Drachtig :S

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

bowena_84

Drachtig :S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-05 15:30

Ik sta voor een compleet raadsel, weet niet zeker of het hier moet maar denk het wel Vork
Het begon zo, vorige week zaterdag kwam de VA alle paardjes enten zo ook de mijne, maar voor dat meneer er was heb ik Bowena nog even gepoetst.
Toen ik onder haar buik aan het schrobben was (had weer lekker in de mest gelegen Knipoog) zag ik dat haar linker uier iets dikker was dan de rechter.

Meneer de VA was aangekomen en nadat hij alle paardjes geënt had vroeg ik hem even naar Bowena te kijken. Ook hij wist niet zeker wat het was, ze had er geen last van en had geen koorts. Toen zei hij eens kijken of ze melk heeft.. en ja hoor een perfect klein straalt melk spoot erut Clown
Ik wist niet wat me overkwam en begon te lachen.. hoe kan dit nou Verward

Ik de VA gevraagt en nogmaals wist hij niet zeker wat het was. Hij vroeg of bowena veulens had gehad want zijn merrie gaf na elk veulen ook nog een tijdje melk. Naja allemaal goed en wel zou zo kunnen zijn.. alleen is bowena al dik 4½ jaar van haar veulen weg. Dus wat ik me afvraag zou dat kunnen dat dat na 4½ weer op gang komt.
DE VA gaf me de tip het even ind e gaten te houden en als het pijnlijk werd of Bowena koorst kreeg moet ik even bellen.

We zijn inmiddels een weekje verder, de uier is nog dikker geworden aan allebei de kanten maar links nkog steeds iets dikker als rechts. ze schijnt er nog steeds geen last van te hebben want ik mag er gewoon aan komen en ook koorts heeft ze niet. ze staat er gewoon heel monter bij dus het is mij een raadsel.
Nu stond ik vandaag wat te grappen met wat stal genoten en zei toen van jah Bowena heeft wel heel erg lang samen in één stal en op de wei gestaan met een shetlander hengstje. Dus de ogen van meerder van mijn stalgenootjes werden meteen groot. Dus ik keek ze verbaast aan en zeg; jullie denken toch neit dat die kleine op bowena gekropen is. Beelden flitsten me meteen door het hoofd, want hij is idd al 2 x op dagmar gekropen toen die lag (of een poging tot, aangezien dagmar daar nooit zin in had Knipoog).

Dus is mijn vraag, zou het kunnen dat mijn pony drachtig zou zijn van dat shetalander hengstje?? of zou eht idd zijn zoal de VA zegt dat haar hormonen een beetje met haar spelen na 4½ jaar?

Sorry van het lange verhaal, maar sta echt voor een raadsel op het moment Vork
Alvast bedankt Ja

bowena_84

Re: Drachtig :S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-05 17:54

niemand Verdrietig Knipoog

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 18:27

Tsja.. ik denk dat alleen je DA daar antwoord op kan geven door haar op te voelen of te scannen. Is ze al dikker geworden?
Of het kan, ik weet het niet. Weet niet hoe groot Bowena is?!

bowena_84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-05 18:37

zoiets had ik ook in gedachten, wat je zegt met de DA

nou vergeleken met bowena is fury best klein maar op stal beweren ze dus dat het echt zou kunnen Vork

Bowena is altijd wel iets aan de dikke kant geweest maar ze word nou toch wel veradelijk dik... dacht eerst dat het kwam omdat ze even gestaan had... maar of ze daar nou zo dik van word.. want o veel te eten krijg ze helemaal niet.

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 18:50

Ik denk dat het dan toch erg belangrijk is om de DA even te laten voelen, hij kan dan ook voelen hoe groot het veulen is en wanneer je het ongeveer kunt verwachten. Dan kun jij ook rekening houden met het voer; merriebrok en de hoeveelheid.

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 18:56

Om je vraag duidelijk te beantwoorden JA het kan. Want zoals je zelf al omschrijft, wil de hengst ook best dekken als de merrie ligt. De keren dat je dit zag liet ze dit niet toe, maar een echt hengstige merrie zou er voor blijven liggen! Het kan en gebeurt dus zeker!

Je ziet het ook wel bij honden. Dan gaat het veel kleinere reutje gewoon op de bank of tafel staan, zodat hij alsnog bij de loopse teef kan!

Als ik jou was zou ik haar gewoon op laten voelen. Dan weet je het zeker, en kun je ook voorbereidingen gaan treffen.

Laat je het ons weten als je wat definitiefs weet?
Groetjes Wendy

_MG

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 19:03

*grinnik*
Kleine Bowena'tjes Haha!
Maar je staat nu toch al 'n paar maanden weer op Crombach, toch >;) ... zou het dan niet eerder opgevallen zijn Verward

bowena_84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-05 19:06

ok zal mijn vader zo snel mogelijk bellen aangzien hij overal wat de pony betreft verantwoordelijk is en dan overleggen.

dan zo snel mogelijk de DA bellen natuurlijk Knipoog en jullie op de hoogte houden Tong uitsteken

owjah dan nog een vraagje.. bowena is best wel op leeftij (23 Vork ) is dit een probleem of brengt dit risico's met zich mee?

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 19:16

Je zei dat ze een paar jaar geleden een veulen heeft gehad hé? Was dat haar enige veulen die ze in haar leven gehad heeft, of heeft ze er meer gehad?
Ik denk dat het niet veel kwaad kan bij de merrie. Ik zou zelf nooit een merrie van die leeftijd voor de EERSTE keer laten dekken, maar aangezien het al een beetje uitgerekt is zeg maar, en het dus waarschijnlijk een redelijk klein veulen zal zijn, denk ik niet dat het kwaad kan.

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 19:18

En owja, wat ik er vergeten ben bij te zetten, het kan totaal geen kwaad dat het ene stuk dikker is dan het andere. Dat hebben bijna alle merrie´s. Die van mij moet dan nog 5 en een halve week, maar bij haar zijn ook niet beide `flappen´ gelijk.
En laat even horen hé!! Ben toch wel zeer benieuwd, en al helemaal wat er dan uitkomt. Hoe groot is jouw merrie?

_Rosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 19:23

het kan inderdaad dat een kleine hengst een grote merrie dekt, maar ze kan ook scheindrachtig zijn. mijn pony is 22 en heeft ook al jaren geen veulen meer gehad en geeft ook nog altijd melk. als je echt zeker wilt weten of ze drachtig is moet je haar laten scannen of laten opvoelen. dan weet je het pas zeker. maar het kan heel goed dat ze scheindrachtig is, ze worden dan ook dik.

bowena_84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-05 19:29

nouja daar dacht ik dus ook aan maar de DA wist toch wel heel erg zeker dat dat bij paarde neit voor kwam.. of iig nauwelijks

ik bel zo mijn vader en vraag ok k morgen meteen de DA mag bellen.

ik houd jullie op de hoogte Knipoog

bowena_84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-05 19:39

@wendy_kila:
ik weet niet of esperanto haar enige veulen was helaas.
ok da weet ik dat van de uier Lachen en bowena is 1,50

jaggie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 19:48

haha vind het eigenlijk best lachwekkend, ik zie het gewoon al helemaal voor me hoe ze dat gedaan moeten hebben Clown
whaha en dan ben ik nog meer benieuwd wat er uit komt, maarrrr zolang als er nog niks zeker is zal ik niet te enthousiast zijn.

Maar haal de DA er dan toch nog maar een keertje bij, lijkt mij verstandig in ieder geval.

bowena_84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-05 19:51

jah idd ben ook aan het brainstormen steph Vork .. ben eik wel benieuwd wat er dan uberhaupt uit moet komen Clown

maar idd nog niet te enthousiast... *zit onder tussen heen en weer te springen* Nagelbijten / Gniffelen

RRteam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 20:25

dit kan zekker ja
ik heb op een tuigpaarden stal gelopen en daar hadden ze 1 haflinger echttje die was echt neit groot zo rond de 135 en die dekte ook een merrie van 165 170

dat was ook niet de bedoeling

maar ben wel benieuwd wat er uit komt

laat het maar weten blijf dit even volgen Lachen

bowena_84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-05 21:10

absoluut Knipoog

katrienh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 22:22

hou mij ook op de hoogte, ben ook nieuwsgierig *LOL*

Bella

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 12:38

Mmh, als ze daar een aantal maanden geleden bij in gestaan heeft en je merrie goed hengstig is, dan zou ik er maar van uit gaan dat dat hengstje je merrie gedekt heeft. Het gebeurt op de raarste manieren hoor. En echt niet altijd vanuit de hengst alleen. Als de merrie hengstig genoeg is kan ze zelfs voor die hengst door de benen gaan, puur en alleen om gedekt te worden. Dat is en blijft toch 'hun' natuur....Knipoog

NehnaDagmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 13:20

Ook ik heb een paard gekend van ook ongeveer 1.50 die gedekt was door een mini-shet. Daar kwam echt een leuk veulentje uit! Het is toch zo dat het veulen zich aanpast aan de baarmoeder van mams?

bowena_84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-05 14:40

oh help Clown ... of vaders daar zo blij mee zou zijn haha

ze is idd vorig jaar ongelofelijk erg en vaak hengstig geweest dat we allemaal dachten van: hoort die merrie nooit op Verward

arme fury zal wel gek van der zijn geworden Vork

_MG

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 15:35

Enne, is de DA al geweest Haha!?
Ik wil weten of ik peettante word Tong uitsteken Schijnheilig

bowena_84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-05 15:53

rustig nic Tong uitsteken

heb net vaders gebelt, hij vind alles ok, wil alleen de diagnose weten Vork

dus ik bel voor morgen de DA, heb toch geen school

pollewops

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 16:00

Tjee spannend zeg. Dat zou toch zeker een goede grap zijn. Die kleine hete donders ook!! Wel even een berichtje plaatsen hoor als de VA geweest is. Want ook ik ben super nieuwsgierig hoe dit gaat aflopen!!

bowena_84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-05 18:19

nou doet mams weer moeilijk Vork
"die mensen hebben ook zondag".. naja dan bel k morgen vroeg wel

tuurlijk laat k meteen wat weten zodra k wijzer ben *LOL*.. ben echt uber nerveus en nieuwsgierig Knipoog