Wie heeft er ook een nakomeling van Metall?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Zucchero

Wie heeft er ook een nakomeling van Metall?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-05 20:39

Ik ben de zeer gelukkige fokker (ster?) en eigenaar van een onwijs lieve Metall (x Notaris x Nimmerdor). Lovers Hij is nu bijna 10 maanden en staat lekker met zijn vriendjes en (nu nog even) vriendinnetjes in de opfok. Ik ga er ieder weekend 2 keer heen en dan klooi ik lekker met hem aan: poetsen, op het erf scharrelen en wandelen. Hij vindt dat echt allemaal prima!! Nu heeft hij natuurlijk ook nog niet zoveel last van zijn hormonen, dus hoe het straks in het voorjaar en in de zomer wordt is nog even afwachten!! Wordt hij straks een Extreme duivel of blijft hij echt Lovers ? Ik geloof dat ik al een klein voorproefje heb gehad: waren weer eens aan het wandelen op een beetje een winderige dag. Toen gingen er ook nog een aantal paarden in een wei waar we langs liepen onwijs rondcrossen. Hup Zucchero zijn staart in de lucht en ploing ploing liep hij naast me te dansen. Kan ik ook niet afstraffen dan, want ik ben dan veel te veel van hem aan het genieten. (Of het nou verstandig is of niet.... hah daar kom ik dan vanzelf wel achter Lachen )

Ik ben er benieuwd naar jullie ervaringen met Metall nakomelingen. Ik ben nog niemand tegengekomen die een Metall heeft en niet zo enthousiast is over het karakter! Ik lees graag jullie verhalen over wat jullie met de Metalls meemaken. En wat mij dus eventueel nog te wachten staat!! Knipoog

Snel schrijven, want ik ben heeeeeel nieuwsgierig!!

Hihi misschien kunnen we wel een keer een Metall nakomelingen ontmoetingsdag organiseren Haha!

Vajramani

Re: Wie heeft er ook een nakomeling van Metall?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 21:03

Ik heb er zelf geen een, maar heb wel meerdere metalls gekend.
Wat er verder nog voor afstamming achter zat weet ik niet.
Een daarvan heeft meegelopen in de kampioenskeuring van de centrale keuring in Friesland.
Het type was niet zo mooi, maar kon wel goed bewegen. Beetje angstig paard, moest echt met rust benaderd worden. Is zeer weinig in handen geweest. Later werd het steeds beter.
Een andere metall is ook naar de keuring geweest maar was drie keer niks.
Beetje beknopt paard met pony gangen. Was een zenuwpeesje. Maar verder niet verkeerd.
Dan nog een metall x rubinstein. Luxe dier. Is geloof ik keur en nu op weg naar het sportpredikaat. Loopt Z2 dressuur. Een wat rillerig diertje.

ART_UMA

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 21:36

Ik hen een Metall x Farrington (foto's zie profiel). Ze is nu 5 geworden en drachtig van United.

Qua type is het een beetje luxe, en inderdaad ook wel wat ritselig paard (ongeveer 168 hoog schat ik) en bepaald geen heldin. Aan het werk gaat het wel, maar elk begin in de bak is gewoon wat kijkerig. Als je daar verder geen aandacht aan besteed is het met een 5 minuten over.

Qua temperament (ritselig en toch wel fijngevoelig) lijkt het me geen paard voor een beginnende ruiter. Ik ken verder geen andere Metalls

Alikesflame

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 23:01

ik heb ook een metall jaarling gekend. hij is ook niet veel ouder geworden.
Eens schat van een dier. alleen mega groot. geen idee hoe groot hij precies was, maar hij was zeker 10 cm groter als zijn leeftijdsgenoten (die zeker niet klein waren) Helaas hebben ze hem naar de slacht gedaa. Het dier zat zo vol OCD dat je er niet aan zou kunnen opereren. Ook zou hij niet verkoopbaar meer zijn.

Zucchero

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-05 18:05

Ik ben een beetje dom geloof ik, want ik weet niet hoe ik bij de foto's kan komen in je profiel!!

Hmm allemaal ritselig... Dat gaat nog wat worden dan... Gelukkig heb ik daar al wel wat ervaring mee. Dan heeft hij dat dus zowel van ma als van pa. Nou ja, we zien het wel. Tot nu toe is hij nog erg braaf en dat sensibele daar leren we dan wel mee om te gaan!

ART_UMA

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 18:15

Zucchero schreef:
Ik ben een beetje dom geloof ik, want ik weet niet hoe ik bij de foto's kan komen in je profiel!!
Jeetje foto's zijn weg, althans ik zie ze zo snel ook niet
Afbeelding

ART_UMA

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 18:16

Afbeelding

Zucchero

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-05 12:18

Nou ART_UMA, daar hoef je je helemaal niet voor te schamen! Daar kun je gerust mee over straat! Ziet er leuk uit!
Ik ben zo benieuwd hoe Zucchero eruit ziet als hij 3 is!! Hij begint nu steeds meer een jaarling naarling te worden, maar gezien de merrielijn gaat dat vast wel goed komen!!

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 15:26

Ik heb een Metall-twenter, ruin. Hij is geruind omdat hij vorig herst opeens last kreeg van z'n hormonen. Voor een twenter vind ik hem braaf zat, hij lijkt wat lui. Wordt wel erg vervelend als iets hem niet zint. Het is een vrij groot paard, ik verwacht dat ie wel tegen de 1.70 wordt. Verder lijkt ie wel redelijk luxe, hij kan ook redelijk lopen.

Desiree83

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 17:41

Kijk even in mn profiel voor een Métall x Wisconsin. Heeft als 4 jarige meegelopen in de finale van de pavo cup. Goed paard maar wat groot in zijn bewegingen. Wel een goudeerlijk paard.

Alikesflame

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 18:36

@ Desiree83 en Art_Uma de profiel doen eht voorlopig even niet. Bokt is nl. vernieuwt zie viewforum.php?f=81

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 20:13

Ik heb een tijdje met Metall zelf gewerkt..echt een super karakter voor een hengst..die deedt geen stap verkeerd echt fijn,alleen weet ik niet of dat karakter was of dat dat erin geslagen is/was..hij begon zelfs niet te hinniken als ie naast een merrie stond..

Desiree83

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 14:44

Elisa2 schreef:
Ik heb een tijdje met Metall zelf gewerkt..echt een super karakter voor een hengst..die deedt geen stap verkeerd echt fijn,alleen weet ik niet of dat karakter was of dat dat erin geslagen is/was..hij begon zelfs niet te hinniken als ie naast een merrie stond..

Zoiets "sla" je imo niet in een hengst hoor Haha!

Ruchet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 16:18

Ik ken er drie die in de springsport worden uitgebracht, leuke attente voorzichtige paarden, maar missen wat rek en vermogen, ook hebben ze wat weinig lengte in het lichaam.

Zucchero

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-05 21:47

Met Metall gewerkt?! Dat is wel heel erg gaaf - vertel vertel!!!!
Ik heb een hele leuke en recente foto van mijn hunniebun Pling Ik zal hem morgen proberen op de site te zetten.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 22:11

Ja ik werkte toen bij Els Janssen en daar kwam hij terug in training..dat was denk ik zo'n 2 jaar geleden.Hij was toen nog licht onregelmatig en ze dachten dat het vanzelf over ging..dus ze ging trainen met hem..hij kon een hele mooie aparte passage en pirroutes kon ie ook erg goed.Maar hij bleef licht onregelmatig..je zag het haast niet maar er werdt besloten dat hij terug ging naar de gebr. v. Manen.Alleen nog om te dekken.Maar hij was qua karakter echt super..zoals ik al zei je kon hem naast een merrie zetten..en hij deedt helemaal niks..hij zette geen stap verkeerd.Ik denk dat je er zo een klein kind mee weg kan sturen,echt een lief beest.en mooi..ik vindt hem de mooiste Ferro zoon die er is..{mischien ben ik bevooroordeeld Knipoog } Als je nog meer vragen over hem hebt,pb me maar..
Groetjes,

boerinnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 13:57

Heb je ge-pbt.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 16:37

Elisa2 schreef:
Ja ik werkte toen bij Els Janssen en daar kwam hij terug in training..dat was denk ik zo'n 2 jaar geleden.Hij was toen nog licht onregelmatig en ze dachten dat het vanzelf over ging..dus ze ging trainen met hem..hij kon een hele mooie aparte passage en pirroutes kon ie ook erg goed.Maar hij bleef licht onregelmatig..je zag het haast niet maar er werdt besloten dat hij terug ging naar de gebr. v. Manen.Alleen nog om te dekken.Maar hij was qua karakter echt super..zoals ik al zei je kon hem naast een merrie zetten..en hij deedt helemaal niks..hij zette geen stap verkeerd.Ik denk dat je er zo een klein kind mee weg kan sturen,echt een lief beest.en mooi..ik vindt hem de mooiste Ferro zoon die er is..{mischien ben ik bevooroordeeld Knipoog } Als je nog meer vragen over hem hebt,pb me maar..
Groetjes,

Bij Els Janssen die vroeger iets had/heeft met Rob D'Archard en tuigpaarden...?

Zucchero

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-05 14:34

Daar is ie dan:

....
Niet dus... lukt me niet eens om een fotootje in te plakken Verdrietig
Ojee hoe ga ik dat aanpakken?? Help!

Suzan1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 15:33

Heb een Metall uit een GoodtimesxRamiro merrie. Toppertje in de dop, sensibel paard met zeer goede gangen. Is all rounder -alleen een beetje klein gebleven (1.63 is nu 5 jaar)-

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-05 09:44

Hallo,
ik heb zelf een bijna vijfjarige merrie van Mettal.
Was in het begin zuperbraaf, maar begint nu goed in dr vel te zitten, en dat kun je adn ook goed merken.
Maar ja even serieus mee bezig zijn, en dan gaat dat (hoop ik) ook wel weer over!
Het is een flink paard, 1.70 gepasserd, en het is een heel chique ding om te zien.
Hele goede en correcte gangen.
Heb er nu drie wedstrijden mee gereden en heb nu vier winstpunten, en allemaal prijs.
Wat dat betrefd ben ik dus heel tevreden!
Groetjes Petra

AphroditePK

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-05 10:18

Ik heb een bijna vijfjarige ruin van Métall x Akteur x Courville xx.
Als 2,5-jarige hengst gekocht en zelf zadelmak gemaakt, maar dat viel niet mee.
Bijzonder 'ril'. Ook na een paar maanden nog. Ging ik er met een ander kleur jas op zitten, dan wilde hij het alweer op een lopen zetten. Inmiddels helemaal goed gekomen, maar blijft sensibel, kijkerig en snel nerveus. Loopt nu de Z-oefeningen, veel kwaliteit in de galop, en springt simpel een parcours.

greetjebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-05 20:41

Elisa2 schreef:
Hij was toen nog licht onregelmatig en ze dachten dat het vanzelf over ging..dus ze ging trainen met hem..hij kon een hele mooie aparte passage en pirroutes kon ie ook erg goed.Maar hij bleef licht onregelmatig..je zag het haast niet maar er werdt besloten dat hij terug ging naar de gebr. v. Manen.Alleen nog om te dekken.

Wat zonde! Zijn ze er nog achter gekomen wat de oorzaak was????

Ik heb trouwens vorig jaar in de Pavo-voorrondes wel een aantal leuke Metalls gezien! In Luttenberg en Dronten liepen ze.

Jan_VT

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-05 20:51

Ik vind het wel jammer dat de hengst zich nooit heeft kunnen bewijzen in de sport. Ik heb het altijd een supermooi paard gevonden. Ik heb ooit weleens het genoegen gehad de hengst in levende lijve te zien, onder het zadel 1x en drie maal aan de hand. Onder het zadel vond ik hem zeer imposant. In stal was het idd net een lammetje. Maar geloof me... je hebt ze liever zo dan anders.

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 11:14

Hoe gaat het hier met de Metall nakomelingen?
Met de mijne gaat het heel goed, is weer als vanouds (rustig dus)
Heeft echt een paar weken gehad dat ze zo fris als iets was, maar dat is dus nu weer over?
We zijn nu aant kijken om dr te laten dekken, nu alleen nog een hengst uitzoeken!
Pfff, doe ik niet alleen, want kennissen hebben cursus gedaan over de bloedlijnen enzo, en ze fokken zelf ook altijd goede veulens...
maar ja euhm..zij gaan me dus helpen, dat wilde ik zeggen! Haha!
Ze is fijn aant lopen, doet netjes wijken, schouderbinnenwaarts begint, en ze doet nu ook al netjes dr contragalop!
Al met al goede vooruitgang dus!
Ik wil graag een foto van mn paard plaatsen, maar ik weet niet hoe dat moet!
Groetjes Petra