Julio Mariner, fijn bloed?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

marije1987

Julio Mariner, fijn bloed?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-05 13:51

Hallo,
Ik heb een paardje op het oog wat afstamt van de hengst Julio Mariner. Veel nakomelingen ken ik niet van deze hengst, dus ik ben benieuwd of jullie me er meer over kunnen vertellen en ervaring hebben met nakomelingen of misschien zelfs met de hengst. Mag van alles zijn.
Alvast bedankt!

Vajramani

Re: Julio Mariner, fijn bloed?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-05 14:36

Ik rij wel eens op een Julio x Goudsmid. Qua type niet super, beetje beknopt en korte gangen. Het diertje springt M. Heeft een aantal keer een veulen gehad, maar dat zijn ook geen toppers. De moeder(goudsmid) brengt daarentegen wel zeer goede nakomelingen.
Er zit wel een heel goed karakter in.

supersambo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-05 15:42

ik heb een julio mariner x ramiro x lucky boy
fotos zijn nog ergens in een FA topic te vinden van mij

na tijdje zoeken gevonden http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=22&t=352658

in de omgang heel fijn paardje..aanhankelijk en makkelijk. soms wel iets merrie trekjes maar ze is dan ook een merrie

bewegingen zijn goed..ruim voldoende krachtig mocht iets meer dragend zijn

soms wat heet met springen. met vorige eigenaar heeft ze m gesprongen.. wij zijn nog niet zover Haha!

Climax

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-05 16:08

Vajramani schreef:
Ik rij wel eens op een Julio x Goudsmid

Julio of Julio Mariner Tong uitsteken ?

Ik ken wel een paar paarden rechtstreeks van Julio Mariner en ook wel wat waar het verderop inzit, vind het doorgaans wel leuke beestjes maar ik heb er niet heel erg veel van gezien ofzo.

Vajramani

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-05 16:22

Mariek87 schreef:
Julio of Julio Mariner Tong uitsteken ?

Een Julio Mariner. Wij noemen haar altijd de Julio, dus vandaar.

trowing

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-05 17:12

hester klompmaker heeft een hele tijd een julio marinier op stal gehad. was een heel fijn paard in omgang heel cool in het hoofd. alleen spring hij op wedstrijd niet zo super. maar de meeste nakomelingen zijn wel fijn van hem om mee te springen

Zeabiscuit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-05 18:10

Hij schijnt goed achterbeengebruik door te geven. Weet het niet zeker hoor. Haha!

Zeabiscuit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-05 18:11

Pling

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-05 18:33

Ik rij een Julio Mariner x Burggraaf.
Goed springpaard, maar erg heet en hectisch. Ze is wel heel lief in de omgang. Loopt nu Z-springen.
Dit is ze:
AfbeeldingAfbeelding

Ik heb nog een andere Julio gehad, die ook best veel bloed had en een beetje eigenaardig was. Was een beetje een tegenwerker. Liep M-springen
Dit is hem:
Afbeelding

Over het algemeen zeggen ze over Julio Mariners dat het voorzichtige paarden zijn maar niet al het vermogen hebben...

AphroditePK

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-05 20:37

Ik sluit me helemaal bij Schoentje aan. Rij zelf ook een Julio Mariner x Ramiro - merrie van 1.68 m. Voorzichtiger vind je ze bijna niet, maar ze is een fractie beknopt en heeft niet veel vermogen/rek op de sprong. Galoppade kon ook wat meer gedragen, maar schwungvolle draf en goede stap. En heel belangrijk: qua inzet een droom om te rijden. Geen sul, maar wel een meewerker.
Er springen enkele producten van Julio Mariner xx op Grand Prix niveau, zoals Callisto (Jill Henselwood). Meestal pik je de Julio-afstammelingen er zo tussen uit door hun bloeduitstraling en hoofd.

Spruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 14:02

Ik heb een Julio mariner en hij is erg lief....kan heel goed springen en is zoals de anderen al zeiden erg voorzichtig, hij gooit er eigenlijk bijna nooit een balk af. Hij is vrij koppig, maar wel braaf. Met springen is hij lekker heet maar dressuur vindt hij niet zo veel aan. Hij heeft wel M2 gelopen, maar hij heeft vrij korte gangen.
Ik hoop dat je er iets aan hebt!

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 16:31

Meestal hoor je van Julio Mariners dat het fijne paarden zijn, maar net niet dat kleine beetje extra hebben. Het zijn soms wat drukke, hete paarden, maar als je ze voor je wint en ze vertrouwen je willen ze graag voor je werken.
Zelf zie ik wel graag een beetje volbloed in de afstamming, maakt niet zo veel uit welke, maar Julio mariner is wel fijn.

gabrycha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 19:00

In duitsland bij gestuet bronniger staat een welsh uit een julio mariner moeder, deze d pony wordt geprezen om zijn sterke manier van bewegen en achterbeen gebruik, en ja het is de volbloed julio mariner Haha!

Veteris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 20:15

hoi

ik heb op de watermolen en met julio gewerkt toen hij nog leefde. echt een superhengst!! Haha! fijn in de omgang en koel in het hoofd. dus in ieder geval wat karakter betreft super. er zijn inderdaad nakomelingen die net dat beetje extra's missen, maar over het algemeen allemaal paarden die met je mee willen werken en denken. en er zijn er natuurlijk ook die wel speciaal zijn.

hoop dat je er wat aan hebt Knipoog

Odie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 22:02

Ik heb een paar jaar geleden een poos een julio mariner merrie onder het zadel gehad uit de trichta-stam en het is het fijnste paard wat ik ooit heb gehad. Ze was voskleurig en 1.64 m.
Ze kon voor geen meter bewegen, was gigantisch bergaf gebouwd en had een hals als een strootouwtje.
Maar zodra ik opstapte was ze fanatiek en oplettend, ik kon haar echt op de millimeter nauwkeurig sturen. Ze was slim en leerde snel.
Toen ze kwam was ze enigszins verwaarloosd, vanwege haar carriere als fokmerrie. Daarvoor had ze M-springen gelopen, maar had van dressuur nog nooit gehoord. Ik kwam net van de ponies en mocht toen nog B starten en dat heb ik dus ook gedaan. Regelmatig kwamen we met scores van 180 en hoger thuis en binnen 8 (!!!) wedstrijden startten we in de M1, vervolgens kreeg ze zwangerschapsverlof en daarna heb ik haar nog een paar keer M1 gestart en 1 keer M2 en toen werd ze verkocht...

katrienh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 22:24

Julio Mariner is nogal veel bloed, hectische beestjes, normaal wel fijn bloed om mee te fokken. is toch een bekende hengst

ps. schoentje: mooie merrie, fijn ruggebruik op sprong. Het lijkt geen bloedtypke te zijn op 2de foto, fijne achterhand, achterbeen wordt krachtig gebruikt. tof paard Knipoog

marije1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-05 09:53

Bedankt voor jullie reacties! Ik ben zaterdag bij het paard gaan kijken en het viel me ontzettend af! Qua afstamming had ik er veel van verwacht, maar we kwamen daar en ten eerste zag het arme beest er al niet uit. Was harstikke mager en nu(op 5 jarige leeftijd) al helemaal verreden. Had totaal geen plezier in het werken en deed dat dan ook liever niet. Ook niet echt regelmatig en lekker voorwaarts. Ik heb hem niet eens meer zien springen, ik was er allang uit dat deze niks voor mij was. Bleek ook dat er nog een hengst tussen zat, dus Julio was de rechtstreekse vader ook niet.

Zou ik nu weer om een Julio Mariner gaan kijken, dan weet ik er sowieso een beetje meer vanaf! Bedankt! Clown

Lavanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 17:56

Wij hebben een Julio Mariner xx x Ramiro x Le Val Blanc x Farn.
Ze is nu 2jaar, maar het type is mooi en ze heeft een heel lief en aanhankelijk karakter. Totaal geen hittepetit.

varsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 08:11

Lavanta schreef:
Ze is nu 2jaar, maar het type is mooi en ze heeft een heel lief en aanhankelijk karakter. Totaal geen hittepetit.

8-)
Lavanta schreef:

Lavanta schreef:

ik heb een kleindochter van julio mariner.
ze is 3 en heeft een heel lief en aanhankelijk karakter.
haar vader is de zweedse engelsvolbloed krius.
ze is echt geen hittepetit maar is wel snel beledigt.

Dela

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 16:54

mijn vorige paard wat ik heb laten inslapen was een julio Mariner x voltaire! heethoofd, maar als je ze voor je gewonnen hebt doen ze alles voor je!
ik was er zelf M springen mee, voor dat ik haar kreeg was ze Z springen en Z1 dressuur.
Ze zeggen dat afstammelingen van Julio Mariner laatbloeiers zijn!

op dit moment rij ik er een paardje bij en dat is een Julio Mariner x indiaan.
en die heeft een gebruiksaanwijzing, maar is zo super en heeft een fijn karakter!

hier julio mariner x voltaire
Afbeelding

hier de julio mariner x indiaan
Afbeelding

ik vind het zeer fijn bloed!

Miss87

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 20:21

Ik had een Julio Mariner x Concorde. Had een beetje een apart karakter. Mijn oom sprong er B mee en kon er niet echt mee overweg. Toen heeft ze een tijd in de manegelessen gelopen Clown (wel alleen met de betere ruiters hoor) Ik ben er daarna mee begonnen en heb er M mee gesprongen. De ene keer sprong ze zo rond en de week er op kon ze gewoon 10 meter voor de hindernis al stil gaan staan. Had er ook nog een volle zus van maar die kreeg helaas een blessure.

Afbeelding

Climax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 20:37

Haha Julio Mariner x Indiaan, Indiaan is tuiger Haha!

Zo Miss87 dat lijkt niet zo verkeerd!

Miss87

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 23:23

Tja, maar dat karakter. Zolang ze niet te veel hoeft te werken gaat het goed..

Dela

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 09:59

Mariek87 schreef:
Haha Julio Mariner x Indiaan, Indiaan is tuiger Haha!

maar hij kan wel super bewegen, het is ook meer een dressuurpaard dan een springpaard. in de B nooit lager gehaald dan 165 punten!
springen kan die ook wel maar nog nooit verder op doorgetraind

Soraya92

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 15:14

Bij mij op stal stond een vrouw met een Julio Mariner , 7 jaar en die reed ZZ-zwaar ermee en sprong ook ZZ. Ook was alles bevestigd tot prix st. george.