk een kpwn in het klein Haha! Toch herken ik die welsh cob er wel in, vooral in het karakter.

Afbeelding

Klaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 05:08

stef schreef:
Ik vind welsh K's (heet tegenwoordig anders, maar weet even niet de naam) totaal geen welsh uitdrukking hebben. Vind het mooie, sjieke pony's hoor, maar ik zie er totaal geen welsh in als bijv de A/B/C/D secties

Tegenwoordig heten ze NWR (Nederlands Welsh Rijpony ofzo Verward) en Part Bred.

Op de welshpony hengstenkeuring stond er op de voorkant een plaatje van een NWR hengst, dat vind ik niet een mooi voorbeeld voor het stamboek, omdat het voor hetzelfde ook een KWPN/ARABIER kan zijn, en welsh A, B, C, D zijn eigenlijk pure welsh.

Nouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 09:42

klaasjuhhh schreef:
stef schreef:

Tegenwoordig heten ze NWR (Nederlands Welsh Rijpony ofzo ) en Part Bred.

Op de welshpony hengstenkeuring stond er op de voorkant een plaatje van een NWR hengst, dat vind ik niet een mooi voorbeeld voor het stamboek, omdat het voor hetzelfde ook een KWPN/ARABIER kan zijn, en welsh A, B, C, D zijn eigenlijk pure welsh.

Ik heb ook niet zoveel met NWR's, maar in ieder geval meer dan met bijv. NRPSers. NWR's moeten toch wel Welsh uitstraling hebben, daar worden ze immers toch ook op geselecteerd. Ik vind tenminste dat je de Welsh er meestal toch echt in terug ziet. Vooral in dat ondeugende koppie }> Van die paard-modellen ben ik ook niet echt gecharmeerd, die mogen ze er van mij uitselecteren.

Orchard Boginov stond op de voorkant van de catalogus omdat hij nou eenmaal zo succesvol was op de HK vorig jaar Haha!

Hopelijk de volgende keer weer een A-tje..

-x- Nouska

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 23:11

Vind de NWR's wel achteruit gaan...
Als je tegenwoordig op de HK kijkt... de nieuwe jaargang word steeds ieler enzo... de 2 WPBR daarentegen vond ik twee prachtige hengsten met veel meer Welshuitstraling hebben...

Tegenwoordig vind ik het vinden van echt mooie Welsh NWR hengsten met veel Welshuitstraling wel moeilijk en nu is het de sectie ook nog gesloten voor andere secties.

Maar er zijn nog wel pony's met zeer veel Welshuitstraling
bijv deze pony bij ons op stal:
Afbeelding

Afbeelding
Vind ik een zeer mooie NWR ook met nog genoeg Welshuitstraling!!

Karamell

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 23:46

Hmmm, moeilijke stelling...

Ik heb er gezien die echt die Welsh uitstaling hebben, en ook die absoluut niets Welsh-achtigs hebben (behalve dat ze ook pony/paard zijn dan toch)

Walco_Aqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 14:13

Ik heb zelf een Welsh K van Bokkesprong Czardas en hij heeft echt een super welshuitstraling met een super lief welsh hoofdje. Dus het klopt niet voor alle welsh K's wat je zegt. Als het lukt zal ik er een keer een foto bijzetten.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 19:48

Ik heb zelf ook een Welsh K. Nu heb ik zelf weinig verstand van Welshjes enzo, dus ik zou niet kunnen zeggen of hij welsh kenmerken heeft of niet. Maar ik weet wel dat er al een paar mensen zijn geweest die aan me vroegen of het een Welsh K was.
Ik weet het niet!
(Foto's kun je zien bij H@W > Bolheim's Danny @ Concours Schijnheilig )

sanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 14:23

Ik heb zelf een NWR-ruin gehad en toen wij op zoek waren naar een neuwe pony heb ik juist enkel binnen dat stamboek gezocht. Hoewel ik het eens ben met het eerder gezegd over de nieuwe jaargangen NWR-hengsten (dat ze steeds ieler worden) is het wel helemaal mijn type pony. Hoge benen, klein chique koppie, kleine oortjes, groot oog, veel zelfhouding. Ook het karakter is imo over het algemeen erg rastypisch. Het zijn paardjes met pit, een eigen willetje en ze zijn erg vrolijk. Wat ook fijn is is dat ze erg graag werken en aandacht krijgen.
De link met het NRPS is vrij gauw gelegd, en dat is ook erg makkelijk uit te leggen. De Welsh NWR voert naast welsh bloed namelijk of Engels, of Arabisch bloed. Om in het NRPS stamboek opgenomen te worden moeten pony's ook een bepaald percentage (ik dacht 25) Arabisch bloed voeren. Dat verklaart deze overeenkomst misschien.

Dat de NWR sectie een duidelijke verschillen vertoont als je ze vergelijkt met de A-sectie is duidelijk. Maar ook de Cob vind ik niet direct op de Mountain lijken. binnen het stamboek zijn gewoon 3 stromingen: A/B, C/D, en en NWR/Partbred. I can live with that!

Dit was de mijne: 1.54m, v Speyksbosch Nelson, heb m opgereden naar de Z2 dressuur; heeft ie geen chique koppie?

Afbeelding

Afbeelding

(jaaaa ik weet het van mn handen Bloos )

idje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 10:15

sanne_ schreef:
De link met het NRPS is vrij gauw gelegd, en dat is ook erg makkelijk uit te leggen. De Welsh NWR voert naast welsh bloed namelijk of Engels, of Arabisch bloed. Om in het NRPS stamboek opgenomen te worden moeten pony's ook een bepaald percentage (ik dacht 25) Arabisch bloed voeren. Dat verklaart deze overeenkomst misschien.

Bedenk daarbij dat het overgrote gedeelte van de NRPS-pony's ook nog eens een behoorlijke dosis Welshbloed voeren Pling Haha! Pling .Er zouden er zo opgenomen kunnen worden in het NWR-register.

Eigenlijk kun je als stamboek geen betere reclame hebben, dan een ander stamboek dat deels drijft op JOUW producten.

Ik vind inderdaad wel dat de NWR Welshuitstraling mist in het algemeen.
Deze sektie sluiten voor echt Welshbloed , daar ben ik ook niet zo blij mee.

Wat betreft de Cob, ja die ziet er idd wel wat anders uit, maar geloof me, in het dagelijks gebruik IS HET EEN ECHTE WELSH!
Dat kan echt niet missen Haha! Haha! Haha! .

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 11:27

Wij hebben er bij staan met veel welsh uitstraling en met minder...
Neem nathalie, die vind ik veel welsh uitstraling hebben, maar we hebben ook wel die wat anders zijn... hoewel de welshuitstraling er bij ons wel is...

Desire heeft ook helemaal die uitstraling wel...

Hier nathalie:
Afbeelding
Afbeelding

Desire:
Afbeelding

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-05 09:19

ook daar zie ik geen welsh in.
Mis een breed voorhoofd en de kleine oortjes. Je hebt ook hele sjieke cobs en a/btjes, maar bij veel paardjes zie je in de ogen al dat ze welsh zijn, van die grote, sprekende ogen. En dat zie ik hier dus niet (ze zijn wel leuk hoor, daar niet van)

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 11:41

Hmm, denk ook dat het net is wat jij wilt zien.
Ik zie dat graag, van foto's kan je niet veel opmaken.
Ik hoef ook weer niet dat a-tjes uiterlijk.

Beate

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 11:44

Ik heb ook welsh-K's

Ze verschillen idd wel met de a/b/c/d Welshes, maar om nou te zeggen dat ze er niet meer op lijken...

Vind dat vooral het karakter en hoofd niet veel verschilt...
Vork

*gaat foto's zoeken*

xxalishakexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 11:46

Welshfanatic schreef:
Hmm, denk ook dat het net is wat jij wilt zien.
Ik zie dat graag, van foto's kan je niet veel opmaken.
Ik hoef ook weer niet dat a-tjes uiterlijk.

ik vind dat juist prachtig!maare ik ben een beetje verooroordeeld want men verzorgpony is een A-welschje

Beate

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 11:52

Afbeelding

Afbeelding
niet de meest ideale foto van kelly Bloos

Afbeelding
Bright Eyes

Ik vind de uitdrukking nog steeds aanwezig...

Sybelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 12:01

stef schreef:
Mis een breed voorhoofd en de kleine oortjes. Je hebt ook hele sjieke cobs en a/btjes, maar bij veel paardjes zie je in de ogen al dat ze welsh zijn, van die grote, sprekende ogen. En dat zie ik hier dus niet (ze zijn wel leuk hoor, daar niet van)

Afbeelding
Zo iets? Niet al te charmante foto maar de enige die ik hier heb. 1.45m hoog, hoofdstel maatje pony, bitje 10,5. Uit een Coed Coch B moeder en Victor.

Sybelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 12:07

Oh, wat dat brede voorhoofd betreft; op dat ponyhoofdstel heb ik wel een paardenfrontriem moeten zetten. Was anders een beetje krap...

coydog

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 20:30

Mijn dochter heeft ook een Welsh K, prachtig beest vind ik dat.
Mooier dan puur Welsh vind ik.
Maar aan het karakter kun je het wel merken dat er Welsh in zit, eigenwijs kan ze wel zijn.
Niet voor mijn dochter overigens, dat is echt twee handen op één buik.
Afbeelding
Moeilijk kijken kan ze ook goed.
Afbeelding

Nu moet ik er wel bij zeggen dat ze al 21 is, misschien toch een ander type dan er nu gefokt wordt?

kimberlyew

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 10:53

Idd, veel missen er de uitstraling en lijken niet op een welsh.
Jammer.............

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 11:36

Sybelle schreef:
stef schreef:

Afbeelding
Zo iets? Niet al te charmante foto maar de enige die ik hier heb. 1.45m hoog, hoofdstel maatje pony, bitje 10,5. Uit een Coed Coch B moeder en Victor.

Welke victor bedoel jij??

Ik heb zelf namelijk een victor x Conquistador merrie. Deze mist ook wel wat welshuitdrukking in het hoofd. Maar ik laat haar dit jaar dekken door een hengst die dat zeker wel vererfd.
Wat wel belangrijk is bij de NWR's is dat er een scheut b bloed inzit, dan behoud je namelijk wel de welshuitdruking.

mcrielaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 16:29

Ik vind Welsh K's meestal best leuke pony's, maar eigenlijk lijken ze meer op een soort van mini-kwpn-ers ofzo.. Verward Vind ik dan.. Tong uitsteken

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 18:05

Mini kwpn?
Hmm, dan heb je echt een raar beeld van NWR...
Ze lijken echt niet op de kwpners en dan heb je ook heel verschillende gebouwde kwpners...

coydog

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 18:30

Ik vind ze ook niet op een mini-KWPNer lijken.
Die van ons is bv behoorlijk stevig, heeft een vrij korte forse nek.
Dat zie je bij KWPN toch niet veel.