Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
alabastro schreef:Dat zijn de enige die de echte kosten kunnen zeggen omdat zij die bepalen. Het hangt er toch ook vanaf welke firma het transport doet en of de hengst al dan niet opgenomen is in een hengstverteilungsplan, of hij in een europees erkend station staat, enz.
Dus de enige oplossing waar je wat aan hebt als je wil weten waar je aan toe bent.
Billythekid schreef:Als ik een in Duitsland gestationeerde hengst (bv Holstein) wil gebruiken voor mijn KWPN merrie waar moet ik dan rekening mee houden wat betreft registratie en onkosten?
Wellicht zijn hier mensen die dat al eerder gedaan hebben en me kunnen informeren.
ceasario schreef:Ik denk het wel als ik zie wat jij een nieuwe "users" presenteert.
Die kan toch op de site nergens het woord hulpstamboek vinden in combi met PROK etc.

ceasario schreef:Gewoon fokken met een Nederlandse hengst heb je de minste problemen.
En blijven zitten waar je zit.
annegti schreef:Waarom? Als de hengst je enorm aanstaat zou ik voor een Duitse hengst gaan. Zeker als het bloed goed aansluit op je paard. Als het goed uitpakt is die stamboekopname op driejarige leeftijd het probleem niet.
Het gaat toch uiteindelijk om het paard wat je voor ogen hebt om te fokken, niet om het papiertje wat erbij zit?
Of zie ik het nu helemaal verkeerd?

joostvangestel schreef:Hallo, Billythekid vraagt duidelijk wat de onkosten en het papierwerk zijn. Billythekid: ik neem aan dat je bij het KWPN wil registreren? Ik neem aan dat TS niet de eerste is die dit doet..
annegti schreef:Dit jaar had je bv voor 1300 euro je paard drachtig kunnen hebben van Rubin Royal. (excl. bijkomende kosten voor scannen etc. en btw)