draver x springpaard

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

sanzon

draver x springpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-04 13:50

hallo
ik heb weleens gehoord dat als je een draver laat dekken door een springpaard dat je een goed springpaard kan krijgen.
Omdat een draver ook een sterkeachterhand heeft.

Deze zomer wil ik graag een veulen kopen, maar ik kan ook mijn dravertje laten dekken.

Wie heeft ervaring hiermee.
Of weet er iets vanaf?

san

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 13:52

Zoek maar eens op "Halla" of "Jappeloup", dan vind je in ieder geval 2 succesvolle kruisingen Lachen.

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 15:54

Dat kan wel, maar er is ook een kans dat je een gigantisch dom galoperend dier krijgt.
Laatst bijgewerkt door Sizz op 24-12-04 16:52, in het totaal 1 keer bewerkt

lucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 23:14

een draver kan heus wel goed galloperen en een nakomeling van een kruising draver en springpaard kan een zeer leuke combinatie zijn . Ik kan het weten want ik heb ze beide(en een draver en een jong daarvan)
Groetjes

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 23:38

Als ik jou was zou ik gewoon een veulen kopen. Ook hierbij geldt de regel: van alle goeie komt wel eens een slechte. Als je je draver laat dekken krijg je de stelling andersom: van alle slechte komt weleens een goeie.

Je kan beter een veulentje kopen uit een bewezen springstam Knipoog

Lynn_Noname

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-04 00:08

lucca schreef:
een draver kan heus wel goed galloperen en een nakomeling van een kruising draver en springpaard kan een zeer leuke combinatie zijn . Ik kan het weten want ik heb ze beide(en een draver en een jong daarvan)
Groetjes

Vroeger stond er ook een draver bij ons op stal en beestje loopte super!!
liept LRV.
Waarom niet maar ik kan je geen tips geven geen ervaringen

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-04 09:39

Het hoeft niet maar het kan ook een verkeerde kruising zijn!!!

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-04 10:07

hoe ziet je merrie eruit?? Hoe galopeert zij.....weet je de afstamming??? kun je wat research doen!

wat voor paard wil je graag hebben?? en bekijk dan goed of je merrie in niet teveel punten te kort komt op wat je wilt ....

Je kunt tegenwoordig bij fokkers die dus met de handen in hun haar zitten met hun veulens ......voor weinig geld een leuk veulen kopen......

Dus ik zou niet te snel zelf fokken..

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-04 11:21

sanzon schreef:
hallo
ik heb weleens gehoord dat als je een draver laat dekken door een springpaard dat je een goed springpaard kan krijgen.
Omdat een draver ook een sterkeachterhand heeft.

Deze zomer wil ik graag een veulen kopen, maar ik kan ook mijn dravertje laten dekken.

Wie heeft ervaring hiermee.
Of weet er iets vanaf?

san

Dat van die achterhand klopt niet. Wel hebben dravers of kruisingen daarvan het voordeel dat ze razendsnelle reacties hebben met hun benen om over het hout te komen. Persoonlijk ervaren met mijn eigen draver toen ik overging van de pony's naar de paarden. Wel moet ik zeggen dat je voor zo'n kruising een draver nodig hebt die al uit zichzelf graag galoppeert maar dan wel opwaarts en niet vlak (zoals de goede dravers galopperen). Het liefst nog eentje die aard naar het rijpaardmodel en die een goed karakter heeft. Dravers geven niet gauw op in het werk en hebben een enorm uithoudingsvermogen. Een beetje kort samengevat heb je in principe een slechte draver voor de drafsport zelf nodig. Haha!

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-04 11:31

Ik heb zo'n kruising gehad. Gouden dier, wereldkarakter, maar was niet goed genoeg voor het M en hoger(vnl door te lang voorbeen)
Galop was toen ik hem net had niet denderend, maar is een hoop verbeterd in die twee jaar dat ik hem gereden heb. Hij bleef wel altijd lastig te sluiten en een galopwissel kon hij echt niet(dan raakte hij helemaal met zijn benen in de knoop) Clown

Foto van Ontario staat in mijn profiel

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-04 18:50

MissSisa schreef:
Het hoeft niet maar het kan ook een verkeerde kruising zijn!!!

Jij staat ook niet echt open voor andere ideeen als je eigen he?

Ik weet niet hoe goed je draver zelf kan galopperen? Maar je kan er best een rijpaardhengst op doen. Smithsgirl hier op bokt heeft een pony die half draver, kwart tuiger en kwart rijpaard is.

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-04 18:54

MissSisa schreef:
Ja, maar het kan een goed sprinpaard worden. Maar als hij net zo galopeert als een draver dan kun je er misschien beter niet mee gaan springen.

ik ben het eigenlijk wel met missSisa eens hoor.....
een draver heeft een lompe galop...toevallig moest het veulen maar meer weg hebben van de draver Bloos!

als ik jou was...zou ik er even over nadenken

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-04 18:59

beautylover schreef:
ik ben het eigenlijk wel met missSisa eens hoor.....
een draver heeft een lompe galop...toevallig moest het veulen maar meer weg hebben van de draver Bloos!

Galop valt aan te werken hoor. Je moet er alleen even op trainen.

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-04 19:06

wkoekoek schreef:

ja dan heb je misschien een wonderpaard Tong uitsteken
een hakkelgalop noem ik het maar....veranderd niet eens naar een echte dressuurgalop zal ik maar zeggen.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-04 19:08

koop gewoon een veelbelovend veulen, waarom fokken met slecht materiaal als er al zoveel gewone paarden rondlopen??

judith_slu

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-04 20:02

crossmonster schreef:
koop gewoon een veelbelovend veulen, waarom fokken met slecht materiaal als er al zoveel gewone paarden rondlopen??
Hoezo slecht materiaal Verward Wie weet wat voor dravertje sanzon wel niet heeft Knipoog

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-04 20:05

judith_slu schreef:
Hoezo slecht materiaal Verward Wie weet wat voor dravertje sanzon wel niet heeft Knipoog

nou je hebt misschien voor 1/10 een mooie draver....

ik zou even kijken naar een veulen wat al op de wereld is gebracht Knipoog

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-04 20:07

ik vind hier best groffe reacties komen.
Crossmonster: slecht materiaal Scheve mond lekker voor die draver Verward
MissSissa: vriendelijk reageren is nog altijd moeilijk zo te zien Verward
sanzon: wil je met je eigen merrie fokken omdat je daar graag een veulen van wil of omdat je hebt gehoort dat daar goede springpaarden uitkomen? in het 2de geval zou ik voor een veelbelovend veulen gaan waarvan men al ''weet'' dat het goed zal kunnen springen in de plaats van te gokken Lachen

judith_slu

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-04 20:19

pharagirlke schreef:
ik vind hier best groffe reacties komen.
Crossmonster: slecht materiaal Scheve mond lekker voor die draver Verward
MissSissa: vriendelijk reageren is nog altijd moeilijk zo te zien Verward
sanzon: wil je met je eigen merrie fokken omdat je daar graag een veulen van wil of omdat je hebt gehoort dat daar goede springpaarden uitkomen? in het 2de geval zou ik voor een veelbelovend veulen gaan waarvan men al ''weet'' dat het goed zal kunnen springen in de plaats van te gokken Lachen
Ben het helemaal met je eens *LOL*

Marliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-04 20:34

Mij lijkt dat de meeste beste springpaarden gefokt worden met springpaarden. Dus niet een draver x een springpaard.
Ik zou gewoon een goed springpaard veulen gaan kopen. En niet zomaar een springpaard op een draver zetten en hopen dat er een springpaard uitkomt.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-04 21:11

mijn mening komt nogal bot over, maar sja dat weet heel bokt toch onderhand wel??

maar goed, een draver is niet gefokt op rij en springkwaliteiten, en als je er een "gewone" hengst op zet, heeft het veulen zeer weinig kans op een sporttoekomst, en evenmin op een draverstoekomst.. dus ..

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-04 22:21

crossmonster schreef:
mijn mening komt nogal bot over, maar sja dat weet heel bokt toch onderhand wel??

maar goed, een draver is niet gefokt op rij en springkwaliteiten, en als je er een "gewone" hengst op zet, heeft het veulen zeer weinig kans op een sporttoekomst, en evenmin op een draverstoekomst.. dus ..

ik vind wel dat je gelijk hebt hoor OK dan!

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-04 22:31

wkoekoek schreef:

Hoe wil jij een galop van een draver veranderen in een galop, zoals die van een ZZ springpaard??? Wil je me dat uitleggen aub???

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-04 22:36

MissSisa schreef:
Hoe wil jij een galop van een draver veranderen in een galop, zoals die van een ZZ springpaard??? Wil je me dat uitleggen aub???

volgens mij had ik dat al gezegd; was een wonderpaard Tong uitsteken

Excuseme

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-04 22:47

Hallo Fokkerij-experts

Vermeld er dan ook even bij dat er goede uitzonderingen zijn op jullie alomvattende fokkerijkennis, zoals bijvoorbeeld de moeder van Galoubet, die een draver was en de grootmoeder van Qredo de Paulstra, die bijv. vader is van een ggk hengst, die S-dressuur loopt.
En wat Galoubet gepresteerd heeft, hoef ik jullie toch niet uit te leggen.