Belisar

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Fabb

Belisar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-05 12:11

Ik vraag me even af wat jullie van Belisar vinden. Ik hoor van veel mensen om me heen dat zijn nakomelingen vaak een rotkarakter hebben. Mijn paard is ook een nakomeling van Belisar, met zijn karakter is echt niets mis. Hij is heel lief en knuffelig, luistert goed, bokt/stijgert nooit Bloos .. Het is wel een druktemaker maar dat kan je verwachten denk ik van een paard met hoog bloed. Zijn er hier nog meer mensen die een Belisar paardje hebben?? Cool

Zabbie

Re: Belisar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 12:30

Ik ga dit jaar een veulen fokken uit een Saros xx merrie, en die merrie
is ook een beetje heet qua karakter, maar absoluut niet gemeen ofzo.

Gewoon lekker fris...

Maar ik zoek er toch maar een nuchtere hengst bij, want anders denk
ik dat ik wel een erg fel veulentje krijg , hahahah

Fabb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-05 12:46

Aahh leuk Pling

Mijn paard is ook zeker niet gemeen hoor, maar erg oplettend en het is nogal een snelle Tong uitsteken

trowing

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 19:33

ik ben vorige week naar een belisar x jasper wezen kijken, en dat paard stondd gewoon losin het gangpad tijdens het opzadelen alleen met rijden was de eigenaar zo bang voor haar dat ze er alleen nog maar mee durft te stappen en daarom moet ze haar verkopen.
maar het is wel een mooi paard om te zien

lachmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 23:56

Ik heb een osmium x belisar zadelmak gemaakt.
Super braaf beest.
Moeder van een lesklantje van mij heeft die moeder van de osmium gereden en was super braaf paard zei ze.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 10:03

Ik heb ook een Belisar x Ulster super beestje,hard voor je willen werken,heel braaf,zelf het hoofd in het halster,en hoofdstel doen enzo,alleen een beetje zuur op stal.

lienet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 14:12

Wij hebben een Belisar x Zeoliet, nou........ twee zeer besproken hengsten , als je het over karaktervererving hebt.

Gelukkig gaat dit niet altijd op, want deze merrie is best te rijden en in de omgang ook niks mis mee, maar het is absoluut geen dooie donder.

Antoinette

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 14:39

Het zijn inderdaad wel paarden met een karaktertje (sterke eigen wil), maar als je er juist mee om weet te gaan zijn het gouden dieren.

Ik heb zelf al 7,5 jaar een Belisar (vanaf haar 3de) en er is absoluut geen sprake van een moeilijk karakter, maar zoals ik zei wel een eigen wil die soms even boven komt, heerlijk toch Knipoog

SpiedSkeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 19:16

Pally hier op bokt heeft ook een Belisar zoals ik haar ken een ontzettend brave merrie! Zit absoluut geen kwaad in.

akkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 10:54

ik heb jaren een belisar merrie gereden ( belisar * rinaldo ) die de eigenaar ook zelf zadelmak heeft gemaakt. die merrie was echt super. heel erg lief en betrouwbaar maar wel heet en werkwillig maar niet iedereen kan daar mee omgaan. buiten was ze ook super braaf ze was alleen bang voor koeien. Was ook een heel mooi paard.
is nu fokmerrie ergens anders. ze had haar straalbeen gebroken en dat was niet meer te maken. heel jammer

Ik heb belisar zelf ook gezien bij de hengsten houder en het is echt een hele mooie en ook vriendelijke hengst. heel rustig voor een hengst en echt een goudvos. heel mooi.

Zwelgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 13:41

Heb ook een Belisar merrie maar ze is voor mij alleen als fokmerrie. Ik vind haar in de omgang zo nu en dan echt lomp en overdreven druk. Maar ik kan er wel mee overweg gelukkig.
Ik heb nu een jaarling uit deze merrie lopen, uit Jet Set D.
Prachtig hengstje en lekker bewegen! Wij gaan haar dit jaar weer dekken en waarschijnlijk met Rhodium.
Ik vind het persoonlijk lastig om een geschikte hengst te vinden die cool genoeg is want alle hengsten die ik interessant vind voor haar zijn druktemakers.
Maar ik heb gelukkig ervaring met mij eigen hengst die ook uit een druktemaker combinatie komt en dat is ook goed gekomen.
Ik denk dat dergelijke paarden gewoon een consequente eigenaar nodig hebben en dan moet dat helemaal goed komen.

Fabb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-05 16:54

Bedankt voor jullie reacties. Ik herken er wel wat in. Mijn paard is ook soms nogal overdreven druk om niets, maar wel heel lief Bloos Op stal heel braaf ook. Alleen als hij eenmaal iets engs gezien heeft vindt hij ineens alles eng.. dats beetje jammer haha

mastenbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 20:37

Als je Belisar niet wil gebruiken als hengst kun je ook altijd zijn zoon Kroonjuweel gebruiken. Super hengst en bloed en bloed mooi.
En op stal is het een schatje.

CarolienS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 22:30

Elisa2 schreef:
Ik heb ook een Belisar x Ulster super beestje,hard voor je willen werken,heel braaf,zelf het hoofd in het halster,en hoofdstel doen enzo,alleen een beetje zuur op stal.

Wat grappig, ik heb ook belisar x Ulster gereden, was (ik geloof in 2000) kampioen van Drenthe van de 3jarigen.
Hartstikke leuk dier, heel braaf en makkelijk in de omgang en om te rijden. Alleen tijdens het voeren en in de veulenperiode wat zeur, maar geef hem eens ongelijk. Best jammer want het is nu een fokmerrie

CarolienS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 22:33

oja, heb ook nog twee andere belisars gereden, een belisar x obrecht en een belisar x weet ik niet meer.
allebei wel met een eigen karakter en niet de makkelijksten in het begin, maar als je ze eenmaal aan het lopen hebt dan is het super!
Oja lopen konden ze alledrie trouwens wel!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 11:06

CarolienS schreef:
Elisa2 schreef:

Wat grappig, ik heb ook belisar x Ulster gereden, was (ik geloof in 2000) kampioen van Drenthe van de 3jarigen.
Hartstikke leuk dier, heel braaf en makkelijk in de omgang en om te rijden. Alleen tijdens het voeren en in de veulenperiode wat zeur, maar geef hem eens ongelijk. Best jammer want het is nu een fokmerrie

Wat grappig,de mijne was het niet want die is al wat ouder en wordt nu ook ingezet als fokmerrie,maar ik herken het wel,zij is ook heel braaf en makkelijk in de omgang en met rijden soms alleen een tikkeltje lomp.Heb je mischien ook een foto van die Belisar x Ulster,mijne komt trouwens wel uit Drenthe.

CarolienS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 10:31

Ja die van mij ook, gefokt door Dhr Vos, helaas is hij pas overleden, maar mischien heb ik nog wel ergens een foto van het paard. De belisar is nu drachtig van Sandreo.
Waar is die van jouw gefokt??

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 11:08

Mijne is gefokt bij M.Somers in Vorstenbosch,maar misch. hebben ze wel dezelfde moeder,weet jij de naam van de moeder?

Afbeelding
Dit is die van mij,ze heeft er weleens beter uit gezien de spieren zijn er een beetje af en ze is wat aan de dikke kant{maar daar heeft ze altijd last van gehad}Het is een stermerrie en in die tijd dat ze nog volop getraind werdt,was het echt een super mooi paard. Pling

CarolienS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 20:04

volgens mij heette de moeder troonster, ik geloof ulster x nimmerdor x marco polo
In ieder geval iets met ster in de naam

een foto van deze belisar is te zien op melissen.net

typ dan in Noordster
bij manual search geloof ik
dan krijg je haar op de foto!

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 23:22

Kan me vergissen, maar de eerste eigenaar van Boer en peerd, de dochter, heeft mijn eerste paard gereden en dat was ook een Belisar. Was een BelisarxBatello en kwam dus uit een tuigermerrie en is geboren in Diever. Herken veel van de kenmerken die hierboven worden genoemd. Zelfs het wat aan de dikke kant zijn. Bij mijn paard was het een chronisch darm probleem wat goed onder controle te krijgen was met lucerne en granen. Brok was funest.

Inderdaad niet de makkelijkste in omgang, maar ondanks het mijn eerste paard was verder super betrouwbaar. Nooit ooit geprobeerd mij eraf te krijgen, hoe heet hij ook kon zijn. En lopen kon hij, in zijn goede dagen. Is helaas maar 8 jaar oud geworden....

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 17:13

Ik kan helaas geen foto zien Carolien,Belisar vererft sterk dat is dus wel duidelijk.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 13:48

Haha! Doe mij maar een Belisar x Pion Schijnheilig met een dressuurindex van 174. Zit er sterk over te denken om toch de gok maar te nemen en mijn merrie door hem te laten dekken.

Niene90

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 14:41

Ik had twee zussen: Belisar x Zirkoon

De eerste was een superlief paard!!! Ze nam zo veel van je aan, is in een jaar van B naar M1 gereden. Liep super. Natuurlijk gebeurden er ook dingen, en was de merrie het niet altijd met me eens, maar ze liep super!!!

De tweede had een rotkarakter, kon perfect lopen, maar was het nooit met je eens, totdat je op een wedstrijd kwam, dan liep ze de sterren van de hemel!!!

Dus je kan veel dingen van ze verwachten.

Kisz Niene

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 20:23

Ja ze hebben een sterk eigen willetje..Annegti wat voor een merrie heb je? Houston is echt wel een gave hengst!
Afbeelding nog een foto van mijn dikzakje..

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 23:57

Deze merrie gaat het om: een Tangelo x Vanitas x Exillio. De reden dat ik twijfel is de maat van de merrie, die is wat aan de kleine kant(1.61). Dit heeft verschillende oorzaken. Erge droes als jaarling gehad maar het zit ook wel een beetje in het stammetje; het gaat om en om. Moeder was groot (1.72), grootmoeder ook klein(1.62), overgrootmoeder normaal (1.66)

De vorige veulens zijn allemaal groot zat geworden, de kleinste was 1.64, de grootste 1.68 op 4 jarige leeftijd.

Voor het karakter van Houston ben ik zeker niet bang, ik vind het fantastische paarden. Houston zelf vind ik ook een schat, maar ik ben in dat opzicht niet objectief meer.

Nog een foto van de merrie

Afbeelding