Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

), een zeer goede stap, goede draf en een galop die nu steeds beter wordt. Fijn te rijden maar wel een koppie erop, ze moet goed aan het werk gehouden worden anders ziet ze overal spoken. Ze is daarbij absoluut niet gemeen (onder het zadel heeft zo nog nooit gebokt of gesteigerd) maar zet wel haar kop erop en gaat met de staart erop door de baan. Op vreemd terrein is ze op dit moment nog best moeilijk.

Dees schreef:Ik heb een nakomeling van Rubiquil gefokt. Zie de fotos in mijn profiel en via het onderschrift.
Prima dier. Goede maat, betere gangen, mooie verschijning, rustiger karakter (alles tov de moeder).
Ik vermoed een heel netjes paard te hebben in deze 20 maanden oude jaarling, ik ben bijzonder gecharmeerd van mijn fokproduktje.
Nafok van Rubiquil uit meer plompe merries schijnen niet zo denderend te zijn, dat blijken toch vaak grove tweezitters te zijn. Maar uit bloedmerries zoals mijn Balzflug x Zeoliet x Pele x Le Val Blanc, nou ja, daar heb ik dus Weelde uit gekregen.
Ik was persoonlijk op dat afstammelingenonderzoek dat het KWPN in 2003 hield; ik heb ongeveer fotos van alle voorgestelde veulens, die wil ik je op verzoek via pb wel toezenden.
Ik vond het keurig lopende mooie veulens, die prima van achter uit vertrokken. Hele mooie frontjes erop.
Verder: kijk bij bokster "petraaken" voor nog meer info. En via de zoekfunctie van Bokt kun je ook een heleboel (subjectieve) informatie vinden. Succes!
Dees schreef:Ik heb een nakomeling van Rubiquil gefokt. Zie de fotos in mijn profiel en via het onderschrift.
Prima dier. Goede maat, betere gangen, mooie verschijning, rustiger karakter (alles tov de moeder).
Ik vermoed een heel netjes paard te hebben in deze 20 maanden oude jaarling, ik ben bijzonder gecharmeerd van mijn fokproduktje.
Nafok van Rubiquil uit meer plompe merries schijnen niet zo denderend te zijn, dat blijken toch vaak grove tweezitters te zijn. Maar uit bloedmerries zoals mijn Balzflug x Zeoliet x Pele x Le Val Blanc, nou ja, daar heb ik dus Weelde uit gekregen.
Ik was persoonlijk op dat afstammelingenonderzoek dat het KWPN in 2003 hield; ik heb ongeveer fotos van alle voorgestelde veulens, die wil ik je op verzoek via pb wel toezenden.
Ik vond het keurig lopende mooie veulens, die prima van achter uit vertrokken. Hele mooie frontjes erop.
Verder: kijk bij bokster "petraaken" voor nog meer info. En via de zoekfunctie van Bokt kun je ook een heleboel (subjectieve) informatie vinden. Succes!
Ramona (v rubiquil x sultano x uniform x variant) heb ik nog in bezit en komt uit de halfzuster van Radetzky (rubiquil x uniform x variant). Radetzky is nu eigendom van stal Hexagon en is NRPS goedgekeurd. petraaken schreef:Hij fokt zeker groot. Radetzky komt uit een moeder van 1.65m en was op 2,5 jarige leeftijd al 1.69m. Die zou nu wel al eens 1.71m kunnen zijn. Dees haar merrie wordt ook groter dan de moeder. Hexagons Ollright is zelfs 1.74m. Hexagons Roumanda is ook niet van de kleinste. Heb eigenlijk nog nooit een kleine Rubiquil gezien. Behalve als ze uit een E of D-pony komen en dan nog zijn ze groter geworden dan de moeder. Wat ook de bedoeling was de fokkers van die veulens. Mijn Ramona wordt ongeveer 1.68m. Ietsje kleiner dan haar moeder maar daar ben ik echt niet rouwig om. Ramona lijkt wat meer op haar grootmoeder.
) groot en vrij smal van postuur. Wel, ik had gehoopt dat Rubiquil ook wat meer bot in het beenwerk zou brengen, maar dat is niet gelukt; [naam verwijderd] staat echt op van die luxe Trakhener-pootjes. dries schreef:bedankt voor je reactie petra want ik vind het heel belangrijk dat hij wat groter fokt het hoeft niet veel te zijn maar als hij maar niet kleiner fokt want dan zou het een E pony kunnen worden en dat wil ik niet graag. wat bedoel je met ramona lijkt wat meer op de moeder? bedoel je hier de kleur en uiterlijk mee of ook de gangen en dergelijke?
Ramona heeft een echt Rubiquil hoofd en de gangen maar lijkt verder qua bouw dan weer wat meer op haar grootmoeder en dus totaal niet op haar eigen moeder. We probeerden deze merrie dan ook wat te verbeteren. Eigenlijk heeft Ramona het type gekregen dat we voor ogen hadden.