Veulens van Universeel?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mansolein

Veulens van Universeel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-05 21:05

Zijn er ook mensen hun merrie laten dekken door deze hengst? Jammer genoeg zijn er nog geen veulens van hem. Ik ben heel erg benieuwd hoe die er gaan uit zien.

Sammie

Re: Veulens van Universeel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 21:19

Sommige een paar schimmel? Haha!

Weet niet zo goed wat ik van hem moet denken. Ik vind hem qua uiterlijk meer op Olivi lijken dan Ub40, maar dat zegt verder niet veel.

Mansolein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-05 21:24

dat het een schimmel is en of zijn nakomelingen schimmel worden of niet maakt mij niets uit. Een goed paard heeft geen kleur! Dat is alleen mode en daar doe ik toch niet aan mee.

Ik vind het een goed paard. Heb hem gisteren ook bij de dalhoeve gezien. Erg goed lopen! Vandaar mijn interesse + dat de bloedvoering mij ook interesseerd.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 21:39

Uhm Dat was gewoon een grapje. Knipoog

Hoe gaan sommige eruit zien, schimmel Haha!

Mansolein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-05 08:25

Sammie schreef:
Uhm Dat was gewoon een grapje. Knipoog

Hoe gaan sommige eruit zien, schimmel Haha!

Oke,ach het maakt me niet zoveel uit. Ik ben gewoon benieuwd of er al mensen zijn die hebben besloten hem te gaan gebruiken voor hun merrie

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 09:24

Ik vond hem ook positief opvallen en het is zeker een evt keus voor mijn merrie. Maar die van mij is pas 2 jaar dus ik ga universeel en nakomelingen eens in de gaten houden.

Mansolein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-05 09:58

cornelie schreef:
Ik vond hem ook positief opvallen en het is zeker een evt keus voor mijn merrie. Maar die van mij is pas 2 jaar dus ik ga universeel en nakomelingen eens in de gaten houden.

Ik vond het ook een zeer opvallend paarden op de hengstenshow van de dalhoeve. Misschien laat ik m'n merrie door hem dekken, maar het is nog niet zeker.

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 10:11

Mansolein schreef:
cornelie schreef:

Ik vond het ook een zeer opvallend paarden op de hengstenshow van de dalhoeve. Misschien laat ik m'n merrie door hem dekken, maar het is nog niet zeker.

Mocht je met hem gaan fokken dan houd ik jullie graag in de gaten Haha!

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 11:58

Ik heb Universeel 2x zien lopen. Leuk paard, opvallend en zeer symphatieke uitstraling.

gabrycha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 20:58

Is dat die schimmel van post? Uit welke merrie lijn komt deze? Als ik me niet vergis was die merrie een zuidhorn merrie uit de stam van Zaire, maar kan ook een ander paard zijn. Bloos

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 21:45

gabrycha schreef:
Is dat die schimmel van post? Uit welke merrie lijn komt deze? Als ik me niet vergis was die merrie een zuidhorn merrie uit de stam van Zaire, maar kan ook een ander paard zijn. Bloos

Dioe is wel van Post uit Groningen ergens dacht ik???

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 22:18

gabrycha schreef:

Ja dat is hem hoor!

Olivi x Igata ster v. Zuidhorn x Sugata keur pref prest v. Lucky Boy xx x Dugata pref v. Staalmeester x Ugata ster v. Balthazar x Gata v. Markant x Vatheo v. Pionier x Betsie v. Milord.

vivian001

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 11:05

Heb de hengst nu ook een aantal keren zien lopen en is mij ook zeer positief opgevallen. Een hengst die makkelijk beweegt en zeer bereidwillig overkomt. Heb dit jaar geen dekplannen maar voor mij ook eentje die ik verder ga volgen. Ben benieuwd hoe hij vererft.

gabrycha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 21:47

MissHIS schreef:
gabrycha schreef:

Ja dat is hem hoor!

Olivi x Igata ster v. Zuidhorn x Sugata keur pref prest v. Lucky Boy xx x Dugata pref v. Staalmeester x Ugata ster v. Balthazar x Gata v. Markant x Vatheo v. Pionier x Betsie v. Milord.

Mijn merrie een kleindochter van dugata vandaar, ze heet ogata. Moeder die daar nog tussenzit is Rapien keur preferent .

Angelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 11:09

Volgend jaar, eind januari, kan ik jullie er alles over vertellen. Een kennis heeft zijn Lennard merrie laten dekken door Universeel.

Mansolein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-05 11:29

Angelo schreef:
Volgend jaar, eind januari, kan ik jullie er alles over vertellen. Een kennis heeft zijn Lennard merrie laten dekken door Universeel.

Wat leuk! Die was er dan al vroeg bij met de merrie. Ik ben heel benieuwd hoe het veulen zal zijn. Lijkt me leuk daar wat foto's van te zien als het er is.

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 12:20

ja, ik ben er ook heel benieuwd naar Pling

Angelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 20:23

Dat wordt zeker een vroeg veulen. De merrie is moeilijk drachtig te krijgen en hij dacht dat ze wel een keer over zou springen, maarja, dan zul je het altijd zien he ? Haha!

Mansolein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-05 07:44

een van mijn merries is net twee weken geleden geinsemineerd van Universeel. Nog een weekje wachten en dan weet ik of het gelukt is!

sandradeboer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 18:48

Leuk dat er weer animo is naar een schimmelhengst. Na Junior en Rubels werd het toch weer wat stil. Heb zelf een Junior schimmel met een Olivi schimmelveulen aan de voet, helemaal goed. Mooie schimmels die super kunnen bewegen. Laat maar komen die Universeeltjes!!;-)

Mansolein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-05 18:51

vind ik ook! Ik vind het geen probleem om een schimmel te hebben, die vallen op en hebben extra uitstraling vind ik. Ik ben erg benieuwd naar ons veulen van Universeel volgend jaar!

Mansolein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-05 20:59

jopie!!!! mijn merrie is drachtig van Universeel!!!! Volgend jaar dus een Universeel x Balzflug x seclusive xx x mamori xx veulen. Ben heel benieuwd.

gabrycha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 21:37

Mooi dat t gelukt is, de moederstam van universeel is nu nog relatief onbekend, maar ik hoop dat daar ene keer verandering in gata komen.
Ik heb een merrie uit dezelfde moederlijn en hoewel ze springgefokt is kan ze onwijs bewegen. Uit haar moeder zijn ook hele mooie hoogbenige type veulens gekomen dus ik verwacht dat universeel zich in de fokkerij wel gaat waarmaken!

Mansolein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-05 06:27

zo onbekend is de moederlijn toch niet!?! Er zit zuidhorn maal luck boy xx in dus dat vind ik niet onbekend. Maar ik denk ook zeker dat hij zich waar gaat maken want het is een heel goed dier.

Sjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 08:13

Ik vond Universeel tijdens de hengstenkeuring echt niet opvallen, leek wel een braaf beestje. Maar tijdens de veiling in Dronten werd hij ook gepresenteerd, nou toen zag je wel een groot verschil hoor. Wat een beest zeg, echt fijne gangen!