Tolando

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Syllie

Tolando

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-05 17:16

Wat vinden jullie van Tolando en de moederlijn die er achter zit??

Mr_PLH

Re: Tolando

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 18:52

ik vind dat hij een beetje diepe rug heeft, wel leuk voorbeen, maar valt mij wel op dat alle paarden die edward rijd zo lopen met voorbenen...
volgens mij gewoon eringerijden. Knipoog
verder wel leuk paard!

silloouuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 19:50

Vond hem vrijdag erg tegenvallen. Wel is hij zeer intressant gefokt.
Vond hem er strak met weinig buiging in het achterbeen. In de uitgestrekte gangen kwam hij te weinig tot dragen en werd hij voor wat stekerig. Op het rechte eind zwaaide hij iets met z`n linker voorbeen ( Misschien wordt dit nog minder als hij sterker wordt) Verder vondt ik het wel een mooi type paard met uitstraling.

silloouuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 20:18

Er staat veel info over tolando op de site van, van Uytert.
www.uytert.nl

Syllie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-05 20:43

Ok, thanks voor de meningen. Hoop dat er nog meer mensen ff zeggen wat ze van hem vinden. Iemand toevallig met hem gedekt??

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 23:02

Nog een jong paard die echt wel meer kan dan wat hij vrijdag liet zien.. Had het idee dat hij nogal kleverig was aan het been.. Edward had er in iedergeval behoorlijk werk aan en was volgens mij niet echt superblij met hem..
Maar vind het wel een mooi gefokt paard!

Magique

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 12:04

Tolando was één van de betere van de T jaargang. Nu doet hij opeens van achter niks meer maar gooit zijn voorbenen wel lekker hoog weg Huilen

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 12:07

Ik denk dat Tolando nog niet sterk genoeg is om zijn voorbenen zo ver weg te gooien, maar aangezien die hele competitie een fokkers rondje is denk ik dat hij daarom zo voorgesteld werd.

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 13:40

Tolando komt uit een zeer interessante stam. Ik heb zowel moeder, grootmoeder als overgrootmoeder gezien. Moet zeggen dat ik de moeder wel de minste van deze drie vind. Vooral Barina (grootmoeder) is een fantastische en spijkerharde merrie. Zij bracht ook de hengst Landeur en de jonge Krack C x Sultan die nu is aangewezen (toch? Ik zit op school en kan het niet nakijken). Overgrootmoeder Olgarina heeft ook een hoge leeftijd behaald en had zich goed bewaard.

Magique

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 20:12

Sjuimpje schreef:
Ik denk dat Tolando nog niet sterk genoeg is om zijn voorbenen zo ver weg te gooien, maar aangezien die hele competitie een fokkers rondje is denk ik dat hij daarom zo voorgesteld werd.

Nou ik bedoelde dus dat hij juist wel zijn voorbenen hoog opgooit (voor z'n leeftijd) ook achter gebeurt daar helemaal niks meer wat die als 3 jarige nog wel deed ...... Nourejev hetzefde verhaal voor gebeurt er een hoop maar achter Huilen , San Remo laat trouwens ook weinig spannends zien achter. wat hebben deze drie paarden gemeen ? Worden ze bv toevallig hetzelfde getraind ?

Tolando blijf ik interessant vinden en overweeg ik.

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 20:39

Dan bedoelen we hetzelfde,
ik zeg dat Tolando zijn voorbenen wel hoog opgooit, maar nog niet sterk genoeg is om dit te verwerken wat ten kostte gaat van het achterbeen gebruik. Pling

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 20:44

Zoiets mag toch nooit ten koste gaan van het achterbeen-gebruik!

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 20:51

Dit zou je niet moeten willen inderdaad,
het probleem is echter dat veel Fokkers het voorbeen zo hoog mogelijk willen hebben.
San Remo is een ander verhaal... (Wolkentanz v. Weltmeyer Lips are sealed )

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 20:55

Ik zou weer in herhaling vallen als ik niet ook... Lips are sealed

Clown

amagun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 21:33

Magique schreef:
wat hebben deze drie paarden gemeen ? Worden ze bv toevallig hetzelfde getraind ?

Sjonge jonge hou je nou nooit is op? Het is nu wel duidelijk hoor wat jou "mening" is Slapen

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 21:41

Magique schreef:
Sjuimpje schreef:

Nou ik bedoelde dus dat hij juist wel zijn voorbenen hoog opgooit (voor z'n leeftijd) ook achter gebeurt daar helemaal niks meer wat die als 3 jarige nog wel deed ...... Nourejev hetzefde verhaal voor gebeurt er een hoop maar achter Huilen , San Remo laat trouwens ook weinig spannends zien achter. wat hebben deze drie paarden gemeen ? Worden ze bv toevallig hetzelfde getraind ?

Volgens mij doe je het hem niet na Ach gut

Pino24

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 22:20

Met Tolando en zijn achterbenen komt het echt wel goed. Dat beest in nog hartstikke jong. En zullen we een presentatie op het spectacel voorbeenzwaaien niet helemaal serieus nemen? Want dat is wat ze op een pavo/henstencompetitie/hengstenshows willen zien.

Syllie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-05 11:35

Nogmaals bedankt voor jullie meningen. Wij krijgen dit jaar namelijk een veulen van Tolando. Ikzelf was er niet zo heel enthousiast over maar er zit wel een hele goede moederlijn achter en ook rubenstein vind ik erg mooi bloed.

Maar ik weet gewoon niet echt wat ik er van kan verwachten, ook omdat tolando de laatste tijd niet echt ijverig aan t werk is, geen kritiek op edward hoor maar denk dat dat gewoon een btje z'n karakter is. Mijn merrie is op zich heel braaf maar heeft een nogal eigenzinnig karakter, maar daar moet ik bij zeggen dat ze wel altijd eerlijke beesten fokt. Het is trouwens een Calando I x Ladalco x Joost merrie. Nou hoor ik mensen al schreeuwen, maar wij hebben bewust voor een dressuurhengst gekozen omdat wij alleen maar dressuur rijden, springers moeten wij dus altijd wegbrengen en dat kost gewoon te veel geld, vandaar deze nogal aparte keuze. We willen gewoon eens zien wat er uitkomt. We hebben van vorig jaar een Democraat, heel fijn beest, wel heel erg eenkennig maar wel eerlijk.

Iemand hier een mening over, en heeft iemand anders nog gedekt met Tolando??

jorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 23:23

Magique schreef:
Sjuimpje schreef:

Begin je weer zeg ????
hengstenkeuring is alleen maar zo veel mogelijk met voorbenen smeiten. Raar he als volgens jou Nourejev t niet goed doet dat hij zowel mechelen als amsterdam wint!!! leg uit

lachmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 23:30

Magique schreef:

Dus wat jij hier mee wilt zeggen is dat edward niet kan rijden??
Die drie paarden kunnen van achter gewoon niet veel meer.
En heb je lingh nog nooit zien lopen? Volgens mij word die ook op de zelfde manier getraind hoor en die doet dus wel degelijk veel van achter.

Nog even mijn mening over tolando.
Vind er niet zo veel aan, maar de hengsten zijn nog jong dus ze hebben nog de tijd om d'r eigen te bewijzen.

jorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 23:31

lachmar schreef:
Magique schreef:

Dus wat jij hier mee wilt zeggen is dat edward niet kan rijden??
Die drie paarden kunnen van achter gewoon niet veel meer.
En heb je lingh nog nooit zien lopen? Volgens mij word die ook op de zelfde manier getraind hoor en die doet dus wel degelijk veel van achter.

Nog even mijn mening over tolando.
Vind er niet zo veel aan, maar de hengsten zijn nog jong dus ze hebben nog de tijd om d'r eigen te bewijzen.

dank je lachmar! denk dat ze gewoon iets tegen Edward heeft of zo

lachmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 23:36

Denk het ook ja.
Misschien jaloezie?? *LOL*

jorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 23:44

lachmar schreef:
Denk het ook ja.
Misschien jaloezie?? *LOL*

denk t haast want overal waar Ed genoemd wordt heeft ze negatieve kretiek ze kan ook een proef van edward en lnigh beoordelen op alleen t galopgedeelte wat ze bij studio sport heeft gezien
ik vind dat knap wilde dat ik dat ook kan kun je zo makkelijk (ver) oordelen Haha!

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 08:52

Mij viel Tolando wel positief op bij de HK. Ik vind hem mooi uitgegroeid. Hij is nog niet zo sterk van achteren, maar ik twijfel er eigenlijk niet aan dat dat goed komt.
Ik vond hem met het applaus van het publiek trouwens uitermate braaf Ja

Sjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 09:22

Rinske schreef:
Mij viel Tolando wel positief op bij de HK. Ik vind hem mooi uitgegroeid. Hij is nog niet zo sterk van achteren, maar ik twijfel er eigenlijk niet aan dat dat goed komt.
Ik vond hem met het applaus van het publiek trouwens uitermate braaf Ja

Opvallend genoeg zijn dat heel veel paarden van Edward en bv. Hans Peter (niet allemaal!). Zullen ze daar apart op trainen? Knipoog