Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
. Daarnaast blijft de competitie een mooie gelegenheid om hengsten in de zelfde omstandigheden op het zelfde niveau tegen elkaar te kunnen vergelijken en uiteindelijk blijft het allerbelangrijkst ,vind ik, dat je zelf kijkt oordeeelt en besluiten neemt op basis van je eigen gevoel kennis en voorkeur. Daarnaast ken je zelf je merrie het beste en vanuit die wetenschap moet er ook een partnerkeuze gemaakt kunen worden (wie laat de partnerkeuze afhangen van het mondelinge commmentaar in de competitie ??).Excuseme schreef:Ik denk dat je de kern van zijn column mist, Pukpaleis. Hij zegt dat de verantwoordelijken binnen het KWPN in een ivoren toren zitten en het contact met de leden uit de weg gaan. Dat koppelt hij aan een povere kwaliteit van de gepresenteerde hengsten. Met andere woorden, dat contact blijkt erg nodig.

sarabande schreef:Jacob heeft een paar jaar geleden een conflict met het KWPN gehad. Zijn foto's mogen niet meer IDS afgedrukt worden. Wat hij hier schrijft gold niet voor Weert alle bobo's zaten gewoon in de bak op de tribune, waren voor iedereen aanspreekbaar en zaten niet achter het glas met een gratis drankje.
Verder is het een open deur, ook hier melden we al een paar jaar dat Frank Jespers op een slager lijkt die zijn eigen vlees eet en dat de fokkers prima in staat zijn om wel te zien wat er gebeurt.
Dus niks nieuws onder de zon, alleen beetje frustratie.
ceasario schreef:Het zijn andersdenkende die niet deugen.

Jan_VT schreef:Ik vind dit een beetje te zwart wit gesteld.
Het is idd een beetje oppositie <-> beleid spel. Maar dat wil toch niet zeggen dat de andersdenkenden niet zouden deugen. De grootste discussie's binnen het forum leiden vaak tot de leukste gesprekken in de cafe.
Als je echter bedoelt dat die andersdenkenden mensen zijn die gewoon blijven dwarsliggen, en blijven kritiek leveren inplaats van opbouwen... Ja, dan kan ik niet anders dan zeggen dat zulke mensen niet deugen, want je hebt er niets aan.
arie53 schreef:Hoe kan je opbouwende kritiek leveren, als er niet naar je geluisterd word ,in een gesloten organisatie zoals het W.P.N. !!!!!!
arie53"]
De meeste goede fokkers gaan niet meer naar vergaderingen, omdat de jeugd ( het bestuur ) toch niet luisterd, er dienen nu eenmaal te veel belangen ,en zeker geen fokkerij belangen !!!!!!!
[/quote]
[quote="sarabande schreef:Die willen gewoon paarden fokken en naar keuringen gaan om fijne paarden te zien, daarom heet het ook hobby.
Het is iets dat je voor je plezier doet.