Trento B X Belisar?????

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Elisa2

Trento B X Belisar?????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-04 12:00

Wat vinden jullie van deze combi?
Dit is de merrie :
Afbeelding
Afbeelding
Het zijn niet de mooiste foto's maar het is een stermerrie,MV is Ulster..

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-04 12:04

Afbeelding

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-04 10:17

niemand?

IceQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 10:25

Het lijkt op de foto's net een pony..... Of is het dat ook?
Ziet er verder wel heel leuk uit

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-04 10:29

nee het is zkr geen pony..ze is 1.65..maar het zijn niet de beste foto's ooit helaas..

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 20:44

wat is de verdere afstammeling? Ik zou het geen verkeerde combi vinden iig.

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 21:11

Je hebt volgens mij een mooie merrie, die goed in elkaar zit. Ze heeft (voorzover ik het op de foto kan zien, correct me if i'm wrong) een goede rug. Wat dat betreft zou Trento er wel op passen, die heeft namelijk een weke rug. Ik weet niet hoe de de gangen zijn van jouw merrie? Ik heb het idee dat ze wel wat front kan gebruiken, en ook in dat opzicht lijkt Trento B een goede keuze, die heeft veel front. Jouw merrie lijkt voldoende lengte in het lijf te hebben, dat zal die iets korte rug van Trento B kunnen compenseren. Echter ik vind dat Trento B erg slap is en nauwelijks zweefmoment vertoont. Hij heeft veel tritt in de benen, maar komt nauwelijks van de grond. Als je merrie heel sterk is ( met name in het achterbeen tijdens het lopen) en meer lossigheid en tritt kan gebruiken, zou Trento een goede keuze zijn, anders zou ik ervan afblijven. Dan kun je beter voor een iets sterkere hengst kiezen, die wel meer zweefmoment in de gangen heeft.

ART_UMA

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 14:04

Wat mij opvalt is dat de merrie ietsje sabelbenig is.
Trento B is uit een goede lijn, maar vindt ik ook een beetje "tuigachtig" lopen. Met Belisar zou ik denk ik toch een hengst nemen waar een rustig, werkwillig karakter in zit. bv Rubiquil, hij geeft front en beweging mee, en kan wel wat bloed gebruiken.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-04 17:17

dankjulliewel! http://www.paardenfokken.nl/pedigree.php?horseid=33192 dit is de verdere afstamming, Ja mijn merrie heeft een redelijk goede rug,ietsjes doorgezakt {ze is ookal 14} en mischien een klein beetje beknopt,sabelbenig dat klopt..qua gangen is ze enorm sterk achter,kan zichzelf redelijk goed dragen,maar het zou wel wat sneller kunnen,ze kan idd wat meer front gebruiken,maar ik zou haar voor liever ook wat meer van de grond willen zien komen,ze is sterk achter maar heeft er moeite mee om de achterbenen eronder te zetten,ze is heel soepel heeft heel veel souplesse en schwung,maar qua gangen zou ze in de draf wat meer vanuit de schouder mogen lopen,met misch. iets meer knieactie,galop is goed maar zou ook weer wat meer de voorhand omhoog mogen komen,ze stapt super ruim..en qua karakter is het een fijn paard,rustig en werkwillig,maar er moet eig. wel een beetje een chigue hengst op,want het is een forse merrie..

ART_UMA

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 22:40

Tja als je van lijnenteelt houd zou je ook aan OO7 kunnen denken (lijnenteelt op Doruto is zeker niet slecht), geeft waarschijnlijk een sjiek beestje maar dan denk ik dat de merrie wel een beetje kracht moet meenemen.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-04 09:31

past 007 dan ook bij de rest van de beschrijving?

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-04 09:50

Van deze hengst ben ik zelf ook helemaal weg,alleen er is niet zoveel bekend over hem,weten jullie er misch. iets meer over..?
Afbeelding Don picardi
http://www.vanolst-stables.nl/

ART_UMA

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 12:41

OO7 geeft echt sjieke beestjes, kijk maar op http://www.ooseven.nl onder nakomelingen. Via de site kun je ook een DVD bestellen met info en video. De volgende foto is van die site, het is een OO7 x Bentley x Saros (Belisar is ook van Saros).
Afbeelding.

OO7 is ook best een mooi paard hoor.
Afbeelding

olafj

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 12:42

Mooie merrie hoor!
Jouw paard is echt NIET sabel benig!!!!
En een combi met trento lijkt mij heel leuk.
Je kan alleen nog niet kijken hoe zijn nakomelingen zijn, want die worden dit voorjaar geboren.Verder ben ik het helemaal eens met het verhaal van venetia,wat zij schrijft klopt precies en mijn merrie die heeft idd een sterke wat langere rug, zeer sterk achterbeen en veel front en heeft lossigheid nodig en zou dus wat korter in de rug mogen zijn.
Mijn merrie is gedekt door trento, ik ben errug benieuwd.

ART_UMA

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 12:56

mistral schreef:
Jouw paard is echt NIET sabel benig!!!!
Op z'n minst is het sprongewricht wat scherp gehoekt. Geen enkel paard is helemaal perfect, maar gezien dat gewricht moet je er bij de hengst op letten dat het niet nog meer versterkt wordt. Dus een goed, normaal gehoekt spronggewricht bij de hengst en z'n vererving zou ik wel belangrijk vinden.

Vajramani

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 13:20

Ik heb een enter oo7 uit een ulster moeder. Luxe beestje. Hoogbenig en kan lekker lopen.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-04 18:58

007 vindt ik een bloedmooie hengst,alleen zie ik liever wat meer front..en misch. een kortere rug omdat mijn merrie door de krachtige en ruime gangen best wel lastig aan elkaar te rijden is,ik ben bang dat ik dan straks met een paard zit die heel super kan lopen,maar voor geen meter te rijden is..maar ik wel zkr 007 even in het "echt" bekijken..

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-04 19:03

Vajramani heb je er een foto van?

Vajramani

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 19:42

Elisa2 schreef:
Vajramani heb je er een foto van?

Ik heb wel foto's van haar maar weet niet hoe ik die hier op moet krijgen.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-04 19:46

dan moet je [img] typen,dan met de rechterknop van de muis op de foto drukken,dan ga je naar beneden naar eigenschappen..klik je aan..dan staat er het internetadres..die zet je na de [img] en dan doe je weer [/img]..dus:
[img]eigenschappen v/d foto[/img]

Vajramani

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 19:58

Ik zal morgen eens een poging wagen.

Vajramani

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 21:22

Afbeelding

Afbeelding

Jaaah, gelukt.
Geen super foto's maar ik heb even geen andere. Deze foto''s zijn anderhalf jaar geleden gemaakt. Ik zal morgen even kijken voor andere.
Maar dan heb je even een beeld.

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 21:30

Hmmm, denk eens aan Kennedy. Super werklustig paard, goed in het vierkants model. Ik heb een Belisar hiervoor gehad en ik droom echt van een combi Belisar maal Kennedy. Het hete en ruimte in de beweging met de super karakter en looplust van de Kennedy. Tja, je mag me dan bellen als het een hengstveulen wordt, dan wil ik die wel zien.....

Vajramani

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 21:33

Wat ik van Kennedy vindt is dat hij nog wel eens beknopte paardjes geeft.
Ik heb zelf ook een Kennedy x Ulster. Beknopt en niet zo groot. Een drammertje ( typisch kennedy) maar doet het verder wel heel goed.

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 21:38

De drie kennedy's die ik dan persoonlijk ken zijn geen van allen beknopt. Ze staan alle drie in het vierkantsmodel, alleen mist eentje maat. En dat is iets anders dan beknopt zijn. Mijn Kennedy is 1.73 hoog, de goedgekeurde Kennedy, Uptown is 1.71. Omdat de Belisar merrie niet groot is en Belisars over het algemeen klein doorgeeft (mijne was 1.63) zou het misschien zelfs een aanbeveling te zijn naar Uptown te kijken. Drammertje, nou neee, geen van deze drie Kennedy hebben dit karakter, misschien van de merrie? Zijn alle drie werklustige paarden, cool in het hoofd maar met enorme looplust. Altijd de wil om het goed te willen doen.