Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

lucca schreef:een draver kan heus wel goed galloperen en een nakomeling van een kruising draver en springpaard kan een zeer leuke combinatie zijn . Ik kan het weten want ik heb ze beide(en een draver en een jong daarvan)
Groetjes
sanzon schreef:hallo
ik heb weleens gehoord dat als je een draver laat dekken door een springpaard dat je een goed springpaard kan krijgen.
Omdat een draver ook een sterkeachterhand heeft.
Deze zomer wil ik graag een veulen kopen, maar ik kan ook mijn dravertje laten dekken.
Wie heeft ervaring hiermee.
Of weet er iets vanaf?
san
MissSisa schreef:Het hoeft niet maar het kan ook een verkeerde kruising zijn!!!
MissSisa schreef:Ja, maar het kan een goed sprinpaard worden. Maar als hij net zo galopeert als een draver dan kun je er misschien beter niet mee gaan springen.
lekker voor die draver 

pharagirlke schreef:Ben het helemaal met je eensik vind hier best groffe reacties komen.
Crossmonster: slecht materiaallekker voor die draver
MissSissa: vriendelijk reageren is nog altijd moeilijk zo te zien
sanzon: wil je met je eigen merrie fokken omdat je daar graag een veulen van wil of omdat je hebt gehoort dat daar goede springpaarden uitkomen? in het 2de geval zou ik voor een veelbelovend veulen gaan waarvan men al ''weet'' dat het goed zal kunnen springen in de plaats van te gokken
crossmonster schreef:mijn mening komt nogal bot over, maar sja dat weet heel bokt toch onderhand wel??
maar goed, een draver is niet gefokt op rij en springkwaliteiten, en als je er een "gewone" hengst op zet, heeft het veulen zeer weinig kans op een sporttoekomst, en evenmin op een draverstoekomst.. dus ..