Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Sammie schreef:En dan hoop ik stiekem dat er uit hun gekozen zwarte hengst een vos komt. Gnagna
Ilindra schreef:Tuurlijk gun ik iemand een veulen wel, in eerste plaats dat het gewoon gezond en wel op mag groeien. Maar als iemand een voshengst laat staan alleen maar vanwege zijn kleur en dus niet gaat voor zijn kwaliteiten vind ik dat triest! Als zo'n zelfde persoon een zwarte hengst kiest puur vanwege zijn zwartheid, dan vind ik dat nog triester. Ik snap werkelijk waar niet waarom mensen tegen vos zijn (of grote blessen:?) en daarom een vospaard laten staan. Ze lopen er geen pas minder om. Dat bedoel ik daar mee te zeggen.Waarom dat dan, gun je iemand niet het veulen dat hij graag zietIk laat een hengst er dus niet om staan.
Maar als ik moest kiezen tussen gelijkwaardige hengsten waarvan de ene zwart is, de andere bruin, een vos of een schimmel. Kies ik de vos.
.
Pinacolada schreef:Voor school ben ik samen met nog iemand bezig met een onderzoek, namelijk de populariteit van dekhengsten om hun kleur.
In de "wandelgangen" hoor je bijvoorbeeld dat de voskleur minder populair is als bijvoorbeeld zwart.
Kan dit effect invloed hebben op het aantal dekkingen van bijvoorbeeld een voskleurige hengst?
joostvangestel schreef:Iemand die echt wil winnen, zal niet naar de kleur kijken. De kleur doet namelijk niets aan de prestatie.
joostvangestel schreef:Iemand die echt wil winnen, zal niet naar de kleur kijken. De kleur doet namelijk niets aan de prestatie.