Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
pukpaleis schreef:ER MOET GELET WORDEN OP EEN CORRECT ACHTERBEEN(GEBRUIK)

en vergeten de leestekens te gebruiken? Om over een normale zinsopbouw nog maar niet te spreken
........................Sjesus, het lijkt wel of ik het verslag van een iemand lees die de 1ste klas van de lagere school nog niet heeft afgemaakt. pukpaleis schreef:het begon al 's ochtens vroeg met een aardig groepje hengsten; een paar hele fijne sandro-hits, de sandro hitx houston is een tikje beknopt maar extra chique en lekker in verband lopen vond de sandro-hit x silvano duidelijk minder kwa uitstraling en lopen , de furst heinrich van euro-commerce leek een compleet paard maat front mooie kleur goed lopen. de sunnyboy was een stuk minder als zijn volle broer...te zwaar(moedig)van de contango's beviel de contango x jazz x zuidhorn wel ondanks erg krom achterbeen en piephakken veel front goed lopen. de future's vielen tegen zelfs uit uit de moeder van jimtown, pardon en farmer.....niks aan veel te zwaar en kortbenig bewegingen gewoon aangewezen lancet kan mij niet bekoren met z'n grote kop en lange lijf.
tja en dan komt er een partij ellende oo seven obelisck roman nature allemaal veel te weinig buiging in het achterbeen wel soms een mooi foront en hoofdje maar te weinig buiging en draagkracht. meevaller was voor mij de obelisk x nimmerdor maar die is nu net niet aangewezen ??,toen heb ik er een paar gemist maar was op tijd terug voor het betere werk : de ferro darwin erg chique en een goed achterbeen iets beknopt de ferro x calypso iets plat en degelijk wel fijn lopen veel hengstenuitsraling, de osmium wolfgang rondom fijn dier misschien niet te lang voorbeen paddox x mytens chque bloedpaard goed draven een slag minder galloperenerg afhangend kruisn, negro x jazz leuk dier veel front iets zwaar (niet goed op de foto's??) de jazz,s consequent (te) krom achterbeen veel schoft en schouder knap front vaak veel voorbeen gebruik en een mindere gallop jazz x flemmingh vond ik beste loper, flemminghs erg veel front mooi langelijnd ruime soepele gangen svaak erg rommelig in gallop kampioen is mij niet opgevallen??, de krack's de krack x havidoff apart lopen de krack amsterdam veel te gewoon lopen en type krack x alasca stijve hark in net jasje krack x jazz echte topper enorm rijzen in voorhand veel achterbeen gebruik wel krom netje aftekeningen en chique voorkomen goede gallop en aparte draf, krack x sultan buffel met nette bewegingen.
een aardige exoot was de now or neverx belisar draven met hier en daar een been enorm zweef-moment hier en daar een been ook goede gallop eenvoudige bovenlijn en zeer eenvoudige moederlijn. opvalend is dat de gevestigde orde ferro,flemmingh,jazz,karack c de dienst blijft uitmaken er moet gelet worden op een correct achterbeen(gebruik) en langelijnde types, heb 's avonds genoten van ferro en tuschinski ,de topper en de topper in de dop
Overigens niet allemaal. Ik zag er wel leuke tussen lopen. Schimmeltje is mij nog steeds godverslagen raadsel waarom die naar de 3de bezichtinging mocht. Verder is het mij idd opgevallen dat alle hengsten vrij kort waren in de rug. Vond het overigens geen storend beeld. Aimee schreef:Ik vond juist alles tegenvallen waar Jazz in zit....
(of je verwachtte gewoon te veel........ dat kan natuurlijk ook!) Aimee schreef:Jazz mag inderdaad niet door voor de Volvo, zijn nakomelingen worden imo gekenmerkt door een hele typische hals die ik verre van prettig vind.
Aimee schreef:Hmmm... zo geweldig vind ik die Jazzen niet lopen, dit jaar niet en vorig jaar al helemaal niet.
Aimee schreef:Ik zie bijvoorbeeld veel liever Scandic....
Viennanova schreef:Aimee schreef:Ik zie bijvoorbeeld veel liever Scandic....
Nee Scandic, dan heb je een echte dressuurtopper! Moeten ze alleen de stap wel uit de proeven gaan halen.
Verder vond ik het jammer dat er zoveel bruine tussen zaten. Zag wij eens een mooie voshengst dan ging die niet door. Gelukkig zitten er nog enkele zwartjes tussen. Niet dat ik de bruine hengsten laat staan om hun kleur. Toledo schreef:Vond zelf de Krack C X Amsterdam een zeer aansprekend, sterk paard. Iemand enig idee waarom zo'n paard niet doorgaat???