Afstammelingen v. Equador: Karakteromschr. Foto's info ...?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lante

Afstammelingen v. Equador: Karakteromschr. Foto's info ...?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-05 19:33

Ik kan een Equador inruilen, ik weet al het één en ander van de hengst (afstamming, alround hengst, over het algemeen goede karakter e.d.), maar ik wil graag van jullie weten wat je ervan vindt, hoe jullie paarden eruitzien en hoe ze lopen in de sport. Hoe waren ze met zadelmak maken e.d?

Ik kan een 3 jarige merrie inruilen, nu ong. 165 m. groot, mv. is van Ahorn (naam van de hengst zelf ben ik even kwijt...).

silloouuhh

Re: Afstammelingen v. Equador: Karakteromschr. Foto's info .

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-05 22:44

Vind Equador een zeer goede hengst. Hij fokt allround paarden. Hij is super gefokt, helemaal springen. Er komen veel goede springpaarden van. Maar ze kunnen ook bijna allemaal lopen wat ik wel erg belangrijk vind.
Ik heb zelf twee Equador`s gehad. Beide zeer fijne paarden. Goed meewerkend karakter. Zadelmak maken bij beide geen probleem. HEt ene paard is als jong paard voor het springen verkocht. Deze vond springen geweldig, had veel afdruk en vermogen en wou altijd. Weet niet waar hij nu is. De andere heb ik langer gehouden. Deze liep Z2 dressuur en kon super springen. Was ontzettend slim paard. Je hoefde hem alles maar een keer uit te leggen. Deze is helaas ook verkocht Huilen
Heb ook nog een equador merrie zadelmak gemaakt voor iemand ook deze was geen probleem. Paard had veel kracht in het lopen maar miste iets souplesse.

Maar ik zal vooral kijken of het paard zelf je aanstaat. Dat blijft het belangrijkste. Papier lijkt wel intressant voor eventueel de fokkerij. Ik weet niet wat er verder achter zit? Tong uitsteken

gabrycha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-05 23:19

Ik heb er twee gekend een merrie van 1,55m en een ruin van 1,81m wat een verschil idd. Ze waren beiden moeilijk erg heet en die ruin had de neiging om zich om te laten vallen. Maar ja kan aan de opvoeding liggen. Die merrie heeft het wel uitstekend in de sport gedaan maar liet zich niet makkelijk rijden.

jarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 09:20

Ik heb een Krack C x Equador merrie.
Afbeelding
Karakter:
*eerlijk
*werkwillig
*nuchter
Gewoon een superfijn paard in omgang en in het werk OK dan!

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-05 09:24

De ruil is door gegaan, ik haal Viantha vanmiddag op (als het niet te glad is). Ik ben super gecharmeerd van dit paard, mooi sprekend hoofd, 1.65m. mooie bruine kleur en een leuk aanhankelijk karakter.
Eén dezer dagen zet ik een foto van haar op mijn website.
Ze is trouwens Equador x Fideon (=Ahorn)...
Fideon ken ik niet; is volgens mij niet voor het KWPN goedgekeurd (buitenlands stamboek?). Ik was ook weg van haar beweging; mooi achterbeen gebruik en ruimte in het schouder.

Zooo, mooi paard Jarrah! Goed te horen de karakters over het algemeen goed zijn! Lachen

Noble-Girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 15:55

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst ben benieuwd!!!
Wil graag foto's zien Haha!

Ik heb een veulentje gefokt van Equador!!
Ik ben er blij mee maar zal af moeten wachten tot hij
een jaar of 3 is voor is voor ik kan zeggen dat het ook
een goed paard is Knipoog

Qua karakter is het een toppertje Lovers

Hier nog geen dag oud Bloos

Afbeelding

2 weken later Haha!

Afbeelding

op 8 weken:

Afbeelding Afbeelding

en op 3,5 maand laatste dag samen. We hebben hem vroeg afgespeentomdat het al een erg groot veulen was en hij meer
bovenop zijn moeder zat dan ernaast Knipoog

Afbeelding Afbeelding

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-05 22:01

Wat een supermooi veulen!!!
Wordt vast een toppertje.
Ik heb de foto's online gezet op mijn website, maar het lukt niet altijd meteen...
Morgen maar even kijken. Knipoog

kitbits

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 11:20

Hier nog een fan van Equador. Haha!

Ik heb van hem in 2004 een veulentje gefokt. Ik heb Equador gekozen voor mijn merrie vanwege zijn uitstraling en omdat ik dit veulen wilde houden, om zijn karakter.

Ik ken een aantal volwassen Equadors en ik ben erg te spreken over de beweging en het karakter.

Dit is Zephirah (geb. 18 mrt 2004 merrie)

Afbeelding Afbeelding
boven links 3 dagen boven rechts 3 maanden

Afbeelding
Hier 5 maanden net gespeend

Afbeelding
Zephirah begin januari 10 maanden

Afbeelding
Hier boven nog een Equador merrieveulen van juli 2004: Zanzibar

Veel plezier met jullie Equadors!!!!! Knipoog

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-05 19:41

Mooi veulen ook!
Die van mij kan springen...
Sprong vanmiddag mooi over het hek...
Gelukkig ging ze niet de (snel) weg op die langs het huis loopt...pfffff.

kitbits

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 12:10

Yvonnelind schreef:
Mooi veulen ook!
Die van mij kan springen...
Sprong vanmiddag mooi over het hek...
Gelukkig ging ze niet de (snel) weg op die langs het huis loopt...pfffff.

Dank je Knipoog , die van mij sprong ook als veulen al de wei uit vanuit stilstand.

Ik heb even op je website gekeken naar Viantha, leuk dier een echte Equador. Zo te zien is er nog niet veel mee gedaan.

Wat me op valt is dat veel Equadors toch veel witte aftekeningen hebben. Die van mij niet, maar alle veulens van de merrie zagen er tot nog toe zo uit.
Opmerkelijk aan dit veulen, nu jaarling, is de flinke kont eh sorry achterhand. Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 13:14

Vorig jaar ook een veulen van Equador gefokt uit mijn [***] x Mytensxx merrie en idd ook zo'n witte bles en 2 witte beentjes.
Wist ook al gauw hoe hij springen moest en heeft bij de nieuwe eigenaar al geprobeerd om over de omheining van de bak te springen. Eerste 3 mnd dacht ik o jee wat gaat dit worden zo'n macho was het maar daarna super braaf. Nog nooit in trailer gestaan en ging er zo in, onderweg en bij aankomst nieuwe stal ook zo makkelijk. Schijnt dat hij daar alle harten gestolen heeft, de charmeur Knipoog

boerinnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 13:15

Bij wat voor type merrie past Equador het best?? Heeft ie bijv. veel bloed nodig enz.
Ben ik eigelijk wel benieuwd naar. Hij staat ook op mijn lijstje.

kitbits

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 14:20

boerinnetje schreef:
Bij wat voor type merrie past Equador het best?? Heeft ie bijv. veel bloed nodig enz.
Ben ik eigelijk wel benieuwd naar. Hij staat ook op mijn lijstje.
Ik denk dat hij best past bij merries die wel wat bloed voeren.

Hij fokt paarden die zowel in het springen als in de dressuur kunnen presteren. Ik ken een merrie (Equador x Symfonie) die in beide disciplines Z is.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 14:28

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-05 11:38

Viantha is inderdaad nog helemaal groen, maar... Daar komt zéééér binnenkort verandering in (Dit weekend), want dan gaat ze aan de longe. Haha!

Kajanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 00:20

Afbeelding

De bruine is een Equador x Nimmerdor is nu een twenter

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 01:03

Ik ben geen fan van Equador Knipoog Zoveel mensen zoveel smaken. Tong uitsteken

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 13:12

Toch leuke info hier. Ik hoor allemaal dat zijn karakter geroemd wordt. En dat staat boven aan mijn lijstje. Daarom wil ik deze hengst voor mijn merrie.

kitbits

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 13:52

Kajanus schreef:

De bruine is een Equador x Nimmerdor is nu een twenter

Mooi hoofdje heeft ze (of is het een hij Blond ). Typisch een Equador.

Ik vind in ieder geval dat Equador zijn type goed doorgeeft. En ik viel als een blok voor zijn mooie hoofd. Kwijl

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-05 20:33

Viantha aan de longe was echt geen enkel probleem; ze snapt het direct, net als de commando's!!! Super beesie! Haha! , loopt veilloos in en uit de trailer...
Haar inteligentie werkt soms ook tegen je; als de bak te modderig is, dan gaat ze er niet in als je alleen bent Boos! Zodra pa (eindelijk) met de zweep eraan komt loopt ze KEURIG door alsof er niks aan de hand is...grrr. Verder is ze dus niet zo snel onder de indruk. Dat heeft dus ook weer voor èn nadelen... Knipoog

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-05 20:36

Afbeelding

Dit is ze dus... Ze straalt het ook wel uit hè, dat ontdeugende...

Kajanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 23:53

nog even over karakter van Winston (equador x nimmerdor) een hij dus Haha! hij is wat onzeker maar vertrouwt nu wel op mij dat heeft even geduurd voordat ik hem echt overal aan kon raken hij kwam als veulen snel omhoog maar is nu erg braaf aan het worden is wel meer type springpaard nu en had als veulen een prachtig hoofd Cool zal eens kijken of ik er nog een foto bij kan krijgen Afbeelding

dit is hem dan als veulen lief he

visca

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 01:25

Sorry hoor maar ik ben echt geen fan meer van Equador.
Ik heb wel een super mooie merrie van de hengst Equador gehad maar deze merrie was onder het zadel echt gestoord. In het begin ging het allemaal erg lekker ze leerde heel vlot dingen maar op een gegeven moment vond mevrouw het wel genoeg en dan begon ze te steigeren net zo lang tot je er naast lag, en als dat niet lukte liet ze zich zo achterover vallen Boos! . Ik heb er echt alles aangedaan om haar te laten onderzoeken maar zowel de veearts, fysio en accupuntuur konden niks aan haar vinden. Ik heb haar toen verkocht aan een handels stal met het hele verhaal erbij. Hun zijn ook aan het hobiëen met haar geweest en ze hebben het ook maar opgegeven (na een jaar) Dus ze hebben haar helaas naar de slager gebracht. Dus ik heb niet zo`n beste ervaring met Equador.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 16:34

visca schreef:
Sorry hoor maar ik ben echt geen fan meer van Equador.
Ik heb wel een super mooie merrie van de hengst Equador gehad maar deze merrie was onder het zadel echt gestoord. In het begin ging het allemaal erg lekker ze leerde heel vlot dingen maar op een gegeven moment vond mevrouw het wel genoeg en dan begon ze te steigeren net zo lang tot je er naast lag, en als dat niet lukte liet ze zich zo achterover vallen Boos! . Ik heb er echt alles aangedaan om haar te laten onderzoeken maar zowel de veearts, fysio en accupuntuur konden niks aan haar vinden. Ik heb haar toen verkocht aan een handels stal met het hele verhaal erbij. Hun zijn ook aan het hobiëen met haar geweest en ze hebben het ook maar opgegeven (na een jaar) Dus ze hebben haar helaas naar de slager gebracht. Dus ik heb niet zo`n beste ervaring met Equador.

Ik hoor hier in de buurt niets als goede dingen over nakomelingen van Equador. Ook hier op bokt is mij de hengst aangeraden om mijn merrie te bevruchten. Verder lees ik hierboven voornamelijk goede dingen van Equador.

Mijn merrie is een lastpak, mogeljk wordt het veulen zoals haar/zijn moeder. Ook een lastpak. En dan komt er misschien ooit iemand die zegt "die equador fokt ook maar rotkarakters' omdat het veulen dat ik gefokt heb niet een prettig en cooperatief karakter heeft (waar ik Equador juist op selecteer!).

Ik wil maar aangeven dat niet alleen de hengst zich voortplant. De merrie doet ook mee he. Ze levert zelfs een groter aandeel dan de hengst: de opvoeding/vorming van het veulen!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 19:37

visca schreef:
Dus ik heb niet zo`n beste ervaring met Equador.
Op 1 ervaring met een paard, baseer jij dat Equador de schuldige is??