Afstammelingen van Elcaro

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

snowylover

Afstammelingen van Elcaro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-04 17:04

Ik zou graag weten wie van jullie nog meer een pony/paard van de hengst Elcaro heeft?
Zo ja hoe zijn jullie diertjes qua karakter?

Dit is die van mij
Elcaro x Pele

Afbeelding

Die van mij is een knuffel op stal en met rijden ook wel, maar zodra ze echt aan het werk moet en dingen moet doen die ze nog niet snapt word ze heel heet en gevoelig op been en hand. Springen vind ze super leuk.

Het zou leuk zijn als jullie er ook een foto bij zetten.
Laatst bijgewerkt door snowylover op 21-12-04 17:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Gail

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 17:07

Ik heb een Elcaro gehad en die was zóó relaxed en braaf en fijn. En een vriendin van mij had een Elcaro en die verongelukte er praktisch mee...Zegt dus niet zoveel Lachen

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 17:23

Wij hadden een Elcaro. Mooi beest, best goed lopen. Verkocht op een veiling voor 8600 euro ofzo. Zoek nog wel effe een foto...

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 17:26

Sorry, ik dacht dat er een foto van was, maar toch niet :N Het was een Elcaro*Maykel*G Ramiro Z. Geen super makkelijk paard in de omgang maar ook niet vervelend.

Hurrycane

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 17:39

Wij hebben een Montecristo X Elcaro. Merrie van 4 jaar en drachtig. Staat wel een foto in mijn profiel hoewel die niet erg duidelijk is. Ze heeft een eigen willetje maar is absoluut ook heel lief en er zit geen grammetje gemeenheid in! Ze kan bovendien ontzettend mooi lopen..

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 20:10

ninda elcaro x patrick
Afbeelding
kampioensmerrie centrale keuring van flevoland van een paar jaar geleden
een lief paard,maar kan ook een behoorlijke heethoofd zijn

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 21:40

Onze fokmerrie is een Elcaro. Ze kan super lopen en is op zich wel braaf. Met rijden heeft ze echte merriestreken.
Afbeelding

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 22:09

ik ben een tijd geleden naar een 4 jarige elcaro merrie gaan kijken, 1.70 en zwart, kon goed lopen, maar onder het zadel beetje moeilijk Haha! je mocht amper druk op de teugels zetten, of mevrouw ging harder, en zo plat door de bocht.. maar was wel een mooie merrie moet ik zeggen. maar dus echt een met karakter

pajidin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 10:26

Wij hebben drie elcaro's op stal staan.
2 daarvan zijn onder het zadel (geweest), de ene was echt super braaf!
De andere..een volle zus is ook braaf, maar nu het wat kouder wordt en ze iets minder gereden wordt is ze wel beetje speels, maar niet gemeen. Van haar heb ik ook foto in mijn profiel.

Bijna alle elcaro's hebben vind ik een mooi kleurtje, donkerbruin of zwart. En meestal kunnen ze goed bewegen, voornamelijk achter erg krachtig, voor zouden sommige iets meer ruimer moeten zijn.
Tja karakter, echt heel verschillend, de meeste elcaro's die ik ken zijn braaf, één daarvan heeft wel een gigantische hekel aan werken, maar volgens mij ligt dat probleem ook gedeeltelijk bij de ruiter.

Maar ja..Elcaro zelf was ook niet de makkelijkste met rijden, erg snel afgeleid enzo.

cocktail

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 11:00

Ik heb 5 jaar een Elcaro gehad, echt een super paard iets minder vriendelijk en afhankelijk maar als je erop zat kon ze behoorlijk lopen.

Niet de makkelijkste in begin dat ik er had maar naar hand van tijd kon je er een klein kind mee weg sturen.

Afbeelding

pajidin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 11:07

jammer dat je foto zo vaag is, lijkt me leuk paard!

Magic_Ubaila

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 13:35

Hey ik heb ook een elcaro ze is ook super fijn in de omgang en alles maar zodra ze echt aan het werk moet wordt ze heel prikkelig!

Flippertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 15:05

Ik heb een Elcaro x Sarosxx merrie gehad. Echt een geweldig paardje! In het begin wat problemen mee gehad maar toen het vertrouwen er eenmaal was was ze echt bereid om voor me te werken. Ze kon super lopen (M-dressuur geweest) en springen kon ze ook en vond ze ook erg leuk! Ze was wel redelijk eenkennig, en naar andere paarden vrij dominant. Het was geen lelijk paard om te zien, vooral het hoofdje was heel mooi. Er staat een foto van Jill in mn profiel!

snowylover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-04 16:32

Magickelly: Dit herken ik helemaal.

vivian001

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 20:28

Vind de meeste Elcaro's zeer sprekende paarden. Erg mooi qua type. Niet altijd de makkelijkste qua rijden, maar met juiste ruiter ( met veel gevoel) zijn het wereldpaarden. Ik heb nu zelf een kleindochter ( keur van Jacardo) van hem en kan er mee lezen en schrijven.

kwintie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 21:57

Mijn zus heeft een Elcaro x Telstar. Het is een merrie gefokt bij van der Schans. Het is een paard die echt heel heet kan worden, en echt super inteligent is. Ze heeft een mooi exterieur met een mooi hoofdje en lange benen.
Ze is de baas in de groep.
Dressuur kon ze goed als ze er zin in had, ze sprong veel liever.
Vorig jaar heeft ze een veulen van Numero Uno gehad. Dit merrie'tje lijkt erg veel op haar.

snowylover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-04 22:25

Heb je ook een foto? kwintie?

Seventje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 22:39

Bij mij op stal staat ook een afstammeling van Elcaro: Khadya heet ze en ze is een zwarte merrie met een fijne bouw en een fijn hoofdje. Ze is een super knuffelig paard. Met de juiste ruiter is ze een prima werk paard. Ze is een heel gevoelig paard en kan met werken snel afgeleid zijn. Maar ze is heel erg lief en eigenlijk altijd vrolijk. Op www.hofstedeoostrijk staan vast wel foto's van haar.

RedFlame

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 15:16

mijn 6jarige merrie is een elcaroxconcorde
ze is eerst fokmerrie geweest maar fokte te klein (ze is zelf 156en groter)
het is een echt drammertje wat altijd wil en zal winnen, ze dramt haar zin overal doorheen en moet haar grenzen letterlijk voelen.
ze wil altijd aandacht maar als ze die dan krijgt is ze ook lief en knuffelig, maar om die te krijgen gaat ze heel ver.
springen kan ze wel heel goed en dresuur ook wel, als ze maar bezig gehouden word, maar oowee als je haar iets te hard aandrijft of een tik geeft dan krijg je die net zo hard terug

Uums

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 15:27

Een dame die een Groninger van ons heeft gekocht, kocht in dezelfde tijd ook een bloedmooie Elcaro. Dat was aanvankelijk nogal een draak. Hij heeft haar eens zo lelijk van z`n rug gegooid dat ze een rib brak (= uiterst lastig voor een zanglerares). Maar toen ze er eenmaal door waren samen ging het juist heel goed. Die streken waren dus het bekende aftast- & uitprobeergebeuren.

Maarreh... de Groninger is wel de favoriet van die vrouw Haha!

RedFlame

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 15:31

ja iedereen zegt ook tegen mij het is een mooie pony maar je moet haar voor je aan het werk krijgen en dat ze voor jou wil winnen inplaats van, van jou winnen dan kom je er heel ver mee
nu is het gewoon een onopgevoede pony Haha!
ben er gelukkig nog niet vaak afgevallen *afkloppen
omdat ik op mijn vorige pony wel heb leren zitten in welke situatie dan ook, maar het blijft toch een levend wezen
en ik heb weleens momenten gehad dat ik dacht ooh nee moet ik er nu op!! maar als je er eenmaal opzit gaat het meestal wel
en ze kan zo goed schijnheilig kijken Schijnheilig

Paradiso

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 15:39

Ik heb een paar maanden op een Elcaro afstammeling gereden. Heel mooi beest met veel uitstraling (bruin met 4 witte voetjes en een dunne bles). Wel wat opgefokt en hyper af en toe. Kan springen als de beste, dressuur vind hij wat moelijker. Weet heel goed wie er op hem zit (een klein jongetje die onzeker is -> gassen en bokken, een ervaren instructrice -> netjes nageven en relaxed lopen). Over het algemeen vind ik het erg mooie beesten, maar wel met een zeker karakter!!! Hier moet je van houden en dit moet je aankunnen.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 16:12

over het algemeen is elcaro niet "gemakkelijk" bloed.....
meestal paarden met karakter. Stoom uit je oren
wel mooie paarden trouwens (de meeste nakomelingen.)
heb zelf liever dat elcaro wat verder in de familie zit.... Kwijl

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 16:23

Ik ken meerdere Elcaro's, allemaal bij dezelfde fokker vandaan, ze waren allemaal beroerd op de benen en hadden een moeilijk karakter als je wat ging vragen.

snowylover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-04 19:17

Bij welke fokker als ik vragen mag?