Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
miisshOrse schreef:Wat ik van gribaldi's weet is niet echt veel. Zelf heb ik er ook 1. Maar van meerdere mensen die grbaldi's hebben, en die van mijzelf heb ik gehoord en gemerkt dat het echte heethoofden kunnen zijn. Geen kroelpony's . Maar ze zijn zeer leergierig en veel gribaldi's krijgen de zweefdraf van hun vader mee. Ik weet niet of het bij iedere gribaldi is hoor!!
Schreef het zo omdat die van mij een E pony is gebleven, maar was even vergeten dat het eigenlijk paarden zijn
Tulandro schreef:Ik vind deze topics eigenlijk onzin. Niet om jou aan te vallen hoor, maar veel mensen vergeten dat er ook nog een moeder achter zit. Zo zijn er bij elke hengsten tegenwoordig wel gemene en lieve nakomelingen. Ik ken één Gribaldi x Ferro, speels paard, typisch een ruin en heeft duidelijk de ruime zweefdraf van gribaldi, en de typische aftekeningen.
Al rijd ik me proef nog zo slecht, ze verlaat geen wedstrijden zonder winstpunten. Maarja ga pas over in het L1, alles kan nog veranderen
Djesseka schreef:Nee, je moet inderdaad zeker niet vergeten dat er nog een moeder achter zit, maar soms zijn er gewoon duidelijke kenmerken van de vader die overgaan op de veulens. Ik denk bijvoorbeeld aan nakomelingen van Jazz, bijna altijd zijn deze stuurs en dwars en erg op zichzelf gericht.
In elk geval bedankt
Suzanne F. schreef:Tja ik ken van Gribaldi echt alle soorten, maten, kleuren, types en karakters.![]()
Het typische Gribaldi-trekje is toch wel de wat trage zweefdraf en het wat vlakke stekerige voorbeen met het trage achterbeen. Dit hebben absoluut niet alle Gribaldi´s maar je merrie moet zelf en in de moederlijn wel wat te compenseren hebben. En opletten met de aansluiting van meer trakehnerbloed.
Als ik vragen mag.. Ben niet zo'n expert in die soort dingen
amondi schreef:ik heb dezelfde vraag als megantjuh? Onze Grib is keer Michelangelo, dat is beide trahkener, wat kan daar mis mee zijn?