volbloedje schreef:Hallo, heb ook een volbloedruin, nu 13 jaar. Hij heeft ook van z'n 2e tot z'n 3e op de baan gelopen, toen hebben m'n zus en ik 'm omgeschoold naar dressuur. Dat ging niet erg snel, maar met wat geduld begon het ergens op te lijken. Uiteindelijk heb ik M2 met hem gereden, voordat ik wegens tijdgebrek ben gestopt met wedstrijden. Nu train ik hem nog wel eens dressuurmatig (niet te vaak, want ze vervelen zich snel..) en hij loopt zonder moeite een aantal Z-oefeningen hoor,
Dat vind ik wel knap. De meeste bloedjes zijn geen echte dressuursterren. Rond het M1 houdt het toch meestal wel op, een uitzondering daar gelaten. Ze zijn idd snel verveeld, maar dat komt ook wel omdat ze zo intelligent zijn.
Citaat:
Qua karakter zijn ze vaak in de omgang superlief en aanhankelijk, echte knuffelbeesten.
Die ervaring heb ik niet. Van alle bloedjes die wij op stal hebben en gehad hebben zat er maar 1 knuffel tussen, en de rest is erg op zichzelf. Die houden helemaal niet van knuffelen.
Citaat:
Onder het zadel moet je ze goed in de gaten houden, want ze houden wel van een testritje...als ze de kans krijgen spelen ze gewoon een spelletje met je. Maar ze voor het blok zetten, werkt niet, want dan doen ze nix meer, dus je moet vaak met ze "onderhandelen".
Klopt, dwingen heeft geen zin. Je kunt het ze netjes vragen, maar als ze het echt niet willen heb je gewoon pech.
Citaat:
Het zijn ook vaak behoorlijke aanstellertjes, dan zien ze achter elke boom een potentieel dodelijke belager ofzo en dan moeten ze natuurlijk heel snel wegspringen....
En die ervaring heb ik ook niet. Ze zijn allemaal erg dapper en gaan overal braaf langsaf. Er zit geeneen zeikerd bij.
[/quote]