KWPN beste stamboek(maar moet dat zo)???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sizz

KWPN beste stamboek(maar moet dat zo)???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-04 13:56

In de IDS stond een stuk over het KWPN dat het het beste stamboek is. Haha! Geweldig dat wisten we al, maar een lekker uitgebreid verslag. Maar moet dat zo??? Verward

Zoals: Het Hannover(???) heeft meer dekkingen maar minder paarden in de top 100. Bloos En dat stamboek was springericht en die had weer wat anders.

Ik vind het nogal: Pochen over hoe goed wij zijn. En dan af en toe zeiken dat het KWPN dit moet doen en dat. Maar wel zeggen hoe goed ze zijn. De wereld is raar..........(zijn we minder dan geven we iemand de schuld, zijn we beter gaan we er mee pochen). Verward

Ik heb het effe snel gelezen. Maar viel jullie dat ook op??? Verward

Excuseme

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-04 14:16

Mee eens. Maar als je dan de column van Poppelaars leest, die zegt dat hij niet veel goeds bij de eerste bezichtiging had gezien.
Het succes wordt toch heel goedkoop verkregen dat alles wat ver boven het maaiveld uitsteekt maar KWPN goed te keuren. Andere stamboeken zijn meer gesloten en proberen het met een duidelijke visie, fokdoel en eigen paarden.

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-04 14:17

Excuseme schreef:
Mee eens. Maar als je dan de column van Poppelaars leest, die zegt dat hij niet veel goeds bij de eerste bezichtiging had gezien.
Het succes wordt toch heel goedkoop verkregen dat alles wat ver boven het maaiveld uitsteekt maar KWPN goed te keuren. Andere stamboeken zijn meer gesloten en proberen het met een duidelijke visie, fokdoel en eigen paarden.

Nee, hij had ook moeten zeggen dat het wel goed was.............
Idd, kwpn doet het bijna niet met eigen paarden, elk paard is daar welkom, wel heel leuk maar niet van jezlef.

Zannekin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-04 14:54

Hannover is tot beste stamboek uitgeroepen over alle disciplines btw, en heeft de trofee. In IDS zal niemand hun verbeteren uiteraard.
KWPN was enkel het beste stamboek op springgebied. Zielig dat men dat zo moet uitdragen.
www.wbfsh.com

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-04 15:08

Zannekin de trofee over 2004 staat op het stamboekkantoor in Huis ter Heide, nadat deze in Mexico aan het KWPN is uitgereikt.
Ik lees niet dat die over dit laatste jaar naar Hannover gegaan is.

Zannekin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-04 15:12

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-04 15:13

Zannekin schreef:
Dit zijn de rankings van het wbfsh zelf: http://www.wbfsh.com/html/rankings.htm
Kijk zelf maar wie er bij final studbook ranking aan kop staat.

Hij gaat al jaren naar Hannover BTW.

Ja dat weet ik het KWPN zegt dan ook voor de 2e keer in de geschiedenis.

Zannekin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-04 15:14

Hij is gewoon naar Hannover gegaan Sarabande, check het zelf na.
Laatst bijgewerkt door Zannekin op 19-12-04 15:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Zannekin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-04 15:21

Als mensen van het KWPN meelezen:

"Hanoverian Verband Wins WBFSH Best Breed Trophy

November 12, 2004

It is the eighth time that the „Verband hannoverscher Warmblutzüchter” will be awarded the “Best of all”-trophy of the World Breeding Federation for Sporthorses (WBFSH)."

Lees zelf: http://www.eurodressage.com/news/breedi ... wbfsh.html

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-04 15:24

Zannekin schreef:
Hij is gewoon naar Hannover gegaan Sarabande, check het zelf na.

Dat weet ik niet. Maar het KWPN doet net of zij de bste zijn dan.
Wel raar dan:
Kwpn 1ste plaats springen en 2de plaats dressuur(ook meer paarden in de top 100, dan het Hannover).

Zannekin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-04 15:29

Hannover:
3e plaats springen, 1e plaats dressuur en 5e plaats eventing.

KWPN:
1e plaats springen, 2e plaats dressuur en 11e plaats eventing.

Op basis van deze 3 disciplines wordt de trofee uitgereikt.
Afbeelding

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-04 16:28

BLOND!!! Het kwpn heeft het dan toch best beter gedaan. Als ze zo gaan redeneren...........

Zannekin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-04 18:07

Verward Hoe bedoel je? De trofee en was niet voor het KWPN hoewel ze dat beweren blijkbaar.

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-04 18:08

Zannekin schreef:
:? Hoe bedoel je? De trofee en was niet voor het KWPN hoewel ze dat beweren blijkbaar.

Ja, ik zal het stukje vanavons nog een keer helemaal lezen. Zij doen net of ze gewoonen hebben!!!

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-04 18:59

Ik ben lid van Zangersheide, daar hebben ze een onderzoek gedaan naar de afgelopen olympische spelen, hoeveel paarden van welk stamboek etc. Daar kwam kwpn toch niet zo goed uit ! Zeker niet als je in verhouding kijkt naar ledenaantal en dan deelnemers aan OS.

Ben zelf helemaal niet gecharmeerd van KWPN.

arie53

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-04 19:59

Het k.w.p.n. pronkt altijd met andermans veren, meer durf ik er niet over te zeggen anders word deze post weer verwijdert door ene Ellende ( Moderator) Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! Boos!

Gurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-04 21:57

Zannekin schreef:
Dit zijn de rankings van het wbfsh zelf: http://www.wbfsh.com/html/rankings.htm
Kijk zelf maar wie er bij final studbook ranking aan kop staat.

Hij gaat al jaren naar Hannover BTW.

Ik zou het erg op prijs stellen als het aantal geregistreerde veulens per stamboek meegenomen zouden worden in de berekeningen.

Zou we voor aardige verrassingen staan, verwacht ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-04 21:59

IDS is het blad van het KWPN, wat dacht je dan dat ze zouden schrijven Verward

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-04 22:06

arie53 schreef:
Het k.w.p.n. pronkt altijd met andermans veren, meer durf ik er niet over te zeggen anders word deze post weer verwijdert door ene Ellende ( Moderator) Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! Boos!

Beetje vriendelijker mag ook wel zeg?
En idd Ilindra, mag het KWPN dan niet eens in hun eigen blad een goed woordje voor zichzelf doen? Ik snap werkelijk niet waar al die 'haat' vandaan komt.

Zannekin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-04 22:45

Als ze nu beginnen met gewoon te vermelden dat ze aan de kop staan voor het onderdeel springen.... wat is daar verkeerd aan.
Gurk: dat zou super uitdraaien voor de trakehners.

arie53

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-04 22:52

Rinske schreef:
Beetje vriendelijker mag ook wel zeg?
En idd Ilindra, mag het KWPN dan niet eens in hun eigen blad een goed woordje voor zichzelf doen? Ik snap werkelijk niet waar al die 'haat' vandaan komt.

Is de ids een reclame blad, of een fokkerij blad ? als ze het laatste pretendeert te zijn, hoort ze eerlijke informatie te geven, om de Kwpn leden goed te informeren.
Of zouden ze praten als de fabrieks directeur en de Pastoor in de vorige eeuw : hou jij ze dom ,hou ik ze arm

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 07:08

Hoe kritisch denk je dat het clubblad van bijv. de Graafschap is Haha!
Ik denk dat een serieuze fokker z'n informatie ook wel uit andere kanalen haalt als alleen de IDS en zeker niet blind vaart op de info uit de IDS.

Tenfold

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 10:40

Het beste stamboek? Als dat al zo is, dan geldt dat alleen op het gebied van dressuur en springpaarden. Maar de paardenwereld is groter dan dat.
Op basis van alle ellende op het gebied van erfelijke aandoeningen en vervelende karakters die ik 'in real life' ben tegengekomen zou ik ook tot een andere conclusie komen.

Lida

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 11:28

Als een van de ouders geen kwpn is dan moet je je al bijna bij Rita Verdonk melden om je paard opgenomen te krijgen in hun stamboek maar zo snel er sprake van succes is dan wordt het opeens een KWPN'er omdat hij of zij een a of b papier heeft.
Bedankt maar toch maar niet zonder Holstein hadden wij geen KWPN
Dus kijk maar even bij welk stamboek de KWPN paarden goedgekeurd zijn en de bloedopbouw.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 11:38

arie53 schreef:
Is de ids een reclame blad, of een fokkerij blad ?

Ik noem het zelf altijd 'oranje propaganda' Knipoog

Kwpn; self proclaimed winner.
Een ietwat Amerikaanse manier van publiceren. Maar ala, waar ligt tegenwoordig nog steeds de grootste afzetmarkt?

Ik vind het kwpn niet het beste stamboek, bepaald niet Haha!
Ik denk dat men zichzelf succesvol kan noemen vanwege de grote aantallen. Voorts denk ik dat het kwpn, wanneer de successen zouden worden uitgedrukt in percentage op de gehele populatie EN ieder paard telt voor het stamboek waarin het geboren is, zich nog wel eens achter de oortjes mag krabben.
Ik vind dat het kwpn ook voortborduurt op succesvol ouder bloed. Voor 10.000 veulentjes per jaar zijn er akelig weinig successen te melden de afgelopen 10 jaar...

Maar goed, het is een leuk clubblaadje voor 'the in-crowd'. We moeten niet te kritisch zijn, ze doen zo hun best Ach gut