Ahem, Ronaldo, Uniform, Farrington en Jazz info gezocht

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

yvie1986

Ahem, Ronaldo, Uniform, Farrington en Jazz info gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-05 19:51

Ik ben opzoek naar foto's en karaktereigeschappen van de KWPN hengsten:

Ahem
Ronaldo
Uniform
Farrington
Jazz

Van deze hengsten hebben wij nakomelingen en wil graag weten of ze bepaalde eigenschappen van hun vader hebben overgenomen.

Heeft iemand iets voor mij, stuur dan een pb of reageer in deze topic.

Twinklebel

Re: Ahem, Ronaldo, Uniform, Farrington en Jazz info gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 22:07

Ik heb zelf een Uniformmerrie en weet dat ze bekend staan om hun niet al te makkelijke karakter. Als je ze beledigd of ze het niet met je eens zijn kunnen ze behoorlijk in de staak gaan. Dit is bij mijn merrie ook het geval. Verder heeft ze op stal wel een vreselijk lief karakter.

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 22:12

Farrington is de vader van mijn paard.
Vele nakomelingen zijn vos met bles en witte achtervoetjes.
Mijn merrie is vreselijk lief.

Uniform zit er 2 keer in en ja, mijn merrie is zeker wel eigenwijs af en toe.

Misschien is www.paardenfokken.nl wat voor je.
Kun je denk ik wel de hengsten vinden (en hun nakomelingen)

yvie1986

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-05 23:15

Echt leuk om te zien dat paarden zo erg kunnen verschillen.

Onze merrie van uniform is echt een top paard. Makkelijk karakter en iedereen kan er zo mee weg rijden.

Onze Farrington merrie is daarin tegen weer erg moeilijk met rijden. We kunnen haar alleen in een binnenbak rijden. Ook is ze erg opvloegerig en snel bang.

Bedankt voor de site, ik ga eens even zoeken voor eventuele fotos van de hengsten.

hebben jullie misschien een foto van jullie paarden?

masja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 23:53

Jazz staat bekend om zijn rotkarakter. Hoewel ik weer een hele lieve merrie van Jazz heb. Niet de makkelijkste, maar wel heel lief in de omgang.

yvie1986

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-05 00:10

Onze Jazz is zeker ook niet de makkelijkste onder het zadel.
Maar op stal is het echt een schat van een paard!

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 09:21

Idd Jazz staat bekend om zn karakter.......... vaak moeilijke paarden.

HocusTivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 09:45

Wat een onzin, je moet niet alles geloven wat ze zeggen. Lopen er daarom zoveel afstammelingen van Jazz in de ZZGP? Als die moeilijk zijn redden ze dat echt niet.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 10:04

Mijn merrie heeft een merrieveulen van Ronaldo gehad. Als ik thuis ben wil ik wel even zoeken naar foto's o.i.d. als je je emailadres even PB't. Het karakter lijkt sterk op haar moeder. Beweging is wat steviger/meer zeker dan haar moeder. De galop is verbeterd. De ouderwetse achterhand van moeder ook.

Climax

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 12:40

HocusTivoli schreef:
Wat een onzin, je moet niet alles geloven wat ze zeggen. Lopen er daarom zoveel afstammelingen van Jazz in de ZZGP? Als die moeilijk zijn redden ze dat echt niet.

Paarden met een moeilijk karakter kunnen vaak net iets meer als je ze eenmaal hebt.
Dus deze redenering gaat niet helemaal op lijkt me.

Anita_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 14:55

Twinklebel schreef:
Ik heb zelf een Uniformmerrie en weet dat ze bekend staan om hun niet al te makkelijke karakter. Als je ze beledigd of ze het niet met je eens zijn kunnen ze behoorlijk in de staak gaan. Dit is bij mijn merrie ook het geval. Verder heeft ze op stal wel een vreselijk lief karakter.

Ik herken mijn paard hier ook in Ja
Ik heb een 6-jarige hengst van Uniform, en als meneer het ergens niet mee eens is, dan laat hij dat flink merken ook.
Bij mijn paard bereik je weinig met de baas spelen, respect voor hem hebben en een dealtje met hem sluiten (dus vooral geen "IK BEN DE BAAS!" methode) werkt stukken beter.
Op stal is hij een super lief paard Lovers

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 15:46

Ik ken hele fijne Jazz nakomelingen, maar ook wel een paar met een vreselijk slecht karakter. Ze kunnen allemaal extra bewegen, en als ze het voor je willen doen lopen ze zo naar de ZZGP rubrieken.

Uniform nakomelingen vind ik vaak wel mooie paarden, die die ik ken zijn niet moeilijk. Gewoon lekker braaf te rijden, als je ze maar niet gaat dwingen. Maar dwang helpt bij geen enkel paard...

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 17:27

Mijn Uniform merrie heeft op stal een vreselijk lief karakter. Ze is ook echt een schatje bij de hoefsmid/dierenarts/tandarts. Volgens mij geniet ze gewoon van de aandacht Haha!

Als 5/6 jarige was ze onder het zadel best wel een lastpost.
Een vrij heftig staakgedrag, als stilstaan, bokken, steigeren en omdraaien.
Ik geloof dat we dat nu wel overwonnen hebben. Ik heb er nu een heel fijn meewerkend paard aan.

Het is wel zo dat ze met rijden snel beledigd is. Ik moet opletten dat ze niet te gespannen wordt of dat ik haar overvraag. Ze heeft een gigantisch goed geheugen en ze kan zich soms moeilijk over iets heen zetten.
Ik heb zelf wel het gevoel dat we steeds meer op 1 lijn zitten, al heeft het bij haar wel erg lang geduurd. Haha!

_Rijkie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 17:12

yvie1986 schreef:
Echt leuk om te zien dat paarden zo erg kunnen verschillen.

Onze merrie van uniform is echt een top paard. Makkelijk karakter en iedereen kan er zo mee weg rijden.

Onze Farrington merrie is daarin tegen weer erg moeilijk met rijden. We kunnen haar alleen in een binnenbak rijden. Ook is ze erg opvloegerig en snel bang.

Bedankt voor de site, ik ga eens even zoeken voor eventuele fotos van de hengsten.

hebben jullie misschien een foto van jullie paarden?

En hoe is jullie Ronaldo?

bergerac

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 20:05

Voor Ronaldo:

www.rhebergen.com

www.magicstables.nl

Ik heb voor de eigenaar gereden en ken de hengst zelf ook wel.
Ik reed daar nog een jonge hengst, is tot de 3e bezichtiging gekomen bij de hengstenkeuring. Was op stal heel lief. Kon onder het rijden nog wel eens een draak zijn.
Ik zoek nog wel even een foto.

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 12:46

Uniform:
Afbeelding

Afbeelding

Uniform (keur preferent) heeft al meer dan 30 nakomelingen in de Grand Prix en Prix St. Georges Dressuur.

Uniform heeft 3 goedgekeurde zonen; Junior STV, Highness en Gregor. Uniform bracht al 81 stermerries en 47 keurmerries.

KWPN 331STB-H
schimmel
4/14/1978
171 cm

Verrichtingsonderzoek:
Rijproef: 8.5
Springen onder de man: 9.5
Vrij springen: 9
Terreinproef: 8
Karakter: 10

Dekstation: M. Biemans
Adres: Peeldijk 46
Plaats: Handel
Telefoon: 0492 351673
Fax: 0492 352142
e-mail: stv-dressagefarm@wanadoo.nl
Internet pagina: www.STV-dressagefarm.nl

Ronaldo:
Afbeelding

Afbeelding

Magic Ronaldo is een zoon van de zwarte stempelhengst Rubinstein I, die zelf internationaal presteerde in de dressuursport, en uit eenzelfde stam komt als Olympisch Kampioen Rembrandt.

Hij is vader van meer dan 80 goedgekeurde zonen, waaronder Rohdiamant, Rubinus, en Magic Ronaldo. De moeder van Magic Ronaldo, de Staats Premie Merrie Carella, stamt uit een van de beste moederlijnen van Oldenburg. Zij bracht ook de goedgekeurde hengst Rubin Star N die in 1994 de Hengstleistungsprüfung in Munchen-Riem won, en de merrie Rendez Vous, in 2001 winnaar van het Bundeschampionat voor vierjarige merries.

Magic Ronaldo was kampioen van de hengstenkeuring in Oldenburg in 1997. In 1999 heeft hij een fatastische verrichtingstest gelopen in Neustadt-Dosse, met o.a. een 10 voor galop en karakter. In 1999 werd hij reservekampioen van Oldenburg op basis van zijn prestaties en nakomelingen.

In Nederland was Magic Ronaldo succesvol in de hengstencompetitie van 2000 en 2001. Het KWPN oordeelde zeer positief over zijn nakomelingen die erg gewild zijn op de veulenveilingen. Jonge Magic Ronaldo's brachten al diverse malen de hoogste prijzen van de veiling op. Magic Ronaldo wordt nu door Edward Gal voorbereid voor de lichte tour.

KWPN 33 0450395
Zwart
3/18/1995
169 cm

Verrichtingsonderzoek:
Stap: 6.5
Draf: 8.5
Galop: 9
Aanleg dressuur: 9
Techniek: 5.5
Vermogen: 5.5
Aanleg springen: 5.5

Dekstation: J. Rhebergen
Adres: Geesterensebroekweg 1
Plaats: Geesteren
Telefoon: 0545-481221
Fax: 0545 481221
e-mail: rhebergen@deBusker.demon.nl
Internet pagina: www.rhebergen.com

Farrington:
Afbeelding

Bruin, 1.70 m, KWPN

Farrington is een zoon van de zeer bekende dressuurhengst Wellington, die al meerdere internationale dressuurpaarden heeft geleverd zoals Disconto, Bollvorms Ceylon en Luxaflex van Tineke Bartels.

De moeder van Farrington is de helaas veel te vroeg gestorven keurmerrie Onetty van opnieuw een absolute topvererver nl. Doruto.

Op de hengstenkeuring mocht Farrington destijds meedingen naar de titel: "Hengst met de beste draf"! Op het centrale verrichtingsexamen scoorde Farrington voor de basisgangen een 9-8.5 en een 9, en was daarmee de dressuurtopper van zijn jaargang.

Als 4-jarige brak Farrington een achterbeen. Hij werd in 1 jaar 9 keer geopereerd. Het feit dat hij in leven wilde blijven was een teken van zijn fantastische karakter. Helaas heeft hij zich daardoor in de sport niet kunnen presenteren. Maar....eindelijk de erkenning. De grote doorbraak voor Farrington. Een bovengemiddeld aantal toppaarden., geeft Farrington een fantastische index: fokwaarde dressuur 145 - 74%. vanwege dit resultaat is aan Farrington in 2002 het predikaat keur verleend.

Zijn nakomelingen blinken vooral uit in de dressuur.

Inmiddels staat ook de Nederlandse dressuurwereld op zijn kop vanwege zijn superieure verervingskracht. Het betreft hier een groot aantal geleverde topdressuurpaarden, onder meer tijdens de PAVO-Cup en andere grote concoursen. Enkele bekende namen zijn: Naomi, Menneke, Neinens Nabucco, Limon, Nabokov, Michigan, Lunora, Lorens, Mister C, Milli, O'Iranday, Limited Edition, Lamora, Mora, Olando, Labyrint, Montgommery, Lord, Munde, Madeus, enz. enz.

In "In de Strengen" nr 15 over Perey (v. Farrington), kampioen CK-Limburg en Nationaal reserve kampioen 3-jarige merries 2000: "Haar afstamming predestineert Perey voor de dressuur. En dat kan met haar fraaie model, dat gekenmerkt wordt door een fantastische schoft/schouderpartij, een lange gespierde en goed gevormde croupe, veel kwaliteit in het fundament. In draf krijgt ze nog meer uitstraling, richt zich op en gaat met veel tact, ruimte en balans door de baan." Fokker/eigenaar: W. verdellen uit Horst.

In "In de Stringen" nr 2, blz 17: "Helaas is Farrington vanwege een blessure zelf niet in de sport uitgebracht, hetgeen echter niets afdoet aan zijn genetische waarde, die overduidelijk leert dat van deze relatief jonge hengst dressuurpaarden verwacht kunnen worden."

Farrington..... een nieuwe keurhengst drukt zijn stempel.

KWPN 87.3511
Vos
5/12/1987
170 cm

Verrichtingsonderzoek:
Stap: 8.5
Draf: 8
Galop: 8
Rijproef: 7.5
Springen onder de man: 4.5
Vrij springen: 5
Terreinproef: 6.5
Karakter: 9
Stalgedrag: 9
Trainingsrapport: 8

Dekstation: J.W.M. Olthof
Adres: De Huikert 6
Plaats: Ruurlo
Telefoon: 0573-453009
Fax:
e-mail: jolthof@Introweb.nl
Internet pagina: www.OlthofHorses.com

Jazz
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Als vader heeft Broere Jazz de legendarische dressuurhengst Cocktail. Broere Jazz is goedgekeurd voor het KWPN, Deense stamboek en het Oldenburger stamboek. Hij wordt uitgebracht op Grand Prix niveau.

In 2002, tijdens de Zwolsche Paardendagen, behaalde hij een derde plaats in de categorie Best Stallion. Tevens werd Broere Jazz Indoorkampioen NBVR. Hij nam ook deel aan de Wereldruiterspelen te Jerez.

Dat Broere Jazz zijn kwaliteiten doorgeeft aan zijn kinderen bewijzen de resultaten zowel op keuringen als in de sport. Zijn oudste kinderen (7 jaar) lopen reeds Prix St. George niveau.

Resultaten van keuringen van nakomelingen van Broere Jazz in 2002:

Samorijke (mv Ramiro Z) kampioen C.K. te Veghel
Rastina (mv Darwin) kampioen 4 tm 7 jarigen C.K. te Veghel
Sunny Girl (mv Aram) Reserve kampoen C.K. te Ermelo
Ramora (mv Saluut) Kampioen USA 2001
Rita Morka (mv Zuidhorn) Reserve kampioen USA 2001

Bij de Pavo Cupfinale te Ermelo, was Broere jazz zowel in 2000 als in 2001 de hengst met de meeste kinderen in de finale.

Royal Dancer (mv Frühling) Reserve Kampioen 4-jarigen (commentaar jury: "een heerlijk paard met 3 uitstekende basisgangen")
Riant (mv Julio Mariner) 3e plaats
Patser (mv Ariban) Kampioen 5-jarigen
Pylotti (mv Samber) 6e plaats.
Kampioen 4-jarige: Patser (Broere Jazz x Ariban), met Madeleine Vrees, waarbij de vakpers schreef: "Lossigheid, tact, ruimte, gedragenheid, houding en afdruk zijn in alle drie de basisgangen aanwezig".

Bij het wereldkampioenschap jonge dressuurpaarden 2001 te Verden waren 2 nakomelingen van Broere Jazz geselecteerd. In 2001 maakte Broere Jazz met Tineke Bartels met success de overstap naar Grand Prix niveau (Jumping Amsterdam, 1e plaats).

Winnaar Grand Prix wereldbeker Amsterdam 2001 - 74.65%.

Bij het wereldkampioenschap Jonge Dressuurpaarden 2002 behaalde Patser met Madeleine Vrees een eervolle 7e plaats.

Broere Jazz heeft 4 goedgekeurde zonen: bij het KWPN zijn dat: Broere Norway, Olivi, en Riant, en in Duitsland: Broere Jazz Time.

Bij de voorselectie hengstenkeuring 2002/2003 zijn 4 zonen doorverwezen naar de 2e bezichtiging in 's Hertogenbosch. Op grond van de fokkerij- en sportgegevens van zijn nakomelingen is Broere Jazz keur verklaard.

KWPN 91.6398
Vos
5/21/1991
173 cm

Verrichtingsonderzoek:
Stap: 8
Draf: 9.5
Galop: 8.5
Rijproef: 9
Springen onder de man: 5
Vrij springen: 5
Karakter: 8
Stalgedrag: 9
Trainingsrapport: 9

Dekstation: N. Gerritsen
Adres: Weteringstraat 4
Plaats: Wamel
Telefoon: 0487 562100
Fax: 0487 562006
e-mail: info@dalhoeve.nl
Internet pagina: www.dalhoeve.nl

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 12:48

Twinklebel schreef:

ik rij ook een uniform merrie, wel wat moeilijk met rijden, maar als je eenmaal weet dat jij de baas bent doet ze alles voor je

niet een te beste foto (was herstellende van een operatie)
Afbeelding

yvie1986

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-05 17:24

Nog even voor Marijke82:

Onze Ronaldo is echt heel erg lief. ze is nu 2,5. Onder het zadel zijn onze verwachtingen ook heel positief.

Ook heeft ze erg mooie gangen.

Jan_VT

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 00:10

in zijn jonge jaren Cool

Afbeelding

Hier al wat ouder:

Afbeelding

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 10:16

Dit is She.. De Ronaldo van B'elanna (Vasco x Ecrasiet).
Hier tijdens de eerste B-proef die ze liep.

Afbeelding

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 11:02

Dit is een bijna 3 jarige nakomeling van Magic Ronaldo uit een keurmerrie van flemming. Staat bij ons op stal. super lopen, ghad iets meer vanuit de schouder mogen komen, maar achter super zakken. meet: 1.76m (wordt in mei 3)

Afbeelding

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 11:14

Merilyn schreef:
Dit is een bijna 3 jarige nakomeling van Magic Ronaldo uit een keurmerrie van flemming. Staat bij ons op stal. super lopen, ghad iets meer vanuit de schouder mogen komen, maar achter super zakken. meet: 1.76m (wordt in mei 3)

Afbeelding

Ik vind deze mooier dan de Ronaldo die ik op de KWPN keuring gezien heb.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 11:39

petraaken schreef:
Merilyn schreef:
Dit is een bijna 3 jarige nakomeling van Magic Ronaldo uit een keurmerrie van flemming. Staat bij ons op stal. super lopen, had iets meer vanuit de schouder mogen komen, maar achter super zakken. meet: 1.76m (wordt in mei 3)

Afbeelding

Ik vind deze mooier dan de Ronaldo die ik op de KWPN keuring gezien heb.

Hij moet er ook veel geld voor hebben Haha! op de foto was ze 2 1/2 jaar.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 12:22

helaas heb ik er van een bepaalde soort veel te weinig in voorraad. Clown Haha!

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 12:28

petraaken schreef:
helaas heb ik er van een bepaalde soort veel te weinig in voorraad. Clown Haha!

laat ik dat probleem nou ook herkennen Haha! Haha! Clown