Wie was er op de hengsteshow in Geel?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

alabastro

Wie was er op de hengsteshow in Geel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-05 08:53

En wat hoe vond je de kwaliteit van de Belgische dressuur -en springhengsten?

finley

Re: Wie was er op de hengsteshow in Geel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 11:35

Welke dressuurhengsten waren aanwezig?
En hoe vond jij ze? was er zelf niet..

alabastro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-05 20:01

Aanwezig waren Ruben, Don Renoir, Feiner Wind, Sierappel, Warkant, Weltart, Withney, Alabastro en nog 1 maar die ontgaat me.
Om een oordeel te doen ivm de andere hengsten vind ik een beetje moeilijk omdat ik persoonlijk betrokken ben maar van Alabastro was ik tevreden. Hij liep niet zoals hij verleden week in Gesves deed maar het was toch heel goed en dat werd zeker bevestigd door de reacties in het publiek.
Maar er moeten er toch nog daar geweest zijn. Die manege zat helemaal vol, iemand moet toch een verslagje kunnen maken.

vegeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 16:38

Ik ben er geweest en vond de aanwezige kwaliteit over het algemeen zeer matig . Er was wel zeer veel volk en de organisatie was goed.
Ruben: slecht, 3 slechte gangen en een slecht karakter
Don Renoir: de zoveelste nieuwe ruiter en nog slechter dan vroeger:
matige stap, pony-draf, goede galop, moeilijk paard
Sierappel: ook nieuwe ruiter (Jeroen Devroe) die deze 6 jarige
voorstelde met stang!!!
stap goed,draf achter slecht,galop matig: geen goede
wissels laten zien.
Alabastro:sorry,voor mij en onze vrienden viel hij tegen,te klein,komt
klassiek over, kortbenig en leek moeilijk te rijden.
stap gewoon,draf goed maar veel minder dan op de video,
galop gewoon
Warkant: de blikvanger van de avond!!dressuur en springen!!!
sublieme stap over 2 diagonalen, ruim,los en taktmatig
mooie draf, achter zeer aktief met een mooi voorbeen
super galop met mooie wissels voor een 6-jarige
springen zonder losspringen!! voorzichtig, veel vermogen
techniek:achter zeer goed ,voor iets lang voorbeen
voor Stefan Corten, die naast ons stond: het beste
springpaard van de avond en heel simpel te rijden.
Wat is dit paard op een jaar nog verbeterd!
Rockefeller: viel met een andere amazone zwaar tegen.
Merrie-achtig type, beknopt, dikke buik en zeer
matig achterbeen.
De andere heb ik minder gevolgd.

orban

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 17:36

Door wie word Don Renoir nu uitgebracht eigenlijk? Wat vonden jullie van Welt-art? Wij wilden eigenlijk gaan zien maar door onvoorziene omstandigheden zijn we er niet geraakt.

Rhea

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 20:01

vegeel schreef:

No Offense maar gezien de vorige posts van deze user verbaast me dit verslag totaal niet.

Iemand daar geweest die een objectief verslag kan plaatsen??

Y_DG

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 21:04

Ik kan er in komen Rhea dat het niet echt objectief is gezien de gebruiker op het gestelhof werkt dacht ik... Maar als Vegeel dat vind, mag hij/zij dat wel vermelden vind ik. Ik verdedig het niet omdat mijn paard drachtig is van Warkant Lachen Maar mensen hebben hun mening en laat ze die uiten (sorry dat het bedreigend of gemeen overkomt maar dat is niet de bedoeling Haha! ) Ik wil gewoon het principe verdedigen dat iedereen z'n mening heeft Ja

Rhea

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 21:21

Quirinake schreef:
Ik kan er in komen Rhea dat het niet echt objectief is gezien de gebruiker op het gestelhof werkt dacht ik... Maar als Vegeel dat vind, mag hij/zij dat wel vermelden vind ik. Ik verdedig het niet omdat mijn paard drachtig is van Warkant Maar mensen hebben hun mening en laat ze die uiten (sorry dat het bedreigend of gemeen overkomt maar dat is niet de bedoeling ) Ik wil gewoon het principe verdedigen dat iedereen z'n mening heeft

Ben ik volkomen met je eens, maar ben dan wel zo eerlijk te vermelden dat je mening wel eens iets van objectief zou kunnen afwijken Knipoog

Ik heb ook redelijk positief commentaar over Warkant gehoord uit andere hoeken. Met uitzondering van het springen dan Huilen

Inmiddels heb ik op fokt een verslag gevonden wat mij objectiever klinkt als:

Citaat:

Y_DG

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 22:06

Ok dan verstaan we elkaar goed Rhea Haha! haha Haha! Kwou het gewoon even vermelden Haha!

alabastro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-05 07:36

vegeel schreef:
Ik ben er geweest en vond de aanwezige kwaliteit over het algemeen zeer matig . Er was wel zeer veel volk en de organisatie was goed.
Ruben: slecht, 3 slechte gangen en een slecht karakter
Don Renoir: de zoveelste nieuwe ruiter en nog slechter dan vroeger:
matige stap, pony-draf, goede galop, moeilijk paard
Sierappel: ook nieuwe ruiter (Jeroen Devroe) die deze 6 jarige
voorstelde met stang!!!
stap goed,draf achter slecht,galop matig: geen goede
wissels laten zien.
Alabastro:sorry,voor mij en onze vrienden viel hij tegen,te klein,komt
klassiek over, kortbenig en leek moeilijk te rijden.
stap gewoon,draf goed maar veel minder dan op de video,
galop gewoon
Rockefeller: viel met een andere amazone zwaar tegen.
Merrie-achtig type, beknopt, dikke buik en zeer
matig achterbeen.

De manier waarop je alle hengsten afbreekt zegt genoeg over je, het is helemaal niet proffesioneel. Als ik wilde kan ik ook een verslag maken en dat zou dan heel anders uitzien. Ook ik heb daar gehoord wat ze van Warkant zeiden, over zijn manier van draven. Ik ben tenminste zo proffesioneel om de concurrentie te respecteren.
Dat Alabastro zich daar iets minder liet zien als bv in Gesves zal daaraan liggen dat hij wel 4 uur onderweg geweest is, maar als jij zegt dat zijn stap gewoon is, draf goed en galop gewoon, zal iedereen hier ondertss wel doorhebben dat de stap goed was, draf heel goed en ook de galop was heel goed.
Ik wil gewoon zeggen dat als je betrokken bent en je wil een verslag schrijven, wees dan zo volwassen en blijf objectief. Op fokt noemden ze hem nl de enige hengst met een heel goed achterbeen gebruik.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 07:43

Ik moet zeggen dat Alabastro toch wel gelijk heeft. Vegeel dat je mening kwijt wilt kan ik begrijpen maar dit getuigt niet echt van professionalisme. Akkoord dat we allemaal onze favorieten hebben, ik ben daar ook niet van gespaard maar zo'n verslag als dit heb je weinig aan omdat dit duidelijk niet objectief is.

vegeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 08:05

Ik heb gewoon mijn mening gezegd en ik ben geen betrokken partij.
Maar al maanden worden wij op diverse fora door alabastro en zijn (betrokken?)vrienden overdondert met de meest positieve commentaren over alabastro. Ik had hem nog nooit gezien en voor mij viel hij erg tegen.
Ik hou nu eenmaal van grote hoogbenige donkere paarden met front en dat is alabastro volgens mij absoluut niet. Maar iedereen zijn mening en de fokkers zullen wel beslissen.

vegeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 08:56

Petraaken: natuurlijk bent U tegen warkant, want hij is een in Belgie gefokte BWP hengst en dat kan volgens U nooit goed zijn(van vooringenomenhied gesproken). Een BWP gekeurde hengst zou in Duitsland niet eens 2 de bezichtiging kunnen halen volgens U

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 08:57

Je kan een hengst met front hebben zonder dat het daarom een kasteel hoeft te zijn. Geef mij maar een goede hengst van 1.65m dan dan al die kastelen van 1.75 of meer. Helaas moet ik op de stokmaat wat toegeven als ik hengsten zoek nu maar dat is dan ook het enige waar ik op wil toegeven maar als het kan zoek ik toch een kleinere hengst uit.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 09:01

vegeel schreef:
Petraaken: natuurlijk bent U tegen warkant, want hij is een in Belgie gefokte BWP hengst en dat kan volgens U nooit goed zijn(van vooringenomenhied gesproken). Een BWP gekeurde hengst zou in Duitsland niet eens 2 de bezichtiging kunnen halen volgens U

Op dressuur gebied is dat inderdaad zo. Wat het springen betreft kunnen ze wel mee.

Rhea

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 10:00

vegeel schreef:
Ik hou nu eenmaal van grote hoogbenige donkere paarden met front en dat is alabastro volgens mij absoluut niet

en daarom schrijf jij hem volledig af? Als je opgelet had en gekeken naar de inhoud van die "overdonderende berichten" had je bij voorbaat al geweten dat de hengst geen hoogbenig donker paard is, maar juist het evenwichtsmodel laat zien wat van functionaliteit getuigd Knipoog

Om nu de mensen die kritiek hebben op jouw manier van verslag brengen onderuit te gaan halen getuigd van nog minder professionaliteit.

Mijn enige betrokkenheid bij de hengst heeft hij door zijn kwaliteit zelf voor gezorgd. Ben gewoon een bokmuts die haar merrie(s) graag bij deze hengst brengt!!

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 10:10

Quirinake schreef:
Ik kan er in komen Rhea dat het niet echt objectief is gezien de gebruiker op het gestelhof werkt dacht ik... Maar als Vegeel dat vind, mag hij/zij dat wel vermelden vind ik. Ik verdedig het niet omdat mijn paard drachtig is van Warkant Lachen Maar mensen hebben hun mening en laat ze die uiten (sorry dat het bedreigend of gemeen overkomt maar dat is niet de bedoeling Haha! ) Ik wil gewoon het principe verdedigen dat iedereen z'n mening heeft Ja

Ik ken Warkant alleen uit een verr. rapport in Duitsland en zo als jongpaard onbevangen van alle trucs.

Nu maar afwachten of zijn kinderen wel gaan zitten op 3 jarige leeftijd.
Van Alabastro wacht ik ook af van wat die gaat geven .want uiteindelijk is het wat dat telt.

Afbeelding

Rhea

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 10:17

tja donker is hij in ieder geval wel Haha!

Cat_e72

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 10:40

vegeel schreef:
Ik heb gewoon mijn mening gezegd en ik ben geen betrokken partij.

Ik kan hier niet over oordelen, want ik ken vegeel niet, maar gezien de aard van zijn eerdere posts lijkt het me zeer onwaarschijnlijk dat hij niets met het Gestelhof zou te maken hebben... Knipoog De hengsten van het Gestelhof zijn volgens hem nl perfect en hebben geen minpunten (toch raar dat ik zo'n hengsten nooit tegenkom...), en over andere hengsten valt helemaal niks goeds te vertellen...?

vegeel schreef:
Maar al maanden worden wij op diverse fora door alabastro en zijn (betrokken?)vrienden overdondert met de meest positieve commentaren over alabastro.

Tja, ik ben op 't internet nog geeneen hengstenhouder tegengekomen die zijn eigen product 'afbreekt'. Lijkt mij uit marketing oogpunt trouwens ook niet zo verstandig. De fokker beseft dit ook wel.
Maar het grote verschil tussen Alabastro en Vegeel in deze discussie is toch wel dat Alabastro de andere hengsten in hun waarde laat, of tenminste er geen (afbrekende) commentaar op levert. Vegeel daarentegen... Lips are sealed

vegeel schreef:
Ik hou nu eenmaal van grote hoogbenige donkere paarden met front en dat is alabastro volgens mij absoluut niet. Maar iedereen zijn mening en de fokkers zullen wel beslissen.

De fokker zal inderdaad beslissen, en Warkant zal best wel een populaire hengst worden, want zwart, en wat mij betreft misschien wel de enige serieuze optie die een BWP fokker die binnen het BWP wil blijven momenteel nog heeft in de dressuurrichting. Bovendien lijkt Van Gestel zowat de enige BWP-hengstenhouder (met hengsten gekeurd voor dressuur) die al van reclame gehoord heeft (zie de advertenties in Equitime) waardoor de fokker helemaal de indruk krijgt dat er geen andere dressuurhengsten bestaan in België. Bijgevolg lopen zowat alle mensen met een BWP-merrie waaruit ze een dressuurpaard willen fokken naar Saros of Warkant. Groot aanbod van merries, dus ook meer kans op een goed product, waarmee men opnieuw reclame kan maken...
Is het niet aan de andere hengstenhouders om hun hengsten wat beter te promoten ?

Wat Alabastro betreft, als die erin slaagt om zich te bewijzen, dan zal het ondanks zijn kleur zijn, en ondanks het feit dat hij bij een 'klein' stamboek gekeurd is.

We zullen zien... Lachen

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 10:49

Wat ik van Alabastro gezien heb op de foto's en op de video daar werdt ik erg blij van,nakomelingen van Ferro boeien me niet zo..maar ik kan niet oordelen want ik heb ze niet in het echt gezien.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 10:53

Cat_e72 schreef:
[, en ondanks het feit dat hij bij een 'klein' stamboek gekeurd is.

We zullen zien... Lachen
[/quote]

Ik weet niet wat jij verstaat onder een klein stamboek.
Tenminste als je Hannover een klein stamboek wilt noemen.
Hij(Alabastro) staat daar keurig in het hengstverdelingsplan zelfs ook nog bij het NRW.

Die Warkant is onder zijn naam Ferro's Sohn nergens meer te bekennen in Duitsland. En zal dit paard zijne kost moeten verdienen via de Belgische Boerenbond .
Laatst bijgewerkt door ceasario op 15-03-05 10:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Rhea

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 10:53

Citaat:
en ondanks het feit dat hij bij een 'klein' stamboek gekeurd is

Hannover premie hengst, Westfalen en SBS. Toch niet bepaald klein lijkt me Bloos

Ik neem aan dat je Op SBS versus BWP doelde.... Knipoog

Cat_e72

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 11:13

Rhea schreef:
Citaat:
en ondanks het feit dat hij bij een 'klein' stamboek gekeurd is

Hannover premie hengst, Westfalen en SBS. Toch niet bepaald klein lijkt me Bloos

Inderdaad, ik doelde op het SBS (en da's toch wel een klein stamboek volgens mij?), wat voor een Belg niet abnormaal is denk ik. Vanuit het standpunt van een BWP-fokker is een SBS hengst financieel gezien bovendien toch nog iets interessanter dan een Hannoveraan of gelijk welke hengst uit gelijk welk buitenlands stamboek (met oog op inschrijvingkosten in BWP bedoel ik dan).
Om het cru te stellen, als Alabastro niet SBS gekeurd zou zijn geweest, weet ik niet of ik hem overwogen zou hebben. Puur uit praktische en budgettaire overwegingen dan, heeft niks met de hengst op zich te maken.

Cat_e72

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 11:15

Citaat:

Inderdaad, aangezien ik ook de vergelijking met Warkant aan het maken was. Knipoog

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 11:36

Tja het SBS kan je waarschijnlijk qua grootte een beetje vergelijken met het NRPS in Nederland. Een klein maar fijn stamboek met goede paarden. Er is hier een periode geweest dat de SBS gekeurde hengsten het beter in de springsport deden dan de BWP gekeurde hengsten.