Hengstenshow Tewis, wie is daar geweest?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Adriana

Hengstenshow Tewis, wie is daar geweest?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-05 11:45

Ik ben benieuwd naar jullie indrukken.

MissHIS

Re: Hengstenshow Tewis, wie is daar geweest?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 12:12

Ja ik ben geweest en het was weer een leuke show! Reinie heeft weer een heel aantal interessante hengsten beschikbaar dit jaar. In mijn ogen opvallende hengsten waren: Up to Date, Catoki Vingers aflikken , Quality, Casco en de Baloubet-zoon van Vincent Voorn.

Ginus werd ook gepresenteerd, evenals twee nakomelingen. Een merrie mv. Daimler die B springen was en de bekende Hoek´s Rinus van Anne van Vulpen.
Lord Z werd eveneens aan de hand getoond en ziet er nog heel best uit gezien leeftijd en prestaties.

Onder het zadel werden getoond: Quattro, Up to Date, Quality, Catoki, Manhattan, Toy Toy, Kenwood, Casco, Stedinger (deze viel mij echt tegen!), Tolan R, Unaniem, Ultime Espoir, Ustinov en Trento B.
Aan de hand: Cavalier, Salvatore Z (wordt maandag afgeleverd in Ermelo voor 21 dgn), Ginus, Concetto, Larino, Sandreo, Saffraan (lange lijnen)en Upperclass. Tenminste, volgens mij was dit het!

silloouuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 14:30

vond `t een goede show. Haha!

Up to date een erg goed springpaard met veel uitstraling Tong uitsteken

Baloubet- zoon super fijn springpaard (en niet eens lelijk)

catoki, Quality, casco inderdaad alle drie fijn springen

Ginus zag er goed uit kon ook nog wel aardig lopen. (aan de hand)
nakomeling van anne sprong erg goed

Tolan R en Odermus R liepen onder het zadel. tolan kan mij nooit zo
imponeren. Odermus vind ik een goed paard maar hij heeft zich wel eens
beter laten zien.

Namelus R werd aan de hand getoond, zag er goed uit, vind ik een erg mooi
paard om te zien.

Quattro werd door adelinde voorgesteld, zag er goed uit. Hij liet helaas alleen
piaff, pasage en uitstrekken ziet. Geen andere oefeningen. Maar wel een
erg sterk paard die met zeer veel kracht beweegt.

Manhattan zag er goed uit en sprong goed met robert.

Toy Toy is een fijn sport paard maar miste wat hengsten uitstraling

Kenwood sprong wel goed is me verder niet zo opgevallen.

Stedinger Huilen viel me zwaar tegen, liep niet door z`n lijf, had weinig buiging in
z`n gewrichten en trad achter zowel in stap, draf en galop nauwlijks onder.

Unaniem vond ik een mooi type, maar springen maakte geen indruk op me

Ultime espoir viel me erg tegen (gespannen) sprong niet door z`n lijf en
maakte de spong slecht af.

Ustinov viel me qua beweging erg tegen maar springen was er fijn, goed door
z`n lijf en erg voorzichtig.

Trento B, maakte me weer blij. Vingers aflikken Liep in den Bosch erg slecht (vond ik) en
liep nu onder zijn andere ruiter stukken beter, toonde veel kracht en afdruk
in de beweging, was een stuk losser in de rug, kantelde zijn kop niet meer
en hij hield zelfs zijn kin van de borst af Haha! Haha!

Salvatore Z vond ik een mooi paard om te zien, bewoog ook nog redelijk

cavalier, concetto en larino zagen er nog goed uit

Sandreo, beeldschoon Knipoog maar ik vind hem achter gewoon niet goed genoeg!

Saffraan, sorry kan mij niet boeien. Slapen

Upperclass, intressant bloed, ben beniewd naar z`n eerste kinderen maar het
paard zelf kan me niet boeien, te weinig ruggebruik, en buiging in de
gewrichten.

en nog drie veulens.
1 van Tolan R dit was een leuk ding, (kon wel lopen)
1 van salvatore Z een bruintje vond ik niet apart
1 van salvatore Z een vos vond ik erg goed veulen.

Volgen mij was dit het ik hoop dat het te lezen is.

pukpaleis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 14:57

Wie reed Trento ik ben benieuwd??

Viennanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 15:03

Als ik me niet vergis was dit Kebie v/d Heide (heb ik haar naam zo goed?).

Inderdaad Stedinger; veel bombarie voor, weinig actie achter. Hij slofte gewoon. Trento kon me ook niet bekoren.
Van de springers vond ik Quality aan de hand erg goed bewegen en met veel gemak springen. Up to date vond ik echt een positieve uitschieter.

Maar....mijn favoriet: Quattro! Soepel, aan elkaar, krachtig, erg plezierig om naar te kijken. Wel jammer dat hij alleen passage, uitgestrekte draf en galop liet zien.
Was eigenlijk gekomen voor Jazz, het was twijfelachtig of die zou komen omdat Obelisk kreupel is. VOnd het wel erg druk!

silloouuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 15:11

inderdaad kebie reed trento

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 15:20

Ja inderdaad en om eerlijk te zijn vond ik Trento een stuk aansprekender dan in de hengstencompetitie. Mooi op lengte, vriendelijk beeld etc.

Stedinger viel mij ook echt tegen. Zowel qua model als beweging; ik had hem positiever in mijn geheugen staan.

supersambo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 15:23

was er ook..wel veel hengsten zeg..

extra opvallend vond ik toch wel:
up to date, quality, catoki en casco

de libero's/numero uno's eigenlijk allemaal fijne paarden maar pieter

odermus viel tegen..wat is er toch met dat paard ? heb er fijne paarden van gezien, maar zelf vind ie er niks meer aan lijkt het

en stedinger en sandreo..nee bedankt..ze willen van achter gewoon niet bewegen.
trento b was voor mij dan de betere

toy toy en salvatore waren fijne paarden..toy toy mist de uitstraling
manhattan werd ik niet anders van..ginus nakomelingen leken heel goed

malibu1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 16:31

hoi hoi,
wij zijn er geweest. ik vond het heel druk maar wel een mooie show. van mij mochten die springblokjes iets korter duren. duurde mij te lang. jammer dat die ponyhengsten niet springend werden geshowd.

maar heb weer veel oude bekenden gezien (paarden en mensen).

en het feest daarna was ook wel gezellig Clown (het is vrij laat geworden)

maar waarom zou hij het niet op 2 dagen doen, heb je meer kans om wat te zien, we hebben gisteren eerst een uur tussen hoofden door moeten kijken en toen snel in de pauze naar de tribune gegaan.

ik vond het stukje van cavalier vond ik echt stoer.

nou volgend jaar maar weer heen.
groetjes

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 16:47

In de paardenkrant was Contendro I aangemeld ,was die er dan niet?
Blijkbaar verteld niemand daarover ...

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 16:49

ContendroI was die er dan niet?(was aangemeld via de paardenkrant toch)

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 17:02

Manhattan blijft mijn favouriet Bloos
en natuurlijk de witte shet whahahaha Pling
hengsten show is altijd weer leuk... jammer dat het gewoon "te" druk is... maar ik heb soms nog wat oortjes voorbij zien vlieg hor... dus helemaal hopeloos was het niet Haha!

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-05 18:43

Idd Libke, Contendro mis ik ook in de verslagen.
In de advertentie stond wel dat ie zou komen Boos!

supersambo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 20:10

nope contendro was er niet

gabrycha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 20:36

Ik kwam ook voor contendro die was er vorig jaar namelijk wel!

Het paard met verreweg de beste galop van alle paarden type ras en uitstraling zijn jullie vergeten te noemen! niet te geloven zeg!

Dat was de Accord 2 x Landadel x Grannus

De nederlandse paarden vielen mij enorm tegen, de numero uno was een slungelig paard, die baloubet had wel erg veel tijd nodig.

Maar catoki leuk springpaard en die quattro wat een allrounder!

Moet wel eventjes bijvermeleden het tolan veulentje had een super smoeltje en bij deze wil ik de meiden zie zo "prachtig " aan het zingen waren en zo hard dat je commentaar niet meer kon horen, nog van harte bedanken!

Ik vond de show vorig jaar beter waren meer hengsten, maar ik heb toch genoten!

supersambo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 08:43

o ja albatros !
vorig jaar nog meer paarden ? pff vond dit er al veel..die houten bankjes zijn nou niet echt comfortabel
nog even de stallen ingeweest daar..het is wel het walhalla voor schimmels zeg stonden nog een paar leuke op stal die naar ermelo gaan een voltairexcassini en een chellano x carthago o.a.

lienet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 13:59

Wij waren er ook!, Erg, erg druk, te veel springblokjes, wat oersaai werd. Up to Date was een rotbok aan de hand, oren plat in de nek en probeerde de begeleider gewoon te overlopen en aan te vallen, ook onder het zadel zag je die oren ook gemeen plat liggen af en toe. volgens mij is deze hengst nogal dominant of hij moet nog een jaar de wei op! Niet mijn karakter, ik fokte er niet mee!

Stedinger liet zich niet echt sluiten, hij is natuurlijk nog jong en lang gelijnd, volgens mij moet het beter kunnen met die hengst, gebruik van de achterhand was hierdoor ook niet al te best, al kan deze hengst zeer lichtvoetig lopen en zich makkelijk beweegt.

Sandreo is een plaatje! Maar achter niet echt krachtig.

Springhengsten waren er in de meerderheid....eigenlijk waren er gewoon te veel hengsten en moeilijk om in die drukte alles goed bij te houden.

Vroeger had Tewis nog wel eens wat veulens in de ring, dit keer was het er maar 1, die dan ook toevallig op het station stond omdat de moeder weer gedekt moest worden.

Het was leuk, maar gewoon te veel indrukken.

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 14:28

Dit jaar ben ik er niet geweest, vorige jaren wel.
Vorig jaar vond ik het veel te druk en dit jaar laat ik mijn merrie toch niet dekken, dus heb ik besloten niet heen te gaan.
Toch had ik de vader van mijn veulentje (Manhattan) nog wel weer willen zien. Haha!

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 16:00

lienet schreef:
Wij waren er ook!, Erg, erg druk, te veel springblokjes, wat oersaai werd. Up to Date was een rotbok aan de hand, oren plat in de nek en probeerde de begeleider gewoon te overlopen en aan te vallen, ook onder het zadel zag je die oren ook gemeen plat liggen af en toe. volgens mij is deze hengst nogal dominant of hij moet nog een jaar de wei op! Niet mijn karakter, ik fokte er niet mee!

Stedinger liet zich niet echt sluiten, hij is natuurlijk nog jong en lang gelijnd, volgens mij moet het beter kunnen met die hengst, gebruik van de achterhand was hierdoor ook niet al te best, al kan deze hengst zeer lichtvoetig lopen en zich makkelijk beweegt.

Springhengsten waren er in de meerderheid....eigenlijk waren er gewoon te veel hengsten en moeilijk om in die drukte alles goed bij te houden.

Vroeger had Tewis nog wel eens wat veulens in de ring, dit keer was het er maar 1, die dan ook toevallig op het station stond omdat de moeder weer gedekt moest worden.

Hmm ben het niet helemaal met je eens hoor, ik vind Up to Date best een fijn dier. Heb hem een stuk of 5 keer in het verrichtingsonderzoek gezien en vind hem zeker niet uitsproken lastig. Hij werkte toen al goed mee en was heel constant in zijn verrichtingen. Ik vond hem op de show van Tewis ook fijn springen, Vincent laat hem ook goed in zijn waarde.

Het was inderdaad een volle show, maar ik begrijp dat jij dan ook nog meer veulens had willen zien? Denk dat dat haast niet mogelijk was geweest, dan werd het nog later. Er werden er drie getoond, van Salvatore en Tolan R.

Die Acord was inderdaad een super hengst! Die was ik helemaal vergeten te noemen Bloos .

lienet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 17:04

Klopt, er zijn nu natuurlijk ook nog niet zo veel veulens, Up to Date sprong niet beroerd, dat is zo, wat hengsten in huis hebben is belangrijk, maar wat ze fokken ook, schuif je de datum naar iets later in maart of begin april, dan kun je ook (meer)veulens laten zien. Elke fokker vind dit toch interessant ook?

gabrycha

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 20:02

Vorig jaar waren er nog meer hengsten waaronder Landor s zonen daarvan en Contendro, ik vond het daarom meer interresant dan dit keer!

Vajramani

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 22:11

MissHIS schreef:
lienet schreef:

Hmm ben het niet helemaal met je eens hoor, ik vind Up to Date best een fijn dier. Heb hem een stuk of 5 keer in het verrichtingsonderzoek gezien en vind hem zeker niet uitsproken lastig. Hij werkte toen al goed mee en was heel constant in zijn verrichtingen. Ik vond hem op de show van Tewis ook fijn springen, Vincent laat hem ook goed in zijn waarde.

Het was inderdaad een volle show, maar ik begrijp dat jij dan ook nog meer veulens had willen zien? Denk dat dat haast niet mogelijk was geweest, dan werd het nog later. Er werden er drie getoond, van Salvatore en Tolan R.

Die Acord was inderdaad een super hengst! Die was ik helemaal vergeten te noemen Bloos .

Niet ten nadele van Up to Date. Maar het klopt wel wat Lienet zegt. Up to date heeft inderdaad behoorlijk lopen klieren tijdens het voorbrengen met als resultaat dat de voorbrenger een stuk trui mist en een blauwe plek heeft.

Jan_VT

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 09:26

adriana schreef:
Idd Libke, Contendro mis ik ook in de verslagen.
In de advertentie stond wel dat ie zou komen Boos!

Hey Adriana,

Bedoel je dan de I of de II.

De II heb ik gisteren gezien in de Dalhoeve. Heel fel type. Dat voor een vierjarige. Zeer chique. En springen... ÜBER DIE APPARTEMENTEN... Cool

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-05 11:45

Ik bedoel I, alleen ik heb gisteren gehoord dat hij niet al te grote nakomelingen geeft, dan is het al geen optie meer voor onze merrie Boos!

gabrycha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 20:31

adriana schreef:
Ik bedoel I, alleen ik heb gisteren gehoord dat hij niet al te grote nakomelingen geeft, dan is het al geen optie meer voor onze merrie Boos!

Hoe bedoel je de kleinste zoon die ik heb gezien was 1.61m verreweg het meredendeel zit netjes rond de 1,66m.