ik weet niet of er mensen zijn die ervaringen hier mee hebben.. een veulen lijkt me leuk maar t is me t niet waard om daar mn paardje mee te verliezen..
graag meningen en reacties!!
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

irene15 schreef:ik heb een merrie die in maart 18 wordt.. ik zou nog heel graag een veulen van haar willen fokken. ze heeft vroeger wel veulens gehad en een goeje conditie.
ik weet niet of er mensen zijn die ervaringen hier mee hebben.. een veulen lijkt me leuk maar t is me t niet waard om daar mn paardje mee te verliezen..
graag meningen en reacties!!
TurboBoem schreef:Van de paarden die ik verzorg, zijn er 3 merries met veulens, en die zijn ongveer tussen de 10 en de 18, dus ik denk dat met een 18-jarige merrie nog wel gedekt kan worden, maar raadpleeg eerst de dierenarts.

[***] schreef:Ik hoop toch dat Irene zich niet hoeft te verantwoorden waarom ze een veulen wil? Dat mag ze toch lekker zelf weten? Ik ben het ook niet helemaal eens met 'als ze niet drachtig wordt is dat de natuur'. Zo werkt het in de natuur ook niet. Mijn merrie was ook al 2 jaar niet drachtig te krijgen voor ik haar kocht en was 2 keer in 1 keer drachtig bij mij. Haar moeder van 23 heeft afgelopen jaar zelfs een tweeling gebracht!
Als Irene graag wil dekken moet ze dat vooral doen, succes, hartstikke leuk een veulentje, en de veearts kan wel vertellen of er extra risico is of niet.
Mackie schreef:Ik kende een fokmerrie die tot haar 25e veulens heeft gehad. Daarna mocht ze met pensioen en heeft toen nog geleefd tot ze 34 was. maar het kan dus best
irene15 schreef:in het voorjaar laat ik haar helemaal schoonmaken en onderzoeken en ga af op de mening van mijn eigen DA die het paard heel goed kent, en niet van een paar mensen die het paard niet kennen
met het plaatsten van dit topic was mijn bedoeling om de ervaringen van mensen met het dekken van oudere merries te horen