Wie heeft er wat info voor mij over de hengst Houston?
En de nakomelingen, wat is daar over bekend?
Bedankt alvast!
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

jimmy schreef:kan iemand mij vertellen wara hij ter dekking staat dit jaar en evt een site..thanks
Vajramani schreef:jimmy schreef:kan iemand mij vertellen wara hij ter dekking staat dit jaar en evt een site..thanks
Bij Riekus Veninga in Stuifzand. www.riekusveninga.nl
Aankomende zondag (14.00 uur) is daar de hengstenshow.
Myrdal schreef:Ja, Houstonnakomelingen staan vaak bekend om hun karakter. Maar de merrieveulenkampioen van vorig jaar was toch ook van Houston, ze heet geloof ik Whitney. Vond ik wel een toepasselijke naam...
).
Het is dan makkelijker om te zeggen dat het paard een slecht karakter heeft ( of doorfokt)
silloouuhh schreef:Ik denk het met Houston hetzelfde is dan wat ze van jazz, goodtimes, havel, ferro`s enz. zeggen. Het zijn over het algemeen goede en mooie paarden met veel beweging. Ze hebben echter over het algemeen wel karakter. ( Dit maakt ze echter ook weer geschikt voor topsport).
ALs je met deze paarden aan het werk wilt moet je alleen beslissen of hun karakter (en kwaliteiten) wel bij jouw passen.
Het karakter van deze paarden is (over het algemeen) niet slecht maar hun ruiters hebben niet de kwaliteiten die de paarden wel bezitten.
En als (door jezelf) gewaardeerde ruiter te zeggen dat je te weinig kwaliteit hebt voor je paard ligt vaak wat moeilijkHet is dan makkelijker om te zeggen dat het paard een slecht karakter heeft ( of doorfokt)
hebben dezelfde overgroootvader Padparadscha (Trakehner) .Viennanova schreef:Bij ons op stal staat een Houston x Purioso, degene die die heeft gefokt is levensmoe volgens mij...
Het is een nu tweejarige merrie, die nog maar rond de 1.45 zit. Het is een draak met voeren, uitmesten, naar buiten brengen. Je moet constant op je hoede zijn, en haar uit de bak halen is een ware beproeving. Voor je het weet staat ze op haar achterbenen voor je. Ik zeg niet gauw dat paarden vals zijn, maar die.....wat een rotbok.
En ik heb zelf een Jazz......dus ben gauw wat gewend.