Rubiquil of Saros vh Gestelhof ??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

katrienh

Rubiquil of Saros vh Gestelhof ??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-05 20:26

Ik heb een Calipso 3 x Ramiro merrie.
kenmerken: 1.62, lang gelijnd, weinig front, donkerbruin, volle broer is goedgekeurd ( zie Querelle op www.suls.be )

Welke hengst ( Rubiquil of Saros ) kiezen jullie ? ( of evt. andere hengst .. )

Saros omdat die maat, front, sterk achterbeen en goed karakter fokt.
dekgeld 800 euro. Op de site van gestelhof staan hele goede nakomelingen van saros x calipso 3... zou dat iets zijn ?

Rubiquil omdat die naar mening van anderen hetzelfde als Saros doorfokt incl. het goede karakter. dekgeld ?

Elisa2

Re: Rubiquil of Saros vh Gestelhof ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 20:37

mijn voorkeur gaat uit naar Saros,,maar dat is persoonlijk ik zou eerst een foto moeten zien om daar een uitspraak over te doen..

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 20:58

dekgeld van rubi is €900 Niet drachtig is geen dekgeld

Y_DG

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 21:52

Is saros' dekgeld niet 1000 euro Verward Dat heb ik toch gehoord van Louis Van Gestel... Je betaald het dekgeld en niet drachtig is voor de prijs die je betaald hebt, max. 2 dekseizoenen proberen met éénzelfde dekgeld...

katrienh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-05 22:22

Citaat:
Is saros' dekgeld niet 1000 euro Dat heb ik toch gehoord van Louis Van Gestel... Je betaald het dekgeld en niet drachtig is voor de prijs die je betaald hebt, max. 2 dekseizoenen proberen met éénzelfde dekgeld...

ah Verward ik las in een ander topic iets van 800 euro Verward

elisa2: ik kan je wel een foto onder het zadel doormailen als je wilt... hoe zet ik hier een foto ? ( je bedoelt toch een foto van de merrie é Bloos )

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 22:27

Saros v.h. Gestelhof ken ik niet echt Tong uitsteken
maar Rubiquil vindt een super goede hengst met een fantastisch karakter.. en inderdaad niet drachtig is geen dekgeld
op stal is ie ook heel braaf en rustig
hij heeft ook een heel goed veulenrapport bij het kwpn OK dan!
jammer genoeg is mijn merrie niet langgelijnd genoeg om met Rubiquil te dekken

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 22:30

"maat, front, sterk achterbeen en goed karakter "...

dat geven ze idd beide.
Maar het lijkt me dat Saros een aanmerkelijk beknopter model zal geven dan Rubiquil.
Fokken met Saros brengt 2x Ramiro wel erg dichtbij in de lijn... vind ik gedurfd...

bij Rubiquil is het absoluut zaak een 'bloed'-merrie te hebben. Uit merries met minder bloedvoering krijg je heel gewone types die soms wat te lang in de rug zijn. Je merrie hoeft niet langgelijnd genoeg te zijn voor Rubiquil Knipoog

ik vind het eigenlijk wel een beetje zonde dat je het in de dressuurrichting zoekt, met zulk mooi springbloed in de pedigree...

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 22:37

unamie schreef:
Saros
maar Rubiquil vindt een super goede hengst met een fantastisch karakter.. en inderdaad niet drachtig is geen dekgeld

Weet je dat zeker nu hij bij van Bommel staat.

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 22:39

mijn merrie is ook wat kortbenig en Rubiquil fokt dat ook wel eens door
dus vindt ik dat geen goede keuze voor mijn merrie Bloos
ze is wel luxe gebouwd

ik weet niet beter of hij staat bij stal Hexagon Knipoog
Laatst bijgewerkt door unamie op 16-02-05 22:41, in het totaal 1 keer bewerkt

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 22:40

Geen dekgeld?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 22:42

unamie schreef:

Als jedan even hun website bekijkt Knipoog

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 22:42

unamie schreef:

Toch je huiswerk wat beter doen. Knipoog

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 22:59

ik heb m.n huiswerk inmiddels gemaakt en inderdaad hij staat bij van Bommel Bloos!

Y_DG

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 23:30

katrienh schreef:
Citaat:
Is saros' dekgeld niet 1000 euro Dat heb ik toch gehoord van Louis Van Gestel... Je betaald het dekgeld en niet drachtig is voor de prijs die je betaald hebt, max. 2 dekseizoenen proberen met éénzelfde dekgeld...

ah Verward ik las in een ander topic iets van 800 euro Verward

elisa2: ik kan je wel een foto onder het zadel doormailen als je wilt... hoe zet ik hier een foto ? ( je bedoelt toch een foto van de merrie é Bloos )

Ik had het ander topic ook gelezen van 800 euro...Maar ik heb het altijd 1000 euro geweten...En volgens mij kan het toch niet dat het dekgeld daalt i.p.v. stijgt Verward Of wel Haha! ?

Jan_VT

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 23:46

Mijn voorkeur zou toch wel gaan naar Rubiquil.

Veel interessantere bloedvoering, vooral om je zelf al Ramiro in de lijn van je merrie hebt zitten

Ook omat Rubiquil zichzelf heeft bewezen (wat Saros nog niet heeft gedaan) en ook de nakomelingen van Rubiquil. Dan denk ik maar aan Ollright die GP is, en Roumanda of zoiets...

Rubiquil OK dan!

katrienh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-05 07:02

Dat vraagteken bij het dekgeld van Rubiquil heb ik daar gezet omdat ik het dekgeld er niet van weet. Ik weet niet hoe het dekgeld in elkaar zit. Ook bij Saros had ik mij gebaseerd op het andere topic, ik dacht zelf ook dat hij duurder wa.

Citaat:
ik vind het eigenlijk wel een beetje zonde dat je het in de dressuurrichting zoekt, met zulk mooi springbloed in de pedigree...

Hier heb je misschien wel gelijk in.... maar welke springgerichte hengst zou jij er dan opzetten ? Mijn voorkeur zou ook uitgaan naar een springgerichte hengst, maar hij moet wel de minpunten van mijn merrie verbeteren... Naar heel veel meningen, zijn Saros en Rubiquil erg geschikt voor mijn merrie. Een springgerichte hengst heb ik nog niet gevonden die dezelfde punten verbeteren...

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 07:56

Quirinake schreef:
Is saros' dekgeld niet 1000 euro Verward Dat heb ik toch gehoord van Louis Van Gestel... Je betaald het dekgeld en niet drachtig is voor de prijs die je betaald hebt, max. 2 dekseizoenen proberen met éénzelfde dekgeld...

klopt Dekgeld Saros is 1000 euro.

Ik zeg neem Rubiquil. Bewezen dat hij internationaal meekon en zijn nakomelingen doen het ook goed internationaal in de sport. Bij Rubiquil krijg je meer zekerheid voor je geld en hij is voor zover ik weet nog steeds 100 euro goedkoper dan Saros.

vegeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 08:39

Ik heb Saros reeds verscheidene malen gebruikt. Het dekgeld van Saros is :1000 euro (volledige begeleiding in station en BTW inbegr.)
800 euro (afgehaald of verzonden, BTW inbegr.)
Met levend veulen garantie, na 2 jaar moet je GRATIS met een andere merrie komen.
Als Saros als fokhengst op 9 jarige leeftijd nog niet voldoende bewezen heeft ???? Bij de jonge paarden alles gewonnen ,op 7 jaar Belgisch kampioen prix st. georges en op 9 jaar nationaal grand prix winnaar en internationaal 65 %.Als fokhengst 2 nationaal veulen kampioenen en een sublieme eerste jaargang 4 jarigen.Maar natuurlijk Saros is BWP en Belgisch en aan de overzijde is het gras altijd groener.

Rubiquil is zeker een goede hengst maar voert Rubinstein bloed en dit heeft volgens mij in deze combinatie 2 grote nadelen: Rubinstein geeft zeer vele kleintjes en fokt de spring aanleg bijna altijd kapot.

jeanke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 09:20

vegeel schreef:
Rubiquil is zeker een goede hengst maar voert Rubinstein bloed en dit heeft volgens mij in deze combinatie 2 grote nadelen: Rubinstein geeft zeer vele kleintjes en
fokt de spring aanleg bijna altijd kapot

.

Diegenen die het andere topic gelezen hebben , zullen mij niet herrineren als Saros-fan maar VEgeel heeft hier wel een punt: Saros loopt dressuur maar met ramiro in de pedigree heeft hij een super springvader.
Wat ook bewezen wordt door de prestaties van, enkele nakomelingen tijdens het vrijspringen.
http://www.gestelhof.be/nieuws2003/031101/index.htm
http://www.gestelhof.be/nieuws2003/030919/index.htm

ps het is niet dat ik hier verwijs naar de site van Van Gestel dat ik alles geloof wat daar staat.
Haha! Haha!

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 10:07

Ik zet bij jou keuze vele vraagtekens...???

Je merrie is 1.62m. en je hebt Rubiquil (krap1.67m.) en Saros (1.75m.) geselecteerd.... Verward
Het zijn beide mooie hengsten, maar mijn keuze gaat echt uit naar Saros hoor!

Rubiquil fokt echt klein en dat Ollright 1.74m is, is voor mij een toevalstreffer! Maar met een merrie van 1.62m. ga je toch niet over of aan Rubiquil denken???! Lijkt mij dat je maat wilt fokken, geen grote E!

Zannekin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 10:09

Alabastro Lachen

Saros heeft competitie gelopen in Belgie, internationaal enkel 1 keer op een C-wedstrijd in Roosendaal meende ik.
Als je een dressuurhengst zoekt moet je gewoon veel rondkijken, hengstenvideos bemachtigen, ook internationaal. Zo kan je mooi een keuze maken.

Als je grote paarden wil en je wil in België blijven kan je ook naar Don Renoir.

Zannekin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 10:28

Om de horizonten iets verder te leggen Knipoog
Kijk ook een keertje op www.kasparow.com (Nederland). Allround trakehner hengst met super karakter. Ook al goedgekeurd voor Oldenburg.

2,5 jarige zoon van hem:
Afbeelding

Vader Kostolany (ook V. Gribaldi) geeft z'n goeie karakter door.....
Afbeelding

Hijzelf:
Afbeelding

Zannekin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 10:48

aanpassing: moedersvader Kostolany, vader Sixtus:
Afbeelding

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 10:54

Kaja schreef:
Ik zet bij jou keuze vele vraagtekens...???

Je merrie is 1.62m. en je hebt Rubiquil (krap1.67m.) en Saros (1.75m.) geselecteerd.... Verward
Het zijn beide mooie hengsten, maar mijn keuze gaat echt uit naar Saros hoor!

Rubiquil fokt echt klein en dat Ollright 1.74m is, is voor mij een toevalstreffer! Maar met een merrie van 1.62m. ga je toch niet over of aan Rubiquil denken???! Lijkt mij dat je maat wilt fokken, geen grote E!

Pardon? Rubiquil klein fokken. Verward Amehoela. Ik heb een merrie van 1.65m daaruit is een veulen gekomen dat nu 1.70m of meer zelfs is. Roumanda is ook 1.70m. Heb daar al verschillende nakomelingen gezien en eigenlijk nog geen enkele van beneden de 1.68m gezien.
Trouwens Dees heeft ook een Rubiquil uit een kleine merrie en die wordt ook groter dan haar moeder.

Mieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 11:18

Heb je al eens aan Goodtimes gedacht??? Geeft iets kortere modellen met zeer goede bewegingen en ze kunnen nog springen ook.

Kijk eens op www.ranchodeloro.com/Stallions.htm daar staat een filmpje van hem.