Hengst met krachtige achterhand en goed karakter?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

peeky

Hengst met krachtige achterhand en goed karakter?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-04 13:43

Bestaat deze hengst? Als ik al eens een veulentje bij Jildau zou willen fokken, dan vind ik karakter super belangrijk, maar een goed sterk achterbeengebruik eigenlijk ook, want daar ontbreekt het bij haar aan. Een een niet te dikke nek....iemand?

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 14:53

die van mij is gedekt met special D.
die fokt de achterhandbeweging goed door!
www.gebrvanmanen.com
qua karakter weet ik er niet zoveel vanaf, maar elke goedgekeurde hengst moet zich goed kunnen gedragen,anders nemen ze hem niet op.
het is nog een jonge hengst en voor zover zijn het geen rotzakken die hij fokt.

het zijn aardige mensen dus je kunt ze bellen.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 16:41

peeky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-04 16:55

Is Redford ook wat? En waar staat die ter dekking, tegen welk dekgeld?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 17:56

Krack C x Ferro?? Weet niet of dat heel braaf doorfokt? Ik ken geen nakomelingen van Redford dus kan er niet over oordelen.

Misschien dat je dan beter voor Parcival kan gaan. Of idd Rubiquil.
Ferro en zonen geven ook een krachtige achterhand maar de meeste mensen vinden het karakter niet zo.

Monti

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 18:24

Hangt er vanaf in welke prijsklasse je de hengsten zoekt. Ik weet niet hoeveel je wilt betalen aan dekgeld. Dat is natuurlijk een zeer belangrijk punt. Wat is dan de afstamming van je merrie? En wil je zelf meer dressuur of springen? Heb je al veulens bij die merrie?

johanna13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 18:52

zou je toch eerst je merrie lijn moeten uit pluisen voor je zomaar wat namen op gooit, want dat is gokken en niet fokken

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 21:17

Na maandag durf ik te zeggen: Uptown.

Mr_PLH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 21:39

redford staat bij arjan bekkers. www.arjanbekkers.nl of anky.nl die heeft ook een eigen dekstation. daar staat nietby wat het dekgeld is.

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 21:49

Jazz(grapje....). Nee Parcival, maar die is gelders en ik weet niet of je die wilt??? Anders kun je ook kijken voor een springhengst. Hebben af en toe een beter karakter.

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 21:56

Farrington...sterke achterhand en blije karakters....... heeft trouwens wel een "dikke nek"......

SuperSuup

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-05 10:33

Damiro is een een mooi paard zijn nakomelingen hebben een betrouwbaar karakter en zijn ook mooi, ze hebben ook niet zo'n dikke nek, het is een springer maar mijn paard (v. damiro) gebruik ik voor de dressuur en hij is geheel betrouwbaar en nog maar 5 jaar, ik weet echter niet veel over de achterhand...

xdominiquex

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-05 15:32

Suzanne F. schreef:
Krack C x Ferro?? Weet niet of dat heel braaf doorfokt? Ik ken geen nakomelingen van Redford dus kan er niet over oordelen.

Misschien dat je dan beter voor Parcival kan gaan. Of idd Rubiquil.
Ferro en zonen geven ook een krachtige achterhand maar de meeste mensen vinden het karakter niet zo.

Ik heb een 3-jarige gehad van osmium en daar was kwa het karakter niks aan op te merken. Ook had hij idd een krachtige achterhand.
Wat je ook vaak ziet bij ferro-nakomelingen of die van zijn zonen zijn de mooie koppies. En dat spreekt toch ook wel aan vind ik

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-05 17:55

Belisar fokt ook een krachtige achterhand en Houston maar over het karakter zijn de meningen verdeeld,mijn Belisar heeft een zeer goed karakter..

peeky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-05 19:07

De merrie heeft geen papier, ik wil in de toekomst graag een nakomeling voor mezelf fokken want het is een superpaard en daar wil ik maar wat graag een veulen van Hoofd is ook belangrijk, had ik nog niet eens gezegd. Het hoofd van Jildau is namelijk een beetje groot Bloos Geld speelt geen rol, ik wil gewoon een goed maar vooral ook lief dressuurpaard fokken.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-05 22:46

xdominiquex schreef:
Wat je ook vaak ziet bij ferro-nakomelingen of die van zijn zonen zijn de mooie koppies. En dat spreekt toch ook wel aan vind ik

Koppies zijn dus echt smaakgevoelig... ik vind eigenlijk al die Ferro nafok een zeer domme uitstraling hebben.. helemaal mijn smaak niet.

Ik ga echt voor de Rubinsteinkoppies, heb daar zelf 2 stuks van. De merrie overweeg ik ooit te insemineren met Ferro x Ramiro... maar het hoofd weerhoud me, serieus. Onnozele uitstraling hebben die beesten, vind ik...

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 09:03

peeky schreef:
De merrie heeft geen papier, ik wil in de toekomst graag een nakomeling voor mezelf fokken want het is een superpaard en daar wil ik maar wat graag een veulen van Hoofd is ook belangrijk, had ik nog niet eens gezegd. Het hoofd van Jildau is namelijk een beetje groot Bloos Geld speelt geen rol, ik wil gewoon een goed maar vooral ook lief dressuurpaard fokken.

Ga dan in elk geval niet voor Uniform, Ferro, Weltmeyer en Donnerhall bloed. De meesten hebben een nogal groot hoofd of grote kaken. Rubinstein, Sandro Hit bloed ,Alabaster geven in bijna alle gevallen super mooie hoofdjes.

_Sammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 09:24

Er bestaat er wel een Knipoog een heleeeee lieve alleen 1,5 jaar en bont en niet ingereden!{nogal logisch} maar hij is wel lief!

peeky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-05 09:46

petraaken schreef:
Rubinstein, Sandro Hit bloed ,Alabaster geven in bijna alle gevallen super mooie hoofdjes.

En goede karakters met een krachtig achterbeengebruik?

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 16:56

Rubin Royal, super achterbeen, fijn karakter en mooie halzen.

lachmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 20:19

Als Chronos er nog was zou ik zo met Chronos gaan dekken dan heb je echt een SUPER karakter maarja dat kan niet meer.
Misschien is Lord Sinclair iets. Die hengst fokt brave paarden(tenminste die ik mee heb gemaakt) en een krachtige achterhand. Sommige kunnen wel beetje kromme benen hebben, maar dat maakt voor de sport verder niet zo veel uit.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 20:34

lachmar schreef:
. Sommige kunnen wel beetje kromme benen hebben, maar dat maakt voor de sport verder niet zo veel uit.

Wow!
Jij durft wel Knipoog

Ik zou zelf nooit een pard met kromme benen kopen...
Die hebben vrij snel serieuze problemen...

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 20:37

lachmar schreef:
Als Chronos er nog was zou ik zo met Chronos gaan dekken dan heb je echt een SUPER karakter maarja dat kan niet meer.

Daarom o.a. koester ik mijn fokmerrie van Chronos als goud. Ze heeft me twee hele mooie dochters gegeven, maar ook met super karakters.
Ze is zelf heel lief, maar als er een andere merrie bijkomt hoeft ze maar haar oren te bewegen en iedereen wordt een lammetje.

Heerlijk zulke paarden waar je alles mee kan doen zonder ooit een trap of hap te krijgen.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 21:33

er zijn zat hengsten..kijk eerst eens wat jou zelf aanspreekt..;-}

alabastro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 21:47

peeky schreef:
En goede karakters met een krachtig achterbeengebruik?

Rubinstein en Sandro Hit zijn toch niet van hetzelfde hout gesneden als Alabaster als je het mij vraagt.