Haflingers in de wedstrijd

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Znoin

Haflingers in de wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-05 05:40

Waarom zijn Haflingers niet geliefd in de dressuur en of springwedstrijden? Iedereen zegt dat die van mij heel netjes en goed loopt als ik dressuurmatig met hem rijd, maar op wedstrijden haal ik nooit hoge punten met hem. Met mijn andere paard (NRPS) wel, nl.

blupie

Re: Haflingers in de wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 09:23

dat heb ik nou oook echt vervelend Verdrietig

calemity_jane

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 12:12

ze willen vaak een mooie vlotte ruime gang zien die missen ze een beetje.
door veel mensen worden ze nog gezien als karre paard dat is natuurlijk niet eerlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 12:56

ik heb eigenlijk nog nooit een haf wedsrijde zien lope...maarja ik ga ook nooit kijken....ik moet van de eigenaar van de haf die ik rijd komende zomer wedstrijde gaan strate..maar dat zie ik nog nie zitten

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 19:23

Heb ik dus echt nooit last van. Tong uitsteken

Tienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 20:10

Een vriendin van mij rijd met haar 2 haffies rijd ook gewoon wedstrijden en zit nu alweer in de L terwijl ze nog niet zo heel lang bezig is!

Sommige mensen geven idd wel lage punten etc..

Volgend jaar ga ik starten met mijn haf en ik zie er helemaal niet tegenop hoor Lachen

Marrepar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 22:23

Ik ga dit jaar ook starten en ik zie er niet tegenop Lachen

Tsja de ene jury ziet graag een haflinger, de andere niet.

RvdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 00:56

Ik ga over een maandje ofzo ook starten met m'n Hafje, ik ben benieuwd.

Zoro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 13:00

heeyz.. Nou mensen niet zo negatief!! Ik reed Z2 dressuur met mijn haflinger zou internationaal gaan starten en was altijd wel geliefd bij de jurys hier in drenthe. Haalde ook vaak achten, negens en heel soms tienen.. Bloos Knipoog
Maar ik had ook vaak genoeg tegen slagen op de grotere wedstrijden dan gaven ze je op de laatste onderdelen allemaal vijfen en dat telt in de Z2 twee keer mee dus miste ik gwoon ongeveer tien punten, terwijl ik die dag ervoor nog gewoon een 8 op me zit had en de rest zevens.. Het is soms wat oneerlijk maar laat je niet kisten.. Ze kunnen het net zo goed als een welsh als je maar goed en hard traint..

Mijn haflinger kende de piaffe, passage, de spaanse pas, wissels en de pirouette.. Dus die kende meer als sommige welsh ponys..

Trouwens zie hier een vriendin van mij met een fjord op Grand Prix niveau http://www.guusje.cjb.net

Succes allemaal!!! Kus Krista

Zoro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 19:27

Afbeelding

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 12:15

gave haflinger! hij/zij oogt wel erg groot zeg Tong uitsteken wat is de schoftmaat?

Zoro

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 12:20

Tnx.. Bloos nou de schoftmaat valt mee hoor.. Ze is 1.46

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 17:43

Je hebt een verschil in haflingers en haflingers.
Zo een pony als hierboven staat is een plaatje om te zien, misschien wat grover gebouwd als de doorsnede pony's maar verder ziet het er verzorgt en goed uit.
Als je een pony hebt van het oude type, met een dikke en korte nek. Met korte, dribbelgangen. Dan kan hij voor jouw gevoel heel goed lopen, maar in vergelijking met de andere pony's is het niet veel bijzonders....
Nu kan je een discussie beginnen; maar mijn Haf kan niet verder als dit strekken. Maar als je bang bent voor te weinig punten, start dan niet met een Haf. Ik neem aan dat je voor je lol rijdt. Als je wilt dat je door de klasses heen vliegt, terwijl je het zelf niet super vind lopen, dan zal je toch een ander soort pony moeten nemen.

IrisDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 20:51

ik heb laatst een wedstrijd op een haflinger en dat was dus een haflingerdag en daar liepen hartstikke mooie aan de teugel lopende haflingers en die van mij liep ook keurig Haha! heb zaterdag een wedstrijd op mijn welsh(sorry moest et ff kwijt Bloos )

IrisDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 20:56

ik had ook een winstpunt

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 09:11

Zoro schreef:
Afbeelding

Hihi even een vast kwetsende opmerking:

Vind dit totaal geen Haflingeruitstraling hebben. Zou eerder gewoon een paard kunnen zijn met Haflingerkleuren... Bloos

Zoro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 12:26

Sjonniej schreef:
Je hebt een verschil in haflingers en haflingers.
Zo een pony als hierboven staat is een plaatje om te zien, misschien wat grover gebouwd als de doorsnede pony's maar verder ziet het er verzorgt en goed uit.
Als je een pony hebt van het oude type, met een dikke en korte nek. Met korte, dribbelgangen. Dan kan hij voor jouw gevoel heel goed lopen, maar in vergelijking met de andere pony's is het niet veel bijzonders....
Nu kan je een discussie beginnen; maar mijn Haf kan niet verder als dit strekken. Maar als je bang bent voor te weinig punten, start dan niet met een Haf. Ik neem aan dat je voor je lol rijdt. Als je wilt dat je door de klasses heen vliegt, terwijl je het zelf niet super vind lopen, dan zal je toch een ander soort pony moeten nemen.

Nou deze haflinger is de oude wetse type haflinger hoor.. Bloos haha en ze heeft ook geen extremen gangen enz.. Maar als je een paard goed op de achterhand rijd dan krijgen ze voor al meer beweging dus het ligt er ook heel erg aan hoe je je haflinger rijd.. Jolie kon ook nooit goed strekken maar op het laatst had ik haar zo goed op het achterbeen dat de voorbenen eindelijk de lucht in ging met het strekken.. haha Maar indd.. het ligt er een klein beetje aan welk type je hebt maar tegenwoordig fokken ze op de luxere types en die hebben behoorlijke gangen moet ik zeggen Clown

Dikke kus krista

Zoro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 12:28

Hermesdeux schreef:
Zoro schreef:
Afbeelding

Hihi even een vast kwetsende opmerking:

Vind dit totaal geen Haflingeruitstraling hebben. Zou eerder gewoon een paard kunnen zijn met Haflingerkleuren... Bloos

Nou is geen kwetsende opmerking hoor.. haha voor mij niet want ik heb er voor gekozen om van haar meer een sportpony te maken dan een haflinger want ik wou gewoon de sport in dus moest ik net als anderen gewoon knotjes in en benen scheren vind ik zelf ook veel mooier.. Bloos Haha!

Climax

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 14:44

Er zijn gewoon veel Haflingers, en dat geld ook voor Fjorden en dat soort rassen, die qua sjouwen niet mee kunnen lopen met het gemiddelde sportpaard.
Ik vind het eigenlijk ook niet zo raar dat ze hier door jury's op worden afgestraft.
Jij kiest er zelf voor om met je Haf op concours te gaan, dus dan zul je ook de punten moeten accepteren.

Orchid

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 19:30

En dan heb je ook nog mensen die denken dat ze minder punten krijgen omdat ze een haf hebben Tong uitsteken Clown

IrisDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 19:44

ik was za ook nog 3e we hadden de prijsuitreiking gemist

Climax

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 19:56

Orchid schreef:
En dan heb je ook nog mensen die denken dat ze minder punten krijgen omdat ze een haf hebben Tong uitsteken Clown

Haha ja die kom je ook vaak zat tegen.
Roepen dat ze lage punten krijgen omdat ze een Haf hebben maar ondertussen hebben de punten een andere oorzaak Clown

IrisDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 19:58

k heb nu L1 startgerechtigheid met nico!!yes net agter gekomen Haha!

Soraya92

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 00:59

Ik ga zaterdag springen met de haf ... naja (haf x arab , NRPS papier) in de kampioenschappen!! Vaak word ik ook gek aangekeken , want hij heeft de ‘looks’ van een haf , maar hij springt mooi wel bij de paarden in de B!! met zijn 1.36 m Haha!

blupie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 13:46

toen ik met mijn haf op wedstrijd was liep die echt super maar na die tijd zij de jury twas een beetje sloompjes maar dat licht aan het ras he
grr echt stom Boos!
maar gewoon doorgaan Haha!