Afstammelingen Rex Magna

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Caesar

Afstammelingen Rex Magna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-05 14:52

Heeft er iemand een afstammeling van Rex Magna op stal staan? ik zou graag wat meer te weten komen over karakter van andere nakomelingen....

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 15:20

Die ik ken zijn heet en eigenwijs. Lachen

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 16:07

Ik ken er een en die heeft een poedersuiker. Kan wel geweldig lopen trouwens.

ART_UMA

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 16:30

Ik ken er maar 1 (als veulen en jaarling) was een merrietje. Op zich niet verkeerd maar een beetje smalletjes, niet extra vervelend of zo. (Rex magna heeft niet overal een goede naam)

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 16:35

Mijn merrie is een kleindochter van Rex magna xx (vader van mijn merrie is Hofnar v. Rex Magna xx). Als je haar behandelt met respect en gewoon rustig blijft is het een heel fijn paard, ook met rijden. Zodra je de teugels te kort neemt vindt ze het niet zo leuk meer Knipoog

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 16:40

zijn geen paarden die het voor iedereen doen......... kan je ermee overweg dan is dat super. Kan je er niet mee overweg is het een hel.... ligt totaal aan je eigen karakter

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 16:45

Ken er 2.
Ze zijn allebei erg heet Haha! , en heel brutaal, maar ze kunnen wel lopen , echt hele mooie gangen

Tazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 16:50

Ik heb er één gehad. Een Rex Magna X Saluut. Super eerlijk en braaf en waanzinig kunnen lopen!!! Haha!

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 18:15

Ik heb er tijdens een stage een paar ontmoet en het is niet mijn paard.
Benen wassen met een ragebol anders sloeg ie het licht uit je ogen.

Stal jaim hier op bokt had een super lieve merrie van rex magna, alleen heeft het merrie veulen nou niet direct het makkelijkste karakter Tong uitsteken het hengstveulen is wel erg lief

eebaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 21:15

Wij hebben er thuis 1! Heeft wel karakter!
Voor een foto pb me maar en in mijn profiel staat er ook één!

kitbits

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 08:44

Ik rijd er wel eens een van een vriendin. Hij is lief in de omgang maar je moet hem kennen. Met rijden is hij gauw beledigd en kan best koppig en een heethoofd zijn. Het is wel een eerlijk paard.
Hij heeft momenteel genoeg punten voor de Z-dressuur maar ze is nog niet met hem in het Z gestart.

okki

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 10:05

Heb er een gehad, van ellende weggedaan..... heel lief en braaf in de omgang met rijden iedere dag weer een ramp. Veel en hoog bokken, slaan met beide achterbenen, heeft eens een spiegel in een rijhal kapot gemept.....

Caesar

Re: Afstammelingen Rex Magna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-05 21:12

oke! die van mij is dus niet de enige...ik heb het express niet in de start-topic erbij gezet omdat ik individuele reacties wilde horen. Ik kan best goed met mijn paard overweg. Heb hem nu 6 jaar maar in begin was het echt wennen. Hij probeerde me altijd uit en als het niet lukte probeerde hij het wel op andere manier. Hij kan erg slecht alleen zijn en wil dus niet alleen een buitenritje maken. Met rijden is hij wel super. Mooie bewegingen maar met karakter. Maak hem niet boos want dan mag je zelf je fout toegeven want anders blijft die bezig met dansen en springen...als jullie er gewoon ff gezellig over willen babbelen...PB me maar hoor!!

Lenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 23:24

Heb er ook een gereden, ramshoofd en was echt een typetje, maar geen problemen mee gehad verder

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-05 16:55

kortom...het zijn paarden met karakter en een goed bewegingsvermogen maar zeker niet de makkelijste (als ik ff algemeen de reacties bekijk)...

Richje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 17:02

ik ken er ook eentje, superbraaf en eerlijk wel een beetje te klein als je het mij vraagt

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-05 20:47

ja wat is klein bij jou? bedoel je qua stokmaat? Die van mij is een pony-paard. Heel compact gebouwd, 1.64 en hij kan super scherp draaien...hij is springer...

Lenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-05 12:49

ohja die ik reed kon wel super springen en bewoog heel ruim. hij was zo'n 1.68, héle hoge schoft

GillyZidane

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-05 13:23

bij xx_irisje van bokt stond er een op haar manege.
zei kon er geweldig mee overweg.

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-05 13:55

Ik heb een keer op ruiterkamp op een Rex Magna-afstamming gereden.
Het was een manegepaard. Eigenaar manege zei dat dit het paard was waar de meeste mensen vanaf vlogen, maar ik heb nergens last van gehad. Sprong leuk en ook dressuurmatig liep hij fijn. Maar dit blijft natuurlijk een manegepaard, is niet te vergelijken met een 'normaal' paard.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-05 14:22

ja klopt, vrij hoge schoft. Niet dat je niet zonder zadel kan rijden maar wel opvallend.

Ik ga geen quote dus ff over dat manegepaard...volgens mij verschilt het niets met een normaal paard, alleen dat ze over het algemeen wat braver zijn omdat mensen er op moeten leren rijden...maar wel grappig dat er ook Rex Magna's op manege's lopen...maar hij zei er niet voor niets bij dat de meeste eraf vlogen...heb jij geluk gehad en hem in zijn waarde gelaten... Knipoog

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-05 16:47

Ik heb een Rex Magna gehad, toen ik hem ging verzorgen stond hij als gevaarlijk bekend. Zijn vorige verzorgster kon niet meer bij hem in de stal komen, rijden bestond uit op het midden stilstaan...
Ik ben hem gaan verzorgen, de tweede keer dat ik er op zat sloeg hij door een ruit met zijn achterbeen, daar had hij dus een flinke wond. Een paar weken alleen maar zijn been in de soda gezet en gepoetst, daarbij heel duidelijk geweest wat ik wel en niet pikte van hem. Na een paar dagen tilde hij netjes zijn been op als ik met de emmer soda aan kwam lopen. Ik zal nooit vergeten de eerste keer dat ik zijn hoofd boven de stal uit zag komen met de oortjes naar voren omdat hij mij aan hoorde komen. Die tijd van alleen maar poetsen heeft wel een band gekweekt die hij nodig had.
Weer met rijden begonnen, met pieken en dalen zover gekomen dat hij goed gereden kon worden zonder streken.
Uiteindelijk had ik er een paard aan wat voor mij door het vuur ging en heel makkelijk was in omgang, hij stond los op de wasplaats, hij liep als een hondje met mij mee, hoefde hem niet vast te houden. Het enige wat hij nodig had was een duidelijke consequente baas, en als hij ten onrechte bijvoorbeeld een tik met de zweep kreeg liet hij dat wel merken, maar dat was dan mijn eigen schuld.
Imo zijn het vaak onbegrepen paarden met een groot rechtvaardigheidsgevoel en die veel afwisseling nodig hebben.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-05 18:12

Esther schreef:
Ik heb een Rex Magna gehad, toen ik hem ging verzorgen stond hij als gevaarlijk bekend. Zijn vorige verzorgster kon niet meer bij hem in de stal komen, rijden bestond uit op het midden stilstaan...
Ik ben hem gaan verzorgen, de tweede keer dat ik er op zat sloeg hij door een ruit met zijn achterbeen, daar had hij dus een flinke wond. Een paar weken alleen maar zijn been in de soda gezet en gepoetst, daarbij heel duidelijk geweest wat ik wel en niet pikte van hem. Na een paar dagen tilde hij netjes zijn been op als ik met de emmer soda aan kwam lopen. Ik zal nooit vergeten de eerste keer dat ik zijn hoofd boven de stal uit zag komen met de oortjes naar voren omdat hij mij aan hoorde komen. Die tijd van alleen maar poetsen heeft wel een band gekweekt die hij nodig had.
Weer met rijden begonnen, met pieken en dalen zover gekomen dat hij goed gereden kon worden zonder streken.
Uiteindelijk had ik er een paard aan wat voor mij door het vuur ging en heel makkelijk was in omgang, hij stond los op de wasplaats, hij liep als een hondje met mij mee, hoefde hem niet vast te houden. Het enige wat hij nodig had was een duidelijke consequente baas, en als hij ten onrechte bijvoorbeeld een tik met de zweep kreeg liet hij dat wel merken, maar dat was dan mijn eigen schuld.
Imo zijn het vaak onbegrepen paarden met een groot rechtvaardigheidsgevoel en die veel afwisseling nodig hebben.

Dit is wel een herkenbaar verhaal, alleen ben ik niet begonnen met poetsen en stilstaan maar bokken en steigeren. Hij wil alleen niet met mij alleen naar buiten en is idd als hij denkt dat hij ten onrechte gestraft wordt erg precies in zijn reacties. Maar hij heeft wel door wie de baas is nu en wie zijn baas is. Als mijn zusje langs de stal loopt om de honden te voeren loopt hij standaard te dreigen. Bij mijn vader en mij doet die niet. Misschien omdat wij hem altijd voeren... Haha! , maar met longeren e.d. reageert die gewoon op stem en hij gaat ook rustig een eindje buiten wandelen als ik zijn stal aan het mesten ben...dan is die net een hond...ik roep hem en hij komt weer binnen...maar ja, op sommige momenten wordt die heet (vooral met springen) en dan moet je wel rust, geduld en vertrouwen hebben en vooral hem niet eng vinden want hij gaat echt met een vaartje hoor!! Maar over algemeen valt het me wel op dat je met ze overweg kan, of absoluut niet...

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-05 22:10

Bij ons op stal staat ook een Rex-Magna maar die is echt super braaf. Doet echt geen vlieg kwaad. Loopt zelfs in het A-kader van de voltige....

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Bron: http://www.voltige.nl

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-05 11:07

das gaaf!! super leuk. wat is de Moeders Vader.