hengst orame

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

kerstkrans

hengst orame

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-04 18:20

heey..
ik zou graag willen weten wat jullie van de hengst orame vinden,
in bijv. de springmanieren, gedrag, en iets over de nakomelingen.

in een aantal andere topics heb ik al wat gelezen, maar iedere keer kwam er ruzie, en waarom is mij niet echt duidelijk.

en hoe zou de zoon van een orame x burggraaf het doen? qua gedrag, springmanieren ed?

groetjes!

supersambo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 18:49

hij doet het zelf niet onaardig in de sport
maar van zijn nakomelingen heb ik nog geen goeie gezien..zowel niet in exterieur als in springmanieren. vind persoonlijk dat ie heel matig fokt

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 19:40

Ik heb hem laatst een keertje op tv gezien in een proef. Hij was bezig met wat hengstenstreken en kwam met 20 strafpunten de baan uit. (weigering, balken en tijdfouten). We hebben vandaag een Orame verkocht. Dit paard had wat met de kogel en was niet goed, daarom. Jammer, het was een leuk beest met een mooi type, niet super apart maar kon ook nog leuk lopen.

Hoe jouw paard het gaat doen??? Dat hangt van het paard af, dat kun je niet zomaar aan de afstammeling zien. Dat heeft ook te maken met het hele paard, de vader en moeder.

Lida

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 21:49

Ik denk dat de info van MissSisa niet geheel compleet is hij had de dagen voor zondag heel best gelopen en Jur Vrieling gaf zelf ook toe in de paardenkrant dat hij hem misschien zondag beter niet had kunnen starten
Zaterdag had hij nog gewonnen op de JIM kijk de uitslagen maar na, dus op die leeftijd al dat niveau lopen top. voor verdere info kijk naar het profiel van Orame zij kan je vast veel meer info over de hengst geven.
En mijn vriendin verheugt zich op het veulen dat zij uit haar Voltaire merrie gaat krijgen in 2005 van Orame. En wil je echt weten of hij bij je merrie past fax je papier naar VDL en zij zullen je een advies geven welke van hun hengsten het best bij jouw merrie past. Toi Toi Toi OK dan!

Ulissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 22:01

supersambo schreef:
hij doet het zelf niet onaardig in de sport
maar van zijn nakomelingen heb ik nog geen goeie gezien..zowel niet in exterieur als in springmanieren. vind persoonlijk dat ie heel matig fokt

Wat wil je zijn OUDSTE nakomelingen zijn nu pas 3 JAAR en gaan nu net in de sport starten.

Het toeval wil dat ik ook een heel werkwillige Orame heb.

Op 10 december heeft Orame wel het 1,50 parcours in Maastricht (JIM) gewonnen en was bijna 2 seconden sneller dan de nummer 2. Niet slecht voor een 8 jarige dacht ik zo.

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 22:10

Lida schreef:
Ik denk dat de info van MissSisa niet geheel compleet is hij had de dagen voor zondag heel best gelopen en Jur Vrieling gaf zelf ook toe in de paardenkrant dat hij hem misschien zondag beter niet had kunnen starten

Ja en??? Ik zeg wat ik toen gezien heb!!! Ik weet ook wel dat hij beter gelopen heeft, maar dat parcour heb ik gezien.

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 22:20

Ik ben er niet weg van...

veel beknopte merrietjes heb ik ervan gezien, ....... Huilen

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 23:18

MissSisa schreef:
Ja en??? Ik zeg wat ik toen gezien heb!!! Ik weet ook wel dat hij beter gelopen heeft, maar dat parcour heb ik gezien.

Ik ga je steunen MissSisa; ik heb Orame laatst op de televisie ook een bagger-parcours zien lopen, iets van 20 strafpunten. Was dat niet in Londen?

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 23:24

Dees schreef:
Ik ga je steunen MissSisa; ik heb Orame laatst op de televisie ook een bagger-parcours zien lopen, iets van 20 strafpunten. Was dat niet in Londen?

Ja, was idd in Londen. Man, hij liep er gewoon langs, denderde toen door 2 hindernissen. Het was echt niet om aan te zien. Ik zat echt zo van: Oke, en die noemt zich 'goedgekeurde hengst'??? Hij heeft de rest mss wel goed gelopen, maar dan had dit ook niet zo erg hoeven zijn. 'Goeie'reclame joh........

supersambo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 00:16

Ulissa schreef:
Wat wil je zijn OUDSTE nakomelingen zijn nu pas 3 JAAR en gaan nu net in de sport starten.

de driejarige die ik gezien heb op de merriekeuring en op de hengstenkeuring vielen mij erg tegen..mijn mening.. en er zal heus wel een goede van lopen.die van jou kan wel de volgende topper zijn bij wijze van alleen vond ik ze in het algemeen er tegenvallen

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 08:44

Wij hebben er drie lopen en ik kan zeggen dat de karakters helemaal geweldig zijn! Ondanks dat het hengsten zijn, zijn ze heel goedaardig! Deze zomer ga ik met nr. 1 aan de slag!

Hij heeft het het in zich om te springen, maar ik ben bang dat hij in de dressuurbanen gaat belanden Knipoog

johno

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 09:12

wij hebben een veulen van orame gefokt uit een formateurmerrie,en dat ziet er niet zo heel raar uit het enige wat je van het veulen kunt zeggen is dat de hals misschien iets langer zou kunnen.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 10:38

Wat in maastricht gebeurde kan elk springpaard wel eens overkomen ,zeker een achtjarige ,vergeet niet dat ze nog groen zijn in zo'n omgeving van een groot internationaal concours ,ik denk niet dat ie er al zoveel heeft gelopen .Wat mij echter opviel is dat hij precies een heel moeilijke mond blijkt te hebben ,er stak een hele ijzerwinkel in en dan nog zag hij er niet echt fijn te rijden uit .Maar mij heeft de hengst ook niet kunnen overtuigen,vindt het een 'stijve' hengst,een echte Ramiro. In london heeft hij volgens mij echter niet gelopen hoor daar waren slechts 2 NL naar toe :Vleut en bruggink

Lida

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 12:09

MissSisa er werd in de 1e plaats gevraagd wat de combinatie Orame x Burggraaf zou zijn en wat je van de hengst vindt als ik iemand een fatsoenlijk antwoord denk te kunnen geven dan verwacht ik niet weer een
slimme opmerking van je.
Als je iemand info wil geven doe dat dan op een onderbouwde manier en
niet op deze manier .
Een advies voor je in 2005 lees beter, luister beter en drink water in plaats van azijn en wees niet meteen beledigt als iemand de beperkte info die jij geeft aanvult. Het is de bedoeling volgens mij van dit forum om elkaar een beetje te helpen waar kan en info uit te wisselen.

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 13:21

Je mag het ook best aanvullen geen probleem, maar die andere rubrieken van hem heb ik niet gezien, dus kan ik niet beoordelen ik beoordeel alleen wat ik daarvan gezien heb. Hij kan goed speringen dat weet ik ook wel. Wij hadden er een nakomeling van. Net verkocht, was een leuk paard!!!

Ulissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 13:53

libke schreef:
In london heeft hij volgens mij echter niet gelopen hoor daar waren slechts 2 NL naar toe :Vleut en bruggink

Wie hebben Sisa en Dees dan gezien ...........EEN SPOOK Haha! Haha!

kerstkrans

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-04 15:21

tja, ik heb op de site van vdl stud, alleenmaar positieve dingen gelezen.
logisch, het is hun eigen hengst.

wat denken jullie dan van de kruising orame x burggraaf?

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 15:23

Ulissa schreef:

Wij wel Tong uitsteken Ik heb wel uitslagen gezocht maar het kan ook net een wedstrijd ervoor zijn geweest. Maar iig hij sprong niet goed.

Lida

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 15:30

Wat is de moeder van de burggraaf en bij vdl adviseren ze heus een andere hengst als zij dat beter bij je merrie vinden passen OK dan!

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 16:12

Ulissa schreef:

Een beetje minder grof mag ook hoor *LOL* *LOL* .als er iets is wat ik op de voet volg dan zijn het wel de results en startingorders van de internationale concoursen .Heb het nog even voor je nagekeken en Orame heeft niet in London gelopen dus dees en miss hebben idd een spook gezien .London was trouwens al de dinsdag na Maastricht lijkt mij een beetje veel voor een 8 -jarige om 2 dagen na Maastricht alweer 6 dagen in London te lopen .Waarschijnlijk hebben zij hem gezien voor Maastricht (misschien Zuidlaren )

kerstkrans

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-04 18:23

dat een paard eens in de fout gaat op wedstrijd kan natuurlijk altijd..
hij is ook nog maar 8!!

ik denk wel dat de springtechniek goed zal zijn, anders had hij denk ik niet zo veel gewonnen toch?

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 19:04

libke schreef:
Een beetje minder grof mag ook hoor *LOL* *LOL* .als er iets is wat ik op de voet volg dan zijn het wel de results en startingorders van de internationale concoursen .Heb het nog even voor je nagekeken en Orame heeft niet in London gelopen dus dees en miss hebben idd een spook gezien .London was trouwens al de dinsdag na Maastricht lijkt mij een beetje veel voor een 8 -jarige om 2 dagen na Maastricht alweer 6 dagen in London te lopen .Waarschijnlijk hebben zij hem gezien voor Maastricht (misschien Zuidlaren )

Zie anders eens de 2 berichten voor je!!!

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 21:35

Dat rondje met 20 fouten was in Maastricht in Londen is Orame niet aan de start geweest. De dagen ervoor had hij heel aardig gelopen in het 1.50m, daarom had hij zich gekwalificeerd voor de grote prijs, dat was alleen nog net even teveel op dat moment.
Paard heeft volgens mij ook nog maar een paar 1.50 rubrieken gelopen, dan is een 1.60 nog pittig genoeg voor zo'n paard.

Voor zijn nakomelingen kan ik trouwens niet warm lopen. En bij Orame x Burggraaf krijg ik meteen het beeld van een heel traag dier voor me, maar dat kan natuurlijk mijlenver van de waarheid afzitten Knipoog

kerstkrans

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-04 08:56

hoezo, een traag dier?

xtvax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 09:23

Ik heb ook een aantal Orame-tjes gezien. Ben er ook niet echt kapot van. Natuurlijk moeten we even afwachten wat ze in de sport gaan doen, maar ik heb er nog geen echte bijzondere tussen gezien.