Hengst voor Jazz X Contango merrie

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Venetia

Hengst voor Jazz X Contango merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-05 20:39

Dit jaar willen we onze bijna driejarige Jazz x ster van Contango x ster van Saluut laten dekken. De merrie staat goed in het rechthoeksmodel, heeft genoeg maat en een nuchter karakter (al is ze nog niet onder het zadel natuurlijk). Ze heeft een lange hals met een goede curve. Als ze dit jaar ster wordt op de keuring, is haar moeder preferent. Haar volle broer is vorig jaar ster geworden op de hengstenkeuring en naar de VS verkocht.
In beweging heeft ze veel lossigheid en kan goed schakelen, met name in draf. Ze draaft graag. De stap is ruim en zuiver. De galop is correct en ruim, maar zou (voor zover ik dat in de wei bij spelende paarden in een rengalop kan beoordelen) meer bergopwaarts mogen zijn.

Zelf had ik de hengst Florencio in mijn hoofd. Dit paard viel mij vorig jaar al positief op vóór alle successen. Bovendien spreekt Florestan-bloed me zeer aan, vanwege het goede karakter wat erin zit.

Rubiquil sprak me ook aan, maar deze hengst fokt helaas een franse stand door, en dat kan deze merrie niet gebruiken.

Mijn broer vond Lingh een geschikte hengst, maar ikzelf ben bang dat dat een grote gok wordt, we weten immers wel dat Lingh zelf een heel goed paard is, maar niet hoe hij fokt.

Wat de hengst absoluut niet mag hebben, is:
-een krom achterbeen (dat heeft de merrie zelf vrij sterk)
-slechte hoefkwaliteit (wederom een minder puntje, haar hoeven scheuren vrij snel. Het zijn oppervlakkige scheuren, maar toch zie ik het liever niet)
-franse stand. De merrie staat zelf niet of nauwelijks frans, maar zowel Jazz als Contango vererven richting frans, dus het risico op een franse voorstand wil ik beperken.
-Een hol voorbeen

Wel moet de hengst een super achterbeen hebben, omdat ik daarop niet wil toegeven. We fokken geen paard voor de keuring, maar een paard dat het in de sport zo goed mogelijk kan gaan doen. Verder zijn lossigheid en rittigkeit van belang.

Als ik het zo teruglees is het een hele waslijst.

Een foto lukt me niet, als iemand in de buurt woont met digitale camera is ie van harte welkom!

Rhea

Re: Hengst voor Jazz X Contango merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 20:51

Misschien verklaar je me voor gek maar wat vind je van San Remo??

Misschien zelf niet het meest flistende en sterke achterbeen maar wanneer je merrie dat wel voldoende heeft zal dat wel goedkomen. Zeker met Contango erachter! Wat ik van alle San Remo's die ik gezien heb kan zeggen is dat vooral het front, de schwung en de lossigheid van de hengst doordrukt. Vooral dat heb je bij een sportpaard nodig.

We hebben zelf een San Remo op stal staan met perfect hoeven Knipoog , daarbij vind ik nog een heel groot verbeterpunt dat de merrie lichtjes toontredend stond en het veulen kaarsrecht is. We hebben ook een Jazz uit diezelfde merrie en die heeft daar minder aan verbeterd. Verder geef je aan een paard voor de sport te willen fokken, daarbij is naar mijn mening een franse stand eerder een voordeel dan een nadeel....

ART_UMA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 21:12

Jazz x Contango klinkt goed.

Ik ben op zich wel weer onder de indruk van de Krack C kinderen, maar als de merrie wat (veel) massa heeft komen daar nog wel eens lelijke bokken uit.

Als de beweging in draf al goed is, is Obelisk misschien niet gek. Ik vindt z'n nakomelingen mooi qua type en in beweging soepel en vlug, met een goede bewegingstechniek. Galop leek mij daar ook goed bij (ze deden het vrijwel allemaal graag).

Florencio kan natuurlijk ook, het is op zich een mooi paard en qua presentatie valt daar weinig op af te dingen. Ik ken daar geen nakomelingen van.

Rhea

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 21:27

Obelisk vererft wel een vlak voorbeen en een mindere stap voor zover ik nakomelingen heb gezien..

Mr_PLH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 21:35

scandic misschien,
er zijn veel veulens met de combinatie scandic jazz{nou ja veel} Pling

het is maar een optie?
k vind hem zelf wel een leuk paard wat wel op een wat bloederige merrie past.

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-05 22:39

hmm, al veel aansprekende hengsten opgenoemd in de tijd dat ik weg was, ben nu de exterieurindexen van de genoemde hengsten aan het bekijken!

De merrie is idd vrij bloederig. Moeder en grootmoeder waren echter weer een stuk minder bloederig, dus ik denk dat dat een stukje Jazz inbreng is geweest.

Alvast bedankt voor alle reacties!

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-05 22:59

Ik zag net dat Obelisk helaas wel een gebogen achterbeen vererft ( bij zijn veulenrapport althans). Ik vind het verder wel een aansprekende hengst, al heb ik laatst iemand een bemerking horen maken over de karakters van Obelisk-nakomelingen. Maar ik heb het idee dat dat over iedere goed presterende hengst wel eens gezegd wordt, dus ik zou hem daarom niet laten staan.

San Remo heeft naar mijn mening echt een superafstamming, jammer dat het er in de hengstencompetitie niet uitkomt. Ik zie eigenlijk weinig veulens van hem, dus @Rhea, ken je nog meer nakomelingen van hem?

Krack C nakomelingen vind ik eigenlijk zonder uitzondering ontzettend mooi. Ze zijn wel vaak wat slap en druk heb ik de indruk. Maar wel ontzettend veel tritt in de benen! Mijn indruk was eigenlijk dat Krack juist sterke merries nodig had en zelf bloed toevoegt, maar misschien heb ik dat verkeerd gezien.. Na jarenlang voornamelijk springhengsten bekijken is dressuurhengsten uitkiezen ook wel een omschakeling moet ik zeggen..

Over Scandic hoor ik van de kant van het KWPN veel lof. Alleen zijn stap is wel erg onzuiver, komt dit doordat hij zich spant in het werk of heeft hij dit los ook? Hoe is zijn karakter? Jammer dat hij ook een gebogen achterbeen vererft Huilen .

Dus nu ook weer een nieuwe vraag, hoe erg is een gebogen achterbeen?

En @ Rhea, hoezo vind je dat een franse stand voor de sport eerder een voordeel is dan een nadeel? Mijn vader zegt dit ook altijd, maar hij kan het absoluut niet staven, dus daar heb ik niks aan! Bloos

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 00:14

Zonder een nieuwe hengst in de discussie aan te voeren, kan ik je wel het een en ander vertellen over de San Remo nakomelingen die ik heb gezien. Zoals hierboven al werd aangegeven vererft San Remo veulens met veel front, een mooi en aansprekend hoofd, voldoende lengte, een goed achterbeen gebruik en voldoende ruimte van voren. Naar mijn weten is ook de hoefkwaliteit van de veulens in orde. Daarentegen vind ik dat de veulens af en toe een luxere uitstraling missen maar ieder paard heeft ook een moeder.
De oudste nakomelingen van San Remo zijn op dit moment 2 jaar en hebben zich nog niet bewezen in de sport. De hengst zelf doet het echter wel goed op het moment. Na de hengstenkeuring van vorig jaar hoorde je wat minder van hem en volgens mij viel hij net buiten het bootje in de top 5 van de PAVO cup. Toch heeft de hengst weer een comeback gemaakt in de hengstencompetitie, waar hij op een mooie tweede plaats is geëindigd achter Scandic. En nog even over Scandic gesproken: Ik zou nooit een hengst voor mijn merrie gebruiken wanneer de hengst zelf de 3 basisgangen niet voldoende beheerst. Dit is het probleem bij Scandic want alhoewel hij een ruime draf en galop heeft, kan dat beest voor geen meter stappen.
Verder zou ik nog over San Remo kwijt willen dat ik hem dit jaar flink verbeterd vind. Toch zijn zijn gangen niet echt spectaculair en heb ik het gevoel dat hij net dat éne beetje in zijn gangen mist. Het geheel is naar mijn idee nog niet helemaal compleet. Toch zie ik een steeds beter achterbeen gebruik van de hengst en ben daarom ook zeer te spreken over hem. Of hij ook daadwerkelijk op jouw merrie past kan ik je niet vertellen.

Tja en Lingh... je geeft het zelf al eigenlijk aan. Hij doet het geweldig in de sport maar qua nakomelingen moet hij het allemaal nog waar zien te maken. Persoonlijk zou ik niet graag een 'nieuwe' hengst gebruiken voor de eerste dekking van mijn merrie. Dan zou ik toch voor zekerheid gaan en bevestiging van een hengst die zich heeft bewezen in de dekdienst. Als je dan toch voor Flemmingh bloed gaat, kun je in weze net zo goed Flemmingh zelf nemen. Een hengst die zich heeft bewezen in de dekdienst en elk jaar ben ik weer zeer te spreken over zijn nakomelingen. Op de hengstenkeuring van 2005 bleek de combinatie Jazz x Flemmingh/ Krack C x Jazz het erg goed te doen. Daarentegen heb wel een merrie nodig die korter in de rug/lenderen is omdat Flemmingh natuurlijk langgelijnde paarden vererft. Dit moet je kunnen compenseren met je merrie.

ART_UMA

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 00:28

Venetia schreef:
Ik zag net dat Obelisk helaas wel een gebogen achterbeen vererft ( bij zijn veulenrapport althans). Ik vind het verder wel een aansprekende hengst, al heb ik laatst iemand een bemerking horen maken over de karakters van Obelisk-nakomelingen. Maar ik heb het idee dat dat over iedere goed presterende hengst wel eens gezegd wordt, dus ik zou hem daarom niet laten staan.

Ik had alleen de samenvatting paraat: Obelisk toonde een uniforme collecte, zeer rijtypische en correcte veulens met veel ras en een bijzonder goede bewegingsvorm.
Worden moeilijke paarden geboren of gemaakt??? Blijft een eeuwige discussie. Ik vind het nog al meevallen, en vind het ook niet zo bar belangrijk. Het zijn wel beestjes met bloed, moet je mee om kunnen gaan. Zal vast niet lastiger zijn als veel Jazz nakomelingen.
Venetia schreef:
Krack C nakomelingen vind ik eigenlijk zonder uitzondering ontzettend mooi. Ze zijn wel vaak wat slap en druk heb ik de indruk. Maar wel ontzettend veel tritt in de benen! Mijn indruk was eigenlijk dat Krack juist sterke merries nodig had en zelf bloed toevoegt, maar misschien heb ik dat verkeerd gezien.. Na jarenlang voornamelijk springhengsten bekijken is dressuurhengsten uitkiezen ook wel een omschakeling moet ik zeggen..
Slap zou ik niet gelijk zeggen, het zijn geen "gelderse stampers". Misschien is het ook meer de bewegingsvorm die volgens mij erg goed is maar niet gelijk kracht uitstraalt, eerder ruimte en dragen. Er zijn wel een paar opgewonden standjes bij Haha!
Mischien moet ik zeggen dat als je een lompe merrie hebt, er best een lomp krackje uit kan komen Clown
Tijdens de laatste HK waren de Jazz x Flemmingh combinaties groot met massa. Hier foto van nr 313, kampioen met misschien ook wel een enigszins scherp gehoekt spronggewricht. Het komt vaker voor en of het een probleem is weet ik niet. Echt extreem heeft niet mijn voorkeur. Het zat nr 313 qua beweging niet in de weg.
Afbeelding

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 12:22

kijk eens op www.paardenfokken.nl
daar kan je alle plus- en minpunten van je merrie invullen en dan kijkt de site welke hengst het beste past/geschikt is voor je merrie.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 15:48

rosan1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 20:27

Hoi, Mij lijkt Scandic een geschikte keuze voor je merrie. Scandic is een Solos Carex x Amiral en dat is bloed dat niet zoveel voor komt in Nederland. Dus bij een merrieveulen heb je daarna met het fokken weer heel veel keus in de nederlandse hengstenstapel waar veel Ferro, Flemmingh en Jazz bloed is. En een hengstveulentje is weer interessant voor de opfokkers, omdat ze dan weer wat nieuw bloed hebben op de hengstenkeuring.

Over de stap van Scandic zou ik me niet zoveel zorgen maken. Een jury die Scandic nog niet kent is geneigd om hen een hoger cijfer voor de stap, dan de Nederlandse jury's. OK Scandic zal wellicht nooit een 8 voor het stappen krijgen, maar hij draaft en galoppeert natuurlijk wel voor een 8 !!

Succes met je keuze en groetjes van Rosan

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-05 21:08

[/quote="VValar"] Daarentegen heb wel een merrie nodig die korter in de rug/lenderen is omdat Flemmingh natuurlijk langgelijnde paarden vererft. Dit moet je kunnen compenseren met je merrie.[/quote]

Flemmingh vererft juist eerder een vierkantsmodel! Dus ik denk dat je je vergist hebt Knipoog

Maar Flemmingh is wel een optie, de rug van mijn merrie lijkt goed aaneengesloten. Ik vind alleen dat sommige Flemminghs zich wat makkelijker zouden mogen laten sluiten. Wel is natuurlijk het goede karakter een gunstig punt!

Mijn merrie is alleen wel een smal hoogbenig paard, en met Flemmingh ben ik wel bang dat ik een erg mooi maar een beetje een barbie-paardje krijg, omdat de meeste flemminghs ook al hoogbenig en smal zijn (als ik het goed gezien heb).
Aan de andere kant zou het qua rug natuurlijk wel weer goed passen en de kampioen van de hengstenkeuring is wel aansprekend, dus ik twijfel..

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-05 21:18

rosan1234 schreef:
Hoi, Mij lijkt Scandic een geschikte keuze voor je merrie. Scandic is een Solos Carex x Amiral en dat is bloed dat niet zoveel voor komt in Nederland. Dus bij een merrieveulen heb je daarna met het fokken weer heel veel keus in de nederlandse hengstenstapel waar veel Ferro, Flemmingh en Jazz bloed is. En een hengstveulentje is weer interessant voor de opfokkers, omdat ze dan weer wat nieuw bloed hebben op de hengstenkeuring.

Over de stap van Scandic zou ik me niet zoveel zorgen maken. Een jury die Scandic nog niet kent is geneigd om hen een hoger cijfer voor de stap, dan de Nederlandse jury's. OK Scandic zal wellicht nooit een 8 voor het stappen krijgen, maar hij draaft en galoppeert natuurlijk wel voor een 8 !!

Succes met je keuze en groetjes van Rosan

Scandic is ook een hengst die op mijn korte lijstje met zéér geschikte hengsten voorkomt. Over de stap maak ik me niet veel zorgen. Onze veulens groeien in de wei op (zomer en winter) en daardoor ontwikkelen ze op de een of andere manier allemaal een goede stap. Al onze fokproducten kunnen in ieder geval voor een ruime voldoende stappen. In combinatie met een goed stappende moeder voorzie ik geen onoverkomelijke problemen.

Van groter belang vind ik dat de hengst een goede galop heeft, want dat mag beter bij de merrie, ze gallopeert eigenlijk alleen maar als het echt hard moet, anders gaat ze liever in draf. Bovendien zou ik het wat meer opwaarts en wat krachtiger willen zien. Niet dat de galop slecht is, dat zeker niet, maar ik zou hem wel graag nog wat verbeterd zien.

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 21:54

Scandic.... Lips are sealed Nee ben er geen fan van.

Graag zou ik wat meer informatie over Venetia willen hebben. Is ze bijvoorbeeld wijdt of nauw van achteren? En hoe is haar bouw? Heet ze een wat smallere/luxere uitstraling of is ze juist wat grover/forser gebouwd? Misschien zou een jaar onder het zadel de hengst keuze vergemakkelijken. Je weet dat jouw merrie braaf in de omgang is maar hoe is ze onder het zadel? Het kan zo een totaal ander paard zijn en als zij bijvoorbeeld erg heet is onder het zadel zou ik toch voor een wat rustigere hengst gaan.

Is Sandreo geen optie voor jouw Jazz merrie? Dan zit je toch meer in het Duitse bloed en ik denk dat dit paard een goede aanvulling kan zijn op jouw merrie. Ook heb je dan natuurlijk het Flemmingh bloed gecombineerd. Zeker als jouw merrie wat nauwer is van achteren biedt Sandreo de uitkomst; hij gaat namelijk iets wijdt van achteren. Maar omgekeerd is natuurlijk niet bevordelijk. Als Venetia al de neiging heeft om iets wijdt om te gaan, dan zou ik Sandreo niet aanraden. Ook zwaait Sandreo rechtsvoor licht uit maar of hij dit ook doorgeeft aan zijn nakomelingen weet ik niet.

Verder vind ik D-Day (Donnerschwee (Donnerhall) x Welt As St.Pr.H. x Goldpilz St.Pr.H.) een aansprekende dressuur hengst. Hij loopt goed bergopwaarts en ook onder het zadel bewijzen de D-Day nazaten zich telkens weer. Goed bespierde en gelijnde paarden, die zich in de basisgangen zuiver, lichtvoetig en in goede balans bergopwaarts presenteren. Zijn nakomelingen tonen een zeer goede galop en zijn driejarige dochter behaalde in Zweden de kampioenstitel met de uitmundende cijfers voor stap: 8, draf en galop: 10. Als je de galop van jouw merrie verbeterd wilt zien, is dit misschien een goede keuze. Maar ik weet niet of de kleur jou wat uit maakt? Ik denk het niet want jullie hebben immers ook 2 schimmel merries op stal staan. D-Day is namelijk een schimmel.
Afbeelding

Heb je wel eens aan Rosario (Rubinstein I x Castro x Luxus) gedacht? Dan zit je wederom richting het Duitse dressuurbloed. Rosario is een Duitse dressuurkampioen hengst die alle drie de basisgangen ruim voldoende beheerst, met name de stap en de galop is goed ontwikkeld. Wederom een aanvulling op de gangen van Venetia.
Afbeelding
Beide hengsten staan overigens bij De Ijzeren Man.

Rhea

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 22:03

Rosario zou ik je niet zo snel aanraden, ik heb hem vandaag voor de 2e keer in levende lijve gezien. Wat me opviel:

Super karakter, hoe harder het publiek te keer ging hoe fijner hij liep.
Zeer functionele bewegingen maar absoluut niet spectaculair.
Mooie verhoudingen maar wel echt een beer van een paard, dat vond ik vorige keer niet, in 2 jaar tijd is hij wel erg fors geworden.
Hij zou van mij achter iets spectaculairder mogen zijn, bij de nodige aanmoediging kwam dit er wel uit, echter heb je niet altijd een joelend en fluitend publiek om je aan te moedigen Clown (Shockemohle stond zelf stiekum achter zich op de poort te kloppen als de hengst lanskwam Haha! )

Ik vond het eigenlijk een fijn sportpaard maar geen dekhengst, daar komt ook nog bij dat ik afgelopen jaar veulens van hem heb gezien uit redelijke merries, die totaal niet verbeterd waren.

Ik zal morgen wat foto's proberen te plaatsen, weet niet of ze duidelijk geworden zijn, was erg donker in de hal.

Mr_PLH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 22:21

VValar schreef:
Scandic.... Lips are sealed Nee ben er geen fan van.

Graag zou ik wat meer informatie over Venetia willen hebben. Is ze bijvoorbeeld wijdt of nauw van achteren? En hoe is haar bouw? Heet ze een wat smallere/luxere uitstraling of is ze juist wat grover/forser gebouwd? Misschien zou een jaar onder het zadel de hengst keuze vergemakkelijken. Je weet dat jouw merrie braaf in de omgang is maar hoe is ze onder het zadel? Het kan zo een totaal ander paard zijn en als zij bijvoorbeeld erg heet is onder het zadel zou ik toch voor een wat rustigere hengst gaan.

Is Sandreo geen optie voor jouw Jazz merrie? Dan zit je toch meer in het Duitse bloed en ik denk dat dit paard een goede aanvulling kan zijn op jouw merrie. Ook heb je dan natuurlijk het Flemmingh bloed gecombineerd. Zeker als jouw merrie wat nauwer is van achteren biedt Sandreo de uitkomst; hij gaat namelijk iets wijdt van achteren. Maar omgekeerd is natuurlijk niet bevordelijk. Als Venetia al de neiging heeft om iets wijdt om te gaan, dan zou ik Sandreo niet aanraden. Ook zwaait Sandreo rechtsvoor licht uit maar of hij dit ook doorgeeft aan zijn nakomelingen weet ik niet.

Verder vind ik D-Day (Donnerschwee (Donnerhall) x Welt As St.Pr.H. x Goldpilz St.Pr.H.) een aansprekende dressuur hengst. Hij loopt goed bergopwaarts en ook onder het zadel bewijzen de D-Day nazaten zich telkens weer. Goed bespierde en gelijnde paarden, die zich in de basisgangen zuiver, lichtvoetig en in goede balans bergopwaarts presenteren. Zijn nakomelingen tonen een zeer goede galop en zijn driejarige dochter behaalde in Zweden de kampioenstitel met de uitmundende cijfers voor stap: 8, draf en galop: 10. Als je de galop van jouw merrie verbeterd wilt zien, is dit misschien een goede keuze. Maar ik weet niet of de kleur jou wat uit maakt? Ik denk het niet want jullie hebben immers ook 2 schimmel merries op stal staan. D-Day is namelijk een schimmel.
Afbeelding

Heb je wel eens aan Rosario (Rubinstein I x Castro x Luxus) gedacht? Dan zit je wederom richting het Duitse dressuurbloed. Rosario is een Duitse dressuurkampioen hengst die alle drie de basisgangen ruim voldoende beheerst, met name de stap en de galop is goed ontwikkeld. Wederom een aanvulling op de gangen van Venetia.
Afbeelding
Beide hengsten staan overigens bij De Ijzeren Man.

ik denk niet dat sandreo nu zo best zou zijn, hij zwaait volgens mij iets uit met zijn linkerachterbeen. hij laat hem echt vallen.
maar als hij dit niet vererft... ik zou idd met sandreo eerst maar het veulenrapport afwachten... Knipoog

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 11:37

Rhea schreef:
Rosario zou ik je niet zo snel aanraden, ik heb hem vandaag voor de 2e keer in levende lijve gezien. Wat me opviel:

Super karakter, hoe harder het publiek te keer ging hoe fijner hij liep.
Zeer functionele bewegingen maar absoluut niet spectaculair.
Mooie verhoudingen maar wel echt een beer van een paard, dat vond ik vorige keer niet, in 2 jaar tijd is hij wel erg fors geworden.
Hij zou van mij achter iets spectaculairder mogen zijn, bij de nodige aanmoediging kwam dit er wel uit, echter heb je niet altijd een joelend en fluitend publiek om je aan te moedigen Clown (Shockemohle stond zelf stiekum achter zich op de poort te kloppen als de hengst lanskwam Haha! )

Ik vond het eigenlijk een fijn sportpaard maar geen dekhengst, daar komt ook nog bij dat ik afgelopen jaar veulens van hem heb gezien uit redelijke merries, die totaal niet verbeterd waren.

Ik zal morgen wat foto's proberen te plaatsen, weet niet of ze duidelijk geworden zijn, was erg donker in de hal.

Uit je verhaal haal ik toch meer voordelen dan nadelen Knipoog Fokken blijft altijd gokken dus garantie op een goed of verbeterd veulen heb je toch nooit. Wat jij over Rosario zei dat hij wat minder spectaculair liep totdat het publiek begon te juichen: wat er niet in zit komt er ook nooit uit. Als de gangen flut zijn zal het paard niet direct geweldig gaan lopen omdat het publiek zo mooi klapt. Ik denk daarom dat met de juiste rijtechnische ontwikkelingsmogelijkheden voor deze hengst, dit ook zeker beter tot uitdrukking komt.

Rhea

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 13:06

daar zijn we het dan niet over eens, mijn vizie is wat er vanzelf uitkomt hoef je er niet uit te rijden!! (lekker lui misschien)

nee, als de hengst zoveel aanmoediging nodig heeft om zijn klauwen op te tillen dan hoeft het voor mij niet......

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 14:17

Tuschinski? (Krack C x Pion x Amor)

Of de Ferro-kant op? Rousseau bijv. (Ferro x Roemer)

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 14:30

Sammie schreef:

nee ik bedoel www.paardenfokken.nl Haha!
daar heb je een hengstencalculator waar je de dingen in kunt vullen die een hengst absoluut moet bezitten/die de minpunten van je merrie zouden kunnen verbeteren.

maar ik denk dat die site van jouw op de zelfde manier werkt...

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 16:47

Ow ja verhip! Clown Ik ken paardenfokken wel degelijk, maar ik dacht dat jij die virtueel dekken link bedoelde Bloos

Haha!

Rhea

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 18:23

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

niet erg duidelijk maar dit is hem, Rosario

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 18:31

Die eerste foto vind ik heel erg mooi.

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 18:42

Ik vind die 2e foto juist wel erg mooi,
fijn om te zien hoe hij toch die voorwaartse drang houdt in het terug schakelen, daarbij niet achter afbreekt en ook mooi dat neusje er uit kan houden.