prins abdullah van het oosterveld.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

andrea26

prins abdullah van het oosterveld.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-05 19:46

Knipoog Hoi\
ik ben op zoek naar meer info naar prins abdullah.
kan je me helpen.
Haha! Haha! Haha! Pling Pling Cool

Bren79

Re: prins abdullah van het oosterveld.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 20:25

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 21:29

Ik heb er een gekend.............. Wat een beest!!! In de verkeerde zin van het woord. Dat meisje kon er niks mee......... (mijn vorige vriendin....) Ik ging wel eens met haar mee, ze kon hem niet eens longeren. Hij had opzich een makkelijk karakter, als je maar duidelijk zei wat moest. Anders liep hij dus over je heen. Het was trouwens geen mooie pony

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 21:56

Goh MissSissa je bent weer lekker bezig, geen enkele pony is mooi in jouw ogen maar goed.

Ik ken ook een pony met als vader of opa (sorry is een tijd geleden dat ik hem gezien heb) prins ahdullah. Was een fijne en slimme pony.

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 21:57

Charos schreef:
Goh MissSissa je bent weer lekker bezig, geen enkele pony is mooi in jouw ogen maar goed.

Ik ken ook een pony met als vader of opa (sorry is een tijd geleden dat ik hem gezien heb) prins ahdullah. Was een fijne en slimme pony.

Dat is jouw mening, ik zeg alleen maar wat ik van DIE pony vondt. Er zijn vast wel mooie pony's van die hengst!!!!!!!!! Maar DIE pony was dat gewoon niet.

Marsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-05 14:34

Ik ken er ook 1. Die kaapte in de B dressuur alle 1e prijzen weg. Was een schimmeltje van 1.50m. Een heel chique beestje, wel echt een heel smal/dun/rank beestje....

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-05 17:38

Ik heb er 1tje gekent.
Prachtig sjiek beestje om te zien.
Onder het zadel werd hij nog mooier om te zien .
Fijn karakter, maar wel druk

MissSisa idd altijd negatief , geen 1 is er mooi Slapen

Bella_Donna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-05 17:47

Prins Abdullah v/h oosterveld heeft heel lang ter dekking gestaan bij dekstation de nieuwe heuvel in Lunteren moet je ff kijke op www.denieuweheuvel.com daar staat het e-mail adres van dat dekstation kun je info vragen. ze hebben hem nu niet meer bij de hengsten op de site staan. K weet niet of hij daar nog is maar ze kunnen je wel info vragen want ik weet zeker dat hij daar heeft gestaan. Wij hebben 1x een veulen van hem gehad wat een prachtbeest!

andrea26

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-05 19:10

bedankt voor jullie moeiten

Rosita

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-05 19:38

Ik heb op verschillende afstammelingen van hem gereden. Allemaal erg braaf, leuk gebouwd. Leuke kinderpony's.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-05 20:43

Mijn zusje en ik hebben er eentje. En die is heel anders dan MissSisa beschrijft. Knipoog

Voluit heet die hengst trouwens Prins Abdullah Nomar van het Oosterveld ox (wat een mond vol). Haha!

Anyway, die van ons is geen allemansvriend maar het is wel een paard dat altijd voor je wil werken. Met een enorme dosis wilskracht en uithoudingsvermogen, heeft plezier in SGW en endurance, maar is wel wat gevoelig op sommige punten. Heeft bijvoorbeeld een gruwelijke hekel aan drukte en harde geluiden, daar wordt hij narrig van.

Jammer dat mijn profiel het op het moment niet doet. Er staan wel een hoop foto's van hem op Bokt, zoek anders even op mijn naam en topics op HAW of ITP.

[Edit] Oh nee, dat kan niet, de zoekfunctie doet het ook niet... Haha!

carole

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 20:30

Hoi,

Mijn ruin is de kleinzoon van Prins abdullah. Zijn moeder( Julia) een volle dochter. Ik vond het heel leuk om te lezen dat hij dus niet van luide geluiden en drukte houdt . Het is exact de omschrijving van mijn paard.
Geen allemans vriend. Ik weet jammer genoeg niks van zijn vader omdat deze "onbekend" is. Maar toch leuk dat er bekende trekjes zijn van zijn opa...

Ik weet wel dat zijn vader een tinker was... Heeft hij ook de positieve punten van geërft, zoals een volle staart en manen en de mooie ronde billen.

Bedankt, als je nog wat meer karakter trekken weet , ik hoor het graag van je.

Groetjes
Carole

caranthir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 20:35

carole

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 20:47

bedankt, heel leuk die info.... Haha!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 23:37

carole schreef:
Ik vond het heel leuk om te lezen dat hij dus niet van luide geluiden en drukte houdt . Het is exact de omschrijving van mijn paard.
Geen allemans vriend.

Dit gaat dus niet over Prins Abdullah he, maar over mijn Prins Ameretto, een zoon van hem. Knipoog

Heb jij trouwens een foto van jouw kleinzoon van Prins Abdullah?

gabrycha

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 23:52

Ik heb een kleindochter van Abdullah ox vader van prins abd ....
Als ik jullie reacties zo lees is zij precies zo, niet van drukte, wel onzettend graag werken maar heel temperamentvol en gevoelig, zou het hem niet in Abdullah zitten?

carole

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-05 09:55

ja dat dacht ik dus ook vandaag mijn reactie. Ach gut

Zofy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-05 13:40

Ik heb ook een Prins Abdullah afstammeling...!
En ik moet eerlijk zeggen dat ik mijn pony echt ontzettend veel op Prins Abdullah vind lijken. Ik ben een tijd terug naar De Nieuwe Heuvel geweest en ze hebben precies hetzelfde koppie en billen Haha! Verder was Prins ook niet echt vrolijk op stal en die van mij is ook een lekkere sjag op stal Vork Maar kan natuurlijk ook gewoon zijn dat Prins Adullah gewoon even z'n dag niet had en een beetje moe werd van al die drukte en aandacht. Ach gut

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-05 15:52

parouscha schreef:
Ik heb er 1tje gekent.
Prachtig sjiek beestje om te zien.
Onder het zadel werd hij nog mooier om te zien .
Fijn karakter, maar wel druk

MissSisa idd altijd negatief , geen 1 is er mooi Slapen

ik vind dat je nie zo mag zeiken, ze heeft t er hier over dat t n pony betreft die ze KENT!!! en k vind dat je daar dan rustig je mening over mag geven, en kweet niet of je bokt een btje bij houd maar ze heeft tog egt haar leven gebeterd!
en jij zult vast ook wel eens een pony tegenkomen die je niet mooi vind! en daar geef je ook je mening over!!( heb geloof ik van jou ook wel eens zo'n reactie ergens gelezen Nagelbijten / Gniffelen)

littleroosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-05 21:02

Mijn vorige pony was waarschijnlijk ook een Prins Abdullah. Hele fijne pony, mooi ook en leerde heel snel. Wel zat er een dosis temperament in die me af en toe net ff iets teveel was Knipoog
Voor foto's: www.laica.itgo.com

Lin4Life

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 09:47

Mijn pony is een nakomeling van prins Abdullah Nomar van het Oosterveld.
Hij heeft echt een super karakter. Wil graag voor je werken maar is wel temperamentvol.
Op stal echt een super beestje:D

http://members.lycos.nl/prinsabdullah/
op deze site staat veel infeomatie en foto's over Prins Abdullah Nomar van het Oosterveld.

Lin4Life

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 18:39

Afbeelding
Een foto van mijn pony, beetje wazig maar verder wel redelijk te zien. Hij is net zoals zijn vader WIT.
Deze foto´s heb ik 17 april gemaatk bij de hengstenshow op de Nieuwe Heuvel in Lunteren waar Prins Abdullah Nomar nog steeds staat.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

A10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 09:34

Ik ken er twee. De een is een gewone pony, maar zo braaf dat er gehandicapten op kunnen rijden. De andere een temperamentvolle doch eerlijke sportpony.

jennyk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 10:42

Ik heb een zoon van Abdullah, nu bijna 23 jaar en een heel lief rustig beestje in de omgang. Vroeger was hij vrij druk, maar toch in een paar jaar tijd m-dressuur en l-springen.

Lina

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 14:40

Ik ken een dochter van Abdullah,,
Er lief braaf beestje. Deed het trouwnes goed met dressuur wedstrijden. Springen vond ze niet zo leuk.