Samber

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Didtje

Samber

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-05 21:17

Ik heb een Samber nakomeling
Maar ik heb geen bilden van de Samber.
Kan iemand mij daar aan helpen.

Ik heb geen idee hoe ik foto's op mijn topic

Ben blond en mijn paard ook

Climax

Re: Samber

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-05 22:23

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Een plaatje kan je in je post zetten door de link te kopieren, te plakken en tussen [img] en [/img] te zetten!

Didtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-05 11:21

Mariek87 schreef:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Een plaatje kan je in je post zetten door de link te kopieren, te plakken en tussen [img] en [/img] te zetten!

Bedankt voor je reaktie

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 19:13

Didtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-05 09:16

Dank je wel voor de i Haha! nfo

phillien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-05 20:37

hoi hoi

ik rij een groninger die 3 maal samber is

ps de bovenste foto is Isam zoon van samber, vader van paard waar ik op rij

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-05 11:05

Afbeelding

De vader van deze opvallende verschijning is de kwaliteitsvolle preferente volbloedhengst Pericles xx, een hengst die we terugvinden in een groot aantal moederlijnen van goedgekeurde hengsten. Pericles kwam 14 ker uit op de vlakkebaan, waarvan hij twee keer als eerste over de streep ging en bovendien nog drie keer werd geplaatst.
De moeder van Samber is de ster preferente Tina. Zij staat bekend als een merrie van grote klasse, die tal van goede producten op de wereld heeft gezet. Zo bracht zij ook Anton (v. Fresco), die internationaal heeft gesprongen en naar Zwitserland werd verkocht, en Dustin, de Ermelo hengst die later naar Indonesië werd verkocht. Daarnaast bracht Tina tal van eersteklas merrieveulens, welke later allen keur werden met zeer hoge scores in de IBOP. Een goed voorbeeld daarvan is Livona, die schitterde op de UTV.

Eigen prestaties

Samber deed in 1979 verrichtingsexamen, waar zijn gouden karakter werd beloond met het cijfer 10, De jury omschreef hem als een hengst met voldoende aanleg als springpaard en veel aanleg als terrein en dressuurpaard. Die aanleg bleek al snel in wedstrijden in het kader van de hengstencompetitie. In het seizoen 1981/1982 eindigde Samber op een fraaie derde plaats in de categorie B-dressuur. In 1983 richtte Samber zich meer op het springen en liep hij onder zijn vijftienjarige amazone in één seizoen naar de klasse Z. Daarna werd hij als dressuurpaard ingezet onder Monique Peutz-Vegter. In 1985 werd deze combinatie Open Twents kampioen Z-dressuur en in 1988 volgde in Zuidlaren het internationale debuut in de Prix St. Georges, waar Samber direct al in z'n eerste wedstrijd vierde werd. Daarna kwam de hengst met succes uit in de Grand Prix.

Nafok

In 1981 kreeg Samber een eerste premie na het tonen avn zijn eerste afstammelingen. Samber fokt ruim 30% bonte paarden en hij geeft zijn perfecte karakter door aan zijn kinderen, die daarnaast opvallen door hun souplesse en grote tact in de bewegingen. De kinderen van Samber doen het niet alleen goed in de dressuursport, maar ook in het springen, zoals o.a. zijn zoon Zamber, die nationale 1.30 m parcoursen springt. Inmiddels zijn tien zonen van hem in het buitenland goedgekeurd.

phillien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-05 22:44

met een beetje geluk laat de eigenaar dit jaar 1tje dekken door samber (niet waar ik op rij die is al 3X samber)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-05 23:30

phillien schreef:
met een beetje geluk laat de eigenaar dit jaar 1tje dekken door samber (niet waar ik op rij die is al 3X samber)

En een vos zeker?
Citaat:
De kinderen van Samber doen het niet alleen goed in de dressuursport, maar ook in het springen, zoals o.a. zijn zoon Zamber, die nationale 1.30 m parcoursen springt.
Deze tekst is al zo oud als de weg naar methuzalem. Zamber is inmiddels al 23, dus die springt geen 1.30 meer hoor.

Znoin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 02:54

In 2002 was ik HELEMAAL VERLIEFD Gestoord op Sander, een toen ruim 3 jarige afstammeling van Samber. Ik kon hem me echter niet veroorloven op dat moment, en heb daar nog steeds VEEL spijt van!
Weet iemand toevallig wat er met die Sander is gebeurt? Hij was gewoon bruin, maar had een witte staart. Heel apart! Het was zo'n schat en hij reed fantastisch!
Sindsdien struin ik internet af, op zoek naar Sambers afstammelingen, maar er is er geen 1 zo mooi als Sander... Bloos Knipoog

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 13:20

Sommige sambers hebben hele slechte voorbenen... Verder zijn t wel leuke beestjes.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 14:01

Van elke hengst hebben sommige slechte voorbenen Gestoord

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 14:14

wat foto`s van samber die ik mei 2004 gemaakt heb...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

kromme benen door ouderdom

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

en een aantal samber nakomelingen

ruby white, samber x overste
Afbeelding

kleindochter van samber, Pedro (v. Samber) x Chronos
Afbeelding

zoon van samber, samber x godolphinxx
Afbeelding

cool cracker s ,kleinzoon concorde x samber
Afbeelding

sambertino, samber x wellington
Afbeelding

samber x nurprimmus
Afbeelding

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 14:22

Het blijft een lekker ding! Alleen volgens mij staat Pedro er 2x op, 1x als cool crackers S

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 15:24

oeps foutje, en nu kom ik weer niet in mijnalbum grrr

Climax

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 16:00

Jezus die benen!

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 17:19

Mariek87 schreef:
Jezus die benen!

Samber staat de laatste jaren erg slecht op zijn benen, maar goed dat komt omdat hij vrijwel geen beweging meer krijgt en hij is natuurlijk ook al op leeftijd...maar ik ben het met je eens, mooi is anders.

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 17:20

kleinzoon van samber, cool cracker s (concorde x samber)

een van de meest succesvolle kleinzonen van samber in de dressuur (en spring-) sport hier in nederland

Afbeelding

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 17:21

Mariek87, Samber is 28 jaar op die foto! Mag hij dan wat ouderdomsgebreken gaan vertonen? Als je naar zijn jonge jaren fotos kijkt is er niks aan de hand met die benen. Menig hengst mag jaloers zijn om zo oud te mogen worden(!).

edit: ik dacht dat Cool cracker in Duitsland stond, weet jij misschien waar hij wordt aangeboden?

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 18:46

sammie die benen zijn inderdaad van ouderdom, sinds samber met "pensioen" is werd hij zo nu en dan nog eens gereden maar meer ook niet...misschien als hij nog wat meer dagelijkse beweging kreeg zijn benen wat beter waren, maar hij is inderdaad op leeftijd EN hij heeft een pracht pensioen. ik ga in april/mei weer even kijken het is zo`n topper.

Cool Cracker S staat gewoon in NL ter dekking bij F Schut in Wehl, adres gegevens staan bij ons op de site (onder dekhengsten)

Climax

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 18:49

Sammie schreef:
Mariek87, Samber is 28 jaar op die foto! Mag hij dan wat ouderdomsgebreken gaan vertonen? Als je naar zijn jonge jaren fotos kijkt is er niks aan de hand met die benen. Menig hengst mag jaloers zijn om zo oud te mogen worden(!).

edit: ik dacht dat Cool cracker in Duitsland stond, weet jij misschien waar hij wordt aangeboden?

Ouderdomsgebreken prima, maar ik heb genoeg paarden gezien op die leeftijd en zelfs ouder maar nog nooit zulke benen.
Ik vraag me dan toch af of, ook al was er vroeger niets aan de benen te zien, het altijd wel goed heeft gezeten hoor Verward

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 19:03

Ik denk trouwens dat de foto ook een beetje vertekend.

Citaat:
Cool Cracker S staat gewoon in NL ter dekking bij F Schut in Wehl, adres gegevens staan bij ons op de site (onder dekhengsten)
Ow ja lekker blond van mij. Blond

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 19:05

ja samber is altijd goed op de benen geweest tot zijn laatste keuringen toe...en tja de ene opa loopt met 60 jaar al geld te zoeken van kromheid en de andere loopt met 90 jaar nog kwiek rechtop...vind de reactie iets overtrokken hoor..dat is zoeken naar dingen die er niet zijn...zijn gebit gaat ook hard achteruit, grote stukken kan hij niet meer behappen...ook ouderdom...kun je wel over alles gaan nadenken...overigens hebben wij veel samber nakomelingen op stal gehad, nooit 1 met verkeerde benen. Die invloeden komen ook net zoveel van de merrie af...bovendien heb ik ook wel foto`s van samber waar hij nog wel mooi recht op de benen staat van eind vorig jaar, zal ze eens opsnorren, foto`s zijn ook moment opnames

Climax

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 19:13

RUBYWHITE schreef:
ja samber is altijd goed op de benen geweest tot zijn laatste keuringen toe...en tja de ene opa loopt met 60 jaar al geld te zoeken van kromheid en de andere loopt met 90 jaar nog kwiek rechtop...vind de reactie iets overtrokken hoor..dat is zoeken naar dingen die er niet zijn...

Dat is bij mensen hetzelfde maar toch is het vaak zo dat mensen met een minder goed gestel eerder last krijgen van zulke dingen dan mensen met een goed gestel.

En rustig maar hoor, ik schrok alleen van de foto dus dan ga je er even bij nadenken, ik zoek echt niet naar dingen die er niet zijn hoor want het zou mij persoonlijk een worst wezen hoe Samber op zijn benen staat, want fokken met hem of er 1 kopen van hem was ik sowieso niet van plan Clown

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 19:34

Schrok ook behoorlijk van die benen zeg!
Nog nooit gezien Clown
Het lijkt me wel een ontzettend lieve hengst .
Mooi paard blijft het altijd!