hengst voor julio mariner x ramiro

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

supersambo

hengst voor julio mariner x ramiro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-05 21:28

Dan ik ook maar eens..
ik heb pas geleden een 6 jarige merrie gekocht..haar afstamming

de planning is om dit jaar nog wat in de sport te doen en haar volgend jaar te laten dekken
stap en draf zijn voldoende ruim maar mag met meer souplesse en meer dragend..galop is heel goed
hals had meer lengte mogen hebben en meer bespiering..ik zoek voor haar een springhengst ..hoeft niet perse kwpn te zijn
wat fotos
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

supersambo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-05 17:35

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 19:43

Numero Uno?

supersambo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-05 00:16

ja vind ik op zich een mooie wat betreft beweging en type.. alleen ben ik een beetje bang voor de maat..je ziet er nog wel eens kleintjes van en op dit moment ben ik nog niet helemaal overtuigd of hij zijn springkwaliteiten ook goed vererft maar daar kan nog verandering in komen

supersambo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-05 23:08

niemand verder ?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 23:17

Zit niet zo in de springers maar met al dat mooie volbloed zou ik er een wat zwaardere springhengst opzetten. Burggraaf kruist mooi met bloed, een Darcozoon of zo, maar nogmaals ik zit niet in de springers.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 23:29

Op de hengstenkeuring van het NRPS liep een hele fijne Casco x julio mariner x ramiro mee.

Burggraaf-bloed zou idd een optie zijn of een zoon van hem met niet al teveel bloed aan moederskant.
Darco-bloed vind ik ook niet slecht gevonden van sarabande, al zijn het mijn types vaak niet helemaal (maar dat is logisch, want ik ben nogal gehecht aan bloedkikkers)
Ik weet niet hoe Amulet fokt, maar die zou met Farn en intendant erachter ook wel kunnen passen.

supersambo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-05 23:59

die casco is ook bij het kwpn geweest geloof ik.. heb hem helaas niet gezien.
zelf vind ik casco ook een fijne hengst maar kreeg van een enkeling te horen dat het nog wel eens te fijntjes zou kunnen worden met mijn merrie

tja burggraaf scoort meestal wel goed met bloed ja..maar ik ken er ook een stel onwijze lomperds van

darco ben ik weinig mee bekent..wat zijn goedgekeurde zonen van hem ?

amulet ben ik ook niet mee bekent..meer info ?

en wat zouden jullie vinden van lucky boy ?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-05 00:10

Ik vond Casco op de competitie indrukwekkend, het ziet er heel gemakkelijk en ontspannen uit en toch wint ie de barrage. Gerald Geesink is geen topruiter en springt toch maar iedereen eruit.
En het is inderdaad wel een mooie zware hengst. Ik zou de donderdag van de hengstenkeuring in Den Bosch gaan kijken, krijg je toch een goed overzicht.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-05 00:14

Ik vind Casco zelf erg aansprekend en die Casco x julio mariner is een van de hengsten waar ik voor naar Ermelo ga de 22ste
Heb niet heel veel nakomelingen van hem gezien, als hij heel lux fokt is het idd niet zo'n goed plan. Hoewel ik jouw merrie ook niet overdreven bloederig vind

Ik weet verder ook niet zo veel van Amulet, heb er een aantal nakomelingen van gezien, maar uit heel wisselende merries. Wel allemaal mooi maat, fijn lopen en goed springen

Die Lucky boy weet ik nauwelijks iets van, daar kan ik echt niets zinnigs over zeggen

supersambo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-05 15:53

die casco is ook in den bosch te zien zaterdag 7 februari

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-05 17:26

Er is al bloed genoeg, dus zou ik gaan voor een wat zwaardere (duitse) springhengst. Ik ben zelf nogal fan van die mooie holsteiner schimmels.
Casco vind ik ook een fijn beest.

Mooi paard heb je trouwens!

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-05 18:08

supersambo schreef:
die casco is ook in den bosch te zien zaterdag 7 februari

Casco is donderdag avond 3 februari bij de eindwedstrijd van de competitie en als hij zaterdags komt dat is dat volgens mijn kalender de 5e februari Haha!

supersambo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-05 19:07

ja foutje..komt door de geweldige nieuwe constructie van de kwpn-site en ik keek niet goed...

Dela

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-05 20:06

als ik dat zo zie, zou ik aan burggraaf, voltaire, karandasj denken!

supersambo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-05 20:08

ja karandasj was ik jaren geleden helemaal weg van...heb hem niet echt gevolgd de laatste tijd..
en tja wat betreft darco-bloed.. wat vinden jullie van parco ? ik heb nu eenmaal een zwak voor schimmels..iemand bekent met nakomelingen ?

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 21:20

Als je zo'n schimmelfan bent kan je mss ook voor Cassini gaan! Ik vind jonge cassini's altijd zulke mooie beesten!
Darco bloed ben ik niet zo kapot van. Karandasj is wel goed, maar de laatste tijd hoor je er niet heel veel van.

supersambo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-05 02:50

ja helaas..cassini kom je niet aan..zijn speciale condities voor..was wel leuk geweest

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 12:20

Ik heb zelf een Amulet X Julio Mariner X Rinaldo gehad zie mijn profiel voor foto. super springen, loopt 1.40m in spanje. Ik zou zelf voor een hengst gaan met Burggraaf bloed of hem zelf.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 11:37

Odermus is ook een leuke schimmelhengst dioe ook fijne beweging doorgeeft!

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 12:18

Kylan schreef:
Karandasj is wel goed, maar de laatste tijd hoor je er niet heel veel van.

Ach, bewijzen hoeft ie zich niet meer met het Keurpredikaat en sportprestaties Knipoog .

supersambo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-05 14:09

ik denk Odermus de beste keus is voor mijn merrie op dit moment. heb er behoorlijk wat fijne paarden van gezien met goede bewegingen en goede springtechniek. dat langgelijnde kan mijn merrie ook wel gebruiken

xtvax

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 09:50

Ik heb zelf een Goodtimes x Julio Maniner xx x Farn
Zie ook profiel, is wel een beetje aan de kleine kant!

Climax

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 19:57

Odermus vind ik wat ik er tot nu toe van gezien heb ook wel wat!
Casco is ook een hele leuke hengst, heb ik dit jaar in Ermelo ook nog wat leuks van gezien.

Wat ik ook een hele gave hengst vind is Oswin (nog niet KWPN goedgekeurd, iig wel BWP en ik geloof ook nog ergens anders).
Holland x Lord x Toledo
Afbeelding
Afbeelding
Ik heb helaas naast de hengst zelf die een hele tijd op mijn oude stagebedrijf heeft gestaan nog maar 1 zoon gezien, dus kan niet echt goed over nakomelingen oordelen, maar dat was wel direct een hele fijne nakomeling.

Ik zou zelf niet voor Burggraaf gaan, maar dat is een persoonlijke smaak misschien, je kan er niet omheen dat hij wel eens wat goede paarden geeft, maar ik vind ze door de regel allemaal van die lange, slappe, lompe.. nouja, je weet wat ik bedoel Haha!

Climax

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 22:39

Oh, nog vergeten erbij te zetten, die nakomeling van Oswin die ik gezien heb, kwam uit een volbloed merrie (v. Kafu xx)