pion

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mariska32

pion

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-05 22:46

hoi.
even een vraagje.
het valt mij heel erg op dat als je over paarden en hun bloedlijn praat mensen heel erg slecht over de pion paarden denken.
zelf heb ik geen slechte ervaringen met deze afstamming.
als je dan verteld dat je er zelf gehad hebt,en dat dat ook nog eens goed is bevallen,kijken de meeste je aan of ze water zien branden.
ben ik nou gek of hoe zit dat???
hoe denken jullie over de pion lijn?
Clown

Firegurl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 23:48

Mijn paard is ook van Pion, en heeft een super karakter!!! ok vaak eigenwijs en ongeduldig maar dat hebben echt niet alleen de afstammelingen van Pion.

StalDoorstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 00:33

Wij hadden vorige week ook een geweldige Pion merrie....

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-05 09:14

nog meer fans? Tong uitsteken

Wiepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 09:33

is dit niet iets voor FA??

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 10:18

Pion-afstammingen hebben KARAKTER. Daar kun je mee omgaan, of niet. Het zou niet mijn keuze zijn. Hetzelfde geldt voor Bakarat en Doruto. Dat geeft vaak karakters die ik minder prettig vindt.
Let wel, dit is dus mijn kijk op dergelijke paarden, omdat een dergelijk karakter vaak niet strookt met wat ik met mijn paarden wil doen, wat iets anders is als dat die karakters niet deugen.

irene

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 10:21

Ik heb een kleinzoon van Pion. Grotere sul moet nog geboren worden Haha!
Een paard is niet alleen afstamming maar ook een groot gedeelte opvoeding Knipoog

caro_vt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 10:22

Vaak vergeten mensen de MOEDER.

De MV van mijn paard is pion. Ik heb er absoluut geen negatieve ervaringen mee.

Ikke, ik vind dat je dat mooi vertaald: omdat een dergelijk karakter niet strookt met wat IK met mijn paarden wil doen. is IETS ANDERS als dat die karakters niet deugen!

Zoals ik met sommige mensen qua karakter bots, bots ik ook met paarden die een bepaald karakter hebben.

Verder zou ik zeggen: trek je NIETS aan van wat anderen DENKEN.
Zolang jij je goed voelt met uw paard is het toch OK?

Chica

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 11:37

Van VMR naar FA gezet.

IngridP

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 11:40

Ik heb een pion merrie verzorgt. Ik vond het een geweldig dier. Geen problemen mee gehad.
Dit is een foto van mij en Helga

Afbeelding

jongleurtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 14:59

een vriendin van mij heeft ook een pion. echt een lief paard. kan ook super lopen maar goed. ik heb niks te klagen over pion hoor...

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 15:11

Die van mij is vanaf MV van Pion maar ook zij is fijn hoor. Dus ben wel fan. Maar karakter heeft ze wel.

Bella_Donna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 15:52

Ik heb een merrie en haar opa is Pion super beest!! Wil altijd werken maar is wel veel chagrijnig maar dat kan ook van de andere kant komen Verward Ik vind t ook raar dat mensen zo raar over Pion doen.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 16:16

Pion geeft idd karakter paarden, niet voor iedereen bestemt. Je hebt altijd uitzonderingen. Ik ken een Pion merrie die was haar eerste 3 jaar niet veel in handen gekomen van mensen. Dat beestje heeft zoveel geluk gehad dat haar (nu nog steeds) eigenaar haar gekocht heeft, anders had die al lang als frikandel geeindigt. Wat die allemaal wel niet heeft gedaan en nog steeds af en toe doet, mag die echt van geluk spreken. En de eigenaresse dat ze nog leeft.

Gitta

Re: pion

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 17:56

Denk ook idd dat het aan veel factoren ligt en dat het heel makkelijk is om te roepen ooh een Pion die zijn lastig.

Heb zelf een uit de kluiten gewassen Pion ruin gehad (1.83m) en dat was een heel fijn en werklustig paard.
Had zeker wel zijn kuren maar niks extreems!!!

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-05 18:30

gelukkig.
ik ben niet de enigste die er zo over denkt.
ik was al bang dat ik een tik had of zo Koe
ik trek me zeker niet aan wat een ander er van denkt,immers ik moet het er mee doen he!
vond het gewoon is leuk om andere ''fans''te horen Bloos
en ja...het zijn karakter paarden,maar wie wilt er dan een robotje.
ikke niet hoor.
een karakter paard is niet altijd even makkelijk om mee om te gaan,dat is zeker waar,maar het voordeel is;eenmaal een band en ze gaan voor jou ook door het vuur.
kijk dat is pas karakter.[toch?] Pling

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 12:23

Kent iemand hier de schimmelmerrie Klarinda? Dat is namelijk ook een Pion. Maar een grotere schat van een beest kun je niet hebben. ZE heeft een gouden karakter en flinke werklust.

Toch staan nakomelingen van pion vaak bekend als ongemakkelijk, misschien vanwege dat Abgarbloed. In deze topic zie je bijvoorbeeld waarom:

viewtopic.php?f=15&t=360349&p=7232503#7232503

Ook hier betreft het een nakomeling van Pion.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 12:33

Desiree schreef:
. Maar een grotere schat van een beest kun je niet hebben. ZE heeft een gouden karakter en flinke werklust.

.

Als ze op leeftijd komen worden de "meeste" schatjes.

Pion : geboren in 1974. ( 31 jaar geleden)

Twee werelden t.w. Jeugd die op bejaarden rijden
en bejaarden die op jeugd (paarden) rijden.

Volgens mij zijn er veel 'ouwe" bokken in trek.
als je leest wat men zoal berijdt.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 13:08

Hier nog een echte pion met Oregonbloed er in.

Afbeelding

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 13:14

Ik heb een jaar of 10 a 11 geleden ook een pion onder mijn kont gehad.
Mijn kontje had feest gevierd Clown

Op stal was het een lieverd, op de poetsplaats ook. Zadel op ging prima, longeren ook. De bedoeling was dat ik hem zadelmak ging maken. De tijd om op te stappen brak aan en mijn god de hel brak los.
Dat ging dus met appeltjes en een stoeltje om maar snel genoeg er op te huppen gepaard. Eenmaal boven zo snel mogelijk alles vastgrijpen wat ik pakken kon en vervolgens alle kanten van de bak zien, wachtend tot hij er genoeg van kreeg. Dat heeft zo ongeveer 3 weken geduurd. Alleen maar rodeo.
Zul je zeggen, oh gut wat moet dat worden, maar na die 3 weken hield hij van de een op de andere dag op met spastisch rondvliegen en liep gewoon spontaan netjes de rondjes. Sindsdien had ik een fijn paard, snel lerend en plezier in wat hij deed. Super mak.
Toen ik hem eenmaal zo fijn had, kreeg ik te horen dat hij al 3 ruiters gevaarlijk eraf had gegooid. 1 gebroken been, 1 gebroken pols nog op het paard, plus de eigenaar zelf. Durfde er allen niet meer op.

Hij moet nu zo'n 13/14 jaar zijn. Waar hij is en hoe hij zich nu gedraagt weet ik niet.
Als ik nu terug denk, vraag ik me af hoe graag ik mijn leven had willen beeindigen toen Bloos Moest ik nu dezelfde keus maken zou ik het absoluut niet doen. Te gevaarlijk. Ach laten we het erop houden dat ik jong was en over veel te veel lef beschikte. Bloos

MarchaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 14:05

Ik heb een kleindochter van Pion. Het is een vrij ongeduldige en hete merrie maar zeker met een hartje van goud Ach gut Ik vind paarden met karakter juist wel wat hebben!

MarchaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 14:15

Ehh, wacht Pion is natuurlijk haar overgrootvader Bloos Er zit nog een Roemer tussen Clown Foutje bedankt!

DromenLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 14:30

was n keer op een dressuurstal en daar stond ook een nakomeling van pion
het was een ontzettend mooi beest en kon fantastisch lopen
hij stond alleen al wel n hele tijd op de stal omdat ie niet zo makkelijk was maar echt n superpaard naar mijn mening.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 19:14

ceasario schreef:
Desiree schreef:
. Maar een grotere schat van een beest kun je niet hebben. ZE heeft een gouden karakter en flinke werklust.

.

Als ze op leeftijd komen worden de "meeste" schatjes.

Pion : geboren in 1974. ( 31 jaar geleden)

Twee werelden t.w. Jeugd die op bejaarden rijden
en bejaarden die op jeugd (paarden) rijden.

Volgens mij zijn er veel 'ouwe" bokken in trek.
als je leest wat men zoal berijdt.

Nou, die merrie was geloof ik pas met 6 ingereden, en dat is volgens mij doorgaans eerder een nadeel dan een voordeel. MAar ze liep evengoed Z2 en toen werd ze verkocht. Dit dier was altijd al lief geweest.

Nikitaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 22:10

Ik heb zelf een merrie waarvan de vader pion is.

Toen we haar kochten had ze inderdaad veel karakter en was ze moeilijk om te rijden. Nu is ze een stuk makkelijker geworden. Ik denk inderdaad dat het aan de manier van omgang en omgeving ligt hoe het karakter zich uit. We genieten nu van haar! Voor foto's zie mijn profiel of:

viewtopic.php?f=10&t=355473&start=0&st=0&sk=t&sd=a

Ik zou graag foto's willen zien van andere bokkers met een afstammeling van pion!